כמה זה עולה?

פרח שדה

New member
צודקת. הבעייה היא סדר עדיפות לאומי

מעוות. ככה זה כשנותנים לחתול לשמור על השמנת. ראיתם איך הם התקפלו בנושא המועצות הדתיות?
 

נועם@בת

New member
דוקא חשוב לתת למועצות הדתיות ../images/Emo3.gif

כל מי שקיבלה הדרכה לפני החתונה המדריכת כלות של המועצה הדתית- לימדה שמתחתנים ומיד נכנסים להריון אם המועצות הדתיות יסגרו מי ילמד אותנו איך עושים ילדים? הנה אני לדוגמא, במקום ללמוד עם מדריכת כלות של המועצה הדתית הלכתי לחברה שתלמד אותי את ההלכות. היא כנראה לא ידעה הכל ולכן לא גילתה לי את הסוד הזה
, תראו לאן הגעתי בגלל זה. נועם
 

חבובי

New member
למה מתנפלים על המועצות הדתיות?

למה אתם לא אומרות לקצץ בדמי אבטלה לכל הפרזיטים שיושבים בבית ולא עובדים כי נוח להם לא לעבוד (ולא כי הם פשוט לא מוצאים עבודה), או לכל אלה שזרוקים במוסדות גמילה מסמים ועולים הון למדינה - אחרי שחזרו על אלונקה כי רצו לעשות חיים במזרח? זה שאתן חושבות שמדריכת כלות היא לא חשובה, זה לא אומר שזה לא חשוב לתושבים רבים אחרים (וגם להרבה מחברי/חברות הפורום הזה!) ולדעתי תפקידן של המועצות הדתיות חשוב מאוד לכל אלה שמשתמשים בשרותי הדת במדינה, ויש הרבה כאלה. אז די לקפוץ כל הזמן על הדתיים/חרדים כשעירים לעזאזל. זה פשוט לא הוגן והאמת שדי נמאס!! הרבה מהם עובדים, ומשרתים בצבא, וזה שהתקשורת מרעילה לכן את הנשמה עם הדתיים גנבים והדתיים לוקחים - פשוט די!! לא נראה לי שיש כאן מישהיא שמתנדבת בזק"א, ביד שרה, או בקו לחיים (שאלו בסה"כ 3 דוגמאות מתוך עשרות/מאות של אירגוני חסד חרדים) ומבלה שעות על גבי שעות עם ילדים נכים/חולים/מפגרים וכדומה. והם (החרדים) כן עושים את זה!! אז אולי לא בדרך המקובלת עליכן (צבא) של לתת למדינה, אבל בהחלט בדרך שלא נופלת מזו שלכן. כי לפעמים לסעוד ילד חולה בשעות הלילה, כשהוריו יוצאים לחופשה קצרה בת 4שעות ממטתו, טוב ומועיל יותר למדינה מלהגיש קפה בבסיס (ואני יודעת שהאמירה הזו תרגיז כמה כאלה שעשו בצבא הרבה, והרבה יותר מלהגיש קפה...) אני לא נמנת על החוג החרדי, אבל פשוט נמאס לי לשמוע ולקרוא את ההתנפלות הזו עליהם.
 

