ברכות לפתיחת הפורום ושאלה....

ברכות לפתיחת הפורום ושאלה....

למה לא לנצל את העמוד הראשון כדי לשאול שאלה שמטרידה אותי... אני כעת בשבוע 31 של ההריון (כן, כן. גם אני לא מאמינה שהגעתי עד הלום...) ואני קוראת הרבה מאוד את פורומי ההורות והחינוך. לאחרונה דובר הרבה מאוד בפורום להיות הורים על התמיכה החסרה לנשים מניקות במחלקות יולדות ברוב בתי החולים. הייתי רוצה לחסוך לעצמי את עוגמת הנפש ולכן אני מנסה לחשוב איך להיות מוכנה לזה מראש. חשבתי להזמין יועצת הנקה לבי"ח ולא לסמוך על עזרת האחיות. אתן חושבות שיש בזה הגיון? אולי לחכות שנגיע הביתה? או אולי לחכות ולראות אם יש בכלל בעיות? ואם מדברים על יועצת הנקה - כמה זמן מראש צריך להזמין יועצת? אם יום אחרי הלידה ארגיש שאני צריכה ייעוץ - האם אוכל להזמין יועצת מיד? מקווה להצטרף אליכן בקרוב (בעצם, רק בעוד חודשיים...) חנה
 
מספר תשובות

יועצת הנקה אפשר להזמין תמיד. בד"כ הן גם יכולות להגיע לביתך או לבי"ח במיידי. כדאי להצטייד בטלפון של יועצת הנקה כבר לפני הלידה. כמו כן את יכולה ללכת לסדנא של 3 שעות של הכנה להנקה לפני הלידה שמקיימת מדי חודש במרכז הרפואי להנקה באודים. זה עולה 120 ש"ח ולומדים המון. לי זה עזר מאוד אבל לדעתי אין כמו עזרה מעשית לאחר הלידה של יועצת הנקה במידה ויש בעיות. בהצלחה ממתינים לך... אשרת
 

אביטל +

New member
תבררי מה היחס בביה"ח לגבי הנקה

יש בתי חולים שבהם יש הדרכות הנקה משותפות ליולדות ושם האחיות יכולות לעזור הרבה. זה תלוי במדיניות הרשמית וביחס האישי. שווה לברר אצל מישהי שילדה שם בזמן האחרון או פשוט להתקשר למחלקת יולדות באותו ביה"ח ולשאול.
 
תודה על התשובות

אני אמורה ללדת בתל השומר והזמנתי חדר במלונית. לא יודעת איך זה משתלב עם תכניות ההנקה של ביה"ח (אם יש כאלה בכלל...) אבל אני אברר ואנסה למלא אחר העצות שנתתן. חנה
 
אני ילדתי בתל השומר והמצב שם די חרא

בכל אופן, טוב מאוד שהזמנת חדר במלונית כי שם המצב הרבה יותר טוב. מספר עצות: 1. תדאגי להבהיר בבי"ח היטב שאת מעוניינת בהנקה בלבד! (לליה הם פשוט נתנו בקבוק מבלי להתחשב ברצוני). 2. תקווי להיות במחלקה כמה שפחות שעות ולעבור בהקדם למלונית (כי פשוט מגעיל שם). 3. בתינוקייה של הבי"ח יש לחץ מטורף ואין להן זמן בכלל להתייחס לבנות - לכן כדאי מאוד לעבור איזושהי הכנה (אני לא עשיתי את זה כי לא ידעתי שזה אפשרי). חוץ מזה, מחוץ לתינוקייה (ממול) יש חדר הנקה ויש שם לפעמים אחיות שעוזרות - תתעקשי שיעזרו לך (כמובן אם תצטרכי את עזרתן) כי הן יכולות להיות די מגעילות. 4. תדברי עם יועצת הנקה מראש - במידה ותזדקקי לעזרה כבר בבי"ח. הטלפון של המרכז הרפואי להנקה במושב אודים הוא: 8858256-09 ושם בטוח יוכלו להמליץ לך על יועצת הנקה שתוכל להגיע אליך לבי"ח. 5. כשתגיעי למלונית עולמך ישתנה (מצב רוחי השתפר פלאים כשהגענו לשם). בכל אופן, שם את תקבלי יחס מקסים בתינוקייה ועזרה ככל שתצטרכי מהאחיות. גם שם, אם יש לך בעייה עם ההנקה, יש חדר הנקה והן עוזרות ולא עוזבות אותך עד שזה מצליח. חוץ מזה הן נותנות הדרכה באיך לחתל, לעשות אמבטיה ומלא דברים שאת לא חושבת בכלל שצריך לדעת. ובתקווה שלא תזדקקי לשום עזרה (בגלל הבקבוק שנתנו לליה אני הייתי צריכה ממש להלחם בכדי שזה יצליח ) ובהנחה שתגיעי מוכנה, אני מאחלת לך הרבה הצלחה.
 

