אריקה לנדאו

מצב
הנושא נעול.

Forum User

New member
אריקה לנדאו

אריקה לנדאו
שלום לכולם, הסטטוס של "הורה למחונן" חדש לי ובינתיים הומלץ (ע"י הורים לילדים שמשתתפים ומרוצים) והושמץ (ע"י הורים שילדיהם לא התקבלו, בעיקר) לנו לפנות לאריקה לנדאו. אשמח לשמוע דיעות לכאן ולכאן. תודה מראש!
 

אמא של1

New member
זה תלוי בנסיבות היחודיות של

אריקה לנדאו
שלום לכולם, הסטטוס של "הורה למחונן" חדש לי ובינתיים הומלץ (ע"י הורים לילדים שמשתתפים ומרוצים) והושמץ (ע"י הורים שילדיהם לא התקבלו, בעיקר) לנו לפנות לאריקה לנדאו. אשמח לשמוע דיעות לכאן ולכאן. תודה מראש!
זה תלוי בנסיבות היחודיות של
המשפחה. אם כדי שהילד ישתתף בחוג צריך להסיע אותו שעתיים לכל כיוון +לחכות עד שהחוג ייגמר סה"כ השקעה של מעל 5 שעות + השקעה כספית זו נראה לא הגיוני(אני מציינת את האפשרות הזו רק משום ששמעתי על לא מעט הורים שעושים זאת. לדעתי כדאי לבחון קודם כל העשרה במסגרת המשפחתית. אלי יוכל להפנות אתכם לקטע שכתב על כך. עם זאת אם החוג מתקיים שני צעדים מהבית כדאי לנסות. לא יתאים תמיד אפשר לעזוב.
 
אחיינית שלי היתה

אריקה לנדאו
שלום לכולם, הסטטוס של "הורה למחונן" חדש לי ובינתיים הומלץ (ע"י הורים לילדים שמשתתפים ומרוצים) והושמץ (ע"י הורים שילדיהם לא התקבלו, בעיקר) לנו לפנות לאריקה לנדאו. אשמח לשמוע דיעות לכאן ולכאן. תודה מראש!
אחיינית שלי היתה
לטענת גיסתי לא שווה את ההשקעה בזמן.
 

Forum User

New member
תודה וחידוד

אריקה לנדאו
שלום לכולם, הסטטוס של "הורה למחונן" חדש לי ובינתיים הומלץ (ע"י הורים לילדים שמשתתפים ומרוצים) והושמץ (ע"י הורים שילדיהם לא התקבלו, בעיקר) לנו לפנות לאריקה לנדאו. אשמח לשמוע דיעות לכאן ולכאן. תודה מראש!
תודה וחידוד
תודה למגיבות. אבקש לחדד: אין חוגים מסוג זה באיזור מגורנו, ואנחנו לא מעוניינים בהוראה יחידנית כי את זה אנו עושים בהצלחה רבה כבר שנתיים. אנו בפירוש מחפשים מסגרת עם עוד ילדים. השקעת הזמן אינה בעייתית, מכיוון שהילד ממילא מבלה יום בשבוע בפעילות כזו או אחרת בתל-אביב, ושנינו עובדים באיזור. כלכלית, חשבון פשוט מראה שעלות החוג פר שעה אינה גבוהה יותר מעלות כל חוג פשוט במתנ"ס הקרוב למקום מגורנו. אנו מעוניינים במידע קונקרטי לגבי המכון, כיוון שבירורינו הביאו למסקנת ביניים שיש מחלוקת סביבו, ואנו מנסים להבין מה שורשיה. במקביל, נשמח להמלצות על מרכז המציע העשרה למחוננים, ולא בנושאים ספציפיים, בשרון. אין לנו עניין בחוג מתמטיקה או מחשבים, את זה, כאמור, אנו מספקים באחד-על-אחד. שוב תודה מראש!
 

