חכמי זן יקרים

Felix 5

New member
חכמי זן יקרים

ואם אכן השחרור מהסבל הוא באי הצמדות. האין אנחנו מוותרים על החיים שקבלנו מהבורא? האם יש כאן ניתוק מהמציאות האוביקטיבית? הלא אדם שבוחר באי הצמדות מחליט להתחבא מהחיים? ומה בקשר לאהבה? התמסרות טוטאלית של הגוף והנפש למושא הנאהב. האם הבודהיסט הנאמן יצטרך לוותר עליה? ומה בקשר לסבל שקיים בעולם "את הטוב נקח, ואתה הרע לא נקבל?"
 
ויתור

הויתור הוא על ההיצמדות, זה הכל כשאתה הולך - פשוט תלך כשאתה אוכל - תאכל כשאתה אוהב - תאהב בלי להכניס שיפוט, חלוקה, מה טוב ומה רע להיפך, במקום להתחבא מאחורי מסיכות אתה מביט לחיים בעיניים אתה רואה את מה שיש, ולא את מה שאתה חושב שיש או מה שאתה רוצה לראות תוכל לבחור באי היצמדות רק כאשר החזרת לעצמך את זכות הבחירה (אם היית יכול לבחור עכשיו, האם היית בוחר לסבול ביודעין?) עד אז תגיב בחוסר מודעות על מה שקורה סביבך ובתוכך תרדוף אחרי תענוגות ותתחבא מבעיות תהיה שבוי בחסדי נסיבות החיים אהבה היא אהבה כאשר מוסיפים לה קנאה, יצרים בלתי נשלטים, אובססיית שליטה, חרדת נטישה אז כבר יבוא הסבל תוותר על כל אלה, ותוכל לאהוב טוטאלית כך גם תקל על הסבל בעולם
 

tomerit

New member
חלק לא מובן

"אם היית יכול לבחור עכשיו, האם היית בוחר לסבול ביודעין" הרבה אנשים בוחרים בסבל כי הם מאמינים באידיאולוגיה או דרך מסויימת.
 
בחירה

חופש בחירה הוא עוד נושא טעון
יש היגידו שאין חופש בחירה בכלל, זאת אשליה רוב רובם של האנשים יתנגדו לרעיון שכזה הרי הוא מזעזע את כל מערכת המושגים שלנו על עצמנו כבני אדם אינטליגנטים. בקונטקסט שלנו, אותה בחירה שאת אומרת שאנשים עושים היא יותר תגובה מאשר בחירה מלאה. אם תקראי שוב, תראי את התשובה לשאלה מעל ומתחת לאותו משפט כל האנשים לכאורה בוחרים בסבל, ביודעין או שלא ולמה? בגלל פחד, בורות, מסיכות, נוחות, בריחה, רדיפה, רעיון, אידיאל בגלל תבניות בתוכם שהם שבויים בהן ולא יכולים להיחלץ מהן אותן תבניות מקורן בהיקשרות והן מוזנות במעגל ע"י עוד היקשרות האם זאת בחירה או מין מכניקה ידועה מראש למי שיסתכל מהצד? לנו תמיד נדמה שאנו בוחרים הכל. ולכן שאלתי, האם היית בוחרת לסבול? אם התשובה היא לא, ובכל זאת את סובלת, זה מעניין, לא?
 
המממ...

האם אי-היצמדות היא שיחרור מסבל?... אני צריך לבדוק את הרעיון הזה (ביני לבין עצמי
) השאלה הראשונה שלך מתבטלת מעצמה (מנקודת-מבט בודהיסטית כמובן) כיוון שכל אחת מהנחות היסוד לא קיימת בבודהא-דהארמה: לא קיבלת חיים אלא תמיד חיית חיים ובורא בכל צורה שלא תהיה אינו קיים (שוב, על פי הבודהא-דהארמה). ופה אחזיר כמה מן שאלותיך אליך: מהי מציאות אובייקטיבית? מהי התחבאות, ומהם החיים שמישהו ירצה להתחבא מהם? מהי אהבה, ומדוע שארצה להתמסר טוטאלית בגוף ובנפש למושא הנאהב? מהו טוב? מהו רע? פליקס יקר..
, הרי ברור לך שבשביל לשחרר את הכדור הפורח למרחבים, תהיינה שקיות-חול שנצטרך לזרוק..
 