נועם@בת

New member
למה ביקורת על המועצות הדתיות

נחשבת בעיניך התנפלות על הדתיים/חרדים. אל תדאגי לנשמתי, אני יכולה להבטיח לך שהיא לא מורעלת. אני אשה דתית, שרתתי בצבא וחשבון הבנק שלי מכיל הוראות קבע לתרומה לגופים שהזכרת ולגופים רבים אחרים. זה שאנשים מתנדבים לזק"א לא גורם למועצה הדתית להיות חשובה בעיני. כל השירותים שניתנים שם יכולים להנתן ביעילות טובה יותר מידי העיריה. מה הקשר בין ארגוני חסד דתיים ובין חוסר היעילות והבזבוז של המועצות הדתיות שעובדיהם מקבלים משכורת רעב, אבל הנציגים שלהם לא מהססים לבקש "טיפ" למרות שזה אסור על פי החוק. קשה לי לשפוט את חשיבותה של מדריכת הכלות. כל אשה דתית שרוצה לשמור על דיני טהרת משפחה צריכה להתאמץ כדי למצוא מדריכה טובה, שמעתי כבר מהרבה חברות תרעומת על הרמה הנמוכה של חלק מהמדריכות. על כך שבמקום לקבל שיעור אמיתי בהלכה הן קיבלו הטפה רדודה לאורח חיים מסויים. נשים חילוניות מקבלות אנטי מזה שמכריחים אותן לטבול לפני החותנה (טבילה מיותרת לחלוטין שהרי ללא הפסק טהרה לא עלתה הטבילה). דוקא כאדם דתי אני מוחה כנגד הבזבוז שפוגע בשירותי הדת שאני מקבלת ממדינת ישראל. שלא נדבר על מצב בתי הדין הרבניים, משגיחי הכשרות, העגונות ופסולי החיתון... מפריע לי שאת מערבבת ענין בענין והופכת ביקורת נקודתית להתנפלות על מגזר מסוים. האם המועצות הדתיות הן הרכוש של החרדים? למה ביקורת עליהן הופכת להיות ביקורת על החרדים? למה לא ביקורת על הבירוקרטיה המטופשת של הגופים הממשלתיים שיוצרים מנגנונים מנופחים? הלואי והיה אפשר לתת כסף לכולם, אבל כשהולכים לקפח את זכויותי, אני מעדיפה שוקדם ימנעו בזבוז במקומות אחרים. נועם
 

חבובי

New member
לנועם

אני לא מדברת רק על מה שאת אמרת (למרות שהשתמשתי בדוגמא שנתת) אבל אם תעברי על ההודעות השונות, תראי שכל הזמן מכניסים את הנושא של החרדים, והמתנחלים. כאילו שאין תושבים אחרים במדינה שמקבלים תקציבים - רק הם. וזה מעצבן וזה כואב. ולי, שאני לא חרדית זה כואב, אז בוודאי לבנות חרדיות שנמצאות בפורום (ואני בטוחה שיש כאלה, גם הן מבקשות למצוא תמיכה מסוג זו, שהיא מבורכת ביותר, ואני יכולה לומר שלי עוזרת מאוד.) אז אני לא חושבת שאני מערבבת עניין בעניין, כי כל דיבור על כספים וקיצוצים, ישר גורר אחריו ביטויים כגון: שיקצצו מהדתיים שיקצצו מהמתנחלים. (ואת בודאי עוברת על ההודעות) אז אני אומרת: שיקצצו מהמסוממים! - אני לא רוצה לממן נציגים של אל סם וכאלה, שנוסעים לגוהה כדי לפקח על הצעירים הישראלים שמתמסטלים שם!! שיקצצו בדמי האבטלה! - לא יתכן שהבניה במדינה שלנו משותקת כל פעם שיש עוצר אצל הערבים. שאנשים ילכו לעבוד במקום לקבל כסף בחינם!!
 

פרח שדה

New member
וואלה את צודקת, שבאמת ילכו לעבוד

אם מי שלומד באוניברסיטה יכול במקביל לעבוד, גם מי שלומד בישיבה יכול.
 

חבובי

New member
נכון מאוד!

ובאמת יש הרבה בני ישיבות שגם עובדים לפרנסתם בשעות הערב. כי תאמיני לי שאי אפשר לקיים משפחות מהקצבה שהם מקבלים.
 

פרח שדה

New member
באמת תודה רבה...

למה בכלל מגיעה להם קיצבה? מי שלומד באוניברסיטה או במכללה מקבל מהמדינה קיצבה לפרנסתו ולפרנסת משפחתו? לא, הוא עובד...
 

נועם@בת

New member
מסכימה עם חלק מהדברים

לא רוצה להכנס למלחמות בין-מגזריות. חוצמזה טיפול בגוהה יוצא יותר זול מטיפול בארץ
. לכל אחד יש סדר עדיפויות בחיים. יש אנשים שמשוכנעים שטיפולי פוריות פחות חשובים מדמי אבטלה (בעיקר כשבמשק אין עבודה ושום קבלן לא יסכים להעסיק אותך אלא אם כן את מוכנה לעבוד בתת התנאים של העובדים הזרים). כל אחד יציג באופן טבעי אתך מה שבעינו לא נחוץ וידרוש שיקצצו שם. נועם
 

