אני לא יודעת עד כמה

אני לא יודעת עד כמה

זה קשור להנקה או לחוסר הנקה. את תומר כמו שכבר כתבתי כאן לפני מס´ ימים הנקתי לצערי רק שבוע. הגמילה בשבילי הייתה יותר גרועה מהלידה ובמשך שבעיים צרחתי מכאבי תופת ולא יכולתי להתעסק בכלום. בגיל חודש תומר חטפה דלקת קרום המוח והיינו מאושפזים שבוע בבי"ח. אחרי שהשתחררנו אכלתי את הלב שלא המשכתי להניק למרות הקשיים הנוראיים שצצו בזמן ההנקה כי בבי"ח אמרו לי שאם הייתה יונקת כנראה שלא הייתה מקבלת את הדלקת הזו (למרות שמחלקת הילדים הייתה מלאה ןהיא ישנה שבוע בעגלה) מכיוון שחלב האם מחסן אותם מפני מחלות כאלו. לשמחתי יצאנו מזה בסופו של דבר ולא נשארו שום סימנים למרות ההפחדות מכיוון האחיות בטיפת חלב (היא לא שומעת באוזן ימין, כנראה לא רואה בעין אחת, מה שהתברר בסופו של דבר כשטות גמורה וכמחווה של שעמום שלה מהאחות). אני כבר מתה להיות אחרי לידה ולהניק כמה שיותר...עוד שבועיים נו שיעבור כבר... אגב אחותי הניקה את ביתה עד גיל שנה וחצי
 
תצפי לתקופת הנקה טובה ומספקת

זה כבר ישנה את כל התחושות שלך לגבי מה שהיה ומה שיהיה. האמת היא שאין לי שמץ של מושג אם מה שקרה לתומר היה בגלל שהפסקת להניק, אבל אני בטוחה שמעוד שבועיים את נורא תהני מזה ותגלי שזה אחד הדברים הנפלאים ביותר שאם יכולה להעניק לילדה (לא תארתי לעצמי שיגיע היום ושמילים אלה יצאו מפי). שתהיה לך לידה נעימה והנקה מוצלחת. דרך אגב, אם נתקלת בקשיים בהנקה בפעם הקודמת, אולי כדאי שתעשי הכנה או תקחי יועצת הנקה לקראת הלידה.
 

inbale

New member
אי אי אי מפלצת רגשות האשם...

מישהי פעם אמרה בפורום אחר שבו השתתפתי שברגע שהשיליה יוצאת מגיע שק רגשות האשם שלנו. וכמה שהסביבה יודעת להוסיף על זה. בהנקה עד גיל 3 חודשים לתינוק יש נוגדנים עדין ממערכת ההזנה שהיתה ברחם כלומר מאימו. בסביבות גיל 3 חודשים יורדות כמויות הנוגדנים של התינוק והוא מקבל בחלב אם את הנוגדנים שלה בלבד. בניגוד לדיעה שתינוק יונק מחוסן כנגד הכל : תינוקות יונקים מוחסנים רק נגד מה שאמא שלהם פיתחה כנגדם נוגדנים! אני לא חושבת שהדבקות בדלקת קרום המוח היתה נמנעת בגלל הנקה - אני מראש מסייגת ואומרת לא בדקתי את הנושא אבל מתוך סקרנות אני אברר את זה. מה שכן יכול להיות שמשך המחלה והסימפטומים היו מוקלים בתינוק יונק. שתהיה לכם המון בריאות!!!!!
 

יערולה

New member
רגשות אשם קיימים אצל כולנו

אבל איך הרופאים אומרים דבר כזה לאמא טריה? (ובכלל)
מאד מרגיז. אני לא יודעת עד כמה יש קשר. אני רק מאחלת לך שהפעם תצליחי להניק ושלא תיפגשי באחיות טיפת חלב ורופאים "נחמדים" כאלו. יערה
 

אורית ג.

New member
אם יש בזה שמץ של אמת (ולא שאני

תמיד מאמינה למה שאומרים הרופאים, אבל נניח באופן תאורטי) למה לא לומר זאת? רק בגלל "רגישות היולדת"? אני לא מרגישה שאני צריכה הגנה רגשית מאיזשהו רופא. אולי יש בזה משהו ? וסביר להניחל שאפילו כן יש בזה אמת (לא שהרופא יודע על מה הוא מדבר... רק שאולי במקרה , לאור מה שאנחנו יודעות על חלב אם והנקה - וודאי שאפשר להניח שיש בזה אמת. (וזה לא אומר שאם לילדה היתה צהבת חריפה לא היה בא רופא ואומר שזה דווקא בגלל ההנקה . ככה זה
)
 

