חלב-אם

חלב-אם

ידןע לי שבחלב-אם אין מימד של חלבי/בשרי, ומותר לינוק אחרי אכילת בשר. השאלה היא האם מותר למי שאינו תינוק לשתות חלב-אם. במידה ואסור - האם יש להשתמש בכלים נפרדים עבורו? (אמצעי ניקוי, הרתחה וכו´)
 
חלב אשה....

כתב השולחן ערוך ביורה דעה סימן פ"א הל´ ז´. חלב אשה מותר באכילה, ואין לו דין "חלבי". וכל זה בחלב שפירש - היינו שנחלב, אבל לגדול אסור לינוק מאשה. אין לבשל בשר בחלב אשה מפני מראית עין. ולפ"ז גם אין צורך לייחד עבורו כלים נפרדים. ברכה והצלחה.
 

asaf2000

New member
אבל אדם זה לא טמא?

הרי אדם זו ´בהמה טמאה´ אז איך אפשר לאכול משהו שיוצא מהאדם? צריך להיות אסור כמו מה שיוצא מבהמה טמאה שהרי אסור לאכול בן אדם.
 
אדם ---- בהמה טמאה???????

היתכן??? וכי היינו נותנים לתינוק שלנו לאכול חלב בהמה טמאה????? ברכה והצלחה.
 

asaf2000

New member
תינוק זה משהו אחר

אני מדבר על מבוגר ששותה חלב-אם.
 
בבקשה המקור.......

(1) ספר חכמת אדם - כלל לז (ג) חלב אשה שחלבתו לתוך כלי או לתוך היד מותר אבל להניק גדול מדדיה או אפילו לחלוב לתוך פיו הרי זה כיונק מן השרץ דאתי לאחלופי ולהתיר גם מבהמה טמאה ואפילו לחולה שאין בו סכנה אסור (שם בש"ך ס"ק כ"א) ודין תינוק יונק תמצא בחבורי חיי אדם בדין חינוך קטן כלל ס"ד סימנים י"ג י"ד. מן הדין תינוק יונק עד ארבע שנים לבריא וחמשה לחולה אם לא פירש ועיין שם ובשולחן ערוך סימן פ"א סעיף ז´ ועכשיו נוהגין שהתינוק יונק רק שתי שנים אם הוא בריא. ומצאתי בשיטה מקובצת שכתב הא דאשה מינקת לא תנשא עד שיהא הולד כ"ד חודש סמך ממדרש לא תבשל גדי בחלב אמו אותיות תבשל עולה שני פעמים שס"ה לבד מיום שנולד בו ויום שנתארסה בו: (2) ספר חכמת אדם - כלל מ (ד) אף על גב דמותר לאכול חלב אשה כדלעיל כלל ל"ז מכל מקום אסור לבשל בשר בחלב אשה כדי לאכול משום מראית עין ומכל מקום אם נפל חלב אשה לתוך התבשיל בטל ואין צריך שיעור אבל אם רוצה לבשל שלא לצורך אכילה אלא שצריך להניח על מכתו וכיוצא בו וכן אם צריך לבשל בשר טהורה בחלב טמאה או בשר טמאה בחלב טהורה לרפואה אפילו לחולה שאין בו סכנה מותר כיון דאינו מבשל לאכילה ליכא משום מראית עין (ס"ק ז´) אבל שלא לרפואה כגון שמבשל להאכיל לנכרי אסור מפני מראית העין בין בטמאה ובין בעוף בחלב (ט"ז וש"ך): ברכה והצלחה.
 
למעלה