הבלש חסר הבית
New member
דרקונים (בלי מבוך)
אחרי שראיתי את ההוביט 2, חשבתי לי על מקומם של הדרקונים במשחק.
נתחיל בזה שדרקון הוא יותר ממפלצת - הוא ציר עלילה. אפילו במשחק מו"ד הכי פשוט של מבוך עם דרקון בקצה, הדרקון הוא גורם מרכזי (ולפיכך נמצא בקצה המבוך..) ושלא לדבר על זה שהשיטה המוכרת ביותר נקראת מבוכים ו*דרקונים* ושבכל עולם מו"ד רשמי היו דרקונים כלשהם (אם כי לפעמים די מתחו את המושג, להלן מה שעשו להם בדארק סאן..)
אם נישאר בדוגמא של סמוג, אז גישה אחת היא להתייחס לדרקונים כאל בריות יחידאיות. לכל אחד יש שם, היסטוריה ותפקיד, ומראה יחודי משלו - שחור או זהוב, עם כנפיים או בלי, אבל הם כולם "דרקונים", יש ממש מעט כאלה, וממש אין סיכוי שתתבלבל בין אנקלגון השחור (דרקון מניאק מהסילמריליון) ליוועוד (דרקון ממש מניאק מהקוסם מארץ ים).
מצד שני, במהדורה השניה די הייתה לנו אינפלציה של גזעי דרקונים. אין לי כוח לשלוף את אסופת המפלצות הישנה שלי מהמדף, אבל בחישוב מהשרוול נראה לי שיש יותר מעשרים *גזעים* של דרקונים - הצבעוניים, המתכתיים, של אבני החן, הסיניים, ועוד כמה גזעים בלי קטגוריה כמו דרקוני מעמקים (דרקון ורוד וארוך שאוכל אלפים אפלים) או דרקוני צללים (דרקון שחור וענקי במיוחד שהנשיפה שלו מנקזת דרגות. הצילו!) זה קצת הופך את הדרקון לעוד סוג של מפלצת (יש יותר סוגי דרקונים מסוגי חתוליים גדולים, דובים, טרולים או ענקים מאותה אסופת המפלצות!) אבל מצד שני תמיד אפשר להסתכל על זה בתור "תפריט" שלא מחייב שכל הזנים האלה יתרוצצו וינשפו וינשכו בעולם המשחק שלך.
גישה אחרת לגמרי יש בעולמות של רומח הדרקון והממלכות הצעירות - דרקונים שם הם קצת כמו נשק הכרעה אסטרטגי. בקרין יש מלחמת עולם שעושה שימוש בדרקונים אצל שני הצדדים (כשחלק מהעלילה הוא הצורך של הטובים לגייס את הדרקונים הטובים לצידם למרות מגבלות משפטיות שהוטלו על הנ"ל עקב חטיפת ביציהם) ואילו במלינבונה הדרקון הוא סוג של "פצצה במרתף" שבעיקר מרתיעה אבל מאוד קשה להפעיל (על כל יום של פעילות הדרקונים צריכים לישון כמה שנים טובות, ולהעיר אותם לפני זה דורש אמצעים קיצוניים כמו להביא שופר מעולם מקביל).
וזה עוד לפני שהגענו לדברים כמו מרוצללים, היכן שהדרקונים גילו שעם ערימת האוצר שלהם אפשר לעשות כל מיני דברים של הון-שלטון.
אחרי שראיתי את ההוביט 2, חשבתי לי על מקומם של הדרקונים במשחק.
נתחיל בזה שדרקון הוא יותר ממפלצת - הוא ציר עלילה. אפילו במשחק מו"ד הכי פשוט של מבוך עם דרקון בקצה, הדרקון הוא גורם מרכזי (ולפיכך נמצא בקצה המבוך..) ושלא לדבר על זה שהשיטה המוכרת ביותר נקראת מבוכים ו*דרקונים* ושבכל עולם מו"ד רשמי היו דרקונים כלשהם (אם כי לפעמים די מתחו את המושג, להלן מה שעשו להם בדארק סאן..)
אם נישאר בדוגמא של סמוג, אז גישה אחת היא להתייחס לדרקונים כאל בריות יחידאיות. לכל אחד יש שם, היסטוריה ותפקיד, ומראה יחודי משלו - שחור או זהוב, עם כנפיים או בלי, אבל הם כולם "דרקונים", יש ממש מעט כאלה, וממש אין סיכוי שתתבלבל בין אנקלגון השחור (דרקון מניאק מהסילמריליון) ליוועוד (דרקון ממש מניאק מהקוסם מארץ ים).
מצד שני, במהדורה השניה די הייתה לנו אינפלציה של גזעי דרקונים. אין לי כוח לשלוף את אסופת המפלצות הישנה שלי מהמדף, אבל בחישוב מהשרוול נראה לי שיש יותר מעשרים *גזעים* של דרקונים - הצבעוניים, המתכתיים, של אבני החן, הסיניים, ועוד כמה גזעים בלי קטגוריה כמו דרקוני מעמקים (דרקון ורוד וארוך שאוכל אלפים אפלים) או דרקוני צללים (דרקון שחור וענקי במיוחד שהנשיפה שלו מנקזת דרגות. הצילו!) זה קצת הופך את הדרקון לעוד סוג של מפלצת (יש יותר סוגי דרקונים מסוגי חתוליים גדולים, דובים, טרולים או ענקים מאותה אסופת המפלצות!) אבל מצד שני תמיד אפשר להסתכל על זה בתור "תפריט" שלא מחייב שכל הזנים האלה יתרוצצו וינשפו וינשכו בעולם המשחק שלך.
גישה אחרת לגמרי יש בעולמות של רומח הדרקון והממלכות הצעירות - דרקונים שם הם קצת כמו נשק הכרעה אסטרטגי. בקרין יש מלחמת עולם שעושה שימוש בדרקונים אצל שני הצדדים (כשחלק מהעלילה הוא הצורך של הטובים לגייס את הדרקונים הטובים לצידם למרות מגבלות משפטיות שהוטלו על הנ"ל עקב חטיפת ביציהם) ואילו במלינבונה הדרקון הוא סוג של "פצצה במרתף" שבעיקר מרתיעה אבל מאוד קשה להפעיל (על כל יום של פעילות הדרקונים צריכים לישון כמה שנים טובות, ולהעיר אותם לפני זה דורש אמצעים קיצוניים כמו להביא שופר מעולם מקביל).
וזה עוד לפני שהגענו לדברים כמו מרוצללים, היכן שהדרקונים גילו שעם ערימת האוצר שלהם אפשר לעשות כל מיני דברים של הון-שלטון.