לא קונספירציה אבל.... הגיג

יוסי_ג

New member
לא קונספירציה אבל.... הגיג

ההיסטוריה האנושית ידעה כמה אימפריות (או כמו שקוראים להן היום מעצמות על). אני משוכנע שבזמן שלטונה של כל אימפריה, לא יכל איש להעלות על הדעת את מפלתה, קל וחומר לתכנן אותה. אולם, במבט לאחור, חל תהליך שהחל באירוע אחד או בשורת אירועים, שבדיעבד אנו יכולים לומר שהביאו בסופו של דבר להיחלשות האימפריה ולבסוף למפלתה - בחלק מהמקרים גם להיעלמותה. האם יכול להיות שהאחד עשר בספטמבר הוא תחילת הסוף של ארה"ב כאימפריה של ימינו? אם כן, מי לדעתכם בעמדה טובה להיות האימפריה הבאה? סין? האיסלאם? יפן? מישהו אחר? רק דוגמה קטנה ולא כל כך מתבקשת - לפני קצת יותר ממאה שנה האימפריה האוסטרו-הונגרית חלשה על כל מרכז אירופה. המלחמה שפרצה בעקבות ההתנקשות ביורש העצר, הביאה להתפוררותה.
 

חזיר בר

New member
תגובה

ארה"ב היא לא אימפריה בנפילה,כלכלתה חזקה והפגיעה במגדלי התאומים,למרות מימדיה המפחדים היא לא יותר מדיגודוג לא נעים לדוד סאם. האימפריה האוסטרו-הונגרית כבר היתה בתהליך ריקבון כלכלי בערב מלחמת העולם הראשונה,המלחמה רק שברה סופית את האימפריה שהיתה נופלת כך או כך. אין בזמן הקרוב יורש לעולם המערבי,זאת אימפריה שאף אחד מאיתנו לא יראה את סופה בימי חייו.
 

יוסי_ג

New member
כמוך, אני גם חושב

שלא נראה את נפילתה בימי חיינו, אבל אולי (רק אולי) במבט היסטורי, בעוד נניח מאתיים שנה, ההיסטוריונים של אז יציינו את התקפת הטרור הזו, או את המלחמה שבאה בעקבותיה, או את מתקפת האנתרקס, או התקפות טרור נוספות שאולי יבואו, לא עלינו, כתחילת התפוררותה של ארה"ב כמעצמת העל. הרי מתישהו זה יקרה - גם אם זה נראה לנו היום מופרך לחלוטין - ומשהו יגרום לזה. אני לא חושב שבתקופת קלאודיוס קיסר מישהו היה מסוגל להעלות על הדעת שרומא לא תתקיים (או האימפריה הפרסית בתקופתה, או הפרעונית בתורה, you name it ).
 

Chot

New member
ברור שהמעצמה הבאה תהיה

לא אחרת מאיזרעל ארץ הקודש. מה נראה לך, האתיופים פה זה באמת בשביל tora? זה הדוסים מאמנים צבאות ענק של לוחמים כושים כדי לכבוש עוד ועוד- הן אדמות, והן את לבבות המאזינים ע"י השמעה חוזרת ונשנית של ראפ ציוני דתי חזק ועמוק. וזה מאוד יפה מה שאמרת על היונייטד סטייטס. ברור שאירועי התאומים הם אינם הקאזוס בלי (בידיוק!) לנפילתה של ארה"ב, אבל תשימו לב שלאט לאט הדולר נחלש לעומת השקל, (כן- השקל מתחזק! היהדות משתלטת! אתרוגים מתגלגלים ברחובות!), ותהיה מפלה כלכלית נחמדה ככה בעולם ועוד טרור ובכלל נשק גרעיני אומרים שיש להוא, אז זה בככלללל כיף חיים. שימו לב. אנחנו עוד ננצח. בטח.
 

2 Koma

New member
גיחוך שלא שווה צחוק...

ישראל? היהודים? כן יכול להיות, אבל קודם תשלוט הכלבה שלי עם כל עמה בעולם!!!
 

חזיר בר

New member
אז זה מה שאני אומר

התקפת הטרור בזאת אין בה לאיים על שלטון ארה"ב גם לא בטווח הארוך, ואם אתה אומר שזה פשוט נראה לנו מופרך היום,אתה יוכל לומר באותה המידה שהסיטקומים האמריקאים המשודרים לרחבי העולם,הם-הם אלו שיביאו לנפילתה בסופו של דבר.
 
למעלה