למה דווקא אחריי החתונה?!

קרניjack

New member
למה דווקא אחריי החתונה?!


הרעיון לקוח מ'דימדומים': למי שלא מכיר, אדואר היקר הסכים להפוך את בלה לערםדית רק אחריי שינשאו- ואני שואלת: למה בעצם למהר להתחתן? נכון, הספר עונה כל כך בצורות רבות: אדוארד שמרן וצריך להסתיר איכשהו את ההעילמות של בלה לאחר הפיכתה לערפד, אבל האם להנשא ולחיות כזוג ערפדים נשואים זה רעיון טוב? רוב הערפדים שאנחנו מכירים מסרטים או סדרות לא מקיימים את מוסד הנישואין מכל מיני סיבות שונות, האם לערפד קל יותר לחיות כאשר הוא נשוי (וכולנו מבינים בזה כי כולנו נשואים
) או כאשר הוא לבד? מהי המשמעות בכלל של נישואי ערפדים? כולנו אולי היינו רוצים להיות בן זוג של ערפד אבל משום מה לי יש קונוטציה לא נעימה כאשר מדובר בנישואים ניצחיים- לעומת מה שמוצג ב'דימדומים' כ'עד הסוף הטוב והנצחי'. מה דעתכם על הנושא?
 

Bartal j

New member
טוב אני כבר אמרתי את דעתי בנוגע לדמדומים

חח משקראתי את הספרים ועד החרמת החלק הראשון של הסרט ה4 חשבתי שזה פשוט ז'אנר אחר של ערפדים שלא מדבר אליי. לדעתי ערפדים הכי נגד ממסד וזה.. דרקולה היה זה שדי הרס את האירוסים של מינה והיווה את הסכנה והתשוקה האסורה. הערפדים באן רייס לא בידיוק שמרו על מוסכמות החתונה וכל אחד הלך עם מי שרצה לפי נטיות ליבו ותשוקתו.. גם אם זה לבגוד בנישואים. חוץ מזה שאצל הערפד "עד שהמוות יפריד בניינו" לא עובד חח אולי זה "עד שהמוות יחבר בניינו" הניסיון של אדוארד מדמדומים לערפד אותה אחרי חתונה זה לדעתי א. בגלל קהל היעד של זבות החוטם המתבגרות גדושות ההורמונים וחינוך נאות לקיום יחסים אחרי חתונה (כנראה הסופרת קצת שמרנית בדעותיה). ב. הניסיון להפוך את הערפד למשהו ממוסד יותר "חוקי" מאשר משהו אסור ואפל.. הערפד הופך מדמות אפלה ומסוכנת לדמות נערצת נסגדת שכל בת 14 רוצה ילד ממנה.
 

Berethor

New member
"עד שהמוות יפריד בניינו" באמת לא יעבוד

כי הנה עובדה שהמוות לא הפריד בניהם, טכנית שניהם כבר מתים. השבועה/הבטחה צריכה להיות בסגנון הזה(באופן אירוני זה שאמר את זה הפך לערפד בהמשך). לדעתי מדובר במשפט חזק ויפה, הרבה מעבר לרמה האנושית.
"Milady, I pledge my arm to thy cause, for as long as I draw breath, and beyond."
 

Berethor

New member
למה אין נדרים בישראל?

כי יודעים שאף אחד כאן לא יעמוד בהם
. חוץ מזה החתונה הנוצרית היא שוויונית במהותה, הגבר והאישה נמצאים באותו מעמד, נותנים את אותם נדרים והסכמות, ועושים את אותם הדברים פחות או יותר, ויש להם אותם זכיות וחובות. בעוד שבחתונה היהודית, הגבר קונה את האישה, ומקבל 'בעלות' עליה, לפחות ככה זה מבחינה טקסית
. עכשיו אני חושב על זה, דווקא חלק מהערפדים היו מעדיפים לתחתן בחתונה בישראל, דרקולה על פי ברם סטוקר למשל, או על פי הסרט ואן הלסינג.
 

MoonFairy

New member
אבל אבל...

