זכרונות מן המטפלת

מעניין שאין תגובות

אני לא גדלתי עם מטפלות. אבל רבים בארץ כן חוו יחסים עם מטפלת בילדותם. לפני שנים מספר, שמעתי ברדיו על שני בני נוער שנזכרו במטפלת שהיתה להם, חיפשו ומצאו אותה. זה מרגש. נכון? ראיתי גם פעם סרט ששתי קולנעיות אמריקאיות עשו, בשנות העשרים שלהן, על המטפלות שהיו להן. אלה היו מטפלות שליוו את המשפחות לאורך שנים. האחת שחורה השניה גרמניה. היה כמובן הבדל גדול בין שתי המטפלות, דרכי עבודתן , וגישתן. אבל שתיהן היו מטפלות טובות ואהובות. (אני אהבתי יותר את המטפלת השחורה, על החמימות והמוסיקליות שלה.). בעצם, יש בספרות ובתרבות שלנו מטפלות רבות. חלקן מקסימות כמו מרי פופינס, ואחרות, הרבה פחות מחמיאות למקצוע, כמו המטפלת של עמוס עוז... אולי מישהו רוצה להזכר בהן כאן?
 
רעיון טוב

אבל באמת לא נראה לי שהרבה זכו לטיפול ממטפלת פרטית. סיפורים על הגננת שלי לעומת זאת- יש לי למכביר...
 
לי לא היתה

מטפלת לאחי הגדול היתה אחת והיא היתה אשה מבוגרת, חצי מזוג שלו כשלעצמו לא היו ילדים. מה יש יותר היום, מטפלות צעירות או מבוגרות? איך שהוא נראה שפעם מטפלות היו בעיקר מבוגרות או שסתם המילה "פעם" ישר מדמיינת לה שיערות שיבה.
 

ofirshani

New member
זכרונות נהדרים מהמטפלת

הכי הכי בעולם -אמא שלי ,שטיפלה בי עד גיל 3 וחצי בביתי יחד עם אחותי הקטנה (הפרש הגילאיים שנה וחצי) תודה לך אמא שנלחמת ונשארת בבית למרות מקצועך המלבב והתקופה הקשה ,נלחמת לגדל אותנו חינוך ביתי חם ואוהב ושלחת אותנו מספיק חזקות ומלאות בביטחון עצמי לגן ,תודה .
 

מ נ ו ר ה

New member
הנושא מתאים לשער תפוז.

זכרונות אישיים מן המטפלת . וגם התרשמות מדמויות של מטפלות בספרות , ובתרבות בכלל, נוגעים לאנשים שלא יכנסו לפורום הזה. אולי הנהלת תפוז תעזור לנו לקבל יותר חומר בנושא הזה.
 
מנורה כיף לשמוע ממך שוב

את צודקת אולי תהיה יותר היענות בשער של תפוז. אברר את האפשרות בתחילת השבוע, רעיון מצוין.
 
בינתיים הצגתי את השאלה בפורמים

של ספרות . שניים. למבוגרים ולילדים. וכבר התחילו להגיע תשובות יפות. אולי אחר כך אתן קישורים לשם.
 

מ נ ו ר ה

New member
קישור לשרשור מטפלות בספרות

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=276&msgid=73587038
 
למעלה