לירז, תכניס אותי פנימה!!!!

טיפקסית

New member
שאלות נוספות שעלו לי במהלך היום

-האם ניתן להשוות את המצב של שדרות היום למצב של יישובי הצפון אז [רקטות מול קסאמים/פצמ"רים מול טילים]? -האם המושג "צבע אדום" מזכיר לך את "גשם סגול" [כך נהגתם לכנות את רעש נפילת הפצמ"רים] -מה היה הקו הכי קשה שלך בלבנון? -מה עובר עליך במועדים כגון יום הזיכרון? האם זה כואב יותר מכל יום רגיל? -האם אתה חושב בדיעבד שהנסיגה מלבנון היא תוצאה של שרשרת טעויות? האם בכלל היה צורך בנסיגה?
 

ronenben1

New member
שדרות לא לבנון!!!

שדרות היא עיר בתוך ישראל! על כל מה שמשתמע מהדבר! אם קורה משהו כל הצבא יכול להיות שם תוך דקות ספורות כך גם לגבי פינוי פצועים. לבנון פשוט שונה מרוחקת, בעצימות הרבה יותר גבוהה... אני מדבר על לבנון הראשונה. מה שיש היום בשדרות לא מתקרב ליום אחד בבופור.....פה יש 4-5 טילים ביום בלבנון זה בערך מטח אחד, ביום היו לפעמים גם 5 או 6 מטחים.... ומטענים וטילם עם עוצמה גבוהה... מלחמה! הקו הכי קשה היה זה שלפני הנסיגה- שהחיזבאללה הבין שאנחנו עומדים לעזוב וכדאי לו להראות שזה בגללו, ואז התחיל הבלאגן האמיתי. כן יום הזיכרון כואב,הרבה יותר מכל יום אחר, כמו כל ישראלי, זה פשוט היום שבו אתה חווה הכל מחדש... לא, אני לא חושב שהיינו צריכים להישאר, אבל בטח לא חושב שהיציאה התבצעה כמו שצריך! היינו צריכים לצאת מנצחים, בעיתוי שלנו, עם הציוד שלנו, בהסדר מדיני, ועם אפס סיכון לכוחותינו ולא במנוסה כמו שהיא הייתה.
 

nnnnh

New member
רותם....

אתמול ראיתי בפעם השנייה את הסרט והחלטתי שזה מזוכיסטי מידי לראות אותו שוב, הוא יותר מידי קשה לעיכול. התהפכתי כל הלילה מסיוטים על הסרט, וחלמתי על הדמות שלך. איזה סיוט מתקדם. אתמול לפני שראיתי את הסרט, שמעתי את רון (לשם) מדבר, הוא סיפר איך התחיל כל העניין, הכתיבה, הקשר אלייך, השם שהחלפת במשך הגיוס ועוד ועוד.. מבחינתי הספר/הסרט מסמל הרבה מעבר, חודש אחרי שסיימתי את הספר קברתי בלבנון השנייה את אחד האנשים שהיו הכי יקרים לי בחיים, וגם הוא חווה את הבופור, לבנון הישנה, ושנים הוא הסביר לי הכל, הראה לי תצלומים, וכשיצא הספר הוא הביא לי לקרוא אותו, השאיר לי מזכרת אחרונה ממנו. אז רותם (רונן?) ... רציתי לשאול כמה דברים.. איך היה לראות את העבודה על הסט? הספר, הסרט, מעלים לך זכרונות/סיוטים? אתה שמח איך שהתוצאה נראת?... חזרת ללבנון במלחמה האחרונה? ואם כן, איך זה הרגיש? מה עושה לך לראות את הסרט? ואיך הרגיש אחרי שקראת לראשונה את הספר? זהו, אני מקווה שתוכל לענות על השאלות... שיהיה ערב נעים.. תודה.
 

ronenben1

New member
רון לשם אליל!!!!