אמא של1

New member
גם מרכזי העשרה

תודה וחידוד
תודה למגיבות. אבקש לחדד: אין חוגים מסוג זה באיזור מגורנו, ואנחנו לא מעוניינים בהוראה יחידנית כי את זה אנו עושים בהצלחה רבה כבר שנתיים. אנו בפירוש מחפשים מסגרת עם עוד ילדים. השקעת הזמן אינה בעייתית, מכיוון שהילד ממילא מבלה יום בשבוע בפעילות כזו או אחרת בתל-אביב, ושנינו עובדים באיזור. כלכלית, חשבון פשוט מראה שעלות החוג פר שעה אינה גבוהה יותר מעלות כל חוג פשוט במתנ"ס הקרוב למקום מגורנו. אנו מעוניינים במידע קונקרטי לגבי המכון, כיוון שבירורינו הביאו למסקנת ביניים שיש מחלוקת סביבו, ואנו מנסים להבין מה שורשיה. במקביל, נשמח להמלצות על מרכז המציע העשרה למחוננים, ולא בנושאים ספציפיים, בשרון. אין לנו עניין בחוג מתמטיקה או מחשבים, את זה, כאמור, אנו מספקים באחד-על-אחד. שוב תודה מראש!
גם מרכזי העשרה
שנויים במחלוקת. תוכל לקרוא על כך בקבצים של אלי. אין למעשה מסגרת שאין סביבה מחלוקת. באיזה חוגים ספציפיים אתם מעוניינים? בן כמה הילד? האם הוא בחוגי ספורט? יש לו חברים בשכונה? בבית ספר? כל השאלות האלה רלוונטיות.
 

קיטס

New member
השאלה היא מנין אתם

תודה וחידוד
תודה למגיבות. אבקש לחדד: אין חוגים מסוג זה באיזור מגורנו, ואנחנו לא מעוניינים בהוראה יחידנית כי את זה אנו עושים בהצלחה רבה כבר שנתיים. אנו בפירוש מחפשים מסגרת עם עוד ילדים. השקעת הזמן אינה בעייתית, מכיוון שהילד ממילא מבלה יום בשבוע בפעילות כזו או אחרת בתל-אביב, ושנינו עובדים באיזור. כלכלית, חשבון פשוט מראה שעלות החוג פר שעה אינה גבוהה יותר מעלות כל חוג פשוט במתנ"ס הקרוב למקום מגורנו. אנו מעוניינים במידע קונקרטי לגבי המכון, כיוון שבירורינו הביאו למסקנת ביניים שיש מחלוקת סביבו, ואנו מנסים להבין מה שורשיה. במקביל, נשמח להמלצות על מרכז המציע העשרה למחוננים, ולא בנושאים ספציפיים, בשרון. אין לנו עניין בחוג מתמטיקה או מחשבים, את זה, כאמור, אנו מספקים באחד-על-אחד. שוב תודה מראש!
השאלה היא מנין אתם
ולאילו חוגים הולך הילד. אני לקחתי את בני לחוג של אריקה לנדאו בכיתה ב' (עוד בטרם אובחן דרך ביה"ס) ואף על פי שהוא נהנה, זה היה יקר מאוד ובעיקר ליטף להורים את האגו. אם תשאלו אותי: מומלץ רק לאנשים שיש להם פנאי וכסף מיותרים. שמעתי שחוגי ההעשרה בחולון טובים (מאם לשלושה ילדים מחוננים שלומדים במסגרות למחוננים בחולון), אבל שוב, תלוי מנין אתם.
 

Forum User

New member
המשך שאחרי החג...

