אקטואליה - האם האיסלאם העולמי בדרך לפשיזם ?

Mr Adam

New member
אקטואליה - האם האיסלאם העולמי בדרך לפשיזם ?

"הגל האיסלאמי שוטף את הנוצרים מהמזרח התיכון פיגועים נגד מתפללים, רצח כמרים ושריפת כנסיות. מהפכות האביב הערבי היטיבו עם האיסלאמים, אך החמירו את מצב הנוצרים, שאלפים מהם כבר הגישו בקשות להגר למערב. האם יתגשם החלום הפונדמנטליסטי של מזרח תיכון איסלאמי טהור?" המשך הכתבה בYNET מה דעתכם בנושא ? ואם לדעתכם הגיע הזמן שהיהודים והנצורים שחיים במזרח התיכון ובכלל בעולם יתאחדו תחת דגל השפיות והרצון לחיים טובים ונורמליים מול הקו הקיצוני,פשיסטי החדש הזה ? שבוע טוב !
 
הזמן היחידי שהגיע והיחידי שיכול לעזור זה ...

שכל היהודים יתאחדו סביב התורה והמצוות, ולימוד פנמיות התורה, ואז יבא המשיח וכל העולם ילך לאורו. כל השאר לא מעלה ולא מוריד.
 

Mr Adam

New member
מה שאתה אומר נכון

אבל בשום מצב אסור לנו להתעלם מן המציאות ולדחוף את הראש באדמה רוחניות קודמת לגשמיות אבל גם לא מבטלת אותה .
 
בוודאי שאסור לנו להתעלם מן המציאות

ולדחוף את הראש באדמה כדבריך, אלה שעפ"י היהדות והתורה הפתרון הוא רק בחזרה בתשובה ולהתחזק בתו"מ ולימוד פנמיות התורה, ולא ב-להתאחד עם הנוצרים ח"ו נגד המוסלמים הקיצונים/פשיסטים או כל גוי אחר, כי אלה טרפות ואלה נבלות, אלה רוצים לאכול אותך ואת שאר העולם חי ואומרים זאת בגלוי ואלה רוצים לאכול אותך חי ומשחקים אותה יפי נפש שלא אומרים בגלוי את כוונותיהם האמיתיות. כמו שאומר בעה"ס בהקדמה לספר הזוהר: "טז)...והענין הוא, כי ב' דרכים הכין לנו השי"ת. הא' הוא, דרך קיום התורה ומצות, על דרך שנתבאר לעיל. ודרך הב' הוא, דרך יסורין, אשר היסורים בעצמם ממרקין את הגוף, ויכריחו אותנו לבסוף להפך את הרצון לקבל שבנו ולקבל צורת הרצון להשפיע, ולהדבק בו ית'. והוא על דרך שאמרו חז"ל (סנהדרין צז ע"ב) אם אתם חוזרים למוטב טוב, ואם לאו אני מעמיד עליכם מלך כהמן, ובעל כורחכם הוא יחזיר אתכם למוטב."
 
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"

אנחנו ככבשה בין 70 זאבים שרוצים לאכול אותנו חיים, וזאב לא יכול להיות חבר של כבש עד אחרי ביאת המשיח והגאולה השלמה, שרק אז נאמר: "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ".
 

Mr Adam

New member
זה לא אומר שאנחנו צרכים להכניס את

עצמנו לבידוד ..ומצד שני זה נכון שמבחינה דתית אסור לנו "להתערבב" עם אף אחד ולהשאיר באמונתנו , צריך למצוא את דרך המלך ולא לחקות לבאות בצורה פסיבית . אני חושב שכאשר אתה מסתכל על הדברים האלה בצורה כזאת לא צריכה להיות כאן סתירה .
 

coriatel

New member
אולי אם נחשיב יותר את האמת

ב"ה, עלינו להיות יותר אמיתיים עם עצמו ולאמץ גישה יותר נכונה ורוחנית כלפי ה מדינה ומהות שכינתו של העם היהודי בארץ ישראל ואז יחסם של שאר אומות העולם יתקרב גם הוא לאמת השאלה היא איך מגיעים לזאת?
 

Mr Adam

New member
...

ההבדל בין דרך בעיתה לדרך אחישנה תלוי בזכות הבחירה של האנשים להכריע את עצמם ואת העולם כולו לקו זכות .. לכן כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להציעה לאנשים ללכת בדרך פנמיות התורה ולקוות שהם יקבלו אותה, אבל ביחד עם זה אנחנו בתור אומה ומדינה צרכים להתקונן לכל תרחיש אפשרי ולהכין כלים נכונים להתמודדות עם הבאות,חרדים חילונים ודתיים צרכים לקבל ביחד החלטות חשבות ולפעמיים גם קרטיות להמשך קיום מדינה יהודית חופשית . לצערי יש הרבה מאוד אנשים שלא מבנים עד כמה חשובה לעם היהודי העצמות שהוא קיבל אותם אנשים צרכים ללכת לבקר ביד ושם וליזכר מה קורה לאומה שלא יודעת כיצד להגן על עצמה ומצד שני לא לאבד את התקווה שאולי בכל זאת הדברים בסופו של דבר יסתדרו גם בלי הצורך לקבל החלטות קשות. זה נקרא להלך בין הטיפות ולקוות לטוב
 

זמרה

New member
פשיזם: פשיו = חיבור

האיסלאם יכול להגיע גם לנאציונאליזם שזה די באותו כיוון של שותפות עצמאית ונבדלת מכל העולם. הבעיה? כל האנושות תלויה בצורה הדדית לטוב ולרע ומספיק שאדם אחד עושה משהו לכיוון הרע (הפוך ממטרת החיבור הכלל אנושי), הוא משפיע על כולם לחוות ייסורים. במקורות של בעל הסולם כתוב שישראל ממש מחליטים אחד עבור השני באיזה מצב הם יהיו: טוב או רע, ישנה תלות מוחלטת. כמו כן, במקורות היותר מוקדמים כגון משנה ותלמוד, נאמר שאדם אחד מכריע את כל העולם...
 

Mr Adam

New member
עקרונית אני מסכים איתך

אבל כל המחלוקת היא סביב הדרך..והאם הקומוניזם גם על כל צורותיו המתוקנות כמו שאומר הסולם זאת הדרך הנכונה או שהשילוב של אותו קומוניזם מתוקן עם חיי החברה המודרנית - דמוקרטית הוא התשובה . אני חושב שהתשובה השנייה היא הנכונה,שאין לבטל את הדמוקרטיה כמו שלא מבטלים כלום אלה ליצור התאמה לעקרונות הסוציאליסטים והשילוב המתוקן שלו בחברה הדמוקרטית . וזאת בלי קשר למחלוקת על הדרך הפרטית שלכם עצמה .את צריכה לזכור שכל עוד המורה שלכם(מיכאל לייטמן) שנוי במחלוקת אתם לא תוכלו להתפתח וזאת גם הטעות שלכם,חוסר הרצון להסתדר עם החרדים ולנסות להבין אותם . המשך יום טוב שיהיה
 
למעלה