אז כן רון לשם הוא אליל! כמו שכולנו יודעים ללוחמים יש מן רתיעה מכתבים, והמפגש עם רון פשוט כל כך שינה אותנו ואת היחס שלנו לחלק מהאנשים האלה... הוא פשוט הגיע מתוך רצון ועיניין לעזור.... אין מניע נסתר, אין את הרצון להכפיש את הצבא, אין את המרמור- פשוט ספרו ואני אנסה לעשות כמה שיותר! מדהים. להיות על סט, כשעושים סרט עליך, זה אחד הדרים הכי מרגשים שעשיתי אי פעם ואלי אעשה. אתה נמצא שם וחי את כל החוויות עוד פעם מחד.... פשוט מדהים, הסיפור שלך מונצח.... פשוט מדהים. לעניין הסרט- יש מעט סטיות מהמציאות ואני לא יוצא הכי טוב שאפשר, יוצא קצין צעיר טילים..... צעיר שזה מפחיד, החיילים קצת לא אוהבים, ההר הוא מה שמעניין, לא מחלץ את החבר הכי טוב שלי- מה שבמציאות ברור שלא קרה!!!!!!! הייתי יוצא להביא אותו גם אם זה היה עולה לי בחיים כדי שהוא יישאר אבל....... זה סרט וחייבים להבין את זה! בפעם הראשונה שקראתי את הספר הייתי די בהלם, די בהלם שסיפרתי את כל החוויות האלה, ופתאום אתה מתחיל להבין שעוד אנשים ייקראו ואתה תהיה חשוף להם..... ביחד עם זה הרגשה שנעשה פה משהו חשוב מאוד למען אלה שלא חזרו ויוכל לעזור לקרובים שלהם מה הם עברו..... ולא, אין לי סיוטים, אבל המון זכרונות- חלקם טובים, חלקם פחות, חלקם רעים..
 

nnnnh

New member
תודה רותם..

אחת השאלות ששאלתי את רון אתמול, אם יש אפשרות לגעת איך שהוא בכל התהליך שהוא עבר, לשמוע מהלוחמים, לקרוא דברים שסיפרתם ועוד... הייתי שמחה לשמוע כמה שיותר כדי לדעת מה עברתם, לצערי אין אפשרות, הבנתי שהיו שם דברים אישיים מן הסתם, ואני מבינה לחלוטין. אני מקווה שזה לא ייגמר בספר וסרט, שזה יהיה משהו שנוכל לדעת עליו וללמוד עליו יותר.
 

placebo0

New member
שלוםם:]]

בספר ארז מתנגד בחריפות לשאלות -למה אנחנו כאן? מה אנחנו עושים פה ? היו לך רגעים שבאמת חשבת על השאלות האלה ולא רצית להיות שם למרות החברים ,והאהבה להר? במבט לאחור ,היה שווה להישאר על ההר 20 (?) שנה ורק לספוג ? ובבקשה בלי להתיחס למלחמה האחרונה בשאלה :] תודה
 

ronenben1

New member
כי אנחנו לא קובעי מדיניות!!!

במציאות לא התנגדתי לשאלות, אבל גם לא האמנתי שצריך לשאול אותן בקול רם. שכל אחד יישאל את עצמו למה הוא הגיע ללבנון, ואם התשובה שלו לא מייד צצה בראש- הוא צריך לרדת עם המסוק הבא! התנגדתי יותר לאופנה שהייתה- כדאי להיות פה? צריך? למה זה טוב? אנחנו כחיילים לא קובעים מדיניות, לא מדינאים ובטח לא אסטרטגים!!!! אנחנו דרג לוחם שבא לבצע משימה, קשה, שוחקת, ארוכה, מיוחדת, כי ממשלת ישראל החליטה שבופור הוא קו החזית! אם זה קו החזית אז מקומנו שם, להיות ראשונים לתרום, להיות בחזית ולהקריב עד כמה שנוכל, כי היו לפנינו ויהיו גם אחרינו- זה מה שהניע אותנו. רציתי להיות שם רק בגלל החברים ולא היו שום סנטימטים להר. ידעתי שאני צריך אותם והם צריכים אותי באותה מידה- פה נמדדת חברות. גם שהכי חרא בעולם, לא משאירים את החברים מאחור.
 

trigotrigo

New member
האירוח הסתיים,

תודה רבה לרותם שהתארח אצלנו בפורום. רותם, אתה יותר ממוזמן לקפוץ מדי פעם בפעם.
 

Jusmine

New member
אני לא מאמינה שהפסדתי את זה!!!

יש איזושהי דרך ליצור איתו קשר? זה חשוב!!
 
גם אני!!! אני חייבת... יש איזו שהיא דרך? ויש

לי שאלה. רותם (רונן) שהתארח פה, לירז הוא הדמות שלו בסרט? הוא היה מפקד הבופור כמו לירז? אפשר פרטים? אפשר להביא אותו שוב בבקשה!!! זה חשוב!
 
למעלה