מדריכי כתיבה של יוסי 4

YossihNew

Well-known member
ממשיכים במדריכי הכתיבה של יוסי! פעם בכמה זמן (מתי שבא לי) אני אבקש מכם לתת לי דמות שאתם אוהבים את התהליך שהיא עברה.

אני "אנתח" את התהליך שהיא עברה בכלים כתיבתיים ובנקודות עלילה.

בפעם שעברה ניתחנו את דמותו של בן בטיח מהסרט "אגדת חורבן". לצערי ללא אתר סדרות האפשרויות שלי מוגבלות, אבל ביוטיוב אפשר לראות המון דברים, וחשבתי על ארק מצוין. זה ארק התפכחות, ארק שעוד לא דיברנו עליו כאן אבל הוא מעניין.

הגיע הזמן שנדבר על ארק ההתפכחות של אחת מהשחקניות הכי טובות שיש היום במדינה. של הדמות הכי טובה שלה. אני חש את הכוח שלה מכאן, והדבר הכי חשוב... יש המון תמונות שלה עם המון הבעות. אבל זה מקצועי לגמרי. המפקדת...? אם תוכלי...

1691416260645.png
 

YossihNew

Well-known member
לפני כן נתחיל בהסבר מהו ארק התפכחות. זהו סוג של ארק שינוי שלילי שמספר את סיפורה של דמות שמגיעה למקום גרוע ממה שהתחילה. אבל בניגוד לארק ההשחתה ולארק הנפילה, הארק הזה לא ממש נראה שלילי.

אנחנו מדברים פה על ארק ההתפכחות. הדמות מאמינה בשקר, אבל מצליחה להתגבר על השקר בדרך לאמת חדשה וטרגית. בכמה דרכים, ארק ההתפכחות הוא בכלל לא שלילי. כמו בארק השינוי החיובי, הגיבור גדל ומבין טוב יותר את האמת. החיים של הדמות אולי אפילו ישתנו לטובה בעקבות אירועי הסיפור. ועדיין הוא מאוד מדכא, כי הדמות עוברת מנקודת מבט חיובית לשלילית. האמת החדשה שלה היא לא שמש וורדים: היא עובדות קרות.

סיכום תהליך- צליל בן משה (המפקדת)

1691419272560.png

רגע מאפיין: צליל מוצגת מההתחלה כקצינה הכי צהובה שיש. היא מתלהבת לכתוב הכול, היא מחלקת סוכריות לחיילות ומתלהבת מהרעיון שהיא תוכל "לשקם" את כל חיילות איתן. היא אומרת לספיר שהיא לא מאמינה איזו שליחות ניתנה לה. במבט ראשון צליל נראית הכי מושלמת ונחמדה, מישהי בעלת רצון לעזור לחיילות שלה לעבור את הטירונות הקשה. אנחנו גם רואים את המפגש שלה עם חגו, שבאופן אירוני תהפוך ל"פרויקט" הכי גדול שלה במהלך המחזור הזה, ולמפלה הכי גדולה שלה.

1691419310364.png

מאורע מחולל: צליל מבלה את המערכה הראשונה כשהיא מנסה להתמודד עם הטירוניות שלה, ולהתחבב עליהן. הקטעים שאנחנו רואים את חגו מאיימת על שמרית, זאת דוגמה רצינית לכך שלא בטוח שהניסיונות של צליל לעצב את חגו יעבדו כל כך. צליל לא עושה הרבה במערכה הראשונה, אבל אנחנו כן מקבלים את ההבנה שיש מצב שהטירוניות האלו קצת גדולות עליה. אנחנו מקבלים בעיקר תחושה של כמה חגו היא בלגניסטית ופושעת.

1691419345182.png

נקודת עלילה ראשונה: כשגונבים לערבה את הטלפון ונועלים אותו, זה סוג של נקודת עלילה ראשונה. אנחנו רואים בפעם הראשונה שחגו מתקרבת לצליל יותר משאר הטירוניות שלה, ונותנת לצליל תקווה אמיתית שהיא מצליחה. חגו לא מתפרצת בכלל, אלא מוכנה להיחקר רק בשביל צליל. ההתקרבות לחגו פותחת דלת שתעיף את צליל מעולמה הרגיל. הכול נראה טוב, הפרויקט של צליל מתקדם נפלא, וצליל מתקרבת לחגו, החלטה שתשנה לחלוטין את חייה.

