אנשים תקראו ותגיבו חשוב!!!!!!!!!

ג ל י

New member
אנשים תקראו ותגיבו חשוב!!!!!!!!!

לפני כמה ימים הייתה לנו הרצאה בבצפר מפי סטודנט לרפואה על נסיויים בבעלי חיים. ידעתי על ההרצאה לפני כמה ימים פניתי למחנך שלי לרכזת השכבה ואפילו למנהלת וביקשתי להציג את הצד השני כמי שצמחונית ומתנגדת בכל תוקף לניסויים בבעלי חיים כל הגורמים האלו ענו לי בשלילה. בכל מקרה הלכתי להרצאה לאורך כל ההרצאה ניסתי להגיב על הדברים המזעזעים של הבחור והוא השתיק אותי. לבסוף הוא פנה לילד מהכיתה ואמר" אתה יכול להסביר לפריקית הזו שבעלי החיים נועדו רק כדי שנאכל אותם ונערוך בהם ניסויים". באותו שניה אני קמתי ועזבתי את הכיתה למרות שחטפתי צעקות מהמחנך שלי (" איך יכול לעשות את זה?") ומרכזת השכבה ("חשבתי שאת חכמה יותר") ואפילו מהמנהלת ("בבית ספרנו אין מקום לדברים מסוג זה אנחנו מכבדים את הדעות של הצד השני") אני לא מצטערת על מה שעשיתי . מה דעתכם?
 

gaia20

New member
גלי

זה באמת דבר מעצבן ואם היתי במקומך היתי עושה את אותו הדבר- יוצאת מהכיתה זה יכול להרתיח אותי אם משהו היה משתיק אותי ועוד יותר מרתיח כשאומרים שבעלי חיים נועדו רק לאכילה וניסויים... את יודעת מה? אני מרחמת על אנשים כאלה, אין להם שמץ של מושג באהבה לבעל חיים, ובטח שלא לאהבה שמקבלים בחזרה.... עצוב לשמוע... גאיה.
 

ג ל י

New member
גאיה

אני שמחה שאת תומכת בי. וזה באמת מעצבן שיש כאלו אנשים מפגרים בעולם ובמיוחד בארץ
 

תולי 1

New member
גם אני תומכת בך../images/Emo25.gif../images/Emo48.gif

איזה יופי שהיה לך אומץ לקום ולעזוב באמצע! אי בודד בתוך ים של אכזריות ואדישות. אני אתך.
 

El Duche

New member
???

"...בעולם ובמיוחד בארץ..." - זקיק של גזענות? ניצנים של לאומנות? מפליא שתומכת כה נלהבת בשיוויון לעמים וזכויות לכל חי מפטירה ביטוים המזכירים סיסמאות נוסח "גזע על" ו"עם סגולה". אנא הסבירי את כוונתך בביטוי הנ"ל.
 

אדווה ג

New member
הייתי פועלת בדיוק כמוך ועוד.

אם הייתה הרצאה כזאת סוביקטיבית בבית הספר שלי, ולא היו נותנים לי להביע את דעתי (ועוד איזה משפט הוא אמר לך!) אני בטוחה שהייתי יוצאת מההרצאה. הייתי תולה פלקטים נגד ניסויים בבעלי חיים ושמה על קיר בכיתה כתבות בנושא. הייתי מבקשת מהמחנכת שלי לעשות הרצאה לכיתה בשיעור חברה. ובקיצור, לא הייתי עוברת על דבר כזה בשתיקה!
 

AmitKar

New member
גלי כל הכבוד!!! אבל מספר הערות

שלום גלי ראשית, כל הכבוד על כך שאת מאמינה בדעות שלך גם לי בבית ספר הייתה הרצאה כזאת אני ממש מעריך את זה שיצאת מההרצאה אבל אני חושב שדווקא בהרצאות צריך לפעול אחרת אסור לו בשום אופן להגיד את מה שאמר ואת יכולה להתלונן על זה כמובן המורה/רכזת השכבה/מנהלת נכחו שם? אני ממש מופתע שאלה התגובות שלהם בכל אופן, מכיוון שהוא המרצה, טבעי שהוא ידבר הכי הרבה אבל כל מרצה נורמלי נותן זמן לשאלות כאלה בסוף לדעתי היית צריכה להקשיב בדריכות ולחקות לרגע המתאים ואז להגיד הכל בצורה מתורבתת ומשכנעת ככה שגם אחרים ישתכנעו טיעון של "בעלי החיים נועדו בשביל ש..." לא תופס לאחר גילוי אחוז אחד מן העובדות המזעזעות כמו כן, היה כדאי להזכיר גם שניסויים בבע"ח לא נכונים גם מבחינה מדעית בכל אופן, אני רק מקשקש על מה שהיה במקום על מה שיהיה הרעיון של הקיר ממש טוב (מנסיון - יש לי קיר כזה בכיתה) ותנסי לארגן הרצאה של אנונימוס (בהסכמה כמובן) ואם זה לא ילך תנסי לעשות הרצאה בעצמך (אני מניח שיתנו לך) אבל כל ההערות האלה הם סתם הערות שלא כל אחד יסכים איתם כל הכבוד על זה שעמדת על דעותיך ובהצלחה בהמשך עמית
 

