יוזמת המצע האחיד

sivanbl

New member
יוזמת המצע האחיד

מהות היוזמה: לחוקק חוק, או לפחות להעביר עצומה המחייבת את כל המפלגות לכתוב את מצען גם בפורמט אחיד. הרעיון הוא שכל מפלגה תהיה חייבת להקדיש תשומת לב לכל הנושאים שעל סדר היום , ולכל המשרדים הקיימים בממשלה ולא רק לאלה שיגייסו לה קולות בבחירות, כל מפלגה תיאלץ להודיע לבוחר מהי עמדתה בנושאי חברה, ולא תוכל להסתפק בפופוליזם של הוויכוח הטריטוריאלי. כל מפלגה גם תצטרך לתת את דעתה, ולפרט מהו החזון ארוך הטווח שלה, ומהי התוכנית האופריטיבית לשנים הקרובות. הפוליטיקה הישראלית הופכת ליותר פרסונלית ופחות אידאולוגית, יותר צהובה ופחות עמוקה, יותר לקונית ובומבסטית ופחות מדי חושבת אף אחד לא מציג חזון, כולם רק מציעים סטיקרים, ושלטי חוצות גדולים וצבעוניים. התחרות התעמולתית מתרכזת בהפצצה של מסרים לקוניים פשטניים וצעקניים, היצירתיות מנותבת למסרים בני 4 מילים ולא יותר. חוק או עצומה כזו יכולה לעזור לשנות את המגמה הזו ולהחזיר למצע המפלגה את כבודו הראוי אי עשייה תוביל למספר שיא של פתקים לבנים בבחירות הקרובות - ואת זה לא ירצה אף אדם שחרט את הדמוקרטיה על דגלו. "הכוונה נותנת אמונה" סיון בלייך [email protected]
 

maore

New member
להכריח = לחפף

אם לא באמת מעניין את המפלגה נושא הניסויים בבע"ח, איכות הסביבה או קצבאות הזיקנה - אז בכך שתכריחי אותן לכתוב משהו במצע שלהן בנוגע לסוגיות אלו - הרי שתקבלי עוד יותר פופוליזם זול - המפלגות לא באמת יתחילו לחשוב על הנושאים הללו, ופשוט יכתבו משהו שנשמע טוב, מחפף ורצוי לא ממש מחייב. חוץ מזה שממתי מישהו בפוליטיקה כאן מתחייב באמת למשהו שהוא הצהיר עליו?
 

sivanbl

New member
אני רוצה לראות

אני רוצה לראות את כל הניסוחים המחופפים אחד מול השני, באותו הפורמט. כך אני אוכל להשוות, לראות מי מורח ומי מתייחס ברצינות... ולבחור.
 
למעלה