תודה וחידוד
תודה למגיבות. אבקש לחדד: אין חוגים מסוג זה באיזור מגורנו, ואנחנו לא מעוניינים בהוראה יחידנית כי את זה אנו עושים בהצלחה רבה כבר שנתיים. אנו בפירוש מחפשים מסגרת עם עוד ילדים. השקעת הזמן אינה בעייתית, מכיוון שהילד ממילא מבלה יום בשבוע בפעילות כזו או אחרת בתל-אביב, ושנינו עובדים באיזור. כלכלית, חשבון פשוט מראה שעלות החוג פר שעה אינה גבוהה יותר מעלות כל חוג פשוט במתנ"ס הקרוב למקום מגורנו. אנו מעוניינים במידע קונקרטי לגבי המכון, כיוון שבירורינו הביאו למסקנת ביניים שיש מחלוקת סביבו, ואנו מנסים להבין מה שורשיה. במקביל, נשמח להמלצות על מרכז המציע העשרה למחוננים, ולא בנושאים ספציפיים, בשרון. אין לנו עניין בחוג מתמטיקה או מחשבים, את זה, כאמור, אנו מספקים באחד-על-אחד. שוב תודה מראש!
המשך שאחרי החג...
שוב תודה. אנחנו מושבניקים מהשרון, קרוב לנתניה. מדובר בילד בכיתה ב' נורמלי ונורמטיבי לגמרי, חברותי ובלי שום סממנים חריגים מלבד אינטיליגנציה פורצת גבולות ורצון בלתי מתפשר לדעת עוד ועוד... יצירתי וספורטיבי כמו כל בני גילו, ילד שנהנה בביה"ס למרות שכבר יודע כל מה שמלמדים שם, פשוט נהנה מהחווייה, מהחברים. ילד שמיד אחרי שלמד לקרוא עברית (לא לימדנו אותו, חיכינו לכיתה א'), לימד את עצמו לקרוא אנגלית. ילד שמתקדם מאוד במתמטיקה אבל אנחנו עוצרים את התקדמותו על מנת שלא יהיה חריג מדי. מכיוון שאצלינו לא מתחילים "לטפל" במצויינים לפני כיתה ג-ד, וגם אז המסגרות לא מי יודע מה מומלצות, ואין חוגים על רמה במרכז הקהילתי, הופנינו לגב' לנדאו. אני רוצה להדגיש שכלכלית, פר שעה, המחירים שלה לא יקרים! בדקנו וחישבנו, אחד לאחד, מול חוגים רגילים באיזור שלנו, שעולים 140 ש"ח לחודש עבור 45 דקות בשבוע. אצלה מדובר על 90 דקות בשבוע, 12 מפגשים, כל שזה שווה ערך ל-6 חודשי חוג רגיל. אבל באמת, זה לא הכסף, אלא יותר הקונספט שאנחנו לא סגורים עליו.
 

אמא של1

New member
לגבי התקדמות במתמטיקה

המשך שאחרי החג...
שוב תודה. אנחנו מושבניקים מהשרון, קרוב לנתניה. מדובר בילד בכיתה ב' נורמלי ונורמטיבי לגמרי, חברותי ובלי שום סממנים חריגים מלבד אינטיליגנציה פורצת גבולות ורצון בלתי מתפשר לדעת עוד ועוד... יצירתי וספורטיבי כמו כל בני גילו, ילד שנהנה בביה"ס למרות שכבר יודע כל מה שמלמדים שם, פשוט נהנה מהחווייה, מהחברים. ילד שמיד אחרי שלמד לקרוא עברית (לא לימדנו אותו, חיכינו לכיתה א'), לימד את עצמו לקרוא אנגלית. ילד שמתקדם מאוד במתמטיקה אבל אנחנו עוצרים את התקדמותו על מנת שלא יהיה חריג מדי. מכיוון שאצלינו לא מתחילים "לטפל" במצויינים לפני כיתה ג-ד, וגם אז המסגרות לא מי יודע מה מומלצות, ואין חוגים על רמה במרכז הקהילתי, הופנינו לגב' לנדאו. אני רוצה להדגיש שכלכלית, פר שעה, המחירים שלה לא יקרים! בדקנו וחישבנו, אחד לאחד, מול חוגים רגילים באיזור שלנו, שעולים 140 ש"ח לחודש עבור 45 דקות בשבוע. אצלה מדובר על 90 דקות בשבוע, 12 מפגשים, כל שזה שווה ערך ל-6 חודשי חוג רגיל. אבל באמת, זה לא הכסף, אלא יותר הקונספט שאנחנו לא סגורים עליו.
לגבי התקדמות במתמטיקה
למה לעצור את התקדמותו? האם היה עולה על דעתכם לעצור התקדמותו אם היה מתקדם בנגינה בכינור? האם ניסיתם את החוג בהתכתבות של מכון וייצמן? היום יוצאים לאור הרבה עיתוני ילדים למעוינים להרחיב את הדעת: ילדי טבע הדברים, מסע צעיר, עיניים, פשוש, גלילאו הצעיר, ראש גדול. במחיר חוג אחד תוכלו לרכוש את כל העיתונים ועוד יישאר עודף. כמעט בכל עיתון יש תאור של ניסוי שאפשר לערוך בבית. יש הרבה דרכים לפתח אותו שהן מאוד אפקטיביות.
 