shanty.G

New member
הי גלי,

אם מנהלת ביה"ס שלך טוענת כי אצלכם מכבדים את דעותיו של הצד השני, היא גם יודעת כי יש לכבד כל תלמיד על דעותיו (שאבוי לנו, במקרה זה "חריגות" בסביבתה). אמירה כגון זו שהוטחה בפני הכיתה אכן ראויה לתגובה וסביר להניח שאילו הייתי באותו מצב, הייתי מגיבה באוםן דומה... בכל אופן, קיבלת פה מספר רעיונות ישימים בהחלט: *ארגון לוח מיוחד לנושא זכויות בע"ח בכיתה, קבלת חומר רלוונטי מהאגודות; *ארגון שיעור חברה או הרצאה בנושא. אני הרציתי כשלמדתי בתיכון ובצופים בנושא ניסויים. כל שצריך הוא לדעת להציג נכון את הנושא- גם מול המורים/הנהלה וגם מול התלמידים, שבמקרה שלך, כבר האביסו אותם בחומר מהצד השני. את יכולה לקבל חומר רב מהאגודה הישראלית נגד ניסויים בבע"ח או לחילופין, מאנונימוס. להרצאות אגב היו תגובות מצויינות מבחינת קידום הנושא. *רעיון אחר וישים בהחלט הוא כתיבת מכתבים כתגובה על המקרה למשרד החינוך ולח"כים התומכים בנושא (כמו שריד או פורז). אין בעיה להתקדם איתך, באם תבחרי באחת או יותר המדרכים הנ"ל. ישר כוח!
 

m_shy

New member
כוכב הערב..!../images/Emo41.gif

שמרי על האש בעיניים ועל האומץ בלב! מה שעשית נראה כדבר קטן. ואינך בטוחה אם נהגת נכון. עשית את הדבר האמיתי והנכון בשביל גלי. עשית את הדבר הטבעי בשביל גלי. ואם לא היית עושה אותו, היית שואלת עצמך מדוע לא עשית אותו, וכותבת כאן בפורום שאלה, האם עשית נכון שלא יצאת מהכיתה... אבל אז... אז לא היינו רואים, ולא היינו יודעים... שקורצת מחומר נדיר ויקר מפז: גלי האדומה. עוד תהיי לעמוד האש של המחנה. בעצם, את כבר עמוד האש של המחנה. ולגבי צוות החינוך בבית הספר שלך: תעודת עניות. ככה נראה החינוך בארץ?! חבר´ה, ביי, אני חייב לרוץ, יש מטוס לתפוס - אני יורד! אנשים קטנים ומנופחים מעצמם, חסרי מעוף והבנה בסיסית של ערכי החינוך, הדמוקרטיה, הרגישות, התבונה, והמוסר. אנא מסרי להם, במטוטא, ששי משולם מבקש מהם בטון שאינו משתמע לשתי פנים לסתום את הפה, ולנסות ללמוד דבר או שניים ממך, גלי. אולי, עוד יש להם תקנה..? אהה.. לא הייתי בונה על זה. שי משולם
 

ג ל י

New member
תודה לכל אלו שהגיבו

ויש לי עידכון: היום בבוקר קצת לפני שיעור אנגלית הייתי בכיתה עם ידיד שלי ודיברנו על ההופעה של אביב גפן. המורה בדיוק נכנסה לכיתה והיא אמרה משהו כמו הנוער של היום דואג רק לאביב גפן ולכל מיני שטויות כמו בעליי חיים ואיכות הסביבה כל הקטע שאני פריקית והייתי לבושה בהתאם והיא הוסיפה משהו לגבי הבגדים שלי שאלתי אותה אם זה מפריע לה שאני פריקית ושאני צמחונית היא אמרה שאין לה שום בעייה ושאני סתם מנסה לעורר מהומות ולא נראה לה שבית הספר זה מקום מתאים לכך. אוף אני שונאת את המורה הזו. בכל מקרה כולם בבצפר נרגעו
 