Felix 5

New member
תודה על התשובות ../images/Emo13.gif

ציינתם דברים מעניינים, האם תוכלו להרחיב ולתת קצת בשר לדבריכם? כמו כן יש לי עוד מספר שאלות: אם אכן אני אראה את המציאות כמו שהיא, הלא אראה מציאות עגומה וכואבת - החיים אכזריים. לא כך? היכן השחרור מהסבל? נאמר וקרה אסון לאדם שקרוב אליי הרי אני אמור לחוש אובדן וכאב ואם אכן הבודהיזם משחרר מהסבל, האם אהפוך כך לאדם אדיש וחסר אכפתיות לסביבה? האם השחרור הוא רק מסבל נפשי? מה בדבר הסבל הגופני
 
פליקס יקר..

אשמח אם תוכל לקחת הפסקה קלה ותנסה לענות על השאלות שלי?... מה דעתך
 

brandy1

New member
לפליקס השואל.

הנהר ממשיך לזרום גם אם נפל אדם לנהר והוא עומד לטבוע. כך גם החיים הם זורמים אובדן רע טוב מחלה הכל זמני הכל יכל לקרות אם אתה יהודי נוצרי או בודהיסט אין זה משנה כולם בני אדם. אבל אם נפלתה לנהר ואתה שחיין מעולה תינצל אם אתה לא יודע לשחות הסוף ידוע.איזה סוג שחייה תלמד זה תלוי בך.
 

Felix 5

New member
כנס בבקשה לרמת הדוגמא

ותאר לעצמך שאחד ממקורביך נפטר באסון האם זה מה שתגיד? הנהר ממשיך לזרום?
 
אם כבר שאלת

been there, done that אכן זה מה שקרה באופן מאוד פתאומי ולא צפוי ובסך הכל זה מה שעשיתי בתמונה הרחבה יותר, אבל לא בחוסר איכפתיות לאחרים, אלא ביני לבין עצמי עיכלתי את מה שקרה בדרך של הבנה ומודעות וקבלה של החיים כמו שהם. אמנם דאגתי להתאבל למשך הזמן הנתון של שבוע, להגיד שלום לאדם שהלך, להוציא כמה שיותר רגש ובכי שהיו קיימים, לא הדחקתי דבר, אבל גם בחרתי לא לשקוע בדיכאון, לא בשנייה הראשונה ולא אחרי יום/שבוע/חודש. מתוך ידיעה שאין צורך, שאלו הם החיים, בלתי צפויים, שבריריים, אינך יותר מה יביא הרגע הבא, כל שנותר הוא להיות פתוח לחלוטין לחיים ולקבל אותם במלואם. אם לא הייתי מוכן באותו שלב בחיי, קרוב לוודאי שלא הייתי יודע איך להתמודד עם המצב. והרי כל אחד יתמודד עם מצבים שכאלה במהלך חייו, אי אפשר לברוח מהמוות.
 

Felix 5

New member
דעתי ../images/Emo103.gif

אז בקשר לשאלות שלך מציאות אוביקטיבית כדור הארץ נע במסלול מסויים סביב השמש לימון מכיל ויטמין סי רמת המליחות בים המלח היא 30% התחבאות כשבנאדם חי חיים שלא מתאימים לו, חיים שהוא לא מרוצה מהם ניתן להתמודד עם הצרות במאבק אבל הדרך הקלה ביותר היא להתחבא בעזרת שקרים אהבה הרבה אנשים מוצאים טעם לחיים באהבה "כולנו מלאכים עם כנף אחת, עלינו להתחבק כדי לעוף" יש כאלו שזקוקים לפרטנטר לחיים כדי להיות שלמים עם עצמם אנשים מסויימים זקוקים לחיי משפחה כדי להשיג אושר כל אחד מוצא סיבה אחרת כדי להתמסר לאהבה טוב ורע אלו כמובן מושגים שקיים אצל בני אדם ואני לא בטוח שקיים טוב מוחלט ורע מוחלט למשל, עכשיו אני שותה מרק עוף בשבילי זה טוב בשביל הצמחוני זה טוב פחות ובשביל העוף, זה ממש לא טוב
 