Forum User

New member
עוד פעם הנושא הופך להיות כסף, אבל

לגבי התקדמות במתמטיקה
למה לעצור את התקדמותו? האם היה עולה על דעתכם לעצור התקדמותו אם היה מתקדם בנגינה בכינור? האם ניסיתם את החוג בהתכתבות של מכון וייצמן? היום יוצאים לאור הרבה עיתוני ילדים למעוינים להרחיב את הדעת: ילדי טבע הדברים, מסע צעיר, עיניים, פשוש, גלילאו הצעיר, ראש גדול. במחיר חוג אחד תוכלו לרכוש את כל העיתונים ועוד יישאר עודף. כמעט בכל עיתון יש תאור של ניסוי שאפשר לערוך בבית. יש הרבה דרכים לפתח אותו שהן מאוד אפקטיביות.
עוד פעם הנושא הופך להיות כסף, אבל
הוא לא!!! אנחנו לא מנסים לחסוך כסף, אלא לחפש את המסגרת המתאימה ביותר לבננו. בננו קורא את העיתונים האלו, גם לבד וגם ביחד איתנו, אבל אין בכך תחליף למסגרת שתדע להוביל אותו בצורה מיטבית, ולאו דווקא להישגים, אלא יותר לצורת חשיבה, להרגלי למידה. זו גם הסיבה שאנחנו לא מעויינים לקדם אותו במתמטיקה בלי שיהיו לו את היסודות הדרושים לכך.
 

אמא של1

New member
אם נמקד את השאלה:

עוד פעם הנושא הופך להיות כסף, אבל
הוא לא!!! אנחנו לא מנסים לחסוך כסף, אלא לחפש את המסגרת המתאימה ביותר לבננו. בננו קורא את העיתונים האלו, גם לבד וגם ביחד איתנו, אבל אין בכך תחליף למסגרת שתדע להוביל אותו בצורה מיטבית, ולאו דווקא להישגים, אלא יותר לצורת חשיבה, להרגלי למידה. זו גם הסיבה שאנחנו לא מעויינים לקדם אותו במתמטיקה בלי שיהיו לו את היסודות הדרושים לכך.
אם נמקד את השאלה:
אתם מעונינים לדעת האם חוגי אריקה לנדאו עוזרים לפתח הרגלי למידה או הרגלי חשיבה(או אולי חשיבה מתמטית/מדעית). אלו הן באמת שאלות חשובות שכדאי לשאול לגבי כל החוגים/העשרות. כדאי שתפתח נושא חדש (כי לא ניתן להקפיץ את השרשור וחבל שמשתתפים אחרים יפספסו אותו) עם השאלות הללו בניסוח שלכם.
 

Forum User

New member
תודה על המיקוד, מאוד במקום!

אם נמקד את השאלה:
אתם מעונינים לדעת האם חוגי אריקה לנדאו עוזרים לפתח הרגלי למידה או הרגלי חשיבה(או אולי חשיבה מתמטית/מדעית). אלו הן באמת שאלות חשובות שכדאי לשאול לגבי כל החוגים/העשרות. כדאי שתפתח נושא חדש (כי לא ניתן להקפיץ את השרשור וחבל שמשתתפים אחרים יפספסו אותו) עם השאלות הללו בניסוח שלכם.
תודה על המיקוד, מאוד במקום!
אפתח שרשור חדש בהקדם. יום נעים!
 

קיטס

New member
לא להרגלי למידה, אלא...

