אירוע הירי ההמוני בבית ספר הראשון בתולדות ישראל-כך זה ייראה: תחזית של מאור פז, גאון בפסיכולוגיה.

זאת לא שאלה של "האם" אלא של "מתי". הסטטיסטיקות מספרות לנו שזה חייב לקרות. שאין ברירה. שזה הסוף הבלתי נמנע. ואני? אני חושב שזה מאורע שיהיה מעניין לנסות ולחזות את אופיו, אבל אפילו עוד יותר, את אופיו של היורה. זה פשוט שעתידנות ופסיכולוגיה הם שניים מן הנושאים החביבים עליי ובתור מומחה בתחומים האלו הייתי רוצה ולנסות לבנות תמונת מצב של המאורע, ופרופיל פסיכולוגי עבור היורה.

אירוע הירי ההמוני בבית-ספר הראשון בתולדות ישראל יתרחש בבית-ספר תיכון במחוז תל-אביב או במחוז מרכז.

האירוע יתרחש בעיר בעלת דירוג סוציו-אקונומי של 7 לכל הפחות ו-8 לכל היותר.

האירוע יתרחש בבית-ספר תיכון ולא בחטיבת ביניים או בית-ספר יסודי.

האירוע יתרחש בעיר תל-אביב, ואם לא תל-אביב, אז בראשון לציון, רמת גן או הרצליה, בסדר הזה של הסבירות.

האירוע יתרחש בין ה-1 בינואר של 2023 לכל המוקדם ל-31 בדצמבר של 2032 לכל המאוחר.

הירי יתבצע באמצעות אקדח, ולא רובה.

כמות ההרוגים תעמוד על בין 3 ל-9 (3 היא כמות ההרוגים המינימאלית הדרושה לצורך הגדרתו של אירוע ירי כאירוע ירי המוני).

היורה יהיה אחד מתלמידי בית-הספר.

היורה יהיה בן 17 או 18, אבל לא 15 או 16. על כן, היורה יהיה בכיתה י"א או י"ב, אבל לא י'.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, היורה הוא בין הגילאים 8 ל-18.

היורה יהיה יליד הארץ, אך הוריו או הורי הוריו עלו לארץ מרוסיה. אם לא מרוסיה, אז מאוקראינה או בלארוס. על כן, היורה יהיה אשכנזי.

היורה יהיה בלונדיני או ברונטי, אבל צבע שיערו לא יהיה שחור או אדום.

צבע עיניו של היורה יהיה כחול או חום, אבל לא ירוק.

היורה, בסבירות גבוהה יותר מאנשים אחרים, עלול להרכיב משקפיים.

גובהו של היורה ינוע בין 1.77 מטרים ל-1.87 מטרים.

במונחים של תיאוריית טיפוסי האישיות "תיאוריית טיפוסי אישיות A וטיפוסי אישיות B" של הקרדיולוגים מאייר פרידמן וריי רוזנמן, היורה יהיה טיפוס אישיות מסוג A.

במונחים של תיאוריית טיפוסי האישיות "אניאגרם של האישיות" של הוגה הדעות אוסקר איצ'אסו, היורה יהיה טיפוס אישיות מסוג 3 (ההישגי, הביצועי, המצליחן).

במונחים של תיאוריית טיפוסי האישיות "אינדיקטור טיפוסי האישיות של מאיירס ובריגס" של הסופרות איזבל בריגס מאיירס וקתרין קוק בריגס, היורה יהיה טיפוס אישיות מסוג INTJ (הארכיטקט, האינטלקטואל, המדען).

היורה יהיה שמאלני.

היורה יהיה ליברלי.

היורה יהיה חילוני.

היורה יהיה פמיניסט.

היורה יהיה בעד הפלות.

היורה יהיה בעד נישואים גאים.

היורה יהיה אדם יהיר ומלא בגאווה.

ליורה יהיה מסגור רווח.

ליורה תהיה גישה פרקטית והוא יהיה בעל יכולת ומסוגלות להוציא לפועל רעיונות ותוכניות.

היורה יהיה אדם המאמין שהמטרה מקדשת את האמצעים.