*gemini*

New member
גלי, ברשותך אני רוצה לעשות רגע

השוואה למקרה שקרה לי (כן, אני אוהבת להשוות לדברים שקורים לי, כי זה עוזר לי להמחיש). אז ככה, כשאני הייתי בבית ספר, יצא לי לנדוד קצת בעולם. בין השאר גרתי באנגליה, ושם למדתי בבית ספר מזעזע. ממש בית ספר אנגלי כמו בסיפורים, עם מנהל שמכה תלמידים, ותלבושת אחידה. בכל אופן, היה לי מורה להיסטוריה שלא ממש אהב את ישראל (בלשון המעטה). בכל הזדמנות הוא היה פולט הערות גזעניות, ואני, כישראלית עם דם חם, לא שתקתי לו, והוכחתי שהוא טועה כל פעם מחדש. הסתבכתי איתו לגמרי. איתו, ועם רכזת המקצוע. הוא שנא אותי על זה. בכל אופן, יום אחד הוא לימד על רוסיה הקומוניסטית, וסיפר סיפור על ילדה אחת שהסגירה את אבא שלה לשלטונות כי הוא אמר משהו נגד הממשל, ואת האבא הוציאו להורג והיא היתה גיבורה. באותה נשימה הוא אמר שבישראל יש סוג התיישבות שנקרא קיבוץ ומתבסס על אותם עקרונות קומוניסטים (ודאג יפה מאוד שישתמע מזה שבישראל ילדות קטנות מסגירות את האבות שלהם לשלטונות שיוצאו להורג). כמובן שבאותו רגע קפצתי מהכיסא ולצערו הרב הוא גילה ש"במקרה" נולדתי בקיבוץ ואני יכולה לעשות לו "בית ספר" בנושא. הוא שוב הלך לרכזת שאיימה עלי, ובאותו יום החלטתי שזהו, הוא עבר את הגבול. סיפרתי לאבא שלי, ומה שאבא שלי עשה דומה מאוד למה שאני כנראה הייתי עושה אם לא הייתי כל כך תמימה באותה תקופה. הוא הלך לרכזת לשיחה, וביקש ממנה לצרף את המורה שלי להיסטוריה. באותה שיחה, עם מבט מאוד מאיים (כזה שלומדים לעשות בקורס קצינים בצבא
) הוא הודיע לשניהם חד משמעית שאם עוד פעם אחת הוא ישמע מהבת שלו על איזה שהוא סוג של גזענות בבית הספר הזה, הוא פונה למשרד החינוך האנגלי, ואם יש צורך גם לבית משפט, ודואג שאותו מורה ואותה רכזת לא יעבדו יותר בחינוך. זה עבד. הם נבהלו. אז מה אני מנסה להגיד? כמו שחשוב מאוד לחנך נגד גזענות, חשוב גם לחנך לשמירה על איכות הסביבה ועל הטבע. כמו שמלמדים כל ילד בגן שלא קוטפים פרחים מוגנים, צריך גם ללמד כל ילד בגן שלא פוגעים בבע"ח. אם בית הספר שלך חושב שזכויות בע"ח זה שטויות, אם בית הספר שלך משתיק אותך כשאת מוחה, ואם בית הספר שלך מביא לכם מרצה ברברי חסר כל מודעות וכל ערך לחיים שהם לא חיי אדם, אני חושבת שמישהו צריך להעמיד אותם על מקומם. אם את מנסה וחוטפת מהמורים והמנהלים בגלל זה, אני אשמח מאוד לתת לך מספר טלפון של מחלקה מסויימת במשרד לאיכות הסביבה שאני בטוחה שתשמח מאוד לעזור לך לפנות למשרד החינוך בעניין, ולדאוג שהנושא יטופל. אם בדנמרק מזמינים אמבולנסים כשקיפודים נפצעים מגדר, אז בישראל המינימום שאפשר לעשות זה לא להחדיר לילדים בבית הספר שבע"ח זה סתם משהו שאפשר לעשות בו מה שמתחשק לנו. אני אישית רתחתי מכעס כשקראתי את ההודעה שלך, ואני אישית הייתי הופכת את בית הספר, פונה למשרד החינוך, ומתקשרת לכל העיתונים (אבל יש אנשים שאומרים שאני נוטה להגזים קצת
). את לא אני, אז אולי את לא צריכה להסחף לקטע של העיתונים, אבל בהחלט לפנות למשרד החינוך (או לפחות לאותה מחלקה במשרד לאיכות הסביבה) אם בבית הספר לא מקשיבים לך. כשילדים שומעים ממרצה ש"חיות זה רק בשביל לאכול" הם יסיימו את הלימודים וילכו לשרוף חתול רחוב, כי גם ככה "אין לו שום ערך". ועוד משהו אחד אחרון, ציער אותי שאמרת שכולם נרגעו בבית הספר. זה נשמע כאילו הרגשת לא נעים והוקל לך שזה נרגע. אין לך מה להרגיש לא נעים. תעמדי על העקרונות שלך, תתעקשי, ושהמנהלת שלך תבין שאותך לא מנפנפים. וזהו. מקווה שלא עייפתי אף אחד, פשוט ממש התרגזתי על המקרה והייתי חייבת להגיב.
 
כל הכבוד לך גלי!!!!!!

גם אני הייתי עושה את אותו הדבר. אין לאנשים כאלו בושה ?????? אני לא מבינה למה עשו מזה עניין ... זה הגיע עד למנהלת? איך אנשים יכולים להוציא דברים כאלו מהפה שלהם, ובכלל, זו בושה למערכת החינוך כולה!!!!! שני.
 

ג ל י

New member
רעיון טוב

אני לא לומדת מקצועותש מחייבים ניסויים בבעלי חיים כלומר לא מקצועות ראלים אבל בשנה שעברה שעדיין הייתי חייבת ללמוד ביולוגיה היה לנו סיור בבית חולים והיה ניתוח בלב של חזיר אני בכוונה לא יצאתי לסיור הזה וגם חילקתי עלונים שאני הכנתי לכל מי שכן יצא למרות שהחוליגנים המגעילים בשכבה שלי לא התיחסו לזה.
 
למעלה