בעלי חזר בתשובה

חגיתת

New member
בעלי חזר בתשובה

ומאז הוא מבקש שאני אלך למיקווה, אציין שאני באה מבית דתי אבל אני לא דתיה . הדבר גורם לנו לבעיות כי אם אני לא הולכת אז אין בינינו כלום כל החודש. אני משתדלת ללכת אבל יש לי עם זה בעיה זה מפריע לי ללכת אני לא מרגישה הכי בנוח. אודה לכם אם תייעצו לי מה לעשות.
 
חגית, ברוכה הבאה לפורום ../images/Emo13.gif

חגית, התחתנתי לפני 3 חודשים וגם אני טרייה בנושא המקווה. אם תגידי לי למה את מרגישה שלא בנוחות, אולי אוכל לעזור לך. אם הבעיה היא שאחרות טובלות באותם המים, אז אגיד לך מה אני עושה. אני מגיע הראשונה. וככה אני טובלת ראשונה. המים במקוה חמימים כשמגיעים ראשונים. חוץ מזה, הבלניות תמיד מנקות את המים. המים תמיד נקיים.
 
חגית, אני מקווה שאת לא כועסת עליו

כלומר, מקווה שאין לך טינה על בעלך שהוא כעת מאלץ אותך לטבול במקווה. הדרישה שלו נובעת מכך שעל פי ההלכה זה חוק בל יעבור ותנאי הכרחי להמשך מערכת הנישואין ביניכם. לכן, אל תכעסי עליו. תנסי קצת להבין מאיפוא מגיעה הדרישה שלו למרות הקושי.
 
אני ממליץ לפנות לרב בוטרמן

הוא עוזר ומסייע בהבנת הענין ובנסיון להקל רעיונית ומעשית על הבעיות המובנות שיש בענין. אם את מעונינת, אשמח לתת לך את מס´ הטלפון שלו באופן פרטי.
 

הרברונן

New member
שלום לחגיתת

חזרה בתשובה של אחד מבני הזוג מלווה בהרבה חששות ובעיות פוטנציאליות, ובפרט כשמדובר בעניינים אינטימיים כמו ההליכה למקווה. נשים לא מעטות נמנעות מללכת לטבול, אולם כל אחת וסיבותיה עמה. חשוב שתצייני לעצמך מה הסיבה שבעטייה את לא רוצה לטבול, ואם תרצי לשתף את הפורום יתכן שנוכל לתת לך מענה ספציפי יותר. אם הסיבה תלויה ביחסן של הבלניות או בטיב ההגיינה בו, זכרי שכמות המקוואות שמתנהלים אחרת ונראים אחרת היא רבה, צריך טיפה לחפש (ושוב, נשמח לעזור כמיטב יכולתנו). כל טוב, רונן
 

giingiit

New member
כנראה שלא

כי המקווה נקיה בהרבה מבריכות השחיה מלאות שתן של ילדים, שלא לדבר על רחצה בים לצד גופים חומים בלתי מזוהים, שלא נראה שמטריד את המתרחץ הממוצע כהוא זה. לא. לא נראה לי שניקיון מהווה בעיה. הכי הרבה תירוץ
 

ציפי ג

New member
מלוכלך ?

מי המקווה נקים מאוד. המקווה שאני טובלת בו הוא לאות ומופת לנקיון. הבעיה, במיוחד במקרה שלך, היא בעינים.
 

giingiit

New member
חגיתת יקרה

זה די מובן שאינך מרגישה בנוח. למה שתרגישי בנוח? רוב הנשים החילוניות אינן מכירות את מבנה המקוואות, והשמועות תמיד מרחפות שהמקווה זה מקום מלוכלך וקשה לדמיין כיצד משהו כמו טבילה שם יכולה להיות רוחנית או לשנות משהו, בעיקר שצריך להכין כל כך הרבה לקראתה. אבל לידיעתך, המקווה נראת "רחם העולם". המקוואה בנוייה בעיקר ממי גשם שמשתלבים בקצת מי ברז לפני שנכנסים למקווה. המים חייבים לבוא בתוך צינור מיוחד שאינו סופג טומאה (טומאה זה לא לכלוך אגב), והם מתחלפים לרוב כל יום. כשאני נטבלת במקווה, אני מתכסה במים לגמרי, ואז אני מרגישה תחושה נפלאה כזו של טהרה, של התחדשות, של נקיון רוחני. אין במקווה בעיית נקיון כי כל אישה שנטבלת, חייבת להתנקות לפני שהיא נכנסת והמיים מתחלפים כל יום. מקווה שעזרתי לך. אם תרצי עזרה נוספת או חומר על כך, את מוזמנת לכתוב לי ל [email protected]
 

נואנדה

New member
כל הכבוד חגית!!../images/Emo65.gif

התרגשתי מהכנות והפתיחות במכתבך... אבל יש לי שאלה איך בעלך עבר את התקופה הזאת בלעדייך ז"א איפה היית את בכל התהליך??????. לעניות דעתי תנסי פעם 1 ללכת ותראי כמה נפלא זה חמודה בהצלחה !
 

