בעקבות הפוסט החדש של הרוכב לאוטובוסים בדקתי את יחס הנוסעים מתל אביב לערים מסוימות בין רכבת לאוטובוס

EHP12

Active member

את מספרי הנוסעים מהרכבת לקחתי מהפוסט ומהאוטובוסים מה"מר קו" עם הכפלה של 4 בכמות הנוסעים השבועית. ולהלן התוצאות:

ירושלים-תל אביב: 87% רכבת 13%: 405,480: חלק גדול מהם מנסיעות בשישי אחרי רכבת אחרונה ומוצש לפני רכבת ראשונה. וחלק נוסף משמעותי בחלופות השכונות של 480
נתניה-תל אביב: בערך 45% רכבת ו-55% קווי 6XX
פרדס חנה וחדרה-תל אביב: 64% רכבת 36% 852 ו-704
מודיעין תל אביב: 68% רכבת 32% קו 111
באר שבע תל אביב: 79% רכבת 21% 370 ו-380: חלק גדול מנוסעי האוטובוסים בנסיעות בשישי אחרי רכבת אחרונה, ובמוצש לפני רכבת ראשונה
אשדוד תל אביב: בערך חצי רכבת חצי אוטובוס.
אשקלון תל אביב: 65% רכבת, 35% קווים 300,302,304
ראש העין תל אביב: 54% רכבת, 46%קווים : 472,477,473,283
לוד תל אביב: 64% רכבת, 36%: קווים 460,462,464
יבנה תל אביב: 60% רכבת, 40% קווים 177,178
באר יעקב תל אביב: 60% רכבת, 40%: קווים 159,157
הוד השרון וכפר סבא לתל אביב: 21% רכבת, 79%: קווים 149,567,249.
רחובות תל אביב: 60% רכבת. 40% קו 277
ראשון לציון מערב תל אביב: 24% רכבת 76%: קווים 190,173
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member

את מספרי הנוסעים מהרכבת לקחתי מהפוסט ומהאוטובוסים מה"מר קו" עם הכפלה של 4 בכמות הנוסעים השבועית. ולהלן התוצאות:

ירושלים-תל אביב: 87% רכבת 13%: 405,480: חלק גדול מהם מנסיעות בשישי אחרי רכבת אחרונה ומוצש לפני רכבת ראשונה. וחלק נוסף משמעותי בחלופות השכונות של 480
נתניה-תל אביב: בערך 45% רכבת ו-55% קווי 6XX
פרדס חנה וחדרה-תל אביב: 64% רכבת 36% 852 ו-704
מודיעין תל אביב: 68% רכבת 32% קו 111
באר שבע תל אביב: 79% רכבת 21% 370 ו-380: חלק גדול מנוסעי האוטובוסים בנסיעות בשישי אחרי רכבת אחרונה, ובמוצש לפני רכבת ראשונה
אשדוד תל אביב: בערך חצי רכבת חצי אוטובוס.
אשקלון תל אביב: 65% רכבת, 35% קווים 300,302,304
ראש העין תל אביב: 54% רכבת, 46%קווים : 472,477,473,283
לוד תל אביב: 64% רכבת, 36%: קווים 460,462,464
יבנה תל אביב: 60% רכבת, 40% קווים 177,178
באר יעקב תל אביב: 60% רכבת, 40%: קווים 159,157
הוד השרון וכפר סבא לתל אביב: 21% רכבת, 79%: קווים 149,567,249.

תודה. מה המצב ברעננה? האם החיבור דרך הרצליה יוצר מצב דומה לכפ"ס ?

כמו כן - מה היחס בפתח תקווה ובת ים, שתי הערים שיש להן שלוש אופציות לתל אביב- רכבת, אוטובוס, רק"ל.

טוב לשמוע שיש פוסט חדש בבלוג הרוכב.
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Active member
תודה. מה המצב ברעננה? האם החיבור דרך הרצליה יוצר מצב דומה לכפ"ס ?

כמו כן - מה היחס בפתח תקווה ובת ים, שתי הערים שיש להן שלוש אופציות לתל אביב- רכבת, אוטובוס, רק"ל.

טוב לשמוע שיש פוסט חדש בבלוג הרוכב.
אני משער שבקשרים בין פתח תקווה לבת ים, פחות מ-10% מהעושים את הקשר בתחבורה הציבורית, עושים זאת דרך רכבת.