יש אממ... ברכת כלה וכאלה חחחחח החתן לא באמת אומר כלום
כן, כשחושבים על זה, אם כבר נישואים אצל ערפדים, אני חושבת שהם בהחלט היו רוצים חתונה יהודית כדי שבן הזוג יהיה בבעלותם חחח
 

Bartal j

New member
יש גם חתונות פגאניות

אני מעדיפה אותן אפילו שהמונותאיסטים יבהלו מהקטע של handfasting קשירת הידיים של בני הזוג בסרטים צבעוניים מקודשים בידי הכהן הגדול המסמל את האיחוד שלהם של הנשמות מבחירה.. אם אני אתחתן מתישהו אני רוצה חתונה כזו לדעתי זה הכי רומנטי שוויוני שיש בעולם.. ברכת כלה זה משהו חדש יחסית בחתונות יהודיות והבסיס זה שהגבר קונה את האישה בכתובה ומעריך את שוויה כאילו לרוב הם כותבים בחמישיות בשביל מזל ובגירושים האישה יכולה לדרוש את הכתובה אם הגבר בגד בה או משהו בסגנון שזה כמו דמי ערבות עבורה כדי שלא תצא בלי כלום כי פעם במקרא אם גבר רצה לגרש את אישתו הוא היה פשוט מביא מישהי אחרת ומגרש את אישתו בתירוץ סתמי בלי רכוש, בלי יכולת לראות את הילדים, שולח אותה מביתו ישר למשפחתה הקודמת שלא תשיא אותם לאיש בשל הבושה והיא תזדקן ותמות אלמנה כשהיא נטל על משפחה (במקרה הטוב ויש לה משפחה) גם בעבר אם גבר אנס אישה או שכב איתה ולא רצה להכיר בה כאישתו (כי פעם נישואים נחשבו ע"י עשיית סקס) הוא היה חייב לשלם למשפחה שלה דמי פיצויים "מוהר הבתולות" (כי פעם כולן היו בתולות) על כך שהמשפחה שלה לא תוכל להשיא את הבת לאיש אחר כי מי ירצה אז בחורה שהייתה של גבר אחר ? אז היא תהיה נטל על משפחתה שתאכיל אותה (כי בנות אז גם לא יצאו לעבוד) ולכן המשפחה גבתה את מוהר הבתולות כפיצוי כספי.. בכלל ביהדות במקור לאישה אין זכויות ושלא לדבר על הנצרות הקתולית הקיצונית ששם היא מקור הרוע והשטן... ולרוב ערפדים בעבר תוארו כנשים מפתות יפות סאקוביות כאלה
 

darthziv

New member
מאותה הסיבה שהם לא שכבו עד אז

הספר שמרני כל כך שהוא בחר להציג סקס כמשהו שעושים רק אחרי החתונה
 

Boojie

New member
כן, העובדה שסטפני מאייר מורמונית אדוקה

בהחלט תורמת לשמרנות של הכתיבה שלה... וזה מורגש גם בכתיבה שלה למבוגרים.
 

קרניjack

New member
אני לא תופסת את הסיפור כשמרני מדיי

(אולי כי גם אני שמרנית) אבל בהחלא יש כמה קטעי דם מזעזעעים ובכלל בספר האחרון כמה סצנות דיי מגעילות לזיכרוני... אני לא הרגשתי איזה 'חסר סקס' בסיפור כמו שאני מרגישה שזה נדחף בכוח במקרים אחרים.
 