אפרת_ח

New member
אחרי שקראתי מה כתבו כולן

ממליצה לך לשקול בכובד ראש ללדת באיכילוב
בואי לפורום הנקה בוואלה! ותתיעצי עם אסתר גרוניס, שהיא יועצת ההנקה של איכילוב.
 
אני כנראה לא אבחר באיכילוב...

מהסיבה הפשוטה שאני לוקחת מיילדת פרטית (שאולי תחסוך לי את סיפורי הזוועה על לידות שקראתי בפורום להיות הורים) והאופציה הזאת לא קיימת בבתי חולים אחרים. אני שמחה שאתן מזהירות אותי מראש ואקפיד להכין כמה מדבקות בתיק לחדר הלידה כדי להעלות עד כמה שאפשר את הסיכוי שיעירו אותי בלילה להנקה. אני גם מתכוונת להיות בקשר עם יועצת הנקה עוד לפני הלידה כדי להיות מוכנה לכל צרה שלא תבוא. תודה רבה על העצות. עזרתן לי מאוד! בעוד חודשיים תשמעו אם ואיך הצלחתי לממש את העצות של כולכן. חנה
 

_גלית_

New member
חנה, מנסיוני, עשית נכון כשבחרת

ללדת בתה"ש, בלידה פרטית. זה יאפשר לך להניק מיד לאחר הלידה בחדר הלידה, אם תרצי ובכלל מעלה את הסיכוי שהלידה תתנהל כפי שאת רוצה (במידת האפשר). לגבי התינוקיה במחלקה, שבה התינוק אמור לשהות 12 שעות בערך... בשעות הראשונות אסור להוציא את התינוק מהתינוקיה, אפילו לא לחדרי ההנקה הסמוכים אליה. אני באתי שלוש שעות אחרי הלידה (מותר לך לבוא ולהיות שם כמה שתרצי), והתעקשתי להניק את תומר למרות שהאחות ניסתה "להוריד" אותי מזה. התעקשתי בעדינות והיא ויתרה. זה לא כל כך נוח לשבת בתינוקיה עם הרעש והבכיות והניאון מסביב וכסא לא נוח, אבל זה שווה להתעקש. תומר ינק ויצא חלב והייתי נורא מאושרת ולא היה אכפת לי כלום. אנחנו גם ראינו שהאחיות נותנות מוצץ עם מי סוכר! כדאי להזכיר גם את זה במדבקות. לאחר שתגיעי למלונית, אין לך מה לדאוג! התינוקיה שם נהדרת והאחיות מאוד מעודדות הנקה (אולי אפילו מגזימות קצת לפעמים לצד השני...) הן נותנות תמיכה והדרכה, וכשאני למשל הייתי חייבת לישון קצת הן הסכימו לתת לתומר קצת רמדיה, אבל הן התעקשו שזה ינתן במזרק, כדי לא ליצור בלבול פטמות! אז... שיעבור בקלות והמון בהצלחה בלידה ובהנקה ותעשו חיים במלונית! אנחנו משתעשעים ברעיון של לשכור שם חדר ולהשאיר את תומר קצת בתינוקיה המקסימה שלהם!
 
בליס (איכילוב) יש מיילדת

בשם מיכל בונשטיין. היא עשתה עלי רושם מאוד טוב (פגשתי אותה אך לא ילדתי אצלה. היא עושה גם לידות בית וכו´). אולי תרצי לבדוק..
 

zimes

New member
לדעתי - להכיר יועצת מראש

אנחנו עשינו קורס הכנה אצל יועצת הנקה, והדיל כלל ביקור לאחר הלידה. (לדעתי - היא הפסידה עלינו, היא בקרה אצלינו אי אילו פעמים, ובזכותה אני מיניקה). לדעתי, צריכה להיות לך האפשרות להזמין יועצת לבית החולים, ולכן הכי טוב זה להפגש עם יועצת מראש, ולהכיר. אפשרות נוספת זה לעשות מה שענבל עשתה - הן התאספו כמה חברות, והזמינו יועצת לסדנת הכנה להנקה. וגם - להגיע לפגישות של לה-לצ´ה. אם תכתבי איפה את גרה (בערך), יוכלו הבנות להמליץ לך על יועצת או להגיד לך איפה ומתי יש פגישות לה לצ´ה בסביבתך.
 

