מה אתם חושבים על רעיון מדינת הרווחה

אני לא בטוח אם זה בהכרח קשור

כיוון שזה היה קיים כבר לפני כן, אבל הרשויות המקומיות והעיריות הקטנות סובלות מאוד כרגע (אבא שלי לדוגמא, "עובד ערייה" (עובד סוציאלי) לא קיבל משכורת כבר חודשיים. ועוד מאמר מעניין בהקשר לתוכנית הכלכלית
 

true light

New member
אמרתי, יש לי ידיד ולפי מה שאני רואה

זה מאד משפיע עליו. אין מה לעשות - בד"כ כשמישהו נדפק, זה יהיה מי שהיה דפוק עד כה.
 

Duder22

New member
לא צריך לקרוא אותה בכלל לפרטי פרטים

נתניהו טוען שהוא מושיע את כלכלת ישראל, אבל אפשר לראות ממש בבירור את תהליך ההפרטה הגזלני שלו תופס תאוצת ענק.. נתניהו הוא איש של כלכלה אמריקאית, שאומר למכור כל גוף לעסקנים פרטיים שמעוניינים אך ורק בהון כלכלי וברווחים גדולים מאוד על גבם של העובדים. וכשאני אומר העובדים אני מתכוון לסביר להניח כל מי שכותב כאן אפילו, גם אם זה נוער. כי 90 אחוז בערך מאזרחי המדינה הם אנשים עובדים (גם מובטלים), ורק השאר הם בעלי הון קפיטליסטים.. אז מי כאן צריך לקחת את השליטה על העבודה? את השליטה על מקומות העבודה? אסור לתת לקפיטליזם הדורסני להשתלט על חיינו. החברה הנכונה היא חברת עובדים שמנוהלת על ידיהם. כלומר- על ידינו. ונתניהו הדגול הוא אולי גדול אויבי המהפכה בארץ.
 

true light

New member
אולי כן צריך לקרוא את הפרטים,

אפילו לא הקטנים ביותר? מה (למשל), עם הפחתת השכר של הבכירים במנהל הציבורי, מה שיפנה יורת משאבים לדברים שחשובים לאנשים כמוני וכמוך? מה עם הטלת מסים על העסקת עובדים זרים, מה שאמור לעודד העסקת ישראלית במשק? לא חסרות נקודות טובות בתוכנית, למה את מתעלמת מהן, ועוד בכוונה?
 

Duder22

New member
הפחתת שכר בשביל הגדלת משאבים לעובד

מתגמדת ליד ההפרטה! איך בכלל אפשר לשקול תכנית שכוללת הפרטת ענק כזאת?? מסים על העסקת זרים?! למה הוא לא פועל לאיסור העסקת זרים?? אני חושב שככה נחזיר את האזרחים לעבוד בעבודות ה"שחורות" (והנחוצות) ולא איזה חבורת סינים שאין להם מה לאכול! זו בעיה שלהם! שיפנו לשלטונות שלהם!
 

true light

New member
קודם כל תרגע, תנשום עמוק, ותגיב

בצורה שאפשר יהיה להבין אותך. דבר שני, מה הבעיה בהפרטה?
 

Duder22

New member
הפרטה מוסרת את אמצעי הייצור ש-ל-נ-ו

לבעלי ההון הקפיטליסטים! זה צעד לטובתנו לדעתך??
 

true light

New member
אני לא מבינה גדולה בכלכלה,

אבל גם האפשרות שהמדינה תרכז את כל הכוח הכלכלי בידיה לא קוסמת לי. חוצמזה שחברה בבעלות פרטית, נראה לי לפחות, תקצץ בעובדים מיותרים, שאנחנו משלמים להם סתם.
 

Duder22

New member
לא.....אישה תתעשתי!

