כמה מטר מגדר השכן מותר לבנות

mikel22

New member
כמה מטר מגדר השכן מותר לבנות ../images/Emo35.gif

שאלה למומחים, האם לפי החוק קיים מרחק בניה מינימלי מגדר משותפת בין שכנים ? או שמותר לבנות קיר בית ממש ליד הגדר. תודה ושבוע טוב.
 

fireman

New member
זה תלוי במה שכתוב בתקנון

של אותו אזור, בכל מקום התקנון שונה גש למחלקת הנדסה ברשות המקומית בה אתה גר ובדוק את הנושא.
 
אין להתקרב לאף קו של המגרש

בדרך כלל זה 3 מטר ובחזית 4 - 5 מטר . גם המחסנים היום שפעם הרשו לבנות אותם בקצה המגרש, חייבים היום להיות בתוך קוי הבניה . בסך הכל זה לטובת הבונה כי לא רצוי להתקרב כל כך לשכן
 
מגבלות בנייה

הגבולות המגדירים את המגרש שלך נקראים במינוחים המקצועיים קווי מגרש. תוכנית הבינוי החלה על המגרש, מגדירה את המרחק אותו יש לשמור ביחס לכל אחד מדפנותיו , קדמי, צידי או אחורי. הגבול המגדיר קצה האזור המותר לבנייה נקרא קו בניין. בין קווי הבניין, המקבילים לקווי המגרש בהתאם למרווח המוגדר, נוצר תיחום של אזור המותר לבנייה. בכל מקום רוחב המרווחים מוגדרים באופן שונה וגם המגבלות לגבי המותר והאסור לבנייה במרווחים אלה.
 

בינא

Member
מרחק מותר לבניה מגדר גבול מגרש

כל התשובות שקיבלתם למעלה נכונות. המרחקים נעים בין 0 ל-4 מ', תלוי היכן בארץ ולאיזה תוכנית בנין עיר המגרש שלכם שייך. לכל ת.ב.ע. יש תקנון ובכל תקנון ניתן למצוא את התקנות התקפות לגוש ולחלקה הרלוונטיים. מומלץ לכן לגשת למשרד מהנדס העיר/מועצה ולבקש ממי שאחראי על הרישוי לבדוק את המקרה שלכם. מקובל כיום בשכונות חדשות - 3 מ', אבל יש כל מיני חריגים וחריגות המקבלות אישורים מיוחדים גם בניגוד לתקנות, לכן גם צריך לשאול, אם הייתה חריגה, האם היא אושרה והיכן ועל-סמך מה?
 
למעלה