הבעיה שלי עם מרוצללים

golan2072

New member
הבעיה שלי עם מרוצללים

אני מאוד אוהב את מרוצללים. בייחוד את העולם הישן של מרוצללים (כמו זה שבמהדורה 2 המגניבה שפעם אפילו תורגמה לעברית). את העולם של מהדורה 4 אני אוהב פחות. אבל הסיבה שכבר מזמן אני לא מנחה משחקים במרוצללים היא החוקים, שהם כבדים ומסורבלים מאוד לטעמי. למשל רק כדי לתקוף מישהו צריך לגלגל התקפה (חופן של ק6), אז הוא יגלגל התחמקות (עוד חופן של ק6) ואז התנגדות לנזק (עוד חופן של ק6) ובכל דבר סופרים הצלחות עד שמגיעים לנזק הסופי, במו"ד למשל זה הרבה יותר פשוט, 1ק20 לפגיעה ועוד קוביה אחת או שתים לנזק וזהו (וב-Traveller מגלגלים 2ק6 לפגיעה ולקרוב 3ק6 נזק וגמרנו). חוקים מאוד מסובכים שהופכים את השמחק למאוד מורכב לטעמי. יש כמובן אנשים שאוהבים את זה (אהבתי את המשחק יותר בצעירותי כשהיה יותר זמן פנוי ופחות עיייפות), אבל, כרגע, החוקים מעיקים עליי.

השאלה היא האם מישהו מכם שיחק בעולם של מרוצללים בשיטת חוקים אחרת...
 
לא כ"כ אהבתי את העולם של מרוצללים

ולו בגלל שכשנחשפתי אליו כשהוא הגיע לארץ בשנות התשעים, הוא כבר הרגיש נורא אנאכרוניסטי - קצת כמו לקרוא על טכנולוגיה יעני-מודרנית בספרים של ז'ול וורן מהמאה ה19.
והקטע של שילוב גזעים וקסמים סתם הרגיש מוזר ולא קשור - או כמו שהיו מי שהגדירו את זה "מפלצות מבוכים ודרקונים אונסות את הדמויות של מאטריקס לצלילי מוזיקת טכנו".
 
אפשר לבנות אותו, רוב השיטות יאפשרו לך את זה, לא?

וסתם סקרנות, יצא לך פעם לשחק בנשגבים?
 

golan2072

New member
האמת היא שחשבתי על עולמות פראיים

ביחוד אם הולכים לכיוון "המוהוק הוורוד-ניאון" ופחות לכיוון ה"פושעים מקצוענים ריאליסטים פורצים ליעד מבוצר". כלומר, מתמקדים במה שמגניב, באווירה, במוזרויות של העולם ובאקשן, נראה לי מתאים כמו כפפה ליד לעולמות פראיים.
 
למעלה