כמה דברים לגבי הדפסה...

noamm

New member
כמה דברים לגבי הדפסה...

קודם כל אם אתם עובדים להדפסה בלשכת שירות אז תמיד תעבדו על רזולוציה של 300 פיקסל לאינצ´ ושימו לב שזה "פיקסל לאינצ" ולא פקסל לסמטמטר כי זה ממש שונה תעבדו במוד של CMYK. אם זה טקסט אז אפשר גם לעבוד על 150. לגבי הדפסה בבית אז העיצה שלי זה שנגיד קבעתם רזולוציה כלשהי אז לפני שאתם מדפיסים תלכו לview ושם תבחרו את print size ככה תוכלו לדעת במדוייק איך זה יצא מהמדפסת. ולא יופיע לכם פתאום רבועון קטן ובמסך זה היה נראה ענק. יש הרבה שמצב ה view שלהם נמצא על actual pixel ואז על המסך הם רואים תמונה גדולה אבל בהדפסה מקבלים ריבוע קטן. טוב מקווה שהצלחתי איכשהו להעביר משהו בי בי נועם.
 

yossi_maoz

New member
דיעה נוספת

אם מדפיסים ללשכת שירות- בהנחה ומעונינים להוציא חומר להפרדת צבעים הכלל המקובל על מנת לחשב את ההפרדה (רזולוציה) הדרושה עבור תמונות הוא: רשת ההדפסה2X = רזולוציה של התמונות (בגודל סופי) את הנתון של רשת ההדפסה צריך לקבל מבית הדפוס, ולפיו לחשב את רזולוציית התמונות הדרושה. כך למשל אם צריך להכין מודעה עבור עיתון שמודפס ברשת 85 (מקובל להשתמש במונח LINES PER INCH או LPI) ניתן בהחלט ברזולוציה של 170PPI (PIXELS PER INCH) לגבי סוג גרפיקה שאינו תמונה (שרטוט או איור וקטורי), אין משמעות לנושא רזולוציה- מאחר וגרפיקה וקטורית ניתן להדפיס בצורה מצוינת בכל רזולוציה.
 
מונה של לחץ ברומטרי

אין כמו כותרת טובה למשוך תשומי.
אני בדרך כלל שולח לדפוס ב 300 דיפאי (ובזמנים קשים גם ב 150 אבל לא משנה כרגע) בכל מיקרה כאשר אני רואה שהתוצאה יוצאת "מחוררת" אני מקלל את האמא של הדפס ואומר "האדיוט עוד פעם לא התאים את הרשת דפוס.." ונשאלת השאלה: האם אני אשם או שאני צודק וזו אשמת הדפס? או שבהכל אשם ביבי ?
 

yossi_maoz

New member
שים לב

אם אתה שולח טקסט כתמונה- אתה עשוי להתקל בתופעה של שוליים "משוננים". התופעה קורית גם ברזולוציות גבוהות (300PPI). שיטת העבודה האידיאלית היא להשתמש בטקסט וקטורי (כזה שנוצר בתוכנות עימוד או איור). תכנן את העבודה כך שהתמונות ייובאו לתוכנת העימוד, והטקסט יוקלד בתוכנה הזו. טיפ קטן: אם אתה רוצה לבצע את העבודה כולה בפוטושופ, תוכל להשתמש ביתרונות של גרסה 6: שמור את הקובץ כ-PHOTOSHOP PDF וציין באפשרויות השמירה EMBED FONTS ו-INCLUDE VECTOR DATA. ה-PDF המתקבל שומר על ה"חדות" של הטקסט.
 

איה@

New member
PDF?? - האם אפשר לשמור בעוד...??

פורמטים כדי שחדות הטקסט תשמר? תודה.
איה.
 

yossi_maoz

New member
למיטב ידיעתי

לא. אמנם יש אפשרות לשמור כ-EPS עם מידע וקטורי, אולם יש להדפיסו למדפסת שתומכת פוסטסקריפט רמה 3... בכל מקרה את קובץ ה-PDF רצוי להדפיס מאקרובט (אפשר גם רידר) על מנת לשמור על "חדות" טקסט.
 
למעלה