מדריכי כתיבה של יוסי חוזרים!

YossihNew

Well-known member
תקופה יבשה בלי הרבה סדרות גרמה לי לרצות לחזור אל מדריכי הכתיבה!

אז מה נעשה פה?

פעם בכמה זמן (מתי שבא לי) אני אבקש מכם לתת לי דמות שאתם אוהבים את התהליך שהיא עברה.

אני "אנתח" את התהליך שהיא עברה בכלים כתיבתיים ובנקודות עלילה.

למי שמעוניין, הנה הניתוח שעשיתי בזמנו לתהליך הדמות של מילי פישמן מסקיי.
 

Roei152

Well-known member
מנהל
יאללה לכבוד השמיניה נבחר דמות משם, אז ניצן ... י
 

YossihNew

Well-known member
יאללה לכבוד השמיניה נבחר דמות משם, אז ניצן ... י
אתה יודע רועי, אני לא חושב שיש בשמינייה או שגיורא כל כך יודע לעשות ארק דמות.

אני אנסה לעשות את זה על ניצן בעונה 3... אבל משום מה אין לי ציפיות.
 

שיר m

Well-known member
זאתי, איך קוראים לה, שיקמה.
למרות שאין שם ממש תהליך, יותר כמו לחיצת כפתור לשינוי :rolleyes:

ת'כלס מילי עברה תהליך משמעותי ויפה.
 

YossihNew

Well-known member
ניסיון סיכום תהליך- ניצן ברגר-רומנו (השמיניה 3)

1687451140350.png

מאורע מחולל: מה שבעיניי בבירור המאורע המחולל, שמרמז לנו על מה שניצן עומדת לעבור, זה הרגע בפרק שמונה שבו במהלך ביקור בבית דביר היא מרגישה את היחס של איה אליה. ניצן הולכת לאיה ומנסה להקל על העניינים ולהחליק ביניהם, אבל איה אומרת לה כמה דברים מאוד קשים, ביניהם זה שהיא גנבה ממנה את אדם וגם שהיא באופן כללי גנבת. סצנה מאוד קשה שמראה כמה כואב לניצן.

1687451532541.png

נקודת עלילה ראשונה: אני חושב שאני אפילו לא צריך לפרט מה קורה כאן. אבל הנקודה בפרק 15 שבה ניצן מחליטה למחוק את ההודעה מאדם, זה הרגע בו היא מתחילה לשנות אסטרטגיה. היא באופן פעיל מנסה עכשיו למנוע את האיחוד בין איה ואדם. וזה רגע שנחרט לכולנו בזיכרון, כי הוא באמת כובל את ניצן לעלילה. לפני כן היא יכלה לחזור בה, אחרי שהיא מחקה את המייל- לא עוד. זה התחיל.

1687452067891.png

נקודת תפנית ראשונה: אז בפרק 21, ניצן מקבלת תזכורת על מה שהיא עשתה. איה באה לבקר בספרייה של השמינייה, והדבר החשוב הוא השיחה שלה עם רוני שבה היא מתעצבנת עליה שסיפרה כביכול לאדם על המסמך על דדי מהמועצה. רגע קטן מאוד שבו ניצן נזכרת במחיקת ההודעה, ומבינה שאדם ואיה לא הבינו אחד את השנייה נכון. מה שאומר שהתכנית שלה התקדמה. בינתיים.

1687452369594.png

מחצית: המחצית של ניצן מורכבת מהמון סצנות בכמה פרקים. למען האמת כל הקטע מהריקוד עם עומרי ועד לתגלית של מי רצח את יואל זאת מחצית אחת ארוכה. הוויכוח עם אדם, ההאשמות שהיא מקבלת, החקירה עם יואל וזה שאמרו שהיא פושעת ושגנבה את איה... כל הקטעים האלה הם מחצית אחת ארוכה. אבל יש הבנה אחת- כשהם שמים את הידיים וקובעים שהם השמינייה. כי זאת האמת בעלילה- הם השמינייה. וניצן גם מתנצלת.

1687452808702.png

נקודת תפנית שנייה: פרק 36 כולל- כמה מפתיע- עוד התייחסות למחיקת ההודעה. הפעם ניצן מספרת לדורי על מה שעשתה והוא כמובן מוכיח אותה, ודורש ממנה לספר לאיה ולאדם. דורי נותן לה את מה שצריך להגיד לה- את האמת. היא לא חרא של בן אדם, אבל הוא לא יכול להגיד כלום לאף אחד. רק לניצן יש את הבחירה. וניצן צריכה להבין את חומרת המעשה שלה.

1687453932265.png

נקודת עלילה שלישית: בפרק 37, מיד אחרי החשיפה בפני דורי, ניצן בוחרת באמת. והיא סובלת מהאמת. כי היא סופסוף מגלה את השקר שהיא עשתה והיא איבדה את אדם. היא בחרה באמת ונשארה בלי כלום- בלי חבר, אחרי שהיא שיקרה, ובעיקר- היא פגעה בחברים טובים שלה. כל העלילה שלה נבניתה לזה ואכן לשם אנחנו מגיעים לקראת הסוף.

1687454198513.png

השיא: התמונה הזאת שכולנו אוהבים לצחוק עליה היא רגע השיא של ניצן. ברגע שהיא מגלה מי האבא האמיתי שלה. מצד אחד האמת כואבת, אבל מצד שני יש לה את היכולת לנצל את זה- להציל את דגנית. להציל את מי שתלד לאיה אחים. ומי מספרת לה? איה. וניצן מודה לה על זה. ולפני הניתוח, השתיים מתחבקות. אני חושב שזאת התחלה ראויה לשיא של ניצן, לא?

1687454437209.png

רגע השיא: רגע השיא של כל הסדרה הוא המוות של דניאל. זה ה-רגע שבתוך השיא. וניצן עשתה את זה עם יוליוס. היא מצאה את אבא שלה... אבל איבדה אותו בסוף. אבל ברגע הסוף, היא הצליחה למצוא נחמה עם ההורים שלה. בסופו של דבר גם ניצן הגיעה למנוחה. או שלא, כי יש את הפרק הבא, ו... לא משנה. אבל בקיצור... זאת העלילה של ניצן. זה היה נחמד דווקא, לא?

מוזמנים לבחור דמות לפעם הבאה!​
 

YossihNew

Well-known member
יאללה אולי אני אציע אפשרויות לבחירה:

1) דניאל גורן

2) עומרי אטיאס

3) איזי בכר

4) נועה בן שושן

5) נדב פלדמן
 

YossihNew

Well-known member
הו, כאן קלעת לתהליך מהגדולים שנעשו בסדרות הנוער.

ובכלל בכלל לא כיוונתי אותך לשם, תדעי לך! את בחרת בזה בעצמך, אני בכלל בכלל לא עשיתי את הכול כדי לתרץ הסבר תהליך של עומרי!

מהתהליכים הגדולים ביותר שנעשו אי פעם בעיניי, ועוד סיבה למה צריך לבכות פעם בשנה על מה שקרה עם אילת.
 

שיר m

Well-known member
:-D |כן| קדימה אני בקושי זוכרת מה הלך שם

וכן אני בעד לבכות.
 

YossihNew

Well-known member
:-D |כן| קדימה אני בקושי זוכרת מה הלך שם

וכן אני בעד לבכות.
אבל זה רק כי ביקשת, ממש ממש לא כיוונתי לשם, את בחרת.

זאת ממש לא הייתה המטרה בפתיחת השרשור.

(אבל הבחירה שלך יותר טובה משל רועי. לא שכיוונתי לבחירה שלך)
 
למעלה