אפרת_ח

New member
תצטיידי בטוש שחור, נייר וצלוטייפ

ותדאגי לכתוב על הפתק בעריסה "הנקה בלבד כולל לילה". המהדרין מוסיפים גם "אלרגיה לחלב פרה" (בין אם זה נכון ובין אם לא). הכי טוב לשלוח את הבעל לדאוג לזה כבר בזמן שאת בהתאוששות. האחיות לא זוכרות שום דבר שאת מבקשת אם הוא לא כתוב בעריסה. גם כדאי לבקש מהרופא הראשון שאת רואה שירשום לך משכך כאבים ללילה. זה לא קשור ישירות להנקה אבל זה מאוד משפר את המצב הכללי.
 

lati5

New member
מזל-טוב מאד על הפורום,

ועכשיו תהיה לי לפחות, בעיה אמיתית, גם ככה בקושי הספקתי להכנס לפורום בוואלה, ומה יהיה עכשיו?... לענין תל-השומר - אני ממליצה לכתוב על כל העריסה ומכל הכוונים "הנקה בלבד" בתי, שהיתה שם בטיפול אור, "זכתה" לקבל בקבוק 5 דקות לפני שהגעתי אליה בשלש לפנות בקר רק בגלל שהפתק הודבק על המנורה (וע"י האחות, לא על-ידי) במקום על העריסה. האחיות לא ממש מחפשות שם יותר מדי, הן עובדות כמו רובוטים, ואיכפתיות זה לא ממש משהו שניתן לגלות שם. מצער, אבל זה מה יש. למי שרוצה להניק- לשים לב מאד!
 

inbale

New member
מהנסיון האישי שלי

אין לי ספק שההרצאה שקיבלתי במהלך ההריון על ידי יועצת הנקה היא זאת שעשתה את כל ההבדל לגביי בימים הראשונים בבית החולים. יועצת ההנקה אשר הרצאתה בפני מספר חברות הדגימה בפנינו בעזרת בובות (וזה אכן היה נראה מוגחך בזמנו ) את המנח הנכון להחזקת התינוק ולהנקה נכונה. אני זוכרת את עצמי יושבת בבית החולים בחדר לבד ומשחזרת מילה במילה את ההרצאה שלה. למרות הידע שיש לאחיות במחלקת היולדות רובן עדין לא ממש יודעות לתמוך באם המניקה ולכן עשי לעצמך טובה - קבלי הסברים מיועצת הנקה מוסמכת עוד במהלך ההריון. אתן מוזמנות לקרוא על סיפור ההנקה שלי בקטגורית המאמרים
 
אם רוצים להניק חייבים להתכונן!!!

