אני חייב עזרה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bayshan

New member
אני חייב עזרה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אחי חזר בתשובה לפני מספר שנים והיריעה קצרה מלבכיל את הסיפור. העניין הוא שהוא הולך לאיבוד. הוא כרגע לא בישיבה - הוא היה בישיבת אור שמח ועזב. אני עצוב כי כשהוא חזר בתשובה אז אמרתי לפחות יש לו על מה להשען - הקהילה, אבל אין לו את זה. זה ישמע מוזר אבל: 1. איך הוא יכול למצוא קהילה/ישיבה שתעזור לו ? 2. האם יש משרד כ"א חרדי/דתי ? אני יודע שהוא מעוניין אבל אין לו גישה לאינטרנט והוא דיי אבוד ובודד. תעזרו לי בבקשה ואל תתחילו בבקשה עם השאלות של: האם זה מה שהוא רוצה ותן לזמן לעשות את שלו וכו, הוא בן 25 אוטוטו וחייב להשיג באלאנס ועזרה ואם הוא היה חילוני אז הייתי יודע מה לעשות אבל קשה לי לעזור ממרחק. תודה מראש
 

bayshan

New member
תודה על התגובה אבל מה הקשר בין

הארגונים האלו לבעיה שלי ? הייתי שם וזה לא עוזר.
 

אמיתי 21

New member
תגיד מה הבעיה בדיוק ?

עמ"י עש"ו ובע"ה יהיה אפשר לעזור לך כי מה שאני הבנתי שאתה מחפש לו ישבה או מסגרת כל שהיא נכון ?
 

bayshan

New member
נכנסתי לשם ולא מצאתי

שום מסגרת או מקום להשתייכות. האם אתה יכול להיות יותר ספציפי ? אני מחפש לו עזרה ומקום אוהב. אני מחפש לו אוזן קשבת ודברים שאני ומשפחתי לא יכולים לתת. מה בדיוק אני יכול למצוא באתרים האלו ?
 

אמיתי 21

New member
אולי שיקפוץ לנתיבות עולם שם ?

עמ"י עש"ו או יש המון ישבות בי-ם טובות כמו אורח חיים וכ.. אם יש לך איזה בעיות רק תשלח לי מסר אני מכיר שם אנשים מהנהלה
 
נכון. נתיבות עולם ישיבה טובה

מתאימה לחוזרים בתשובה והיא בבני ברק. אני מכירה את המשגיח שם. הוא נותן שיעורים במדרשייה בה למדתי עד שהתחתנתי. קוראים לו הרב דיאמנט. כדאי שיגש אליו. הרב דיאמנט עזר להרבה אנשים.
 

bayshan

New member
תודה. האם תוכלי לשלוח לי מסר

ולתת לי את מספר הטלפון של הרב ? או איך ליצור איתו קשר ?
 

איציק78

New member
משצריך את הרב דיאמנט שיפנה

שיפנה אליי אני מכיר אותו באופן אישי שיפנה אליי במסר ואני יביא לו את כל הפרטים שהוא צריך איציק
 

עליגל

New member
לביישן- לפי התיאור שלך אחיך

סובל מאיזו שהיא בעיה? האם אתה מוכן לספר לנו מה הבעיה? למה הוא עזב את כל המקומות שהיה בהם? הרי מי שרוצה לחזור בתשובה יכול לבחור בין הרבה מאוד מקומות. לי נשמע שלאחיך יש בעיה אולי נפשית? אולי דכאון ? אולי משהו דומה אם תהיה גלוי נוכל לעזור לך.
 

הרברונן

New member
שלום לביישן

ממה שאתה מתאר נראה לי שאחיך צריך לדבר עם מישהו פנים אל פנים ולא די בעצות מרחוק באינטרנט. אתה לא "מנדב" מידע על מה בדיוק קרה לו, ויתכן שאתה גם לא יודע הכל, אבל אין ספק שעצות בסיסיות באינטרנט באופן כללי לא ממש יכולות לעזור. עולה מדבריך כי אחיך מחפש שיוך דתי, או שמא כבר לא? ואם כן, אתה יכול אולי לומר כמה מילים על איזה סוג של חזרה בתשובה הוא עבר (באיזו מסגרת ואילו אורחות חיים הוא שינה)? דבר נוסף: חזרתו בתשובה "לפני מספר שנים", לפני שירות צבאי או אחריו? אשמח להשתדל לעזור באופן יותר ספציפי. כל טוב, רונן
 

