ברכות לפורום ושאלה!

שילה1

New member
ברכות לפורום ושאלה!

באילו תנאים מקבלת אישה את כתובתה? איך מחשבים את שוויה העכשוי של הכתובה?
 
תודה על הברכות........

שלומות. כפי הידוע לי, במסגרת הסכמי הגירושין, יש סעיף וויתור על דמי הכתובה. אבל, איני רוצה לומר דבר שאיני בטוח בו, ועל כן אברר בעז"ה.
 

שילה1

New member
לא תמיד יש סעיף..ושאלתי נוגעת

למקרים בהם אין סעיף כזה. תודה על המאמץ ועל מהירות התשובה.
 
שוחחתי עם אב"ד בבית הדין הרבני....

ואכן אמר לי: שהנהוג שבמסגרת הסכמי הגירושין - הסכם כספי, נכלל דמי הכתובה, ואין התייחסות מיוחדת לסכומים שנרשמו - בשעתו.
 

B T1

New member
שילה-הרי לך תשובה נוסך פורומך...

50+. ראשית מסכמים את הרכוש המשותף כולל ערך הילדים.(פחת על הבנות) מורידים מהסכום את ההוצעות. תורמים כ-60% מתן בסתר לבית המדרש הקרוב מה שנשאר מחלקים בשתיים. משלמים את החובות המשותפים משלמים את החובות האישיים ואם נשאר כסף פודים את הכתובה בערך הנקוב. עכשיו ברצינות. לפני כחודש היה פסק דין של בית הדין הרבני ובעל נאלץ לשלם 1000000 (מיליון)שקל כפי שהיה כתוב בכתובה. לא עזר לאיש שטען שהרב לאו כאשר ערך את הכתובה אמר שזה פיקציה בלבד.
 

שילה1

New member
יודעת..ושם טענו כי הכתובה-

הסכם ככל הסכם,ויש לכבדו! ולכן באה שאלתי..מענה מדויק כאן-לא קבלתי!
 
הכתובה - התחייבות מחייבת!

ה"כתובה" הוא מסמך התחייבות מהגבר לאישה. ככל מסמך התחייבות, גם ה"כתובה" הינו מסמך חוקי ומחייב. ההתחייבות הכספית ב"כתובה" מחולקת לשתיים. "עיקר הכתובה" – "מאה זקוקים כסף צרוף" לבתולה; "חמישים זקוקים כסף צרוף" למי שבנישואיה איננה בתולה. "תוספת כתובה" – כל אחד כפי שידבנו ליבו (מינימום עוד 100 לבתולה ועוד 50 למי שבנישואיה איננה בתולה). ההתחייבות מכוח ה"כתובה" היא הן ל"עיקר הכתובה" והן ל"תוספת הכתובה". ה"כתובה" ניתנת להיגבות או בהתאלמנות (מהירושה) או בגירושין. נכון להיום, סך ה"כתובה" (100 זקוקים כסף צרוף) שווה לכ 420 דולר אמריקאי (משתנה בעקבות עלית / ירידת מחיר הכסף בעולם). חישוב "תוספת הכתובה" (כשהוא נוקב בכסף ישראלי ישן) נעשה על פי יוקר מדד המחירים לצרכן (כמו כל חוב אחר). כאמור, אכן נהוג, שכשעורכים הסכם גירושין, להוסיף פיסקה בה מצהירה האישה על ויתור מצידה של ההתחייבות שב"כתובה". אך חשוב לציין, כי זהו ויתור של האישה כלפי בעלה. ת.כ.
 
למעלה