היורה לא יחשוש מקשיים וממכשולים.

ליורה יהיה כושר אלתור.

ליורה יהיה כושר התמדה.

היורה יהיה אדם שאינו מעשן ושאינו שותה אלכוהול.

היורה יהיה מוזר חברתית.

היורה יהיה אדם יפה. גם מבחוץ, וגם מבפנים, היכן שזה באמת חשוב.

בגלל מראהו החיצוני הנאה, ליורה יהיה פוטנציאל תיאורטי לא רע להתחבב על בנות גילו ולזכות אצלן לפופולאריות גדולה, אך מוזרותו החברתית תרתיע אותן. לא בכזאת רמה שהן ממש יירתעו ויתרחקו ממנו, אבל כן ברמה מספקת בשביל להרוס את האפקט החיובי ואת המומנטום של המראה החיצוני הנאה.

היורה יהיה סטרייט או ביסקסואל בארון, אבל לא ביסקסואל מחוץ לארון, הומו בארון או הומו מחוץ לארון.

ליורה יהיה דחף מיני חזק (אפילו ביחס לנער מתבגר).

היורה יאונן הרבה (אפילו ביחס לנער מתבגר). אם נגיד שבהערכה גסה, נער מתבגר ממוצע מאונן בממוצע בין פעם ביום לפעם וחצי ביום, היורה יאונן בממוצע בין פעם וחצי ביום לפעמיים ביום.

ליורה עלולה להיות נטייה לסטיות מיניות, סטיות מיניות במובן הסטטיסטי (לפחות מחמישים אחוז מהאנשים יש את הנטיות האלו) ו/או במובן הפאראפילי (הומוסקסואליות, סדיזם מיני, בסבירות נמוכה יותר-מזוכיזם מיני, פדופיליה, סטיות מיניות אחרות...).

היורה יהיה בתול.

היורה יהיה מסודר ונקי בהופעתו.

היורה יהיה ילד יחיד או שיהיה לו עוד אח אחד או אחות אחת חוץ ממנו.

אם ליורה יהיו אח או אחות, היורה יהיה הילד המועדף על הוריו, ולא אחיו או אחותו.

היורה לא יאהב לשחק. לא כדורגל. לא כדורסל. לא כלום. הוא יהיה גרוע בדברים האלו. הוא יהיה גרוע בכדורסל ועל אף גובהו, בעקבות יכולת קואורדינציה לוקה בחסר ואגרסיביות לא מספקת על המגרש ואל מול הילדים האחרים. בכדורגל הוא יהיה אפילו גרוע יותר. הוא יהיה שחקן הבאולינג הגרוע ביותר שכל אדם שאי-פעם ראה אותו משחק באולינג, אי-פעם ראה. טניס, הוא אפילו לא ינסה. שחמט, הוא אפילו לא ידע איך לשחק. גם לא דמקה. הוא גם לא ידע לשחות. גם לא לרכב על אופניים.

היורה יהיה חכם אך לא אינטליגנטי (כלומר-הוא יהיה מישהו שיודע הרבה דברים על הרבה דברים, אך הקליטה שלו, העיבוד שלו, האחסון שלו, הזכירה שלו והשליפה שלו יהיו איטיים ומשובשים [אמונה מפורסמת היא שאינטליגנציה ושכל זה אותו הדבר כך שהם אמורים לעלות בקנה אחד, אך אמונה זאת שגויה. אמונה מפורסמת נוספת היא שגם אם הם לא אותו הדבר, אמור להיות ביניהם מתאם חיובי חזק כך ששוב פעם, הם אמורים לעלות בקנה אחד, אך גם אמונה זאת שגויה, ולכן שוב פעם, מתאם חיובי משמעותי בין השכל לאינטליגנציה הוא אפשרי, אך אינו כורח]).

