היום 4.4 הסרט "המכונה" ביס דוקו...בשעה 22:00

היום 4.4 הסרט "המכונה" ביס דוקו...בשעה 22:00

כל החוויות, התהיות, התלונות והשאלות... ספרו לנו כאן.
 

Mominit

New member
../images/Emo15.gifעם ../images/Emo58.gif בכותרת כמובן!../images/Emo11.gif

 
מדהים איך הצהיבו את הסרט הזה.

באמת, כשקראתי את הכתבות באתרים הפופולריים הייתי בטוח שמדובר בסרט שעוסק רק בוויכוחים בלהקה ובאווירה כללית לא משהו. ראיתי לפני כמה שעות את הסרט ויש פער רציני בין הדברים. חתכו את החלקים המתוחים וחיברו טריילר צהוב למדי שרק מנסה למשוך תשומת לב מפוקפקת ותו לא. הסרט עצמו עוסק באיך עושים מוזיקה. נקודה. בתור מוזיקאי ביליתי לא מעט בחדרי חזרות עם הרכב, וככה זה. אחד אומר פה סנייר והשני רוצה קטע באס אחר. בעברית זה נקרא הפקה. כששלומי מבקש זמן למצוא סולו מתאים ויובל מתעצבן, זה בסדר גמור. איגי ויובל לא התפוצצו אחד על השני כמו שהובטח, הם דנו איך לעשות את השיר. מי שלא מבין את הציניות והסרקזם במשפטים שנורו שם ומפענח את זה כבעיות בלהקה - בעיה שלו. יש שם לא מעט מונחים שלא מדברים אל הקהל הרחב - הקלטה לייב לעומת הקלטה על קליק (מטרונום) שכל אחד מקליט בנפרד ואז מחברים את הערוצים. הפאק העיקרי בסרט זה שאין סיפור. יש גיבובי מילים ושיחות פה ושם. אין משהו רצוף או קו מנחה (לעומת ראיתי ג'ירפות בהודו, לדוגמא). אף אחד לא מראיין אותם. מה שהכי הרגיז אותי זה הסוף שמראים מההופעה האחרונה (או אחת מההופעות של שנות התשעים). מעביר מסר של מכונה גמורה.
 

Vdrums

New member
זה היה עירבוב צילומים חובבני ביותר.

אול אולי עריכה קלוקלת או אולי מיקס של שניהם. אין קו אחיד, אין רצף. הצלחתי להבין שהרעיון של הסרט היה "משינה - מכונה שפועלת 25 שנה" אז המכונה הזאת עובדת על תקליט וכמו כל להקה יש את כל הויכוחים האינסופיים האלה שמוכרים לי ולכל מוזיקאי שנמצא בלהקה, לא חושב שזה צהוב אבל גם לא חושב שזה מעניין את הקהל הרחב. מאוד מהר עובר המסר של "עובדים על מוזיקה", אח"כ זה נמרח כמו מסטיק, מה גם שהכל היה שייך לאותו יום צילומים וחצי. (אולי זה בגלל מה שנתנו להם לצלם) היה חסר הרבה בשר, לא ציפיתי לחומר ארכיוני מסודר כרונולוגית אבל ציפיתי לחומר יותר ענייני ופחות ויכוחים על איזה סאונד בס לעשות במיקס. גם בתור מוזיקאי וגם בתור אוהד משינה זה ממש אבל ממש לא מעניין. שורה תחתונה: סרט סטונדטים.
 

Vdrums

New member
../images/Emo58.gif אני רק אוסיף שאני לא חושב

שזה הוציא את הלהקה בצורה רעה או משהו כזה. אהבתי את הגולמיות של הצילומים, את הטייקים שכן היו ערומים, ישירים ובוטים. זה כן הרבה את המכונה מבפנים וזה היה יפה.
 
נכון

הטריילר באמת היה כולו צהוב, אפשר להבין את זה מהדברים של איגי ליובל 'אפשר לדבר איתך יא חתיכת מניאק', כדי שאנשים ייראו את הסרט וכדי שיהיה רייטינג, צריך לעשות את הפרומו צהוב, אבל הסרט עצמו היה בסדר, הראה את משינה כמו שהם באמת בלי פלסטיקה ובלי בולשיט, מתווכחים, דנים על סדר השירים בהופעה, כמו שצריך, וללא עטיפה של נחמדות ועטיפת הכל טוב, אלא ממש עבודה על אלבום חדש עם כל מה שנלווה לה גם הבמאית אמרה שהיא הייתה 'זבוב על הקיר' ורק צילמה, וגם איגי אישר שהוויכוחים האלה, זה מה שבאמת היה, ואלה דברים שקרו, אבל מצד שני גם יובל אמר שזה היה בסך הכל חצי שנה תקופה לא קלה של הלהקה ושזה מה שהבמאית בחרה להציג,
 