1691419371408.png

נקודת תפנית ראשונה: את החצי הראשון במערכה השנייה צליל משקיעה בלתת לחגו מתנה גדולה- היא מחליטה לעזור לחגו להציל את אחיה, יוש, ולנסות לתת לה לצאת מהבסיס. היא מזייפת בשבילה פתק אישור מנועה, אבל חגו לא יודעת ממש שובע. היא משתמשת בפתק כדי לסחוט את צליל להכניס את יוש לבסיס, וצליל לא יכולה לפשל כשנועה אומרת לה שהיא תמליץ עליה לקצונה. בסוף הפרק יש סצנה בה צליל מנסה לצעוק על הטירוניות שלה לעשות דברים והן פשוט לא מקשיבות לה, מה שמתחיל לסדוק את הגישה הנחמדה של צליל.

1691419405495.png

מחצית: לאחר שהיא עזרה לחגו עם הפתק המזויף, צליל רואה לראשונה את יוש והוא נכנס אל הבסיס. צליל מתחילה להבין שחגו היא סכנה גדולה עבורה. צליל מתחילה להבין מה היא עושה ומדברת עם יוש על הנושא, והוא מבטיח לה שהוא ינסה להתנהג הכי יפה שאפשר עד שצליל תצא לקצונה. לאחר השיבושים שיוש עושה לה, האשליות של צליל לגבי אפשרות השיקום של חגו מתחילות להתפרק לאט לאט.

1691419445789.png

נקודת תפנית שנייה: דווקא בפרק 7, פרק שכביכול לא קשור לעלילה, אנחנו מגלים את הסכנה בזה שיוש נמצא בבסיס. הרחפן שמופיע כל הבסיס (פאקינג חייזר רובוט מעופף!) מצלם את יוש במחסן המטרות, מה שמעביר לאלו שהוא חייב להם כסף את המיקום שלו. המערכה השנייה בעצם נסגרת בזה שהסוד נחשף, וכשנועה מקבלת מיוגב דיווח על זה שיש אזרח בבסיס, מה שגורם לה לגלות מה ה"מ"כית לדוגמה" עשתה.

1691419480818.png

נקודת עלילה שלישית: נקודת העלילה השלישית מתחילה בעימות בין צליל ונועה, בו צליל מתוודה בפני נועה על כל מה שעשתה ומתחננת שתסלח לה כי היא חייבת לצאת לקצונה. נועה נדהמת מזה שצליל עשתה דבר כזה והמצב הרגשי שלה בפרק גורם לה לסלק את יוש מהבסיס למרות המחאות של חגו. למרות כל המאמצים של צליל לעזור לחגו, כל הדבר נכשל לגמרי לאחר שחגו פשוט הרסה את כל מה שצליל ניסתה לעשות. צליל מאוד פסיבית באירועים האלה, אבל הם גורמים לה להתפכח מחגו לאט ולתדמית שלה בתור החיילת המושלמת להישבר לגמרי.

1691419520842.png

השיא: ההתפכחות של צליל מושלמת כשהמפקדות מתעמתות אחת עם השנייה על כל מה שעשו. ספיר מטיחה בה שהיא ילדת צופים בלתי נסבלת. חגו גם סידרה את זה שהחיילות ינטשו את המפקדות, מה שמנתק סופית בין שני הצדדים, למרות כל המאמצים של צליל.

1691419548064.png

רגע השיא: לאחר מה שקרה, חגו דורשת מצליל המלצה לקצונה. העיוורון של צליל נגמר, והיא ממש לא מוכנה לעזור לה בזה. היא מחליטה לדחות את זה, ואומרת שאף אחד לא יאמין לחגו שלא זייפה חתימה שלה, כי היא ממשפחה של עבריינים. היא ויתרה סופית על השיקום של חגו, וחוזרת, מפוכחת, אל שאר המפקדות. צליל החליטה לא לשנות את העולם, אלא להיות בדיוק כמו כל שאר הקצינות.

זה היה הסיכום של התהליך של צליל בן משה, דמות עם הבעות פנים ועיניים של... כלומר, דמות שכתובה היטב ומשוחקת לעילא. אבל אם אפשר, אני ממליץ שנעשה גם פירוט על הבעות הפנים של נועה במהלך המשחק...

אני לא יודע מתי נחזור, אבל אם יש לכם רעיונות לדמויות מסדרות שאני יכול לראות אותן ביוטיוב, אולי זה יצליח בכל זאת. אולי סדרות של החינוכית או כאן 11, את זה קל למצוא ביוטיוב. עד אז...​
 
למעלה