היורה יהיה חכם יותר מן הממוצע, אך על רקע האינטליגנציה שלו, הנמוכה יותר מן הממוצע, ציוניו לא ישקפו את חוכמתו מכיוון שציונים נובעים יותר מאינטליגנציה מאשר שכל, במיוחד בעתות המודרניות שבהן הדגש הוא יותר על התחומים והמקצועות הריאליים ופחות על התחומים והמקצועות ההומאניים (עבור הצלחה בתחומים והמקצועות הריאליים, יותר קריטית האינטליגנציה, בשעה שעבור הצלחה בתחומים והמקצועות ההומאניים, יותר קריטי השכל).

בכל מקרה, ציונים נובעים הכי הרבה ממידת ההשקעה והמאמץ, ולא השכל או האינטליגנציה, אבל ציוניו של היורה בכל מקרה יהיו לרוב בסה"כ נמוכים עד בינוניים, מכיוון שגם ללא קשר לכמה הוא חכם או אינטליגנטי, היורה לא ישקיע מאמץ רב בלימודים מכיוון שהלימודים לא יעניינו אותו.

ברמה היותר פרטנית, הציונים שלו במתמטיקה, לשון וספורט יהיו נמוכים, אך ציוניו באנגלית, היסטוריה וספרות יהיו מעט גבוהים יותר, אך עדיין לא ישקפו את יכולותיו האמיתיות.

על רקע הציונים הנמוכים, שאינם משקפים כלפי חוץ בצורה נאמנה ואמיתית את חוכמתו, היורה ישובץ אל כיתת התלמידים המתקשים של השכבה שלו, היכן שבדרך כלל נמצאים תלמידים פחות חכמים מן הממוצע, ולכן שונים בתכלית באישיותם, מה שיצור חיץ בין היורה לבין התלמידים האחרים וימנע מן היורה קירבה והתערות בקרב קבוצת השווים (המבוגרים נוטים לחשוב שקבוצת השווים של הילדים היא בני גילם, אך תפיסה זאת היא גילנית ושגויה. לילדים שונים יש אישיויות שונות בדיוק כמו לנו המבוגרים, ולכן השמתו של אדם בקרב קבוצת השווים, אפילו ילד, משמעה האמיתי היא אינה השמתו בקרב בני גילו, אלא השמתו של אותו אדם, או ילד, בקרב הדומים לו אישיותית, דבר שאותו אמורים להשיג באמצעות השמתו של אותו אדם, או ילד, בקרב השווים לו אינטלקטואלית, מכיוון שכשמונים אחוז מכל האישיות בקירוב נובעים מכמה שכל יש לאדם המדובר, כך לפי תיאוריית האישיות הקוגניטיבית).

ליורה יהיו אנשים שהוא מדבר איתם קצת יותר מאחרים, אך לא חברים אמיתיים של ממש, חוץ מאולי ממש אחד או שתיים לכל היותר.

על רקע עליונותו האינטלקטואלית ועליונותו בכלל על הסובבים אותו, שכעת ועם ההשמה השגויה בכיתת התלמידים המתקשים רק תגדל (בבית-הספר היסודי היורה יהיה בכיתה רגילה או בכיתה של תלמידים מצטיינים, אך בחטיבת הביניים או בתיכון, היורה ישובץ מחדש בכיתת תלמידים מתקשים), היורה, שמלכתחילה היה טוב יותר מן הסובבים אותו כאשר למד בכיתה הרגילה או הכיתה המצטיינת של השכבה שלו ועל כן הציג קווים נרקיסיסטיים משמעותיים, כעת יהיה היורה מוקף באנשים שנחותים לו אפילו עוד יותר, הוא כמובן ישים לב לכך וידע זאת, וקווים נרקיסיסטיים משמעותיים אלו באישיותו רק יתחזקו ויודגשו.

היורה יהיה בעל אינטליגנציה רגשית גולמית גבוהה, אך בעל אינטליגנציה רגשית מתבטאת נמוכה (כלומר, מידת יכולתו של היורה להבחין, להבין, לעבד, לפענח ולהגיב בצורה יעילה אל הרגשות של הסובבים אותו תהיה גבוהה מבחינת היכולות הטכניות והגולמיות שלו, אך בגלל חוסר עניין וחוסר מוטיבציה שינבעו מתוך חוסר אכפתיות וחוסר עניין באחרים, יכולותיו הרגשיות הגבוהות אלו של היורה לא יבואו לידי ביטוי, והאינטליגנציה הרגשית המתבטאת בפועל שלו, תהיה נמוכה בהשוואה לאינטליגנציה הרגשית הגולמית הגבוהה).