דוקא אהבתי את העריכה

אהבתי את החיתוך להקלטה של "אהובתי" ב 1988. פתאום יובל שנראה ב 2009-10 די "שתלטן וכוחני" הופך ל"משקפופר מפוחד וצייתן". לא חושב שחייב להיות מוזיקאי בשביל להבין את מהות הויכוחים שרצים שם. אולי טיפה בשביל הז'רגון. אבל ויכוחים כאלה קיימים בכל תחום. בכל צוות. ואם הצוות הזה מצליח להביא תוצרים מוצלחים כמו שמשינה הביאו ומביאים - אשריו, וזה אומר שהמערכת בריאה ותקינה. ברור שלצורך ייחצון יוציאו ציטטות צהובות. היה בסרט הזה הרבה יותר מיום צילומים וחצי. ויעידו על כך סצינות/אירועים שונים במהלך תקופת הצילומים. הייתי נותן איזה שקל, שניים או עשרים בשביל לקבל לפחות סצינה אחת שאני יודע בוודאות שקיימת ולא נכנסה לסרט. ובלי קשר - מי שם לב שבסצינה עם דפש מוד-הסתדרות המורים-"נבות" אבנר עם זקן ובלי זקן ועם זקן ובלי זקן?
 

Mominit

New member
../images/Emo15.gifהנבות הזה נשמע שיר מדליק../images/Emo6.gif

איפה אפשר למצוא אותו להאזנה מלאה?
 

droriko

New member
יש שם הרבה קטעים כאלה

כמו למשל שרואים את יובל עם זקן ואז סצנה אחרי זה שהם בטרנזיט הוא בלי זקן ואז סצנה אחרי זה הוא שוב עם זקן , או למשל בהקלטה של נבות שהיא כביכול הקלטה רציפה אבל אתה שם לב שיובל מחליף חולצה באמצע , כל מיני כאלה . ואני לא מסכים איתך , כדי להבין את רוב הסרט כן צריך ליהות מוזיקאי . הרי מה לציבור הרחב ומושגים כמו טמפו או קליק . בתור אחד שכן הבין את זה עדיין משעמם . מוזיקה(טובה) זה אולי דבר נפלא כשאתה שומע את זה , אבל לצפות בתהליך העשייה שלה זה מרתק כמו לצפות בהנדסה של שניצל תירס . מה שכבר היה מעניין בסרט זה הקטעים המעטים שהתעסקו בדברים שמסביב ,כמו יובל שמדבר על התקופה של מפלצות או שלומי שמספר על המיזנטרופיות של יובל , דברים מהסוג הזה.
 
הבנתי על מה הם מדברים

אני מכיר את המינוחים ואת המשמעויות. זה כן היה מעניין לראות את שלומי אומר ליובל להקליט בנפרד/שאיגי ומייקל יקליטו לבד וכשיובל קולט את זה הוא יוצא עליו בקטע של "אמרנו מקליטים ביחד וגומרים את האלבום הזה". עדיין אני אומר שחובב מוזיקה ממוצע עם מעט ידע כללי יכול לעשות הקשרים והיקשים ולהבין על מה מדובר. והדוגמא עם השניצל תירס היא נוראית. יותר נכון השניצל תירס נוראי...
עבור מי שמכיר את הלהקה, את הלך הרוחות בה, ודרך ההתנהלות של הנפשות הפועלות, הסרט הזה מהווה הצצה והשלמת תמונה. מה שכן - אין הרבה אנשים כאלה. אגב, היה לי מאוד מוזר הקטע עם מפלצות התהילה. יובל התחיל את המשפט על "פשט את הרגל כמה פעמים יפות". והזכיר דוקא את 1991. שזה דוקא העמותה לחקר התמותה כשסיבוב ההופעות נקטע עקב מלחמת המפרץ. אל מפלצות התהילה שיצא ב 1992 נלווה סיבוב הופעות מטורף וספונסור "צנוע" בשם בנק לאומי. לא יודע. ומעל לכל - לא צפיתי בסרטים מקבילים על להקות/אמנים בארץ. אולי כי כמעט ואין כאלה (?). ולא. התיעוד בשקל עשרים ששלמה ארצי העלה לאחרונה ליוטיוב לא נחשב. ובקשר ל"צהוב": ברור שהיה יותר "מעניין" לגזור את ההערה המתוסכלת של איגי: "אפשר לדבר איתך יא חתיכת מניאק?" ואת הרגע שיובל אומר "ככה אנחנו. להקה. ביחד" היה פחות "מעניין" להציף בפרומואים או בביקורות.
 

droriko

New member
יש את הסרט על שבק ס

לא ראיתי אבל שמעתי שהוא טוב (אני מקווה לפחות שהוא עשוי שונה מהסרט על משינה)
 

droriko

New member
אה וכמובן כמובן כמובן

הסרט על מטאליקה , סרט מבריק ביותר
 
למעלה