ועוד לכבוד החג: ממנהגי עדות ישראל

ועוד לכבוד החג: ממנהגי עדות ישראל../images/Emo48.gif

חברי פורום יקרים ! דווקא לכבוד חג הפסח בבואנו ללכד את השורות, לעטוף את כל עם ישראל בחיבוק חם של תקווה ואביב, עלינו להדגיש את המסורת הייחודית לכל עדה ועדה, ולכל משפחה ושבט, כי רק כשאנו עומדים על השונה בינינו ומכבדים אותו, נוכל ליצור לכידות היוצאת מן הלב ובאה אל הלב, תוך גילוי סובלנות ופתיחות ואהבה המצמיחה אותנו כעם בארצו. "והיה עם ישראל כתפוח בדבש וגווייתו הנמקה של המן מתנדנדת לה לאיטה ברוח בין הערביים" אמרו חז"ל וכל המוסיף גורע. נתחיל אם כך בעדת הקפתים. הללו נוהגים להסב לשולחן חגיגי מלא תרנגולות, אם כבשר למאכל, אם כמיץ תרנגולות בתוספת כדורים אפרוריים וחתיכות עשב, ואם כלפתן תרנגולות ארומטי. הקפתים ידועים כאנשים חמוצי פנים וחסכנים, ועל כן הקפתים אינם ממהרים להזמין אושפיזין לשולחן הסדר אלא אם קבלו הבטחה מהרב קפתיאל שהאורחים צדיקים הם, והקב"ה לא יבוא עימם חשבון עד הפסח הבא, כך שיוכלו לגבות את חובם וללכת אצל האורח ולהתעלק על כל טוב שולחנו בפסח הבא. נמשיך בעדת הכלברעים. ידוע לכל כי הכלברע הנפוץ ואף הכלברע של מישור החוף והשפלה אנין טעם, ולא מסתפק בדג ממולא עם עיגולי גזר וקריש רוטט. רבה של העדה מביא מדי שנה משלוח של אצות כשרות שגדלו באמבטיה של הרבי מליובביטש, וכך זוכים הכלברעים לאכול סושי כשר גם בחג הפסח. "וירא את הנורי ואת המחצלת ואת האורזים הדביקים, ואת הדגה ואת האבוקדי ואת כל אשר נתן לו הקב"ה, ויגלגל ויאכל ויודה לאדוני ונחה עליו דעתו ולא חפץ נושך עוד". עד כאן בינתיים, גולשים יקרים. ואחרי שאמרק ואצחצח ואגעיל ואתקין את עצמי לכבוד החג, אמשיך עם מנהגים של עדות נוספות. כי מפזורת עולם באנו, ואין אנו זוכים לגאולה אלא כמקשה אחת. אמן. מושחתת שלכם
 

א י ל ה

New member
מה קרה מוש

טו מאץ' אקונומיקה? לא, לא בגלל הלהג העודף והארוך שפלטת כאן כאילו אין (פסח) מחר, אלא בגלל שהתעלמת לגמרי, אבל לגמרי, ממנהגי עדת האיילות בלילות, על מקניהן, טפם וקרניהן.
 
סליחה, ברם

מפאת קוצר הזמן יכולתי לדבר בשבחן של שתי עדות בלבד, אבל הבטחתי שאגיע לשאר ואשתדל לקיים. מבקשת מכולם להתאזר בסבלנות, זה שאתם אמצע או בסוף הרשימה לא מעיד כהוא זה על מידת חשיבותכם. להיפך, אחרון חביב וראשון מכזיב. אפצה אותך אילה חביבה בהמשך, עם הוראות מדויקות להכנה של פוטפורי תוצרת בית. הכני נא מבעוד מועד כילת יתושים, תרסיס K300 וזר שושנים רקובות. בברכה מושחתת שלך.
 

Kelevra

New member
שגיאה גסה

אפילו הקלברה הנפוץ (שאכן גם גר בשפלה ובמישור החוף)נדיר עד כדי סינגולריות מוחלטת, מה שלא מאפשר לו בשום פנים ואופן להיות עדה, ואפילו לא עד. אני לא ראיתי כלום, אין לי מושג מה קרה שם ואני לא אעיד בחיים, עזבו אותי באמ'שכם. הקלברה הנ"ל מקיים מנהגי חג קפדניים, רק שאין לו חג. את הסושי הוא שומר למקרים נדירים. האמת שבדיוק כרגע אני מכין קוזונאק, שזה עוגה מסורתית של הפסחא, אבל לא בשבילי אלא כהזמנה. אני אישית מעדיף סטייק טוב עם איזו בירת בוטיק טובה, ותודה לרבי מלובביץ' שהואיל בטובו להתפגר לפני שהאצות מהאמבטיה שלו הגיעו אלי. חשבתי פעם להתעניין בצאן מרעיתו בהקשר של הוזלת מחירי החזיר, אך התברר לי שלא צאן ולא לצון, זה טריפה וזה נבלה. עם זאת, השנה החלטתי לחגוג את החג כמיטב המסורת העברית בקמפינג לילי בחיק הטבע הכולל חגיגה של בשרים מהלילה ועד צהרי היום. קצת מוקדם, אבל יום עצמאות שמח גם לכם. את מגעילה אותי. נשארו לי 4 ליטר דם ילד נוצרי במקרר, מי צריך?
 
