מדוע אנו זקוקים לשתי עיניים

מדוע אנו זקוקים לשתי עיניים ../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

הטענה העיקרית ששמעתי היא ששתי עיניים נחוצות לנו כדי לראות בצורה תלת מימדית, אך העובדה הפשוטה היא שגם כאשר אני עוצם עין אחת ומביט על הנוף ועל חפצים שונים דרך העין השנייה עדיין אני רואה את כולם באופן תלת מימדי בדיוק כמו שאני רואה כששתי עיניי פתוחות, כלומר מנסיונות שביצעתי, ההבדל היחיד שהצלחתי לשים לב אליו בין מצב של עין אחת פתוחה למצב של שתי עיניים פתוחות היה הרחבת שדה הראייה פי 2, אך מבחינת הראייה עצמה לא הבחנתי בשום הבדל! ניסיתי גם להושיט יד וליתפוס חפץ במרחק של בערך מטר ממני, פעם עם עין אחת ופעם בעזרת שתי עיניים, לא היה שום הבדל בהערכת המרחק בין שתי המצבים ותפסתי את החפץ בלי שום בעייה גם בעזרת עין אחת בלבד. האם זה לו מוכיח בצורה ברורה ונחרצת שאנו יכולים לראות באופן תלת מימדי בעזרת עין אחת בלבד? אז מדוע טוענים ששתי עיניים נחוצות לנו לראייה תלת מימדית?
האם הנסיונות שביצעתי לא מוכיחים שזה פשוט לא נכון? משתמש בצלילים.
 

אמִיר

New member
ראית פעם סרט תלת מימדי?

האלה עם המשקפיים? לא שמת לב להבדל בין סרט כזה לבין סרט רגיל? גם עין אחת רואה תמונה תלת מימדית, כמו שבטלוויזיה אתה רואה תמונה תלת מימדית.. אבל כדי שתדע מה העומק, אתה צריך את שני העיניים. אתה גם קולט רמזים אחרים, הבדלים בגודל, בצל או לא יודע מה- כלומר, קטן=רחוק, גדול=קרוב, איך שהסיבבה נראית..כך שאתה יכול להעריך את העומק גם בלי שני העיניים, אבל זה לא אותו דבר (יש כל מיני סרטונים באינטרנט שמתבססים על זה, שני דמויות, באותו גודל, שאחת נראית קטנה ואחת גדולה- במציאות אני חושב שהיה אפשר להבדיל) בקשר לשאלה מדוע אנחנו זקוקים לשני עיניים- אני לא בטוח שאנחנו זקוקים. כלומר, יש הרבה איברים בגוף שבאים בזוגות, אנחנו מנצלים את שני העיניים כדי ליצור עומק, אבל אני לא בטוח שזה המצב אצל כל החיות.
 
עזוב אותך מסרטיי תלת מימד ../images/Emo179.gif

אני מדבר על העולם ומדוע אני זקוקים לשתי עיניים כדי לראות אותו, בני האדם הסתדרו בלי סרטים הרבה מאד זמן... אתה טוען שאנו זקוקים לשתי עיניים כדי לקלוט "עומק", אך שוב אני חוזר ואומר ומדגיש שגם כאשר אני עוצם עין אחת אני עדיין ממשיך לראות את העולם סביבי באותו אופן בדיוק ועם אותה תחושת עומק כמו כששתי עיניי פתוחות, כמה שניסיתי לא הצלחתי לראות שום הבדל, לא בתוך הבית ולא כשהבטתי על הנוף הבתים והעצים בחוץ, פשוט שום הבדל, נקודה. ואם כך אני חוזר לשאלה המקורית, מדוע שתי עיניים? משתמש בצלילים.
 

mandela22

New member
מדוע לא הצלחת לראות הבדל

זה מפני שהסתכלת על חפצים מוכרים. המוח יודע שהם אמורים להיות תלת מימדיים, ולכן 'מרמה' אותך ויוצר לך תחושת עומק. נסה את הניסוי הבא: עצום עין אחת, ובקש ממישהוא להחזיק מולך עיפרון מקביל לריצפה שהחוד שלו מופנה לאחד הצדדים. כעת נסה להושיט יד עם אצבע ישרה ולהזיז אותה בקו ישר עד שהיא תפגע בחוד של העיפרון. אתה תפספס, שכן אין לך תחושת עומק 'אמיתית' עם עין אחת.
 

אמִיר

New member
יש הבדל- אבל קשה לראות אותו

מה שניסיתי להסביר עם סרטי התלת מימד הוא שאפשר לקבל מושג על עומק, ותחושה של תלת מימד גם עם עין אחת. עשיתי לעצמי עכשיו ניסוי- לקחתי שני עפרונות, העמדתי אותם אחד ליד השני, כשאחד קרוב יותר אליי, ואחד רחוק יותר- וניסיתי לראות אם אני יכול להכניס סרגל בינהם (העפרונות חופפים, אז את הסרגל צריך להכניס מוטה, לא סתם ישר). בשני עיניים פשוט רואים מתי הסרגל בעומק הנכון, עם עין אחת תמיד פגעתי באחד העפרונות.. בטח אפשר לתכנן עוד כל מיני ניסויים כאלה שיראו את ההבדל, אבל ת'אמת זה עושה לי כאב ראש, אז אני אפסיק
 

טל ר

New member
עשה ניסוי

- עצום עין אחת. - שים את כפות ידך כארבעים ס"מ זו מזו, כשאצבע אחת בכל יד מצביעה לכיוון כף היד השניה. - הבא במהירות את כפות הידיים זו לזו, כשמטרתך היא ששתי האצבעות יגעו בדיוק זו בזו. - חזור על כך עם שתי העיניים פקוחות. לפחות לגבי, יש הבדל משמעותי בין עין אחד לשתי עיניים.
 

UrbanDK

New member
צריך, בטח שצריך. תשאל כל אחד ששירת

בצבא בתור מפענח תצלומי אוויר.
 

UrbanDK

New member
צריך, בטח שצריך. תשאל כל אחד ששירת

בצבא בתור מפענח תצלומי אוויר.
 

Ekrembo

New member
אם אני זוכר נכון....

אחרי שש מטרים הראיה התלת מיימדית כבר לא משפיעה, משום שאין הבדל משמעותי בתמונות של כל עין.
 

Ekrembo

New member
"אני את הבגרות שלי כבר עשיתי" ../images/Emo6.gif..

אז זהו, שלא
 

xflil

New member
עוד ניסוי נחמד

קח חבר, תעצום עין אחת (בלי לאמץ אותה, שים רתיעה או משו) ועכשיו קחו כדור (עדיף קטן) ותתמסרו תגיד לו שלא ימסור כל הזמן ישר לחזה, אלא בקשתות, וכ'ו..... ותראה איך לא תצליח מאוד
 
למעלה