חס וחלילה הכח בידי המדינה! זה קומוניזם! אני מתכוון לסוציאליזם. השליטה בידי העובדים. אנחנו מחליטים על תהליך הייצור. אנחנו מחליטים על גובה המשכורת! וזה בהחלט בהחלט יכול לעבוד, ויש עוד ה-מ-ו-ן אנשים שחושבים כמוני. זה שהקיבוצים נכשלו לא אומר שסוציאליזם של עובדים לא מציאותי. הקיבוצים טענו שהם אליטה ושבעיר מרוכזת האוכ' הבעייתית, וכשהגיעו החברים הצעירים לעיר הם התפתו מחיי השפע ונטשו את הקיבוץ והסוציאליזם.. חלק גדול מהקיבוצים גם הכניסו תהליכי הפרטה כי לחברים לא היה כח לעבוד או שהם נתקלו ב"בעיות כלכליות"..הסוציאליזם הוא המפלט מההנהגה הקפיטליסטית דורסנית.
 

Duder22

New member
פיטורים הם הכרחיים לפעמים

אבל מפטרים ושולחים לעבודה אחרת. יש עבודה לכולם.. לקפיטל לא אכפת אם נעבוד או לא..אכפת לו מההון הפרטי שלו וזהו.
 

true light

New member
לא הבנת מה שאמרתי.

אמרתי שדווקא המדינה מחזיקה הרבה פעמים מנגנון מסובך ומיותר של עובדים. בניגוד לקפיטליסט.
 

Duder22

New member
זה שגם המדינה מנהלת בצורה גרועה זה

ידוע.. הרעיון הוא שאנחנו ננהל את המנגנון.
 
ואיך בדיוק,

ינהלו העובדים את המנגנון? ובקשר לקיבוצים, עד כמה שאני יודע, רבים מאוד מהקיבוצים לא היו רווחיים מלכתכילה ונתמכו ע"י המדינה עוד לפני שהצעירים שלהם ברחו לערים...
 

Duder22

New member
מה הבעיה בניהול הוגן והגיוני

של העובדים?? השיטה הקפיטליסטית פשוט אבסורדית. יש למשל מפעל שמייצר נייר בשביל שלנו יהיה על מה לרשום. ומי מנהל את המפעל הזה?? הקפיטל. זה שאם המפעל לא יהיה רווחי הוא ייסגור אותו.. מה נראה לך כל כך מופרך בעובדים שמנהלים את העבודה..? אל תקח מדינות "סוציאליסטיות" כמו צ. קוריאה או ברית המועצות..זה פאשו-קומוניזם. וזוהי הסיבה לכשל במדינות האלה.. אני משוכנע שאי הרווחיות של רוב הקיבוצים נבעה מטעויות של החברים. אני בטוח.
 
אתה

צריך לשאול את עצמך: למה המפעל לא רווחי? כי יש עודף נייר, ערכו של הנייר יורד ולא שווה לייצר אותו יותר במפעל הזה. לא נראה לי מופרך שעובדים מנהלים את החברה. אבל הם ייתקלו באותם קשיים (ירידה בערך הנייר) - יתעקשו להחזיק את המפעל, כדי לא לפטר את העובדים. לא ירוויחו ויכנסו להפסדים. מפעל, או כל מקום עבודה אחר לא קיים רק כדי שנעבוד בו, הוא קיים כי הוא נחוץ. וזאת הייתה אחת הבעיות בקיבוצים, לדעתי, הם לא היו רווחים כ"מפעל" אבל אי אפשר לסגור קיבוץ, שהוא גם בית. קיבוץ שלא ישב על מכרה זהב או שינה כיוון בהתאם לרוחות הנושבות בשוק (מחקלאות למאה ואחד הדברים האחרים שהיו נחוצים) לא עמד... אגב, אני לא תומך בשיטה הקפיטלסיטית (התערבות מעטה ככל האפשר בשוק החופשי)
 

Duder22

New member
כמובן שפיטורים הם אפשריים בצורה

הזאת, אבל לא פיטורים כמו בשיטה הקפיטליסטית! אלא פיטורים של "אתה מפוטר, ולמרות זאת תקבל מאיתנו עבודה חלופית".. בחברה כזו, טובה ואמיתית, כל עובד ולא משנה במה הוא עוסק.. מאיכר ועד למהנדס תוכנה. כל עובד הוא חבר (COMRADE). והמפטר חייב למצוא לו עבודה אחרת. כי יש המון עבודה, ומספיק עבודה לכולם. "אין עבודה" זה כי הקפיטל חושב על רווח.
 
למעלה