יש לי הרגשה חזקה....האם מישהו יכול.

time to fly

New member
תגובה זאת מנסה לכסות את שאר ההודעות

והנה היא: אדם באמונתו יחייה, נכון? אמונה משיחית, חילונית, מדעית טהורה, עיוורת מוחלטת או כל אחת אחרת רק ש... !!! יש לנו נטייה, החילונים, לשנוא את הדת בהתבסס על החינוך שקיבלנו בחברה החילונית, כלי התקשורת שלנו, העיתונות השמאלנית חילונית, בתי הספר החילונים, חברי הכנסת החילונים והעסקנים החרדיים, כלומר כל אמצעי התקשורת החילוניים, מגמתיים, סובייקטיבים. תחשבו על זה הרי זאת לא עבודה של ה"הם"? לגרום לנו להבין דבר אחד על החרדיים? כמעט כל חילוני שונא חרדים! למה? כי אולי שטפו לנו את המוח בעובדות המציגות צד אחד של הסיפור? לא הראו לנו את כל הצדדים יודעים מה הראה לי שחייתי בתוך בועה? (ואני הצבעתי שינוי בבחירות הלפני אחרונות) התגייסתי למילואים, ומשרתים איתי שם 2 חרדים אחד מתכנת בקומברס, והשני לומד דיינות הם הראו לי כמה העובדות שקיבלתי בחיי היו חד צדדיות, וכמה מדובר באנשים ולא במפלצות כמו שרובנו אוהבים לחשוב שהם: נצלנים, חיים על חשבוננו, אוכלי חינם או כל שאר ירקות. הבנתי כמה התקשורת תמיד שמה בכותרות את הדברים הרעים שכתובים על החרדים בדוח מבקר המדינה, ולמטה כתובים מלא דברים על החילונים אבל אנחנו נתייחס לחרדים תמיד!!! ומי אמר שהתקשורת לא השמיטה עוד דברים שכתובים על החילונים ומה ששמו בעיתון על החרדים זה רק מה שהיה עליהם? אני פשוט אומר, לא לקבל כמובן מאליו מה שגדלנו עליו. מישהו פעם היה במאה שערים? ראה באמת איך הם חיים? דיבר איתם? למד את חייהם לפני שפיתח שינאה שכזאת? בירר אם העובדות שהגישו לו נכונות? עשה שיעורי בית? משהו??? בהתייחסותי לרוח, לדת, אני מתכוון לאמונה האישית שלי הלא קשורה לדת (הדבר המגדיר הכי טוב את תפישת עולמי זה הזן בודהיזם) אצל החילונים קיימים חלאות, לא? כך גם אצל החרדים, דתיים חובשי כיפה סרוגה, פונדומיטליסטים קנאיים, אתאיסטים מוחלטים, פליי-בואיים, קלאברים, אקדמאים או כל הגדרה חברתית אחרת. חארות יש בכל מקום האפגניסטנים למשל, שהרסו פסלי בודהה, דבר שקשה לי ריגשית להתמודד עם זה. למה להכליל? לגבי הטענה שכולם מתווכחים עם כולם, אתה לא מתווכח עם אמיתות הרעיון הדתי? אז גם אתה כמו שאר הדתות שפוסלות אחת את השנייה. ככה זה בני אדם, הם בדיוק כמוך ואתה בדיוק כמוהם. (אני כלכך לא מכיר אותך אבל בשוללך אחרים אתה בדיוק כמו מה שיצאת נגדו) רוצים לשמוע תגובה שנתתי לחברה טובה שלי בוויכוח שערכנו? היא אמרה לי "תראה את ההודים, מורידים שם ידיים למי שגונב" "בכל מקום יש כאלה וכאלה, גם בארץ שלנו, שנחשבת למתבונן מבחוץ למקום רוחני מאוד, יש רוע ויש טוב. הדת שלנו מאוד יפה בביטויים עמוקים מאוד שלה, רק שמה שאנו החילונים רואים, זה את האמונה העיוורת, העסקנים של ש"ס. יש מקומות מדהימים באנושיותם בארץ שדתיים מקיימים, מרכזי תרומה לנזקקים, חילונים ודתיים כאחד, אנשי חסד של אמת, שתמיד נמצאים במקום הפיגועיים ראשוניים לקו, ועוד אין סוף דוגמאות שאת כחילונית שונאת מה שדתיים מייצגים אינך יכולה לראות כי את זקוקה להאשים אותם" דיי לאנטגוניזם כולנו אחים, וזוהי לא קלישאה מנובבת מאמת עד שלא תהיה בנעליים שלהם, שלא תחווה ותרגיש אמונה דתית מהי, יהיה קשה לך להבין את עולמם כמו שלהם קשה להבין את שלך נקודה אחרונה לסיום: ההתעוררות שלי החלה כתוצאה מקורס מדיטצייה שעשיתי של 10 ימים של שתיקה מוחלטת, 2 ארוחות ביום, קימה ב0400 ושינה ב2130 בשם "ויפאסנה" זוהי לא דת ורק טכניקה אבל אני אישית התחברתי לתפישת הרוחניות הבודהיסטיות שקיימות בתפישה זאת ומשם התקדמתי רק לכיוון של רוח - זן בודהיזם מקווה שלא הגזמתי באורך של תגובתי
שלומי
 