עוד פעם הנושא הופך להיות כסף, אבל
הוא לא!!! אנחנו לא מנסים לחסוך כסף, אלא לחפש את המסגרת המתאימה ביותר לבננו. בננו קורא את העיתונים האלו, גם לבד וגם ביחד איתנו, אבל אין בכך תחליף למסגרת שתדע להוביל אותו בצורה מיטבית, ולאו דווקא להישגים, אלא יותר לצורת חשיבה, להרגלי למידה. זו גם הסיבה שאנחנו לא מעויינים לקדם אותו במתמטיקה בלי שיהיו לו את היסודות הדרושים לכך.
לא להרגלי למידה, אלא...
חוויה נוספת, מעשירה, בחברת ילדים "כמוהו" - שמתעניינים בדברים נוספים, שהמוח שלהם רץ קדימה. פעם החוגים של אריקה לנדאו היו ה-דבר, גם מפני שכמעט לא היו להם מתחרים. נכון שעדיין מגיעים אליהם מכל קצוות הארץ (ובשיעור הראשון עוזרים להורים למצוא הורים שגרים קרוב אליהם כדי להתחלק בהסעות), אבל לדעתי זה לא מוצדק. אין לי תשובה לאילו חוגים כן כדאי להתאמץ ולהגיע מנתניה לת"א, אבל נראה לי שלא מוכרחים להגיע לאריקה לנדאו. אלה רק שני הגרושים שלי...
 
אבל את היסודות יש לו באופן טבעי!

עוד פעם הנושא הופך להיות כסף, אבל
הוא לא!!! אנחנו לא מנסים לחסוך כסף, אלא לחפש את המסגרת המתאימה ביותר לבננו. בננו קורא את העיתונים האלו, גם לבד וגם ביחד איתנו, אבל אין בכך תחליף למסגרת שתדע להוביל אותו בצורה מיטבית, ולאו דווקא להישגים, אלא יותר לצורת חשיבה, להרגלי למידה. זו גם הסיבה שאנחנו לא מעויינים לקדם אותו במתמטיקה בלי שיהיו לו את היסודות הדרושים לכך.
אבל את היסודות יש לו באופן טבעי!
הרגלי למידה וחשיבה, נקנים בראש וראשונה ובצורה הטבעית ביותר על ידי למידה וחשיבה! ואלה באות לו באופן טבעי! למה לעצור אותו?!? למה לנסות להרוס דבר טהור באמצעות שבלונות?
 

Forum User

New member
כי זה פשוט לא נכון לדעתי

אבל את היסודות יש לו באופן טבעי!
הרגלי למידה וחשיבה, נקנים בראש וראשונה ובצורה הטבעית ביותר על ידי למידה וחשיבה! ואלה באות לו באופן טבעי! למה לעצור אותו?!? למה לנסות להרוס דבר טהור באמצעות שבלונות?
כי זה פשוט לא נכון לדעתי
ראיתי מספיק ילדים מחוננים שהצטיינו ביסודי ובתיכון בלי להתאמץ והתרסקו באוניברסיטה מכיוון שמעולם לא הוקנו להם הרגלי עבודה ומתודות מקובלות. גם הפסנתרן המוכשר ביותר צריך להתאמן ולנגן אוקטבות ואטיודים יוםיום. מעבר לכך, אף אחד לא חי בואקום, יהי מחונן ככל שיהיה. החיים בקהילה מכתיבים שבלוניות מסויימת. וגבולות הם לא מילה גסה, הם מאפשרים המון חופש מעצם היותם מוגדרים. החוכמה היא לקיים את המצויינות בתוך הקהילה ולא במגדל שן מתבודד ומתנשא מעצם התבדלותו. שוב, לדעתנו. יום נעים!
 

Kalla

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

כי זה פשוט לא נכון לדעתי
ראיתי מספיק ילדים מחוננים שהצטיינו ביסודי ובתיכון בלי להתאמץ והתרסקו באוניברסיטה מכיוון שמעולם לא הוקנו להם הרגלי עבודה ומתודות מקובלות. גם הפסנתרן המוכשר ביותר צריך להתאמן ולנגן אוקטבות ואטיודים יוםיום. מעבר לכך, אף אחד לא חי בואקום, יהי מחונן ככל שיהיה. החיים בקהילה מכתיבים שבלוניות מסויימת. וגבולות הם לא מילה גסה, הם מאפשרים המון חופש מעצם היותם מוגדרים. החוכמה היא לקיים את המצויינות בתוך הקהילה ולא במגדל שן מתבודד ומתנשא מעצם התבדלותו. שוב, לדעתנו. יום נעים!
 