דרך אגב, ראיתי את התגובה שלך בבלוג, למרות שהתחנות בנתניה, אשקלון אשדוד ראש העין חדרה ופרדס חנה נמצאות מחוץ למרכזי הערים, שילוב של פקקים שהאוטובוסים עוברים בשעות השיא בדרך לתל אביב (נסיעה מתל אביב לנתניה ב-601 יכולה להיות שעה וחצי בפקקים של אחר הצהריים), בנוסף לכך שכיום יש מהתחנות אוטובוסים לכל שכונות העיר בתדירות גבוהה יחסית למה שהיה פעם, הופכים את הרכבת לאטרקטיבית.
 

Ccyclist

Well-known member
אני משער שבקשרים בין פתח תקווה לבת ים, פחות מ-10% מהעושים את הקשר בתחבורה הציבורית, עושים זאת דרך רכבת.

דרך אגב, ראיתי את התגובה שלך בבלוג, למרות שהתחנות בנתניה, אשקלון אשדוד ראש העין חדרה ופרדס חנה נמצאות מחוץ למרכזי הערים, שילוב של פקקים שהאוטובוסים עוברים בשעות השיא בדרך לתל אביב (נסיעה מתל אביב לנתניה ב-601 יכולה להיות שעה וחצי בפקקים של אחר הצהריים), בנוסף לכך שכיום יש מהתחנות אוטובוסים לכל שכונות העיר בתדירות גבוהה יחסית למה שהיה פעם, הופכים את הרכבת לאטרקטיבית.

התגובה שלי אצלו מבוססת במידה רבה על הפוסט שלך כאן.

כני שעשה הרבה חופשות פסח בנתניה - המדרחוב (הנחמד לבילוי) שם די הורס את מערכת התח"צ בעיר. אני מבין שאין צירים אלטרנטיבים בגרעין ההיסטורי של העיר, אך כתייר מלונות - הלוואי שיעשו רק"ל מהרכבת ומתחת להרצל עם פיצול צפונה ודרומה אחרי תחנה בכיכר העצמאות.

מצב שני מוקדי התח"צ הבינעירוניים הוותיקים בנתניה - התחנה המרכזית ותחנת הרכבת מראה את ההבדל ההיסטורי בין קואופרטיב אגד הציוני שפעל לפני קום המדינה והתמקם ממש על סף הגרעין ההיסטורי של העיר, ותחנת הרכבת על מסילת החוף שנבנתה מכספי השילומים בשנות החמישים בצידו השני של מה שהפך לכביש 2. מערכת קווי ה 6xx מעניינת גם היא - ממה שהצלחתי למצוא בתחנת ביניים באחד המחלפים - היא דומה באופן מחשיד לקו הרק"ל הכתום המעגלי שתוכנן לנתניה.

אינני יודע אם מערכת הקווים המסועפת מאד לתחנת הרכבת חיובית או שלילית. מצד אחד - זה אכן כיסוי נרחב, מצד שני אלו שלל קווים, רבים מהם קווי ספגטי מפותלים ויש דגש מוזר על חיבור מתחנת נתניה לתחנת ספיר. לדעתי חבל שלא בנו איזה כביש ישיר לתחנה דרך שכונת רמת אפריים על גשר ללא מחלף מעל לכביש 2 כדי שיהיה חיבור בר הליכה, רכיבה ותח"צ שלא מערב את מחלף נתניה.

לפי הנתונים שלך נתניה היא בערך נקודת השיוויון בין הרכבת לקווים האזוריים לשכונות - במקרה זה ה 6xx. בישובים הקרובים יותר לתל אביב האוטובוסים האזוריים מנצחים את הרכבת, בישובים הרחוקים יותר - הרכבת מנצחת את האוטובוסים.

נהגתי מרעננה לקיסריה וחזרה בכביש 2. זה היה לפני כשנתיים כשהכביש היה בשיפוץ והיו הגבלות ל 70 קמ"ש שאיש לא ציית להן. התרשמתי מהפיתוח בנתניה במשך הנסיעה בכביש שעוקף אותה. בגלל שאין מלונות במרכז רעננה שקלתי את האופציה של מלונות בנתניה בנוסף למלונות בהרצליה היוקרתית יותר. לצערי היצע התח"צ ומצב הכבישים הביא לכך שכאשר בחרתי במלון ליד הים בחרתי באחד בהרצליה. היה יכול להיות נחמד לחזור לביקור בנתניה, אבל חצי שעה פלוס למארחיי ברעננה דרך כביש 2 לעומת כרבע שעה דרך כביש 531 הכריעו לטובת הרצליה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240422-095852_Maps.jpg
    Screenshot_20240422-095852_Maps.jpg
    KB 738.9 · צפיות: 5
  • Screenshot_20240422-131431_Maps.jpg
    Screenshot_20240422-131431_Maps.jpg
    KB 678.1 · צפיות: 5