חזיר בר

New member
תגובה

קודם כל,אורך תגובה הוא בדרך כלל דבר טוב - לפי דעתי. עכשיו הרשה לי להגיב, יש לי דודה חרדיה,כרגע בכפר חב"ד,בעבר במאה שערים. אני מכיר מקרוב את הציבור החרדי,ואין לי שום טענה על אמונתם - כמו שלא אחד ציין,איש באמונתו יחיה. אבל אחוז גדול מאוד של החרדים לא חושבים בכלל שלחילוניות יש זכות קיום,אפילו דודה שלי,שעברה היתה קיבוצניקית כמונו - מנסה בכל הזדמנות אפשרית להחזיר אותי בתשובה ולהסביר לי כמה חיי הם ריקנים. רוב החרדים מזלזלים בדרך החיים שלנו,דבר שאני מעולם לא עשיתי לדרך החיים שלהם. החרדים יוצרים אנטגוניזים כלפיהם בגישה הגלותית שבה רבים מהם חיים בארץ,לשקר למדינה בקשר למספר תלמידים שיש בכתה בשביל לקבל יותר כסף,זה בסדר,לקחת טיפים מזוגות בחתונות בתוספת לתשלום שהם כבר מקבלים,לייצר ממסד שלם של מועצות דתיות שמקבלים משכורות מנופחות מעל לכל פרופרציה ויש עוד אלף ואחת דוגמאות. אני סמוך ובטוח שיש גם דוגמאות נגדיות,כמו אלו שציינת ושיש הרבה חרדים שמקבלים את אורח חיי בצורה מסוימת.
 

Agent Smith

New member
בואו נחלק לשני חלקים:

1. אמונה- דבר יפה וחשוב, כל אדם צריך איזשהו בסיס לקיום והאמונה מספקת את התשובות. בעבר הרחוק מאד, ראה האדם שמש עולה ושוקעת, ירח, גשם, רוח ולר יכל להסביר את התופעות. קם אדם חכם, והבין שאנשים לא יכולים לחיות בחוסר ודאות מוחלט שכזה. הוא המציא יצורים עליונים (אלים) שגורמים לתופעות הטבע הללו. עם השנים האמונה התפתחה בגלל הצורך להסביר עוד ועוד דברים וגם אינטרסים אישיים של אנשים. התפתחה ה"דת". 2. ה"דת" היא דבר מכוער, מפחית מערך האדם כאינדבידואל, מפלה אוכלוסיות לרעה וגורם למאבקי כוח בין הדתות השונות, ובתוך הדת עצמה ישנם מאבקי כוח. ב"עולם החדש" אין זכות קיום לדת. לא סתם בקהילות החרדיות אוסרים על צפיה בטלויזיה או גלישה באינטרנט. חופש המידע הוא מנוגד לדת, מאחר והוא חושף אנשים למודרניזציה, שהיא עצמה מהווה איום לקיום הדת! אם אתם רוצים קונספירציה, ה"דת" היא הקוספירציה העתיקה ביותר והמצליחה ביותר. מאות מליוני אנשים ברחבי העולם, מסומאים בידי "אנשי רוח ודת", הולכים אחריהם בקנאות מסוכנת, והכל בשם מה? בשם מי? אין כל הבדל בין "דת" ל"כת". אפשר להגיד שאני אנטי-דתי, אבל אני אדם מאמין. אני פשוט מתעב את ה´מסחרה´ הנעשית ע"י הדת! את המיסיונריות, את גיוס הצבאות, את הסחטנות.
 
למעלה