שידיך לא תשפוכנה את הדם הזה

באת לקלל ויצאת מברך. מגעילה אותך על שום מה? על ששנו רבותינו - ילד שנסתתרה בינתו הרי הוא משבר רהיטים ודופק ראשו בכותל ומחטט באף ויורק אנה ואנה ומקלל את אבותיך ואיננו מנגב ישבנו ביוצאו מבית הכסא, עד שהקב"ה מלטף אותו ואומר לו - בני בני, ויוצאים המאורות הגדול והקטן ואומרים לו - הן זאת כי פסח בדלת, ומגיע אליהו התשבי ואומר לו - כבדני נא כי זקנתי ואם אינך מכבדני ומכבד את כל ישראל ונותן לי מעט מן האדום הזה, הרי שכל בתי המקדש נחרבים ברגע זה מעולם ועד עולם. כך הוא אותו הכלברע. שמנאץ ומחרף ומגדף, ומסניף את בית שחיו, ורוקק מוחטתו, ומזעיף פניו, עד שמתרצה ונהרה גדולה באה עליו ולא משה ממנו עד מוצאי שמחת תורה. בברכה מושחתת שלך
 

Kelevra

New member
מה פתאום בידיים?

יש קראף. מגעילה על שום אותו דוד גדול ומלא ברותחין לתוכו את משליכה כלים על לא עוול בכפם כדי לקרב את הגעולה. על ששנו רבותנו - גבר שנתגלתה בינתו מיד קם והולך ומסתתר מפניה, משבר את הכותל ויורק על רהיטים ומחטט בראשו ודופק ישבנים בבית כסא של מועדונים ומגיע אליהו הנביא בתור וזה הלה דופק לו את משקוף בית המקדש במצח וודורש תפסיקו לחסוך ותביאו נביאה כמו שצריך וזו מגיעה וצובעת לו את הביצים בליפסטיק והכל בא על מקומו בשלום. ואת האדום הזה מקמחים ומקמחים עד שיוצאת מצה של פסח ונערה גדולה באה אלי ולא משה ממיטתי עד מוצאי החג. בברכת א אק אקו אקונומיקה למהדרין. רק שתדעי שנהרסה לי העוגה כי שכחתי אותה בתפיחה. והכל בגלל עשרים דקות שכחה.
 
אות משמיים הוא

שלא יעסוק יהודי בעוגות חמץ בערב פסח, ולא יהרהר בנקבות חסרות מוסר, ולא יקדש את המציצע ולא יהרהר בבתי כסא של מאורות פריצות ותהא נשמתו ברה וזכה ושירי קודש גודשים אותה, האומרים בשבחו של אלוקים ומהללים את נס יציאת מצריים, וגם בשעה במתייחד אדם עם אשת חיקו אין עליו אלא להרהר בריבונו של עולם, ויאמר - ברוך אתה אלוקינו מלך העולם על שבראת גרון עמוק, שדיים נכונו ושערך צימח ואת עירום ועריה, הללויה, ולמה לא רוצה בתחת? הרי זה משום שאין כופתאה של פסח יוצאת כדרך שהיא נכנסת, והיו אבותינו מספרים ביציאת מצריים עד חור השחר.
 

קפת

New member
שששששש.....

אל תעיר אותה. היא מניקה עכשיו. תגידו, אם אשה, נניח - אני לא מנסה לרמוז או להחשיד מישהי מסוימת - אוכלת פיתה, ואז היא הולכת להניק. החלב שלה, חמץ? האמת שאני יודעת את התשובה, כי פעם הייתי באיזה קיבוץ גלילי, ופתאום באה מולי הכוסית של השכבה,שהיתה גם אחת הבחורות הכי אינטלגנטיות ברדיוס של 50 ק"מ, ומסתבר מכל ההבטחות הגופניות והאינטלטואליות נשאר זכר קלוש בלבד. בקיצור, הבחורה היתה לרפתנית.ומה שהיא סיפרה לי במהלך הביקור ברפת (היא גם נתנה מגפיים), הותיר בי משקעים קשים. מסתבר, שהרפתות שופכות חלב במהלך החולמועד הזה, כי החלב, יש בו חמץ, מהאוכל שהפרות אכלו לפני החג. זהו. עכשיו יש לי עוד נגלע לגלגל, ואחורי זה, אני יכולה לצאת ממצריים.
 

