בבקשה סיבות בעד ונגד כלפי החקר בחלל

בבקשה סיבות בעד ונגד כלפי החקר בחלל

אני צריך לכתוב מאמר על בעד ונגד של חקר החלל ואין לי רעיונות בבקשה תעזרו לי
 
../images/Emo4.gifהאם אני צריך לכתוב ברווח כפול?

ואיזה פונט אתה רוצה? אני מציע לך ל ק ר ו א קצת את הפורום הזה, לחפש קצת חומר בעצמך, ולא לצפות שאנשים אחרים יעשו לך את העבודה - אם כי, לפי החתימה שלך, אתה רגיל לכך...
 

tomw

New member
לא מכיר סיבות אינטליגנטיות נגד, אבל

הנה כמה בעד: 1. כי זה הטבע האנושי לחקור, לגלות ולנסות לכבוש יעדים ומקומות חדשים. 2. כי הוא שם. כלומר, החלל. לכן צריך לחקור אותו. 3. כי מתישהו בעתיד הלא רחוק האנושות תגיע למצב בו לא יהיו מספיק משאבים כדי לקיים את כל האוכלוסיה, ואז יהיו שלוש אפשרויות - לייבא משאבים מהחלל, לייצא אוכלוסיה אל החלל, או להיכחד בשקט. 4. כי גזע שנשאר לחיות על כוכב אחד בלבד לא ישרוד לאורך זמן. או שנשמיד את עצמנו, או שאסטרואיד יפגע בנו, או מגה הר געש שיתפרץ ויכסה את השמיים בכמויות עשן שימנעו פוטוסינתיזה ויכחידו את החיים. לשים את כל הביצים בסל אחד זאת לא אסטרטגית שרידה טובה במיוחד. 5. כי יש שאלות שהתשובות אליהן תמונות רק בחקר החלל, כמו איך נוצר היקום, האם אנחנו היחידים בו, איך יסתיים היקום וכו'. 6. כי חקר החלל מקדם את המדע והטכנולוגיה בקפיצות ענק, וטכנולוגיות שמפותחות בחלל משפיעות על כל תחומי החיים, מהטפלון והסקוטצ', דרך מכשירי טיהור מיים ועד לפיתוחים רפואיים חדשניים. 7. כי כשחוקרים, אף פעם אי אפשר לדעת מה מגלים. 8. כמו שאמר סאם סיבורן בבית הלבן: כי יצאנו מהמערה וגילינו את האש והמצאנו את הגלגל ולמדנו לעוף וזה הדבר הבא שצריך לעשות. 9. כי החלל הוא יפה. מספיק טוב?
 

akira

New member
כדי להפוך את הדיון לפורה יותר ../images/Emo123.gif

אומנם בפורום זה אין סיבות נגד (יש מספיק, פשוט הן לא נכונות :) ) נהפוך לדיון יותר מעניין - האם יש סיבה היגיונית לשלוח אנשים לחלל? דיון מאוד נוקב, ואני חושב שכבר היה כאן פעם אבל לא ממש התפתח...
 

tomw

New member
מה עם....

"כדי לחיות שם" ? חוצמזה, אני חושב שאם תקראו את התגובה שלי שוב, תגלו שרוב הטיעונים גם מסבירים למה אנשים ולא רק רובוטים.
 
אהיה לרגע פרקליט השטן

ואציג טיעונים נגד טיסות חלל וחקר החלל בעזרת אסטרונאוטים: 1. זה יקר - אפשר לעשות הרבה דברים עם הכסף, כמו מחקרים רפואיים, עזרה לרעבים וכיו"ב. 2. זה מסוכן - מתים אנשים לחינם! 3. זה לא מקדם את האנושות - אז נגלה חיידקים מתים במאדים. ביג דיל! 4. טיסה לשומקום - כבר עשרות שנים מקיפים את כדור הארץ ולמעט גיחה לירח מה גילינו? 5. חקר החלל לא מקדם את הטכנולוגיה האנושית - ההמצאות המיוחסות לו היו מומצאות ממילא.
 

טל ר

New member
אם אפשר להוסיף בשם פרקליט השטן

NASA כבר לא מבצעים כמעט "מדע אמיתי", אלא ניסויים בסגנון "גידול גבישים בחלל" שהגתה כיתה בתיכון, ניסויים שאין להם ערך מדעי מעבר ל"תראו איזה יופי".
 

akira

New member
יש הרבה דברים שצריך לעשות

לפני שאפשר לחיות שם, כמו : הורדת עלות השיגור העלאת האמינות. שני דברים בסיסייים שאין צורך לשגר אנשים לחלל בשבילם, אבל הכרחים. כמו שציינת הסיבה הלוגית/מדעית היחידה לשגר אנשים לחלל היא כדאי לחיות שם. השאלה היא אם קודם כל לא כדאי לעשות את שאר הדברים, ואז לשגר זול ובטוח אנשים כדי לגלות איך חיים שם ? (זהו מפרקליט השטן מס. 3 )
 

tomw

New member
צריכים קישור לפורום של כת השטן?

מה קורה לכם? נדבקתם בפרוקסמאייריזם? כשאני שאלתי אם יש כאן בםורום עו"ד או רו"ח, אף אחד לא ענה, ועכשיו כולם נהיו פרקליטים, ועוד של השטן? "אתם השתגעתם לגמריייי?" בסוף עוד תשכנעו מישהו בטעות!
 
לא השתגענו

להיות פרו-חלל לא אומר שאתה פרו-אנשים בחלל.... אני אומנם פרו-חלל ואנשים בחלל, אבל פרו-חלל אנטי-אנשים היא דעה לגיטימית.
 

akira

New member
ואם כבר אז

קישורים מעניינים לדיון בספייסדיילי בנושא: נגד http://www.spacedaily.com/news/oped-03q1.html בעד http://www.spacedaily.com/news/oped-03s.html
 
למעלה