הבעיה שלי עם מרוצללים
אני מאוד אוהב את מרוצללים. בייחוד את העולם הישן של מרוצללים (כמו זה שבמהדורה 2 המגניבה שפעם אפילו תורגמה לעברית). את העולם של מהדורה 4 אני אוהב פחות. אבל הסיבה שכבר מזמן אני לא מנחה משחקים במרוצללים היא החוקים, שהם כבדים ומסורבלים מאוד לטעמי. למשל רק כדי לתקוף מישהו צריך לגלגל התקפה (חופן של ק6), אז הוא יגלגל התחמקות (עוד חופן של ק6) ואז התנגדות לנזק (עוד חופן של ק6) ובכל דבר סופרים הצלחות עד שמגיעים לנזק הסופי, במו"ד למשל זה הרבה יותר פשוט, 1ק20 לפגיעה ועוד קוביה אחת או שתים לנזק וזהו (וב-Traveller מגלגלים 2ק6 לפגיעה ולקרוב 3ק6 נזק וגמרנו). חוקים מאוד מסובכים שהופכים את השמחק למאוד מורכב לטעמי. יש כמובן אנשים שאוהבים את זה (אהבתי את המשחק יותר בצעירותי כשהיה יותר זמן פנוי ופחות עיייפות), אבל, כרגע, החוקים מעיקים עליי.
השאלה היא האם מישהו מכם שיחק בעולם של מרוצללים בשיטת חוקים אחרת...
אני מאוד אוהב את מרוצללים. בייחוד את העולם הישן של מרוצללים (כמו זה שבמהדורה 2 המגניבה שפעם אפילו תורגמה לעברית). את העולם של מהדורה 4 אני אוהב פחות. אבל הסיבה שכבר מזמן אני לא מנחה משחקים במרוצללים היא החוקים, שהם כבדים ומסורבלים מאוד לטעמי. למשל רק כדי לתקוף מישהו צריך לגלגל התקפה (חופן של ק6), אז הוא יגלגל התחמקות (עוד חופן של ק6) ואז התנגדות לנזק (עוד חופן של ק6) ובכל דבר סופרים הצלחות עד שמגיעים לנזק הסופי, במו"ד למשל זה הרבה יותר פשוט, 1ק20 לפגיעה ועוד קוביה אחת או שתים לנזק וזהו (וב-Traveller מגלגלים 2ק6 לפגיעה ולקרוב 3ק6 נזק וגמרנו). חוקים מאוד מסובכים שהופכים את השמחק למאוד מורכב לטעמי. יש כמובן אנשים שאוהבים את זה (אהבתי את המשחק יותר בצעירותי כשהיה יותר זמן פנוי ופחות עיייפות), אבל, כרגע, החוקים מעיקים עליי.
השאלה היא האם מישהו מכם שיחק בעולם של מרוצללים בשיטת חוקים אחרת...