את מספרי הנוסעים מהרכבת לקחתי מהפוסט ומהאוטובוסים מה"מר קו" עם הכפלה של 4 בכמות הנוסעים השבועית. ולהלן התוצאות:

ירושלים-תל אביב: 87% רכבת 13%: 405,480: חלק גדול מהם מנסיעות בשישי אחרי רכבת אחרונה ומוצש לפני רכבת ראשונה. וחלק נוסף משמעותי בחלופות השכונות של 480
נתניה-תל אביב: בערך 45% רכבת ו-55% קווי 6XX
פרדס חנה וחדרה-תל אביב: 64% רכבת 36% 852 ו-704
מודיעין תל אביב: 68% רכבת 32% קו 111
באר שבע תל אביב: 79% רכבת 21% 370 ו-380: חלק גדול מנוסעי האוטובוסים בנסיעות בשישי אחרי רכבת אחרונה, ובמוצש לפני רכבת ראשונה
אשדוד תל אביב: בערך חצי רכבת חצי אוטובוס.
אשקלון תל אביב: 65% רכבת, 35% קווים 300,302,304
ראש העין תל אביב: 54% רכבת, 46%קווים : 472,477,473,283
לוד תל אביב: 64% רכבת, 36%: קווים 460,462,464
יבנה תל אביב: 60% רכבת, 40% קווים 177,178
באר יעקב תל אביב: 60% רכבת, 40%: קווים 159,157
הוד השרון וכפר סבא לתל אביב: 21% רכבת, 79%: קווים 149,567,249.
רחובות תל אביב: 60% רכבת. 40% קו 277
ראשון לציון מערב תל אביב: 24% רכבת 76%: קווים 190,173
ניתוח מעניין, ומה המצב בין תל אביב לאזור הצפון?
 

EHP12

Active member
תודה על הניתוח, שכחת את 490 התדיר לדרום ירושלים מעריך כ10% מהנוסעים לתל אביב יסעו בו.
אאל"ט יש גם כמה קווים ממודיעין לתל אביב
מכיר את 490 ואפילו נסעתי איתו פעם אחת. בגלל שהוא משרת את השכונות הדרומיות של ירושלים שמאוד רחוקות מהרכבת, מבחינתי הוא קו משלים לרכבת ולא "מתחרה" בו. לגבי שאר הקווים ממודיעין לתל אביב, הם בעצם חלופות של 111 לשכונות השונות של מודיעין וכן קו 130 שגם כן משלימים לרכבת. ודי מתקזזים עם זה שרבע מהנוסעים ב-111 עולים בצומת שילת. לא בדיוק מודיעין.
 

Ccyclist

Well-known member
מכיר את 490 ואפילו נסעתי איתו פעם אחת. בגלל שהוא משרת את השכונות הדרומיות של ירושלים שמאוד רחוקות מהרכבת, מבחינתי הוא קו משלים לרכבת ולא "מתחרה" בו. לגבי שאר הקווים ממודיעין לתל אביב, הם בעצם חלופות של 111 לשכונות השונות של מודיעין וכן קו 130 שגם כן משלימים לרכבת. ודי מתקזזים עם זה שרבע מהנוסעים ב-111 עולים בצומת שילת. לא בדיוק מודיעין.

במחינתי 490 זה קו מקדים להארכת הרכבת אל תוך העיר, בדגש על שימוש בתוואי הישן לתחנות בבקעה/אורנים, אזה"ת תלפיות, ותחנת מלחה. אם יבנו את המקטע בפרברים הפנימיים גורלו יהיה כגורל 405 ו 480.

אורך מנהרות הכביש הרבות שבעיר (בגין, הר הצופים, כביש 16, שז"ר) עולה על האורך הדרוש לחבר את תחנת נבון למלחה דרך התוואי הישן.

נכון שהסיבוב של קו 490 מתלפיות לגילה ומלחה להרצוג ובייט לא יענה במדוייק בהארכת המסילה, אך תחנות במלחה ותלפיות ברות חיבור לאותם הפרברים. בגילה למשל יש ל 490 תחנה בודדת ממש בקצה המזרחי של השכונה במחלף ורדינון ממש על סף הכניסה לבית לחם, תחנת עמידה בצומת על סף שכונה מהסוג שמחייב תחבורה משלימה. הקווים הירוק והכחול יחברו למיקומי התחנות האפשריות על התוואי הישן ומלחה.

קו נבון - הרצליה לא רק שקבר את 405 ו 480 - הוא מאפשר חיבוריות נוספת לנתב"ג, השלום, האוניברסיטה והרצליה. הרחבתו אל תוך ירושלים תאפשר חיבוריות משופרת למרכזים המשניים של העיר ולגוש עציון.
 
למעלה