לשבור קירות בלי לשבור תוכניות חיסכון - כך תשפצו בחוכמה

תוכן-מקודם

Member
מנהל
modern-mid-century-living-kichen-room-interior (3) (2) (1).jpg
קרדיט תמונה FREEPIK​
בתחום השיפוצים כולם אומרים שתמיד יודעים עם איזה תקציב מתחילים, אבל אף פעם לא באמת יודעים עם איזה הוצאות זה ייגמר. כדי לעקוף את האמירה הזו הלכה למעשה, צריך לנהל את השיפוץ בדרך הנכונה ולא ליפול בפיתויים ומכשולים בדרך - ויש רבים

בחסות לאומי

המחיר הממוצע לשיפוץ דירה ישנה להשקעה עומד על כ-750 ש"ח למטר. בשביל לשפץ דירת חדר של 20-30 מטר, תצטרכו לשלם כ-20 אלף ש"ח, בעוד בית של 4 חדרים ובגודל של 80-90 מטר כבר יחייב אתכם להוציא בממוצע כ-65 אלף ש"ח. לכל זה צריך להוסיף גמישות רבה מאוד, שמושפעת מרמת הגימור, לוח הזמנים של השיפוץ, הדרישות שנציב מול הקבלן, המיקום הגיאוגרפי של הנכס, מטרת השיפוץ וכן הלאה.
הבעיה עם שיפוצים היא שכולנו מבינים למה חשוב להגדיר תקציב שאיתו מתחילים את הפרויקט – בעוד כמעט בלתי אפשרי לדעת מה יהיו ההוצאות הסופיות. זו למעשה אמירה שחוזרת על עצמה אצל קבלני שיפוצים ובעלי מקצוע, כי היא נכונה. אבל חלקית.
אז מה עושים? הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לנו לשבור קירות בלי לשבור תכנית חיסכון:

1. הגדירו תקרת הוצאות לשיפוץ
כבר קניתם דירה, כבר לקחתם *משכנתא ועברתם את כל מסכת התכנונים, כולל הנתונים שהכנסתם אל *מחשבון משכנתא. והנה עברו כמה שנים והחלטתם לשפץ את הדירה כשעדיין יש לכם החזרי משכנתא חודשיים, הוצאות קבועות והוצאות עתידיות. חישוב של יתרת הכסף הקיימת בחשבונכם מול ההוצאות הקבועות הקיימות ואלה הצפויות בטווח הנראה לעין, יאפשר לכם לדעת מה התקציב לשיפוץ. בשלב הזה אתם עוד מבצעים את החישוב על הנייר בלבד, אז הרשו לעצמכם לשחק קצת עם המספרים ולוודא שהתקציב הגיוני. כך תדעו טוב יותר כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם מבחינת סכום השיפוץ המקסימאלי ומה התקרה שממנה אסור לכם לחרוג.

2. קבלו רעיונות לפתרונות יצירתיים וזולים יותר
הכי קל זה לשבור קירות, להחליף את הריצוף ולבנות הכול מחדש. אבל אם חשוב לכם לשפץ בחוכמה, יכול להיות שיש המון פתרונות שלא חשבתם עליהם. בשביל להיחשף אליהם מוקדם, כל שעליכם לעשות הוא להסתכל על קטלוגים ולקבל רעיונות.
פתרון יצירתי וזול יכול להיות למשל להשתמש בווילונות כדי להסתיר חלונות ישנים, במקום להחליף את הפרופיל או החלון עצמו. אפשרות אחרת היא לפזר שטיחים כדי להוסיף עוד ממד דקורטיבי וכמובן לתלות תמונות במקום לצבוע את כל הקיר.
כמו כן, ניתן להשתמש במדפים במקום לבנות נישות גבס ויש גם רהיטים זולים יד שנייה שיוסיפו קלאס באפס מאמץ. בקיצור, שמרו על ראש פתוח והכינו את שיעורי הבית.
hand-construction-plans-with-yellow-helmet-drawing-tool (1) (2) (1).jpg
קרדיט תמונה FREEPIK​
3. קבעו לוח זמנים
מה שבאמת עלול לגרום לחריגה מתוך מסגרת התקציב של השיפוץ, זו בכלל לא העבודה של בעלי המקצוע, עליה הסכמתם מראש. אם מסתכלים על נתוני שיפוץ מבתים ודירות, רואים שהבעיה מתחילה בעיכוב בלוח הזמנים.
כל עיכוב בלוח הזמנים שווה לכם כסף: זה אומר עוד יום של פגיעה בשגרה, עוד יום שבו צריך למצוא סידור לילדים, ועוד יום שבו אתם לא עובדים אלא מבזבזים אנרגיה וזמן. במקום זה, קבעו לוח זמנים ברור וציינו את זה בחוזה מול הקבלן.
אל תתביישו לדרוש פיצוי לכל יום עיכוב. נכון שהעיכובים הם לא תמיד באשמת קבלן השיפוצים, אבל מצד שני הם גם לא באשמתכם. הכניסו גם את העיכובים לתקציב והקצו להם עוד פלוס-מינוס כ-15% כדי שלא תהיו מופתעים כשהחשבון יגיע.

* כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל
 
למעלה