יערולה

New member
גם אם יש בזה אמת

אני לא הייתי רוצה שיבוא איזה רופא ויגיד לי שבגלל שאני לא מניקה הילד חלה במחלה האיומה הזו, לא כל אחת מצליחה, (אני לא מדברת על אלו שלא רצו - כי להן בוודאי אין הרבה רגשות אשם בעניין - אני מניחה כמובן).אבל פנינה ניסתה להניק ולא המליחה מסיבות ששמורות איתה, וגם ככה יש יסורי מצפון, אז היא גם צריכה את ההטפה של הרופא? מצטערת, אבל לא מקובל עלי. ואני אוסיף עוד משהו, גם אם יש בזה משהו נכון, הרופ צריך להיות בעל טאקט לא להגיד את זה לאמא, ולא משנה אם היא לא מניקה מרצון או כי לא הצליח לה, הוא יכל לחכות עם האמירה הזו שהילדה תהיה בריאה, ואז להגיד לאמא שיכול להיות שאם היא היתה מניקה, אז הילדה לא היתה חולה. אני לא יודעת אם זה נכון או לא, לא קראתי מחקרים בנושא ולא חקרתי את זה, אבל בכל מקרה זו לא צריכה להגיד.
 
זה בכלל לא קשור, וזו רשעות לשמה.

להגיד למישהו (וממש לא חשוב למי), שאילו הוא היה עושה משהו (שלא עשה) הדברים היו נראים אחרת, זו רשעות, כי עכשיו הרי אין אפשרות להחזיר את הגלגל אחורה כדי לעשות זאת. ואנחנו ממילא ממלאים את עצמנו ברגשות אשמה מיותרים, לגמרי בהתנדבות, לא צריך אנשים אחרים (באיצטלה של יודעי עניין, אנשי מדע ורפואה, שנותנים אינפורמציה) להוסיף. אם יש להנקה סגולות בריאותיות, זה בכלל לא קשור, מי שאמר את זה, אמר מתוך רצון (שלא ברור לי) להחזיר לעצמו שליטה על משהו שאין לו. זה כמו להגיד לאמא שתינוקה נפטר ממוות בעריסה שאם היא הייתה מיניקה, זה לא היה קורה. זה שטות. אין לנו שליטה על הדברים הללו, ואנחנו לא יודעים מה גורם להם. מה שהכי מעצבן זה שמי שאומר את זה לא שם לב לרשעות, אלא מאמין שזה מה שצריך לומר.
 

דיאנה1

New member
אני תמיד רוצה לדעת מה הייתי יכולה

לעשות אחרת כדי להמנע ממצבים שהגעתי אליהם. כשבר קיבל ITP אחרי החיסון, לא נפגעתי מרופאים שאמרו לי שזה כנראה מהחיסון, אלא דווקא מרופאים שהתחמקו ואמרו שאי אפשר לדעת ממה זה קרה, זה פשוט קרה וכו´. הרגשתי שכביכול מגוננים עלי ומסתירים ממני אינפורמציה. נכון, יש לי רגשות אשמה שנתתי לו את החיסון, אבל אני יודעת שעשיתי את ההחלטה שנראתה הטובה ביותר באותו זמן, והעיקר שעכשיו יש לי יותר ידע לפעם הבאה. אני חושבת שמאד חשוב להגיד להורים איך יכלו להמנע או להקל על מחלות של הילדים. עם זאת ייתכן שצריך לבחור תזמון מתאים ולנהוג ברגישות, לא לומר זאת בצורה של האשמה, אין בזה שום טעם, אלא בצורה של לספק עוד אינפורמציה על המחלה. וכן, אני בהחלט חושבת שאם היה חס וחלילה מקרה של מוות בעריסה האמא צריכה לדעת שהנקה היא אחד האמצעים הטובים ביותר נגד התסמונת הזו, אם אינני טועה השני בחשיבותו אחרי השכבה על הגכ. דווקא במשפחה בה היה פעם אחת מוות בעריסה יש סיכון גדול הרבה יותר שזה יקרה שוב וחשוב לספק לאמא את כל האינפורמציה שתעזור לה למנוע את השנות המקרה בפעם הבאה. שוב, חשוב להעביר את האינפורמציה ברגישות, בזמן המתאים, לא כהאשמה אלא כאינפורמציה על המחלה למען המקרים הבאים.
 

ציפי ג

New member
הנקה מוצלחת

היות ופעמים לא הצלחת, ונראה לי שהפעם את רוצה להצליח, כדאי שתתכונני להנקה. תקראי כאן בפורום הודעות שונות , ותראי בעיות שצצות. זה תומך מאוד לדעת שיש עוד 20 כמוך בשבוע. דבר שני, כדאי להזמין יועצת הנקה מוסמכת לבית החולים. היא תרגיע אותך, תלמד אותך בסבלנות את הדרוש ללמוד, ותלווה אותך בשלבים המאוד מתסכלים של ההתחלה. זה אומנם עולה כסף, אבל הרבה פחות מהעלות של התחליפים. אם את חשה לא נח להזמין יועצת זרה, אולי יש לך חברה טובה שהיניקה, ותהיה מוכנה ללוות אותך בשלבים הראשונים?
 

inbale

New member
אני מסכימה עם ציפי

אני חושבת שיש מספר דברים להנקה מוצלחת : תמיכה וידע. כשיש את שניהם חווית ההנקה שונה לגמרה. אני מקווה שנוכל לעזור בשני התחומים האילו. תזכרי - אנחנו תמיד כאן לתת תמיכה , להקשיב ולסייע במה שאפשר.
 