1. לבחור בי"ח שתומך בהנקה ומאפשר ביות לאם ולילוד. אנחנו בחרנו בבי"ח כזה בחיפה. א-ב-ל, כנראה שססמאות על הקיר הן דבר אחד והמציאות היא אחרת. בפועל לאחר לידה כואבת וקשה, עם ילוד צרחן שלא ישן בכלל ביומיים בהם אושפזנו הייתי חייבת כל הזמן להדוף מעליו אחיות שרוכנות עליו עם בקבוקי מטרנה. המאבקים הקשים ביותר היו בלילה כשהייתי לבד, כולם ישנו ורק אני לילה שלם הייתי עם תינוק על הציצי בפרוזדור. הייתי חלשה פיזית ונפשית. איך היה לי הכוחות להלחם על ההנקה? עברי לסעיף הבא. 2. ללמוד כמה שיותר. אני עשיתי קורס הכנה ללידה אצל יועצת הנקה. היא הקדישה להנקה פגישה שלמה (לאחר שכולנו הבענו רצון לנסות להניק). אז לא הערכתי את הפגישה. אבל בביה"ח כשניסו לשכנע אותי לתת לילד שלי בקבוק בגלל סיבות שזיהיתי כלא נכונות, לא מקצועיות, בורות שגובלות בטיפשות, היה קל להגיד "לא". ידעתי באופן כל כך ברור שהן פשוט מטומטמות חסרות ידע מקצועי בסיסי ואסור לי להקשיב להן. 3. להיות בקשר מראש עם יועצת הנקה. אצלנו החודש הראשון היה רצוף משברים. בביה"ח ההנקה הלכה נהדר הכאבים והפצעים היגיעו כעבור שבוע. הזמנתי יועצת הנקה הביתה. הבעיה הוקלה לאחר יום ונפתרה לגמרי די מהר. 4. להיות בקשר עם מניקות. אני התודעתי לפורום הנקה בוואלה (לשעבר ביואל). הודות לבנות שם היו לי את הכוחות להתמודד עם סבתות (משני הצדדים) שערערו לי מאוד את הביטחון העצמי בהתחלה בקשר לאמהות שלי. הודות לבנות הפורום והמנהלת שהיא יועצת הנקה מוסמכת קיבלתי לגיטימציה וכוחות לישם את מה שנראה לי נכון! שתהיה לך לידה קלה ובהצלחה עם ההנקה. זה ישמע קלישאה כשאני אגיד לך שההנקה זה אחד הדברים המיוחדים ביותר בקשר שלי עם בני. אבל כשתהיי שם וההנקה תהפך לשיגרת חיים את תביני אותי!
 
חוויות מתל השומר

אני הייתי אחרי ניתוח קיסרי . בבוקר הביאו לי את תומר להנקה ראשונה שאלתי אם מישהי יכולה לבוא לעזור לי אמרו לי שכרגע אין אף אחת .. בצהרים ירדה לתומר רמת הסוכר ולא הביאו לי אותו הגיעה מישהי להגיד לי שהוא מחובר לעירוי סוכר ואם אני רוצה אני יכולה ללכת אליו לתינוקיה אבל במילא אני לא אוכל רק להניק וחייבים לתת לו תוספת קמתי אחרי הניתוח והלכתי לתינוקיה ושם אמרו לי שהוא כבר קיבל בקבוק ואין לי מה לנסות להניק עכשיו .. בקיצור ראיתי שאם אני לא אשב שם את אף אחד זה לא יעניין מה הוא אוכל אפילו שהיה לו פתק הנקה בלבד על העריסה . בלילה הראשון אחרי הניתוח הגעתי בחצות הנקתי ואמרתי להם שאני אגיע ב-3 שהגעתי ראיתי שהוא ישן ואמרו לי באדישות שהוא קם לפני רבע שעה ונתנו לו בקבוק כי לא היה כתוב על העריסה שלו "הנקה גם בלילה" שזה מדבקה נוספת שצריך לשים בנוסף למדבקה של " הנקה בלבד" בגלל שתומר היה מחובר לעירוי לא יכולתי להוציא אותו משם והבנתי שהדרך היחידה לוודא שהוא רק ינק יהיה להתמקם שם שביקשתי במחלקה מיועצת הנקה לבוא איתי לתינוקיה היא היתה עסוקה למזלי הלך לי ממש טוב ובלי בעיות אבל הרגשתי שהם ממש ממש לא באו לקראתי אחרי יומיים בתינוקיה מצאו לתומר טיפת דם בקקי ( ההסבר שלהם היה אלרגיה לרמדיה שהוא קיבל....) עשו לו יום צום מזל שהיו שם בנות נחמדות שהמליצו לי לרוץ לקנות משאבה של מדלה ולשאוב ויום אחרי הצום אמרו לי שאני לא יכולה להניק כי הוא צריך לאכול מנות קטנות ומדודות ולי אין שליטה כמה הוא אוכל שהוא יונק בשלב הזה כבר התפוצצתי ישבתי לידו כל היום התעלמתי מההוראה לתת לו תחליף הנקתי אותו כמה שהוא רצה ומתי שהוא רצה ואחרי 6 ( !!!) ימים שהיינו שם בהסגר סוף סוף ברחנו משם הביתה הייתי מכינה לעצמי שם של יועצת הנקה טובה שתוכל להגיע לעזור כי מהמחלקה ממש לא תגיעה הישועה אולי בתינוקיה של המלון הסיפור אחר אנחנו היינו במלון אבל בלי תומר שנשאר למטה ככה שאני לא יכולה להגיד לך ותמיד את יכולה להזעיק אותי !!!!!!! מחכה כבר בקוצר רוח
 

א י ל ת

New member
באיכילוב אין בעיה.