bayshan

New member
טוב אז ככה,

אחי חזר בתשובה תוך כדי שירות צבאי. הוא היה בישיבת אור שמח בי"ם, התחרד והגיב לכל דבר בצורה קיצונית, הכל מסביב זה יצר רע, אתם החילונים ועד ועוד משפטים ודעות של בחור דיי אבוד שנתפס לדת ולצערי זה לא היה רק בגלל אהבה או אמונה אלא מתוך תחושה של הליכה לאיבוד, תחושה שמלווה הרבה אנשים לקראת היציאה מהצבא, בודדים ולאו דווקא חושבים שיוכלו להתמודד עם העולם. שמחתי שהוא מצא מסגרת בישיבה ואנחנו במשפחה לא התנתקנו ממנו. עם כל המריבות ועם כל חילוקי הדעות והרצון שלו להחזיר אותנו בתשובה, לקרוא לאחיות שלי בשמות (מופקרות). עם הזמן הוא התמתן, שיפר את הופעתו והתחיל לחפש שידוך. מעבר לעובדה שאני לא בא מאותה השקפה, הרצון שלו להתחתן נובע מהמון סיבות אבל רק לאחרונה הוא הבין שאין לו כרגע מה להציע מכיוון שהוא לא עובד (הוא עבד באטליז בי"ם), הוא לא שייך לשום קהילה/ישיבה ולחזור בתשובה, בלי חברים מסביב זה קשה. הוא ילד מדהים וטוב לב. הוא הולך לאיבוד כי היום הוא רוצה ללכת ללמוד באוניברסיטה, מחר הוא רוצה להיות בכולל, לעשות רשיון לאופנוע ולעבוד כשליח בבני-ברק או להחליט שהוא הולך ל... ול..., בקיצור באלאגן. שאלתי אותו אתמול אם יש לו את מי לשאול, להעזר להתייעץ. אין לו. יש אנשים שבגיל צעיר שורפים גשרים ולא בכוונה ואני חושש שהוא אחד מהם. אני מתאר כאן תמונה של בחור שחזר בתשובה, מקבל תמיכה ואהבה מכולנו, אבא שלי מבקר אותו כל הזמן (הוא גר בדירה עם שותפים בבני-ברק), מכבס לו, אמא שלי מכינה לו אוכל וכו´ וכו´. העניין הוא שיש גבול למה שאנחנו יכולים לעשות או לייעץ וזה קשה. לפני כחודש הוא הכיר מישהי בשידוך והם מצאו חן אחד בעיני השניה, אני אפילו יכול לאמר שאחי "התאהב" ואבחה התנגד מכיוון שהוא רצה חתן שרק לומד ולא אחד כמו אחי שרצה ללמוד ולעבוד. זה קרע לאחי את הלב ועם כל הכבוד למשפט "אין יאוש בעולם" הוא לא יודע שזה שבר בו משהו. אבא שלי חושב שהוא צריך ללכת לפסיכולוג שיעזור לו ואני חושב שזו לא הדרך. הוא מושפע מכל אחד ומבולבל כי אין לו בסיס איתן. אני מקווה שהתמונה מתחילה להתבהר. אנא נסו לא ליפול למחשבות או סטריאוטיפים שלילים עליו כי הוא מקסים רק אבוד. תודה על כל עזרה או הפניה .
 

דודי 10

New member
הכל בהיר לחלוטין - כואב מאוד

כיוון שזה כואב אנסה לקצר בעניין : שמעתי את אבי אומר לאנשים פעמים רבות : "התורה אינה נמצאת אצל רב אלא כתובה בספר !!" ולמה אמר להם כך ? כי הם שמעו מרב שמי שעושה כך יקבל כך... והגיהנום כך ...והחילונים הם כך... והדתיים ההם הם ... וכו וכו לסיכום: אחיך כנראה למד אצל רב שהתוצאות של דבריו הינם 1, פילוג בין יהודים 2, שלילת כל מיני ציבורים ויחידים בקיצור שלילת דברים רבים התוצאה הרי היא לפניך וחבל . לא חסר כיום זרמים וגופים ומסגרות שסגנון הלימוד וההדרכה אצלהם שונה לחלוטין , כלומר , הדרכה לאהבת ישראל לכל יהודי , קשר טוב עם חברים ומשפחה על ידי ראיה חיובית , התעסקות בהוספה באור ובמצוות מתוך חיות שמחה וטוב לבב(ולא בשלילת האיסורים על ידי הפחדות) אין לי מה לבוא ולהציע לאחיך איזו עבודה וכדומה נדרש שינוי ראיה ותפיסה כוללת : ראיה חיובים לכל אדם ("הוי שפל רוח בפני כל אדם" "דרך ארץ קדמה לתורה") התמקדות בחיזוק החיובי ולא בבריחה מהשלילי כל זה יוכל להיות אם הוא ייצור קשר עם חברה \ חברים \ מסגרת שאלו הם הקוים המנחים אותה , וכאמור לא חסרים כאלו גם חרדים וגם דתיים אינני נוהג לתת כתובות בפורום אם תרצה שלח לי מסר לילה טוב
 

עליגל

New member
אביך ב100% צודק הבחור

במשבר ואם לא יקבל עזרה מקצועית הוא רק ידרדר ומה שמחכה בסוף הדרך לא נעים. יש פסיכולוגיים גם במגזר החרדי והדתי ובבני ברק יש שרות עזרה נפשית ואפשר לפנות אליהם. אחיך לא זקוק כרגע לקהילה או אישה הוא זקוק לייעוץ וכדאי שהוא תחילה יארגן את חייו ורק אחר כך יתחיל חיי משפחה.
 
למעלה