kasa

New member
כי רובם פקידים אוכלי חינם, ובעידן

של קיצוצים לחולים, נכים, וחלשים - הם עוד נלחמים בכדי להישאר ולחמם את הכסא שלהם.
סיבה מספיק טובה ? לגבי דמי אבטלה - כידעו לך, או שלא, אדם לא מקבל דמי אבטלה כל ימי חייו. התנאים לדמי אבטלה הם קשים ומחייבים אותך לעבוד תקופה ארוכה קודם קבלת דמי האבטלה, וגם אז - נדמה לי שתוכלי לקבל מקסימום 100 ימים דמי אבטלה. יתרה מכך, אם עבדת והרווחת משכורות עתק - ניגבו ממך דמי ביטוח לאומי בהתאם (גבוהים בהתאם), אולם - כשאת באה לקבל דמי אבטלה - יש תיקרת מקסימום שתקבלי. בקיצור, הדרישה לדמי אבטלה היא דרישת הכסף שהבטחת את עצמך בכל זמן ששילמת ביטוח לאומי. וגם אז - זה לרבו מעט מדי וחסר פרופורציה למה ששילמת. מה לזה ולמועצות הדתיות ?? ולא ברור לי איך מכל הקיצוצים הללו - רק בהם לא נגעו (שוב, ושוב, ושוב....)
וגם אם שירותיהם חיוניים מאוד (נניח) - הם בודאי לא יותר חיוניים מביטחון, חינוך ורפואה שחותכים בהם עכשיו בבשר החי !!
 

א י ש ה 33

New member
רוצה תשובה?

מה תג המחיר שמצמידים לתשושים? לסיעודים? בעלי תסמונת דאון? סיסטיק פיברוזיס? חולי סרטן? נכי צה"ל? נכי ת"ד? מה המחיר של כל אחד ואחד מאלה? נכון... המון! היטלר מצא דרך מאוד "מקורית" לחסוך בעלויות.. אני ממליצה לך לשקול שוב את השאלה שלך. זו לא שאלה ששואלים במדינה עאלק בעלת עקרונות סוציאלים. ואני אסביר לך מדוע. אני אישה בריאה לחלוטין. "נתקעתי" בקטע של הבאת צאצאים לעולם. בתור משלמת מיסים מלאים. וזה כולל מס בריאות וב"ל. ובתור בת של שני אנשים כאלה. ובתור אשתו-של משלם "כבד"... אני חושבת ש ג ם לי מגיע!!! ואני לא מרגישה חצופה לדרוש ולקבל! הרי בגלל זה שלמתי מיסים רוב חיי (כמו כל יתר בני משפחתי) להיות מוגבלת בתחום הזה, זה חור נוראי בנשמה. "חור" בלב ובנפש, שאף גבר/ אישה שנכנסים להריון "בטעות" יבינו אי פעם. וכמה אני עולה? לך תדע! במקרה עברתי את הטיפולים שלי באופן פרטי. אם אני קונה (לדוגמה) גלולה ומשלמת עליה "רק" 50% האם המחיר הנקוב(זה שללא הנחה) הוא באמת מחיר ראלי? מה הקומבינה של קופ"ח עלי? האם יום אישפוז באמת עולה כל כך הרבה כסף, או שמא יש לקופ"ח הסדרים פנימיים על "החזרים"? אני לא חושבת שאישה שעוברת טיפולים יכולה לענות לך על שאלתך ברצינות. זו שאלה שתקבל עליה כמה תשובות. ותרשה לי לשאול אותך עוד שאלה, נגיד שחו"ח (ואני בהחלט מאחלת לך רק את הטוב ביותר) היית עובר תאונת דרכים ונפגע.. (אני לא נכנסת לסוג פגיעה קלה או קשה..) יש לך מושג כמה היית עולה לי? יש לך מושג כמה אני משלמת על ימי אישפוז שלך? פיזיוטרפיה? תרופות? סיעוד? אתה יכול לענות לי על זה?
 