קפת

New member
יש לי עוד שאלה הילכתית

אולי כובד הרבכלברע או כבוד הרבנית המושחתת יאותו להשיב לי. אם, נניח, היפופוטתית, אכלתי חמץ. אתמול. היום. כשעוד מותר היה. אז הקקי שיצא ליי - ושעל פי עדויות מחקריות והיסטוריות שוהה במעיי כ-5 ימים - יצא החוצה במהלך החג, הוא קקי חמץ? ומה המשמעות של זה? האם לאחר שטרחתי, עמלתי, ניקיתי וניקיתי וניקיתי - גם מאחורי האוזניים - ובדקתי בפינות בתשומת לב וניפנפתי כל חלקיק אבק מומחץ בעזרת נוצות אווז - מסתבר שיש לי חמץ בשירותים? זה מאוד מתסכלותי.
 

Kelevra

New member
הסירי דאגה

מוואטאבר איט איז שמתפקד אצלך במקום לב. בדיוק לצורך זה נכתבה ע"י הלכת צנרת ותפילת ברוך שברא נקבים נקבים וצנרת אינסטלציה מודרנית. שנאמר "אדם ביתו בתוך עצמו הוא גר", ולכן ביתך נחשב לחלק ממך. כלומר, רק כשהקקי עובר מהצנרת הביתית לצנרת העירונית הוא בחזקת חמץ, וכל זאת בתנאי שתורידי את המים מיד ובהחלטיות, תוך אמירת "ברוך בורא מטהר האויר" ובלי לרחרח.
 

קפת

New member
ג'י

עד שהסרתי שיער, ואת הלב לצמיתות, אני צריכה גם להסיר דאגה? להוריד את המים מיד ובהחלטתיטיות זה פשע אקולוגי. אתה יודע שמתווצרת בזמנאחרון תנועה חברתית רבת כוח של אנשים שמורידים מים רק פעם ביום? קראתי את זה אצל אשתו של יאיר לפיד, סוג של אודטה בלי סנדלים.
 

Kelevra

New member
ג'י זה עוד כינוי חיבה במקום ג'יזוס?

אמרתי לך - יהוה וזהו, לא צריך כינויי חיבה. מספיק להימרח עלי, אני לא מתרגש מזה. הבליטה שם זה ארנב בכיס. אכן, כל השנה זהו פשע אקולוגי, אך הלכת פסח קובעת מפורשות שריבוי הדחות בזמן החג מותר ואף רצוי, כדי לבער את החמץ גם בשוחת הביוב ובתט"ש. גם לתיקנים מגיע חג שמח וכשר! דארלינג, כשדיברנו על הסרת שיער לצמיתות התכוונו לחזה ולגב, לא לקר-קפת.
 

קפת

New member
כשאתה קורא לי דארלינג

אני מתחילה ממש להיבהל. ולא טוב לי כשאני ניבהלת. לא מזמן ניבהלתי מג'וק שהתרוצץ לי פה בחדר העבודה, ותראה מה קרה בל'אקווילה.
 

Kelevra

New member
שחקן קולנוע דופק על שולחן

אנחנו תכף נרגיש את זה כאן. אני מבהיל אותך כדי שתילחצי ותיחתכי בגילוח. ככה זה, תחכום קטנוני.
 

קפת

New member
הייתי עונה לך

אבל יש לי עוד 79 קניידלעך לגלגל, והשעה דוחקת. בכפיים, בכפיים, תנו לי קצב*. *טמפו**, לא הנשיא ** יענו גרוב, לא שותה את החרא הזה מי אמר כוס ראשונה ולא קיבל?
 

קפת

New member
אתה צייתן?

אם אומר לך ללכת עם קניידלעך בגרביים* במשך שבוע, מה תעשה? *לצרכי מדע ומחקר, כמובן. מסתבר שמידת ההיצמדות של קניידלעך לעור באזורי גוף שונים מדמה את תנאי ההיצמדות חלקיקי שנמצאי באטמוספירה השבתאית ויכולה לסייע לאימון אסטרונאוטים של נאס"א, שמתעתדים לנחות על גבי הטבעות ב-2013.
 

Feanor75

New member
יש לך טעות

ואת הולכת לזחול לרגלי. אם אתרצה תעברי לכריעה ואז נראה.
 

קפת

New member
כשל לוגי

איך יכולה להיות לי טעות אם אני מנהלת את הפורום הזה?
 
למעלה