Berethor

New member
אוליי משום שהפיכה לערפד היא הרבה יותר מחתונה

אז באותה מידע שאת שואלת למה בעצם למהר לתחתן, אפשר גם לשאול למה בעצם למהר להפוך אותה לערפדה, אבל אני חושב שגם ככה אדוארד משך את הכל יותר מדיי זמן, טוב שלא נזכר להפוך אותה כאשר היא כבר בגיל 60 פלוס. הלמהר רלוונטי יותר לבלה מאשר לאדוארד, אדוארד יכול לקחת תזמן במלא יש לו חיי נצח, אז בעיקרון הוא "מהר" בשבילה יותר בשבילה יותר מאשר בשביל עצמו. אבל כמו שכבר ציינו פה הוא סירב להפוך אותה לפני חתונה מסיבה דומה לזאת שהוא סירב לשכב איתה לפני חתונה, עניין של קודים ושמרנות, זה גם עונה על השאלה למה הם "מיהרו" לתחתן, כי עם השמרנות של אדוארד לא היה בררה אחרת. מצד אחד יש משהו מכובד ורומנטי בדרך הזאת, מצד שני ככה רק אחרי החתונה הם בכלל יגלו אם הם מסתדרים, אם פתאום היה מתברר שכאשר היא ערפדה הם לא מסתדרים או שאין בניהם התאמה מינית, ביצירות רומנטיות מתעלמים מהבעיות האלה, שעלולות לתגלות, שכבר מאוחר מדיי(אם כי הם עדיין יכולים להתגרש). באופן עקרוני אין שום דבר רע בלהנשא ולחיות כזוג ערפדים נשואים. אם אנשים יכולים גם ערפדים יכולים. אני חושב שערפדים שלא מתחתנים בסרטים וסדרות זה מהסיבות, או שאין להם מספיק עניין זוגי, או שהם לא חושבים שזה נחוץ, במיוחד בהתחשב בעובדה שבמלא לא היו להם ילדים, אבל בדימדומים דווקא יש אפשרות כזאת, אני מתאר לעצמי שזה קשה לתחתן בתור ערפד, זה אפשרי רק בחתונה אזרחית, אני לא חושב שמוסדות דת יסכימו לחתן ערפדים. חתונה בין ערפדים היא דבר אידאלי מהסיבה שלשניהם יש חיי נצח באופן פוטנציאלי לפחות, זאת בניגוד לחתונה בין ערפד לבת תמותה, שהבת זוג שלו תזדקן ותמות מהר מדיי, בקנה מידה ערפדי, והוא ישאר שוב לבד, ככה בכל פעם, עד שזה יראה זמני, כואב, מאוס וחסר טעם כבר. אני חושב שהמשמעות של נשואי ערפדים אמורה להיות זהה למשמעות של נשואי אנשים, מבחינת הסימליות והמחוייביות, רק שפה זה לתקופת זמן הרבה יותר ארוכה, הרבה יותר משאדם יכול לתאר לעצמו. לי אישית אין שום קונוטציה לא נעימה כאשר מדובר בנישואים ניצחיים, נהפוכו זה נראה לי הדבר האולטימטיבי, בהנחה שיש מספיק התאמה בין בני הזוג, והקשר מספיק טוב. אני מאמין "שסוס מנצח לא מחליפים", אם משהו יכול למשך שבוע בלי בעיות הוא יכול למשך גם שבועיים הוא יכול גם שנים, הוא יכול גם לנצח, איזה טעם בדיוק יש בכך שיפרדו ללא סיבה רק כי חלף זמן מסויים, מה הטעם שיחליפו בין זוג כל פעם ללא סיבה או ישארו לבד ללא סיבה. לערפדים יש חיי נצח, אז למה שלא יהיה להם גם אהבה נצחית או/ו קשר נצחי. כמו שחיי נצח שווים יותר מחיים קצרים לדעתי, גם קשר ארוך או נצחי שווה יותר מקשר קצר לדעתי. זמן הוא אחד המדדים לאיכות, אבל כמובן שיש גם אחרים, כמו עד כמה החיים אצמם טובים או רעים, הנ"ל נכון גם לגבי קשר זוגי, בלי קשר לכמה זמן הוא נמשך. אני חושב שערפד הוא יצור נצחי במהותו, הוא לא משתנה הרבה, הוא לא גחמני, סביר להניח שהוא מעריך יותר דברים שנמשכים זמן רב, מאשר דברים נורא קצרים וזמניים, במיוחד במובנים ערפדיים. על כן נשואים נצחיים או זוגיות נצחית, זה משהו שמתאים הרבה יותר לערפד שמעוניין בזוגיות, מאשר קשרים קצרים וחיים מהיום למחר. אפשר להוסיף לכך גם את העובדה שערפד הוא אל-מת(אומנם בדמדומים הם לא), אז תמיד הם יכולים לשים את ארונות הקבורה שלהם קרוב זה לזה, סמל לקרבה של גם במוות/לאחר המוות, גם על בני זוג שמתו אומרים לפעמיים 'עכשיו הם ביחד לתמים', אז פה יש סוג של הוכחה לכך, באופן דיי אירוני.
 

MoonFairy

New member
לוקחת את זה לסדרה של סוקי...