במודל שלושת התכונות הגדולות היורה יקבל ציון גבוה מאוד של אגואיזם, של לפחות 9 מתוך 10, אבל רוב הסיכויים שזה יהיה 10 מתוך 10, בציר האגואיזם-אלטרואיזם; ציון גבוה עד גבוה מאוד של מופנמות, של לפחות 9 מתוך 10, אבל רוב הסיכויים שזה יהיה 10 מתוך 10, בציר המופנמות-מוחצנות; וציון גבוה עד גבוה מאוד של כושר עמידות, של לפחות 9 מתוך 10, אבל רוב הסיכויים שזה יהיה 10 מתוך 10, בציר הכושר עמידות-חוסר כושר עמידות.

בגלל ציוניו הגבוהים בסולמות האגואיזם והמופנמות, היורה יאהב מעט מאוד אנשים בעולם הזה ובחיים האלו. למען האמת, המצב כל-כך חמור, עד כדי כך שבמקרה הטוב, היורה לא יאהב אף אדם בעולם חוץ מעצמו ומאמא שלו, ובמקרה הרע, היורה לא יאהב אף אדם בעולם חוץ מעצמו.

היורה לא יהיה נכה רגשית, ועל כן הצרכים הפסיכולוגיים והרגשיים לאהוב אנשים אחרים ולהיאהב על-ידם יהיו קיימים וטבועים בו, אך לא יסופקו במידה מספקת, מה שיגרום לו לסבל פסיכולוגי ורגשי.

הבעיה העיקרית היא שבעיניו ולדעתו, לא יהיו אנשים בסביבתו שראויים להיאהב על-ידו, או להיאהב בכלל, ועל-כן הוא לא יאהב אותם. אף-אחד מהם. הוא עלול לחבב אדם אחד, שניים או שלוש, אבל חיבה זה דבר אחר.

משלא יאהב אף אדם שהוא מכיר חוץ מאשר את עצמו ואולי את אמא שלו, היורה לא ייאהב ולא יאהבו אותו מכיוון שצריך לתת אהבה על-מנת לקבל אהבה, אך כאמור, בדיוק כשם שלא יאהב, כך היורה גם לא ייאהב, בגלל שמבחינת הסדר הכרונולוגי, הוא לא אהב אף-אחד ראשון, לפני מה שלא אהבו אותו בחזרה. ואותה חוסר אהבה ראשונית שלו לאחרים, אותה חוסר האהבה שלו לאחרים שהוא יתענה בה ("יתענה בה" כי לאהוב זה צורך פסיכולוגי בסיסי, בדיוק כמו להיאהב, ומי שלא אוהב מסכן לא פחות ממי שלא אוהבים אותו) תנבע ותגיע לראשונה מתוך אותם ציונים גבוהים בסולמות האגואיזם והמופנמות בצירי האגואיזם-אלטרואיזם והמופנמות-מוחצנות של מודל שלושת התכונות הגדולות.

ועכשיו, זה היה בנוגע למודל שלושת התכונות הגדולות, אבל מודל שלושת התכונות הגדולות הוא לא מודל התכונות הגדולות היחיד, ולמען האמת, מודל התכונות הגדולות המפורסם והמקובל ביותר, זה ששולט כיום בגישת התכונות, הוא מודל חמשת התכונות הגדולות של הפסיכולוגים פול קוסטה ורוברט מקריי, כך שאם דיברנו על תכונותיו של היורה לפי מודל שלושת התכונות הגדולות, כמובן שעלינו לדבר עליו גם לפי מודל חמשת התכונות הגדולות.

אנחנו יכולים לדלג על ציר המופנמות-מוחצנות כי כבר כיסינו את זה כשדיברנו על מודל שלושת התכונות הגדולות.