בשר ../images/Emo13.gif

השאלות שלך תאורטיות ובהן כבר טמונה התשובה שלך שהכנת מראש. מכיוון שאתה מניח הנחות לגבי מהי המציאות כמו שהיא, זה מה שאתה רואה בה. החיים הם חיים. בלידה חבוי כבר המוות, גופים פיזיים הם שבריריים וזמניים. זה העולם בו אנו חיים. קבל אותו כמו שהוא, אלו הם נתוני ההתחלה. עגמומיות, כאב, אכזריות, סבל, אדישות, חוסר אכפתיות - אלא הנחות שלך לגבי המציאות ועל מי שחווה אותה. על מה הן מבוססות? אם אתה רוצה לראות משהו באמת, עליך להוריד את המשקפיים, ורודים או שחורים. ללא חלוקה שלך בפנים בין טוב ורע, נכון או לא נכון, העוקץ של השיפוט נופל. והרי בלי הפרשנות האישית "רע לי" איך יהיה לך רע? לכן קודם כל תוותר על הנחות מוקדמות. אתה לא יודע מה תראה. אל תאמין לאלה האומרים שהעולם אכזר. אל תאמין לאלה האומרים שהכל נפלא. תלך בדרך ותגלה בעצמך. לשם כך עליך להודות בפני עצמך שברגע הזה יש פילטרים דרכם אתה מסנן ומפרש את המציאות. ולפתח מודעות לראות אותם ומעבר להם. כשתלך כברת דרך תיווכח בעצמך, האם אתה הופך לאדיש וקר או דווקא למאוד איכפתי, מלא נתינה, אוהב, מלא חמלה כלפי מישהו אחר הסובל נפשית/פיזית. מה יהיה יחסך אז לעולם כולו. תוכל לראות מהו המקור של כאב/סבל נפשי (אתה לא "אמור" לחוש שום דבר תגובתי, לא משנה מה הן נסיבות החיים סביבך, אלא אם כן אתה מתוכנת לכך). ומהו יחסך לכאב פיזי אובייקטיבי (הקשבה לגוף ופעולה בהתאם). יש אנשים עגמומיים, אובדניים, כואבים, אכזריים, סובלים, אדישים, והם חלק מהעולם, וזה בסדר. כך הם מפרשים את העולם ואת עצמם, ובמסגרת הזו הם פועלים. יש כאלה הרודפים אחר עונג חושי, אושר זמני, כסף, פרסום, האדרה אישית, וזה גם בסדר. כל אחד ודרכו. וכך העולם נוהג. העולם הוא כפי שהוא, ובו יש הכל - בכי וצחוק, עונג וכאב, אור וחושך. איך אתה רוצה להיות ומה היית רוצה לעשות למען העולם? לא יעזור כל הבשר שבעולם מכל סוג שהוא
עליך לצעוד בדרכך ולהביט בעיני הרוח
 

Felix 5

New member
בשר../images/Emo46.gif

|נדהם מדבריו של היוגי החכם| הדברים באמת נראים שונים אחריי מה שאמרת ואם זאת, יש לי עוד שאלה. (אתה לא "אמור" לחוש שום דבר תגובתי, לא משנה מה הן נסיבות החיים סביבך, אלא אם כן אתה מתוכנת לכך). משהו לא מסתדר לי במשפט הזה. אם אבחר לא להגיב לסביבה לא אגיב? האם אני נעשה כמו מחשב שניתן לתכנת? אם כך מה מבדיל אותי מהמכונה?
 
מכונת בשר

השאלה "מה מבדיל אותי מהמכונה?" צריכה להישאל כבר עכשיו כבר עכשיו אתה מגיב כמו מכונת מצבים קורה A אתה עושה B ידוע מראש, מבלי להיות מודע הבחירה תהיה באמת בחירה כאשר לא תהיה תגובה אוטומטית. כאשר תהיה תגובה מודעת. יש תגובה אוטומטית חכמה של הגוף (נגיד אתה נוגע במשהו רותח והיד ממהרת לברוח) אבל תגובות אוטומטיות נפשיות הן על אותו עיקרון, רק שה"רותח" ו"כואב" הן אשליות שלנו, או נסיבות החיים המסוננות ע"י פרשנות אישית. כל עוד אתה לא משתחרר מהלולאה האינסופית של התוכנה הזאת, אכן ניתן יהיה ללחוץ על כפתורים, להכניס קלט, ופלט צפוי ייצא אוטומטית. כשאתה אומר "אני אמור/חייב לעשות כך וכך במקרה כזה וכזה" - המסקנה היא שאתה מתוכנת, איפה הבחירה האמיתית?
 
למעלה