חגיתת

New member
../images/Emo51.gif

על כל התשובות שקיבלתי, אני אשתף אותכם בבעיה שלי, הבעיה שלי היא העניין של הבלניות למרות שהם מאוד חמודות באמת , אבל זו העבודה שלהן לכן מצד אחד קשה לי ללכת "בגללן" אבל מצד שני אני מבינה אותן. ובקשר לשאלתך נואדה בעלי עבר את התקופה הזאת לבד כי אני לא חלק ממנה לפחות לא בשלב זה אבל אני מכבדת אותו בשבת ולא מדליקה טלוויזיה כשהוא בבית ויש תנור דולק כל השבת בשביל שהוא יוכל לשמור על השבת כהלכתה ואפילו הפסקתי לנסוע בשבת לא מזמן בשביל שלא ניגרר למריבות על הנושא אבל שוב מתוך בחירה ולא מתוך כפיה יש לציין. רק את העניין עם המקווה יש בו כפיה ואולי זה מה שגורם לי להירתע יותר בגלל שזה לא בא ממני. כל חודש יש לי מלחמה עם עצמי ולפעמים אני הולכת ולפעמים לא אני מקווה שעוד מעט ההתלבטויות האלה יחלפו לי, יש כאן עוד מישהי עם בעיה כזו ?
 

עליגל

New member
האם את יכולה לחשוף

בפורום הנ"ל מה מפריע לך בבלניות? אשמח לסייע לך.
 
לחגית ../images/Emo36.gif

לחגית שלום רב ! אני מבין למצוקתך וכאבך סביר להניח שבעלך נפל קורבן למסיון היהודי-חרדי, שהיא מכונה משומנת היטב הממומנת ע"י תקציבי המדינה השונים. וכעת לגופו של עניין: מוחו של בעלך נשטף וכעת הוא נמצא לא רק בתהליכים של חזרה בתשובה אלא הקצנה והתחרדות המאפיינת את החוזרים בתשובה בשנות ה -90. בד"כ החוזרים בתשובה הטריים נופלים קורבן לסמינרים ו/או חומר תעמולה חרדי שבו הוא נחשף לשקרים והפחדות מצד המטיפים החרדים. את כבן אדם חילוני ומודרני מעוניינת לשמור על אורך חייך בלי לסטות ולשנותו בצורה כה קיצונית. ברוב המקרים תהליך החזרה בתשובה גורם למתחים ומריבות משפחתיות שסופן שלילי, במקרה הזה אין דרך ביניים. חשוב שתדעי ותיקחי בחשבון שבן זוג חרדי פירושו בן זוג שילמד בכולל או ישיבה, יקבל חינוך חרדי הדוק, בן זוג שילך לרבי לשאול את דעתו בכל בעניין הקטן ביותר במשפחה. בעל חרדי פירושו בעל שלא יעבוד ולא יפרנס, אחד שירצה שבת זוגתו תהיה כל היום בבית, תגדל את ילדיו ותקיים איתו את מצוות "הפרו ורבו". כאחד שעזר למספר משפחות, ואפילו מנעתי מקרים של פירוק משפחה בגלל חזרה בתשובה של אחד מבני הזוג. היתי ממליץ לך בחום רב לנקוט במספר צעדים: א) חשוב שתעשי עם עצמך חשבון נפש ותשאלי את עצמך את השאלה, האם את מעוניינת להפוך לאישה חרדית ? במידה והחלטת שלא עברי לסעיף ב)
ב) קודם כל את חייבת להבהיר בצורה בצורה הברורה ביותר לבעלך שאין בכוונתך לשנות את אורך חייך. ג) אם הוא רוצה לקיים אורך חיים חרדי, זו זכותו המלאה, אך שידע ויקח בחשבון שאת לא הולכת אחריו, ובכך הוא יסכן את ברית הנישואים ביניכם. ד) מומלץ לפנות לעמותת עלה-חופש המטפלת ונותנת עזרה למשפחות שנפגעו מהתופעה. מספר הטלפון של העמותה: 03-647-3244. אשמח לעמוד לרשותך ולסייע בהמשך.
 
למעלה