יש יועצת הנקה, שואלים אותך אם את רוצה הנקה בלבד ושמים פתק על העריסה, מעודדים הנקה ולא יתנו בקבוק סתם, יעירו אותך בלילה כל פעם שהתינוק בוכה. (אם הוא נשאר בתינוקיה בטעות).
 
מזל טוב לפתיחת ה

פורום, ולשאלתך: אין לי נסיון עם יועצת הנקה בבי"ח. אני ילדתי בפוריה ובהחלט היה עידוד להנקה למרות שאין שם יועצת הנקה. את בני הראשון (היום בן חמש ורבע) התחלתי להניק מיד אחרי הלידה, עוד בחדר לידה. המיילדת עזרה לי לחבר אותו לפטמה וזו היתה חוויה מדהימה. היה לי ברור שאני רוצה להניק ולכן הודעתי למיילדת שלקחה אותו לתינוקיה שהילדון הזה רק יונק. ילדתי בלילה וחיכיתי שיעברו 6 השעות ושאוכל לרדת מהמיטה ולהניק אותו. למזלי (זה אני מבינה רק עכשיו) נולד לי תינוק "רעב" שרק רצה לינוק כל הזמן. בתקופה ההיא עדיין לא היתה אפשרות לביות ולכן ביקשתי שיקראו לי כל פעם שהתינוק בוכה. וכך אכן היה. בערך כל שעה היו קוראים לי ברמקול. בלילה העירו אותי לפחות 4 פעמים. אני הייתי מאושרת והאחיות בתינוקיה הלכו איתי. הבעיה היתה שהתחילו לי סדקים וכאבים איומים בפטמות. במשך חודש הנקתי ובכיתי. חשבתי שזה יעבור. השתמשתי בשמן נבט חיטה, בטיפות A+D, במשחות שונות. אחרי חודש נפגשתי עם יועצת הנקה שאשרה לי שאני מחזיקה את התינוק בתנוחה הנכונה ולא בגלל זה נוצרו הסדקים וגם שהוא אוכל הרבה כי ככה הוא ולא בגלל בעיה בהנקה (הוא עלה 750! גרם בשבוע...). היא ציידה אותי במשחה מדהימה בשם "משחת רפאל לאשה המניקה" ולאחר יומיים נעלמו הסדקים והכאבים. הנקתי אותו עד שהוא כבר לא רצה יותר לינוק בגיל שנה ושלושה חודשים. בלידה השניה הצטיידתי במשחת הפלאים והבאתי אותה לבית היולדות יחד עם רפידות הנקה. מיד כשהחלו הכאבים התחלתי למרוח וזה עבד. את בני השני הנקתי עד שלא רצה יותר בגיל שנה וארבעה חודשים. בני השלישי בן חמישה וחצי חודשים והוא, כמובן, עדיין יונק מלא! המלצתי - הגיעי ללידה מוכנה, יודעת את התאוריה, השתדלי להניק מיד בתום הלידה (זו חוויה מדהימה), הבהירי לצוות בתינוקיה מה את בדיוק רוצה והצטיידי במשחת "הפלא", ברפידות הנקה ובחזיה נוחה. שיהיה לך בהצלחה ולידה קלה!!!
 

inbale

New member
חוויות לידה ב"קפלן"

ראשית ברצוני להבהיר שאני פרסונל בבית חולים קפלן ואכן קיבלתי יחס ככזאת. אני מודה. אבל נהנתי מכל רגע של שהייה במחלקת היולדות שם. צוות האחיות צוות נינוח מאוד. כל האווירה במחלקה רגועה ושלווה. הצוות עצמו עבר הדרכה על ידי אסתר גרוניס בנוגע לעידוד הנקה. וזה כולל את כל הצוות של האגף המיילדותי כלומר : צוות פגיה, צוות חדר לידה וצוות המחלקות. אפשר בהחלט להגיד על בית חולים קפלן שהוא ידידותי להנקה. כמובן שיש עוד הרבה הלשקיע שם בענין ההדרכת היולדת. אני כל הזמן מבטיחה לעצמי שיהיה לי טיפה זמן אני אלך פעם בשבוע להעביר הדרכת יולדות בהתנדבות. אולי אתן רוצות לעזור לי לבנות מערך הדרכה? הרצאה של שעה?
 
למעלה