כי ברור שמיצו כאן עד תום למה בדמדומים זו הייתה התשובה.... בסידרה של סוקי סטקהאוס מופיע כמה וכמה פעמים מוסד הנישואים בין ערפדים, ואפילו בין ערפדים לבני אדם, ומסיבות שונות. סיבה ראשונה היא היררכיה. אני מאוד אוהבת את כל נושא ההיררכיה בממלכת הערפדים ששרלין עשתה בסידרה הזו. מרגיש לי משהו מאוד עתיק ואצילי כזה... שם, למטרות ״שלום״ או מיזוג שלטונות או הטבות כלכליות, מחתנים את המלכות/מלכים, כמו למשל כשראסל ובחיר ליבו המלך של... מדינה-כלשהי-ששכחתי-את-שמה התחתנו כסמל לשלום ושיתוף פעולה דיפלומטי בין המדינות. מזכיר קצת את השילטון האירופאי של פעם, כאילו הנסיך האוסטרי מתחתן עם הדוכסית ההונגרייה
סיבה שנייה היא סוג של פרוטקשן
מהסיבה שאריק הכריח את סוקי להינשא לו בלי שתדע. כל עוד היא שלו, חוקית, ויקטור לא יכל לגעת בה. הרי מעולם אריק לא התכוון להשתקע במוסד הנישואים כפי שבני האדם תופסים אותו, אין לכך שום ערך עבורו כערפד. זה פשוט... הכול בירוקרטיה. הליך פורמלי שמקנה לו x y z עבור אותו ערפד/אדם איתו התחתן... אפילו הטקס שלהם שונה ומגניב! סיבה שלישית, היא הסיבה שערפדים נלחמו על על זכותם כאזרחים להינשא לבני אדם (שתמיד נראה לי כמו המקבילה של המלחמה לאישור נישואים הומוסקסואלים במדינות ארה״ב... אני חושבת שזו הייתה הכוונה איפשהו חח), כי הם החליטו לעשות מינגלינג בחברה עד הסוף, ולשם כך מימוש אהבתם לבן אנוש יהיה הקמת בית נורמטיבי, כזוג נשוי באושר ועושר. זה סוג של ויתור לפי דעתי מצד הערפדים, הם ״מקבלים״ את הדרישה של החברה האנושית לזוגיות מוחלטת (שזה נישואים) למרות שבתכלס הם ממש לא צריכים את זה, זה רק ״מחווה״ לאהבתם והבעת רצון וכוונות להמשיך.... אותה סיבה שביל רצה להציע לסוקי. או לפי הסידרה, שהוייט הציע לג׳סיקה.... בתכלס, כל הסיבות מצביעות על דבר אחד - נישואים עבור ערפדים זה רק טקס פורמלי לצורך השגת מטרות כלשהן. הם צריכים את זה? לא ממש....
 

קרניjack

New member
אוי היית צריכה לכתוב ספויילר לאיזה ספרים!

אני כבר לא זוכרת כ"כ מה הלך בספר האחרון שקראתי (ה8, ביזיון
) אבל יצא לי כאן לקרוא ספויילר שאני לא זוכרת שבכלל היה קיים בספר 8-תחילת 9... ספויילר הזוי משהו
 

MoonFairy

New member
סורי סורי סורי!


כבר איבדתי תקווה שמישהו קורא את הסידרה חחח ויש כאן ספויילרים לכמה וכמה ספרים אבל צודקת. יש כאן מהספרים 9-10-11, 2 ו-5 (מתי קווין לוקח אותה לכנס במלון? ב5, אני כמעט בטוחה)
 

Maverick Spirit

New member
*אהמ* *אהמ*


אני קוראת את הסדרה
(מחכה אגב לקנות את הספר ה-11 בפאקט בוק). בספר החמישי (Dead as a Doornail) הם נפגשים לראשונה, כאשר קווין משמש כשופט בתחרות שנערכה לקביעת המנהיג החדש של להקת הזאבים בשרבפורט. בספר השישי, (Definitely Dead) הם כבר זוג, וקווין עוזר להציל אותה משפחתה של דבי פלט שחטפו אותה. בספר השביעי(All Together Dead) הם הולכים לכנס ביחד, קווין אחראי על ארגון הכנס מטעם החברה שלו. זהו :)
 

MoonFairy

New member
מה?? הייתי בטוחה שהכנס הוא ב5 או 6!

אני חושבת שהתבלבלת, שהם זוג כבר בסוף החמישי ואז הוא מציל אותה מהמשפחה של דבי...... דורש בדיקה!!!! ..... טוב, צדקת
 

MoonFairy

New member
פפפפ וויקי!

אני אשכרה הלכתי לספרים ולפי הכריחות נזכרתי מה היה בכול ספר
 

Boojie

New member
עכשיו אני רגועה שאני לא היחידה שלא זוכרת.

בחיי שכל הספרים מתערבבים לי לגמרי בזיכרון, אין לי שמץ של מושג מה קרה באיזה ספר...
 

קרניjack

New member
לגמריי גם לי! אין לי מושג איך סטפני זוכרת הכל

לפרטי פרטים כאילו זה היה הארי פוטר
 
למעלה