Kalla

New member
הסכמתי מאוד עם דבריך

כי זה פשוט לא נכון לדעתי
ראיתי מספיק ילדים מחוננים שהצטיינו ביסודי ובתיכון בלי להתאמץ והתרסקו באוניברסיטה מכיוון שמעולם לא הוקנו להם הרגלי עבודה ומתודות מקובלות. גם הפסנתרן המוכשר ביותר צריך להתאמן ולנגן אוקטבות ואטיודים יוםיום. מעבר לכך, אף אחד לא חי בואקום, יהי מחונן ככל שיהיה. החיים בקהילה מכתיבים שבלוניות מסויימת. וגבולות הם לא מילה גסה, הם מאפשרים המון חופש מעצם היותם מוגדרים. החוכמה היא לקיים את המצויינות בתוך הקהילה ולא במגדל שן מתבודד ומתנשא מעצם התבדלותו. שוב, לדעתנו. יום נעים!
הסכמתי מאוד עם דבריך
אך אני נגד לעצור התקדמות טבעית של ילד. הרגלי למידה ויכולת חשיבה מתקדמת לא צריכים לבוא האחד על חשבון השני. לדעתי לעצור התקדמות טבעית זה מיותר ומתסכל עבור הילד.
 
דרך החשיבה שלכם מוטעית

כי זה פשוט לא נכון לדעתי
ראיתי מספיק ילדים מחוננים שהצטיינו ביסודי ובתיכון בלי להתאמץ והתרסקו באוניברסיטה מכיוון שמעולם לא הוקנו להם הרגלי עבודה ומתודות מקובלות. גם הפסנתרן המוכשר ביותר צריך להתאמן ולנגן אוקטבות ואטיודים יוםיום. מעבר לכך, אף אחד לא חי בואקום, יהי מחונן ככל שיהיה. החיים בקהילה מכתיבים שבלוניות מסויימת. וגבולות הם לא מילה גסה, הם מאפשרים המון חופש מעצם היותם מוגדרים. החוכמה היא לקיים את המצויינות בתוך הקהילה ולא במגדל שן מתבודד ומתנשא מעצם התבדלותו. שוב, לדעתנו. יום נעים!
דרך החשיבה שלכם מוטעית
אני מרשה לעצמי "להתערב" ולהיות כה נחרצת מאחר וההורים שלי חשבו בדיוק כמוכם. אכן, מחוננים רבים סובלים מחוסר בהרגלי למידה. החסר הזה לא נובע מהמחוננות שלהם או מזה שקצב ההתקדמות שלהם מהיר יותר אלא מאחר והם פשוט לא מתנסים בגיל צעיר בחוויה של התמודדות עם למידה, ולמה זה, כי בשביל להצטיין ביסודי ובתיכון הם פשוט לא צריכים ללמוד בכלל בכלל בכלל!!! העובדה שלא ניתנת להם האפשרות להתקדם בקצב הטבעי שלהם רק יוצרת את המצב הבכלל לא טבעי שהם כל הזמן מוציאים מאיות (או ציונים ששואפים ל100) בלי להתאמץ בכלל. הרי אם המצב היה הפוך והבן שלך, כמה שהוא ואתם לא הייתם מתאמצים, היה נכשל בכל המבחנים בחשבון ודאי לא הייתם משאירים אותו ללמוד במתכונת הרגילה, נכון? תכירו בזה שכמו שהילד הזה הוא חריג ובעל צרכים מיוחדים, כך גם הבן שלכם. כמו שלימוד באמצעות השבלונות והשיטות המקובלות יפגעו בילד הזה ויפריעו לו לממש את הפוטנציאל שלו, כך הן יפגעו גם בילד שלכם. המעט שאתם יכולים לעשות, זה לתת לו להתקדם לבד בקצב הטבעי שלו על מנת שיחווה את חווית הלמידה וכך גם ירכוש לעצמו את ההרגלים הנכונים ומתאימים לו, אשר לאו דווקא תואמים שבלונה מסויימת.
 

