דמי הבטלה ודמי לידה

alexseg

New member
דמי הבטלה ודמי לידה

שלום אישתי נמצאת בחודש חמישי להריונה, לאחרונה פוטרה ממקום העבודה וכרגע מקבלת דמי הבטלה. הלידה מתוכננת לסוף חודש מאי, כלומר היא תקבל דמי הבטלה כ 5 חודשים לפני הלידה, השאלה אם אחרי הלידה היא עדיין תהיה זכאית לקבל דמי לידה מביטוח לאומי או לא?
 

שיר ורד

New member
תלוי

אם בתקופה שקדמה להפסקת עבודתה היא צברה תקופת אכשרה של 10 חודשי עבודה מתוך 14 או 15 מתוך 22 אזי היא תהיה זכאית לדמי לידה מלאים. אחרת היא תהיה זכאית רק למחצית דמי הלידה (מתוך הנחה שאם היא מקבלת דמי אבטלה היא צברה תקופת אכשרה לדמי אבטלה נכון למועד פיטוריה ואיננה מסתמכת על תקופת אבטלה קודמת).
 

siv30

New member
גם דמי אבטלה נחשבים לענין תק' אכשרה

לדמי לידה - "החודשים האלה ייחשבו לחודשים ששולמו בהם דמי ביטוח, ובלבד שהם לפני "היום הקובע": * חודשים שהאשה עבדה וקיבלה ממעבידה שכר (לרבות דמי מחלה ודמי חופשה), או חודשים שהיתה לה הכנסה מעבודה עצמאית והיא שילמה ביטוח מהכנסתה. עבודה בחלק מהחודש נחשבת לחודש עבודה מלא. * חודשים שהאשה קיבלה בעדם מן הביטוח הלאומי דמי לידה בעד לידה קודמת או דמי פגיעה בעבודה או דמי אבטלה או דמי תאונה או גמלה לשמירת הריון או קצבת נכות מעבודה בשיעור 100%. * חודשים שהאשה קיבלה בעדם דמי מחלה או תמורת חופשה שנתית מקופת גמל. * שני החודשים הראשונים של חופשה בלא תשלום שהמעביד חייב בתשלום דמי ביטוח בעדם. * חודשים ששהתה בהכשרה מקצועית, ובלבד שעבדה 30 ימים רצופים לפחות בתכוף לפני "היום הקובע" ."
 
למעלה