היי, צריכה את עזרתכם בבקשה!!!!

היי, צריכה את עזרתכם בבקשה!!!!

בוקר טוב, אתמול בלילה לפני שנירדמתי ישבתי עם אחי בן ה 17 למן שיחת אחים שכזו. לפתע הוא נתקף פאניקה, רץ למטבח, חיפש סכין והודיע נמרצות כאחוז טרוף שהוא חייב להרוג את עצמו. לאחר שנרגע קצת וניתן היה לדבר איתו הוא סיפר לי בבכי על כך שבחודש האחרון, מדי לילה , מגיע אליו בחלומו אדם שנראה תמיד אותו הדבר (והוא מאד מאד מפחיד) ונותן לו פקודות. לתדהמתי אחי דיבר על אותה דמות כאילו שהיא אכן קיימת במציאות ואף סיפר שבחלק מן המקרים הוא פעל על פי ציוויו של אותה דמות. מקום המפגש שלו עם אותה דמות הוא קבוע. הצרה הגדולה היא שאותה דמות מחלומו מנחה אותו להרוג את עצמו . (מדובר בנער המאובחן כסובל מאימפולסיביות והפרעת קשב וריכוז) האם זו פסיכוזה? אולי איזשהו סימפטום של סכיזופרניה??? בבקשה עזרו לי ומהר!!!!!!
 
לפנות להערכה...

אני חושבת שמאוד חשוב שהוא יפנה להערכה אצל פסיכיאטר. קשה להגיד במה מדובר בלי לדבר איתו ולשאול אותו כל מיני שאלות. זה יכול להיות כל מיני דברים, אבל מה שחשוב זה שמדובר במשהו שצריך לטפל בו ומהר כי הוא עלול לסכן את עצמו. כתבת שמדובר בדמות שהוא רואה בחלום, אבל הוא מדבר עליה כאילו היא קיימת במציאות. למה את מתכוונת? ההורים שלכם יודעים על זה? כתבת שהוא מאובחן כסובל מהפרעות קשב וריכוז ומאימפולסיביות. הוא מקבל איזשהו טיפול? אני חושבת שמאוד דחוף שתפנו לפסיכיאטר להערכה כדי לראות איך אפשר לעזור לו.
 
קודם כל תודה על התייחסותך!

מדובר בדמות אחת שחוזרת על עצמה שוב ושוב עם קול זהה ומראה זהה ותמיד המפגש הוא באותו מקום. הוא מדבר עליו כאילו שהוא קיים במציאות (מבחינתו ה'כאילו' מיותר) מכיוון שהדמות נותנת פקודות ואף "סיפרה" לו דברים שלא ידע ואחר בירורים גילה שהם נכונים. מבחינתו הדמות קיימת לכל דבר ועניין!!! (פשוטו כמשמעו) הוא קיבל ריטלין ורספרדל אבל מכיוון שנמנע מלספר על דמות זו , אני מאמינה שזה לא מספיק. אני גם חייבת לציין שלאחר שבוע שנטל את הכדורים שציינתי , הוא הפסיק.... קשה מאד לשכנע אותו לטפל בעצמו! כמובן שגם פסיכיאטר הוא הכתובת האחרונה שילך אליה מבחינתו. טלי, תעשי מאמץ לעזור לי. ההורים לא יודעים וטוב שכך (הם חיים בתסבוכות משלהם) אם יש שאלות שהיית רוצה לשאול אותו , תשאלי והוא יענה (הוא לידי) תודה ענקית מראש!
 
היי

כמה שאלות: כמה זמן הוא כבר רואה את הדמות הזאת בחלום? האם קרה שהוא ראה את הדמות גם בזמן שהיה ער ולא מתוך חלום? הוא הלך לפסיכיאטר אחרי שהוא ראה את הדמות או לפני שזה התחיל? כתבת שהפסיכיאטר נתן לו רטלין ורספרדל, אבל שאחיך לא ספר לו על הדמות. מה הוא כן ספר שעל סמך זה הפסיכיאטר החליט לתת את התרופות האלה? איזה מינון של רספרדל הוא מקבל? נשמע שמצד אחד אחיך מאוד זקוק לעזרה ומאוד רוצה אותה. כתבת שהוא ספר לך בבכי על הדמות המפחידה, ונשמע שהוא סובל מזה, ומנסה לחפש עזרה. מצד שני, הוא לא מקפיד על התרופות, וספרת שהפסיכיאטר הוא הכתובת האחרונה לפנות אליה מבחינתו. את מתכוונת שהוא לא מוכן לפנות לטיפול אצל פסיכולוג? את יודעת למה הוא לא לוקח את התרופות? אם לא, תנסי לשאול אותו... כתבת שההורים לא יודעים ושאולי עדיף ככה, אבל צריך לזכור שהוא נער בן 17, ושההורים אחראים עליו, ושהם בדרך-כלל אלו שיש להם את הכלים לעזור לו (לקבוע פגישות לרופאים, לשלם על הטיפול...). הם יודעים שהוא הולך לפסיכיאטר? איך נראה לך שהם יגיבו אם הוא יספר להם על הדמות? טוב שיש לו אותך, ושהוא מרגיש שהוא יכול לסמוך עליך ולספר לך מה עובר עליו. את גדולה ממנו? אני מאוד מסכימה איתך שכדי לתת טיפול נכון הפסיכיאטר חיייב חייב לדעת על הדמות. למה הוא לא רוצה לספר לו? את חושבת שאת יכולה לדבר עם אחיך ולנסות לשכנע אותו לספר את זה לפסיכיאטר? אולי להציע לו לבוא איתו לפגישה ולעזור לו לספר?
 
תראי..

אני בחורה שמעריכה את הדת היהודית .יכול להיות שזה משהו רוחני(אני רצינית).כדאי מאד לפנות לרב ידוע!...,.ויכול להיות שזה אכן פסיכוזה ודמיונות שזה מצריך פסיכיאטר ואיפוז במידה וזה חוזר על עצמו..אשמח להיות לך לעזר.
 
למעלה