Forum User

New member
קצת צניעות. אפשר לכתוב "לדעתי"

דרך החשיבה שלכם מוטעית
אני מרשה לעצמי "להתערב" ולהיות כה נחרצת מאחר וההורים שלי חשבו בדיוק כמוכם. אכן, מחוננים רבים סובלים מחוסר בהרגלי למידה. החסר הזה לא נובע מהמחוננות שלהם או מזה שקצב ההתקדמות שלהם מהיר יותר אלא מאחר והם פשוט לא מתנסים בגיל צעיר בחוויה של התמודדות עם למידה, ולמה זה, כי בשביל להצטיין ביסודי ובתיכון הם פשוט לא צריכים ללמוד בכלל בכלל בכלל!!! העובדה שלא ניתנת להם האפשרות להתקדם בקצב הטבעי שלהם רק יוצרת את המצב הבכלל לא טבעי שהם כל הזמן מוציאים מאיות (או ציונים ששואפים ל100) בלי להתאמץ בכלל. הרי אם המצב היה הפוך והבן שלך, כמה שהוא ואתם לא הייתם מתאמצים, היה נכשל בכל המבחנים בחשבון ודאי לא הייתם משאירים אותו ללמוד במתכונת הרגילה, נכון? תכירו בזה שכמו שהילד הזה הוא חריג ובעל צרכים מיוחדים, כך גם הבן שלכם. כמו שלימוד באמצעות השבלונות והשיטות המקובלות יפגעו בילד הזה ויפריעו לו לממש את הפוטנציאל שלו, כך הן יפגעו גם בילד שלכם. המעט שאתם יכולים לעשות, זה לתת לו להתקדם לבד בקצב הטבעי שלו על מנת שיחווה את חווית הלמידה וכך גם ירכוש לעצמו את ההרגלים הנכונים ומתאימים לו, אשר לאו דווקא תואמים שבלונה מסויימת.
קצת צניעות. אפשר לכתוב "לדעתי"
עם כל הכבוד, ויש כבוד, לא מעט מההורים לילדים מחוננים הם מבוגרים אינטילגנטיים למדי, שלא לומר מחוננים בעצמם. חלקנו אפילו מדברים מנסיון אישי.
 

ציפי ג

New member
הייתי משנה את המינוח להרגלי עבודה

כי זה פשוט לא נכון לדעתי
ראיתי מספיק ילדים מחוננים שהצטיינו ביסודי ובתיכון בלי להתאמץ והתרסקו באוניברסיטה מכיוון שמעולם לא הוקנו להם הרגלי עבודה ומתודות מקובלות. גם הפסנתרן המוכשר ביותר צריך להתאמן ולנגן אוקטבות ואטיודים יוםיום. מעבר לכך, אף אחד לא חי בואקום, יהי מחונן ככל שיהיה. החיים בקהילה מכתיבים שבלוניות מסויימת. וגבולות הם לא מילה גסה, הם מאפשרים המון חופש מעצם היותם מוגדרים. החוכמה היא לקיים את המצויינות בתוך הקהילה ולא במגדל שן מתבודד ומתנשא מעצם התבדלותו. שוב, לדעתנו. יום נעים!
הייתי משנה את המינוח להרגלי עבודה
נכון, מי שלא צריך להתאמץ מתקשה להתרגל להתאמץ. ואם לוקח לילד חמש דקות להכין ש"ב בחשבון גם אם יכין כל יום את כל שיעורי הבית שלו זה לא יכין אותו לשום קושי עתידי. אבל אם תתיחס לכל מערך המחיה של הילד כאל שדה לימוד, ולאו דווקא למערך החיים בכיתה, ותציע לו במקום שיש לו קושי את מיטת הקניית הרגלי העבודה, או אז אולי תצליח להביא אותו לכדי הצלחה. ואם הילד שלך מתקשה מאוד בהתארגנות בבוקר, זה כר נרחב להקניית הרגלי למידה גם אם זה לא עוסק בחישובים שכליים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה