כמה דברים על הטרילוגיה

OctoberCloud

New member
כמה דברים על הטרילוגיה

קודם כל, אני חדש כאן! קוראים לי אִמרי וסיימתי לקרוא את משקפת הענבר לפני יומיים (ושני ספרוני ההמשך בדרך אליי!
) הדבר שכנראה אמרתי הכי הרבה פעמיים על הטרילוגיה לאחר סיום משקפת הענבר היה "את/ה חייב לקרוא את זה!", אז אני חושב שאפשר להבין מזה כמה אהבתי את הטרילוגיה :-O הדבר שאולי הכי אהבתי בשלושת הספרים, ובמיוחד בספר האחרון היה ההתבססות על סיפור הבריאה, ומה שהכי אהבתי בתחום הזה היה שלכל עולם יש סיפור שונה על הבריאה שמוביל לאותו דבר- גילוי המודעות. כמו בגן-עדן היו כמה שלבים שמוכיחים את ההקבלה בין שני הסיפורים: מארי בתור המפתה, ויל וליירה בתור אדם וחווה. כמובן, הפרי שהם חולקים שנייה לפני הנשיקה, שמקביל לפרי עץ-הדעת (או שזה רק אני?) ואז קבלת המודעות. כל השלבים האלו קורים באופן שונה בסיפור הבריאה המקורי, מה שהיה לי הכי פחות ברור היה הגירוש- אז אם הבנתי נכון, הגירוש של אדם וחווה מגן עדן הוא בעצם הפרידה של ויל וליירה וסגירת העולמות, נכון? אם לא הבנתי נכון אשמח להסבר (או שהגירוש בכלל לא קורה בטרילוגיה?) ועוד שאלה- האם הגן הבטוני בעצם מקביל איכשהו לגן-עדן? אני אשמח לתשובות ולהתייחסות. תודה.
 

dahoe

New member
ברוך הבא, ידידי! ../images/Emo24.gif

אתה מוזמן לפעול בפורומינו ולתרום לאנציקלופדיתנו! אני אהד (בכתיב חסר), בן 16 מירושלים. אתה מוזמן לנדב עוד כמה פרטים על עצמך
 

OctoberCloud

New member
תודה ../images/Emo9.gif

עוד פרטים? האמממ.... אמרי, בן 14 (וחצי), מחור נידח בצפון שסביר להניח שלא תכירו.
 

limilu

New member
הם חלקו פרי? ../images/Emo12.gif

אני לא זוכרת את זה. אבל אמרת דברים מאוד מעניינים, אני לא בטוחה אם הגירוש היה או לא היה.
 

נטעש

New member
שלום שלום!

ברוך הבא
שמי נטע, 15 וחצי, גבעת עדה-בנימינה (בשבילך אדוה...) ההתבססות על סיפור הבריאה באמת ממש מגניב! לא נראה לי שקורה גירוש בטרילוגיה, למרות שזו מחשבה יצירתית
אשמח אם תמשיך לקרוא בפורום!
 

OctoberCloud

New member
היי ^^

קודם כל- כן, כנראה שלא התבצע הגירוש, אבל... זה מוזר שפולמן הזניח את זה. X: בכ"מ, תודה, וברור שאמשיך!
(אני צריך לגוון בסמיילים, הא?)
 

האבק

New member
אהלן! ../images/Emo140.gif

אודי, בן-עוד-מעט 19 מהוד השרון
למעט האמת אף פעם לא התעמקתי בגירוש וזה מאד מעניין. אני לא מאמין שפולמן יזניח דבר כזה. צריך לחשוב על זה קצת ...
ד"א - האם אתה מכיר את האתר שלנו? http://www.hdm.co.il ויש את האנציקלופדיה שלנו, שלאחרונה התחלנו לעבוד עליה שוב וגם אתה מוזמן לעזור - http://www.hdm.co.il/wiki ולפני שאני אשכח - ברוך הבא!
 

Pantalaimon2008

New member
מעט באיחור ^^"

קודם כל, ברוך הבא
דבר שני, אני לא חושב שפרי עץ הדעת הוא הדובדבן-או-מה-שזה-לא-יהיה שהם חלקו (למען האמת, הם לא חלקו בו, אלא ליירה הגישה אותו לוויל), זה רק סמליות לחווה שנותנת את הפרי לאדם, ועקב כך קרה החטא הקדמון, שהוא למעשה, במקרה שלנו, האהבה של ויל וליירה. שלישית, הגירוש הוא אכן הפרידה בין וויל לליירה... משום שברגע שנסגרו העולמות, ושניהם נפרדו, גן העדן הפרטי של כל אחד (של ויל-ליירה, של ליירה-ויל) נסגר. למעשה, מצחיק לחשוב על זה, שמי שלמעשה בישר להם את הבשורה הזו זו מלאכית, שהיא כאילו "השומרת", ובבראשית כתוב ששני כרובים [מלאכים] שמרו על הכניסה לגן עדן. דבר רביעי, לגבי ההקבלה לגן עדן... אצלי זה מורכב. אני חושב שלכל אחד מהנערים היה גן עדן פרטי (רעהו), ומצד שני, גן העדן המוחשי, המקום בו קרה "החטא", ההתאהבות שלהם, הוא החורשה המוצלת ליד הנחל, חורשה טרופית שכזו, בעלת גוונים מרובים, שמקף אותה נחל... מוכר לנו קצת, לא? תהנה וברוך הבא!
 
למעלה