אורית ג.

New member
אולי ננצל את הדיון הזה כדי שמי שיש

עצות איך להדריך או לעזור למי שמתקשה בהנקה - תרשום אותן כאן. אני למשל הנקתי הון יחסית (3.5 שנים) ואני מוכנה לייעץ / לעזור / להדריך מישהי (נניח שכנה) שתשאל אותי. אבל .... חוץ מכאבים איומים החודשיים הראשונים , שלפי דעתי ככה זה ואי אפשר להתגבר על זה) ואיזה סדק פטמה כאוב - לא היו לי בעיות כמו : הוא לא רוצה או היא לא שבעה... כך שאין לי מה לומר כעצה ואני מוצאת את עצמי אומרת (באי הבנה) ש"זה באמת כואב" (עצה אינטיליגנטית מס´ 1 שלי
) וש"פשוט שימי אותו כ=על הציצי והוא כבר יינק" (מס´2 ). אז אני זורקת את הכדור למתמודדות האמיתיות. (אהה... יש לי גם עצה שלישית (ואני עומדת מאחוריה באמת) תבקשי מאמא שלך ומהחמות לא לבוא בחודש / חודשיים הראשונים. זה כן מתכון להנקה מוצלחת אבל אולי רק במקרה שלי)
 

inbale

New member
אורית אני מרימה את הכפפה

ואני אשמח מאוד אם תכתבי לנו מאמר לפורום עם טיפים להנקה מוצלחת.
 

יערולה

New member
מסכימה בהחלט בקשר לחמות

לאמא קצת פחות, אבל זה יכול מאד להועיל שתהיי בלעדיהן.
 
חשוב מאוד שלא נתבלבל

ולא נחשוב שאנחנו יכולות לעזור ולפתור בעיות בהנקה. עם כל הכבוד זה העסק של יועצות מקצועיות, ואנחנו באמת יכולות בעיקר להגיד:"כן זה באמת קשה", שזה המון! בשביל מניקה חדשה. אבל אולי באמת כדאי לרכז איפשהו כאן בפורום את הטיפים שלנו ל"חדשות"?
 
אני ממש לא מסכימה עם הקביעה ../images/Emo128.gif

שכאב בהתחלה הוא הכרחי! כאב הוא סממן לכך שמשהו לא מתנהל כשורה... בדיוק כמו שגודש הוא לא מצב טבעי שכולן אמורות להגיע אליו, אלא מצב שמראה שההנקה לא מתנהלת בראוי וכרצוי. ההמלצה העיקרית שלי היא ללמוד על תנוחות הנקה נכונות לפני הלידה ואחריה לבקש ממשהי מוסמכת שתבדוק אם את מיישמת נכון את התנוחה ואת התפיסה הרצוייה של התינוק את השד.
 

דיאנה1

New member
אורית - חודשים כאב לך?! למה? אצלי

כאב במשך יום או יומים, כשיצאתי מבית החולים כבר לא כאב בכלל. אני לא חושבת שההנקה צריכה לכאוב כל כך הרבה זמן.
 

תפוח עץ

New member
אצלי כאב כמעט 4 חודשים../images/Emo5.gif

למרות ששלושה יועצות הנקה (מדופלמות) ראו כי יונתן יונק נכון. עדין כאב לי כמעט 4 חודשים ובכל הנקה חיכיתי לרגע הזה שכולן מספרות עליו ש"יום אחד זה כבר לא יכאב". לקח המון זמן, זה הגיע בסופו של דבר. אולי אני רגישה יותר, אבל אפילו עכשיו אחרי שנה ושלוש ישנם רגעים (מעטים) שעוד כואב לי.
 

_גלית_

New member
לי כאב כחודש, רק ב"התחברות" ../images/Emo12.gif

אבל אחרי 5 חודשים היתה לי דלקת בצד אחד, שטופלה באנטיביוטיקה ובנוסף, עוד פעמיים של כאב ללא סיבה נראית לעין באותו צד, (כנראה בגלל החזקה לא מספיק טובה והשתלטותו של תומר על שרירי הצוואר..) שעברו ללא שום טיפול מיוחד...
 

inbale

New member
אין קשר לרגישות

יש ילדים נשכנים יותר מאחרים וזו תכונה מולדת - ילדים שאוכלים עם החניכיים. לי יש כזאת בבית...
 
למעלה