טל ר

New member
אז כך

לכ-ו-ל-ם יש תג מחיר. מהראשון ועד האחרון. רבים מאלו גם נאבקו ציבורית על מנת לקבל נתח גדול יותר ממה שהוקצה להם. לרגע לא הצעתי פתרונות בנוסח היטלר - הם הועלו לראשונה על ידך. כמה זה עולה זו שאלה שראוי וצריך לשאול, ובעיקר במדינה בעלת עקרונות סוציאליים. דרך אגב, אם את משלמת מיסים כבדה כ"כ, הרי שהפגיעה בך היא בגדר פגיעה בחזקים ולא בחלשים, לא? אינני טוען שיש לפגוע בך, ולו הייתי חושב כך לא הייתי כותב כאן, אולם הטענה שאת משלמת מיסים אין בה מאום. הרי תשלום המיסים על ידינו אינו מחייב את המדינה לדאוג לכל גחמותינו. הורות אינה גחמה, והיא שונה מדברים רבים אחרים, וזו הנקודה כאן - לא השאלה כמה מיסים שלמו הורייך, את או בעלך, וזו נקודה שאין להעלותה במדינה בעלת עקרונות סוציאליים! לעניין תאונת דרכים, אני יכול לומר לך בברור שאילו הייתי נפגע הייתי עולה לך 0 עגול, מכיוון שמלוא הוצאותי היו מושתים על חברת ביטוח החובה בה היה מבוטח הרכב בו נסעתי (או הרכב שפגע בי לו הייתי הולך רגל).
 
לגביי הקיצוץ????

האם הקיצוץ בטיפולי ההפריה ייכנס לפועל במיידי או בשנת 2004???
 
לא נתונים מדויקים אבל כדי שתקבל

סדר גודל: כיום, במצב שבו הזריקות הדרושות לטיפול מסובסדות, עלותו של כל מחזור הפריה הוא כ-15,000 ש"ח. אם הגזירות ייכנסו לתוקף, יקוצץ בעקבותן גם הסבסוד לזריקות מה שיקפיץ את עלות כל מחזור טיפול לכ-30,000 ש"ח (במקרה הטוב - תלוי לכמה זריקות נדרשים). ההריון הוא לא בהכרח בסיכון גבוה, ואינו שונה במאומה מכל הריון ספונטני אחר כך שזה לא רלוונטי. טיפול בילד - יום בפגיה עולה 2,000$. בדר"כ שהות מינימלית בפגיה היא של 14 יום ובחשבון פשוט - 28,000$. אפשר לקחת משכנתא נוספת ולממן את טיפולי ההפריה שהמדינה לא מוכנה לסייע לנו במימונם. אבל מצד שני, בא שר האוצר ואומר לנו שאנחנו לא יכולים להסתמך על עזרה כספית מהמדינה כאשר ניקלע למצב מצוקה אחר, ואם ניקח משכנתא כדי לממן הפריות, לא יהיה לנו כסף כדי לממן את הילד שיוולד.
 
אנחנו אוספים את המידע ממש בימים

אלה אבל ההערכה היא שיש כ-23,000 מחזורי הפריה חוץ גופית בשנה.
 

טל ר

New member
שוב - תודה!

כמובן שיש להוריד ממספר זה את הטיפולים שבדעת האוצר להשאיר מאושרים.
 

ede1

New member
תשובה והבהרה

שלום טל! ראיתי מספר של 6000 טיפולים לשנה, אבל לא חותמת על המספר. הערה אלך - כדי לחשב רוחח מהביטול של IVF חייבים לקחת גם עלות אלטרנטיבית לאי ביצוע של טיפולים IVF ומעבר לטיפולים אחרים. כבר דנו קצת בנושא זה. אני יכולה להוסיף שיש צורך לחשב ניתוחים שלא מבצעים אותם כי IVF עוקב בעיות מכאניות, כמו חצוצרות סתומות, מחלת אנדומטריוזיס, היווצרות ציסטות ודברים נוספים.למשל ללא טיפולי פוריות של IVF אני אצטרך לעשות ניתוח לפרוסקופיה כל 3-4 חודשים כדי להיפטר מציסטות ואין דרך אחרת לעשות זאת (או בטיפול IVF או בניתוח). וכמובן יש נושא של השפעת הזרקת הורמונים שונים על גוף האשה ותופעת ליווי שגם מצריך טיפול רפואי. כנראה פקידי האוצר חישבו רק הכנסה ישירה מהביטול טיפולי IVF ללא להכנס לעומק של של בעיה כולה. בהחלט יכול להיות שהרווח בחישוב יותר מקצעוי יהפוך להפסד.
 
למעלה