זקוק לייעוץ ללקיחת משכנתא

roymor

New member
זקוק לייעוץ ללקיחת משכנתא

אני ואישתי משתכרים באיזור 15-16K בחודש (נטו כמובן). יש לנו הון עצמי של 120-130k$. במחשבה קדימה (1-2 ילדים שאין עדיין), האם זה נראה גבוה מידי לכוון להחזר חודשי של כ-5000 ש"ח ? הנכס שחשבנו הוא באיזור ה-305K$ מה שאומר שנצטרך לקחת באיזור ה-190K$ משכנתא, כנראה זה יצטרך להפרש בחלקו הגדול ל-30 שנה. האם אני זה לחוץ מידי לגמור את החודש וגם לחסוך טיפה ? תודה, רועי
 

MoreGage

New member
באופן כללי מומלץ

שההחזר החודשי לא יעלה מעל שליש מההכנסה המשותפת, אך יתכן שבהכנסות קצת גדולות אפשר להתגמש, אך כמובן במחשבה קדימה.
 
לרועי

אנחנו היינו במצב דיי דומה ובסוף קנינו בית ב230K$, לקחנו משכנתא של 100K$ עם תשלום חודשי של 4000 ש"ח. אני מציעה לך לחשוב על הנושאים הבאים בלקיחת המשכנתא: 1. האם גם כשיהיו ילדים תרצו לעבוד בשתי משרות מלאות? אולי אישתך תרצה לעבור לפחות אחוזי משרה? קשה לחשוב על זה עכשיו אבל מנסיון של אחרים אני רואה שזה מאוד שכיח. 2. האם בשביל השקט הנפשי לא שווה לקנות בית יותר זול? מצבכם ההתחלתי מעולה וחבל להכניס את עצמכם ללחץ מיותר ולהוצאות גבוהות על ריבית למשכנתא. גם ההוצאות התחזוקה של הבית יהיו מן הסתם יותר גבוהות. המלצתי - יש לכם נקודת פתיחה מצויינת, אל תלחיצו את עצמכם סתם. פשוט "תגדלו עם הבית". והכי חשוב - תקראו את הספר אבא עני אבא עשיר על קניית נכסים ולא התחייבויות.
 
תשובה

החזר חודשי של עד שליש מהכנסה נטו זה סביר, כמובן אם אין הלוואות נוספות. לא ממליץ לקחת משכנתא העולה על 25 שנים (ראשית אין ריבית קבועה לתקופה כל כך ארוכה, שנית הוצאות המימון שלך יעלה משמעותית).
 

aassrr55

New member
לגבי הייעוץ

אתה יכול לפנות לחברת עדנים יש להם יועצי משכנתאות בכירים שייעצו לך 09-8877544
 
למעלה