בנוגע לסולם הנעימות, ליורה יהיה ציון גבוה באופן יחסי. הוא לא יאהב, יתעניין או יהיה לו אכפת מאחרים, אבל הוא קיבל חינוך טוב, ולכן יפנים את רגשותיו אלו פנימה ויפגין נעימות ונימוס בסיסיים כלפי חוץ. אולי אפילו יותר מבסיסיים.

בסולם המצפוניות, ליורה יהיה ציון גבוה עד גבוה מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:
בציר היציבות רגשית-נוירוטיות, זה דווקא די מעניין, ליורה יהיה ציון ממוצע, אבל לא באמת בגלל שבאמת-באמת הוא יהיה ממוצע ביציבות הרגשית ובנוירוטיות שלו בפועל, אלא כחלק מאישיותו הדינאמית והדו-ערכית, לפעמים היורה יפגין רמות גבוהות של יציבות רגשית, ולפעמים רמות גבוהות של נוירוטיות, בצורה התלויה במקרה הספציפי ובמצב רוחו של היורה, מה שמאלץ אותנו "לעשות ממוצע" כדי לנסות להגיע לאיזשהו ציון מסוים אחד, ניסיון שלנו שלא עולה יפה, מכיוון שמתקבל ציון "ממוצע" ו-"אמצעי" על ציר היציבות הרגשית-נוירוטיות, שמצד אחד זה הציון המספרי הנכון ביותר לאחר שעשינו את הממוצע הזה, אבל מצד שני, מדובר בציון שלא באמת מאפיין את היורה באף מקרה ספציפי מסוים, בגלל שבחלק מהמקרים הוא נוטה ליציבות רגשית, ובחלק האחר לנוירוטיות גבוהה, ככה שדווקא אותו הציון הממוצע והרגיל שמתקבל בעקבות חישוב הממוצע, זה הציון שהוא אינו הציון הנכון בפועל באף מקרה, בגלל הנטייה אל הקצוות.

בציר הפתיחות המחשבתית, ליורה יהיה ציון גבוה.

וזה כל שיש להגיד באשר לאופיו של היורה לפי מודל חמשת התכונות הגדולות של קוסטה ומקריי.

ליורה תהיה הפרעת אישיות רחבה. כלומר-ליורה תהיה אישיות גדולה, רחבה, עמוקה ומלאה ברבדים, אך שעושרה, הדינאמיות שלה, התנועה שלה בין הקצוות והדו-ערכיות שלה יהיו כה קיצוניים עד לכדי רמה של סתירות עצמיות וקונפליקטים פנימיים בלתי-פוסקים שיגרמו ליורה לחוסר מנוחה תמידית. ליורה יהיה עושר תכונות כה גדול, עד כדי כך שחלק ניכר מתכונותיו בהכרח יסתרו חלק ניכר מתכונותיו האחרות. ליורה יהיה עושר תכונות כה גדול, שהוא ימנע לכידות פנימית בתוך האישיות. אישיותו של היורה ועל רקע עושרה הגדול תהיה בעלת אופי קונפליקטואלי ותיאבק בתוך עצמה פנימה, וחלקיה השונים יאבקו זה בזה במאבק נצחי ורווי ביצרים במסגרת של תהליך דיאלקטיאלי שלא יוביל לשום מקום בגלל שוויון הכוחות בין חלקיה השונים של האישיות. לכן לא תהיה לא הכרעה, לא לכידות פנימית של האישיות, לא מנוחה עבור נפשו המיוסרת של היורה וכל זה ללא כל תועלת או תוצאה מלבד התשתו הפיזית והמנטלית של היורה. ליורה תהיה אישיות קרועה. היורה יהיה אדם קרוע.

היורה יהיה אדם של ניגודים. אידיאליסט אבל ריאליסט. אופטימיסט אבל פסימיסט. מלא אמונה אבל ציני. בעל חוש הומור אבל מדוכדך. מלא באנרגיה ומרץ, אבל נוטה להתעצל, או אולי להתעייף במהירות. עקשן אבל נחמד. חד אבחנה אבל בעל נטייה להשלכה מהירה של הגירויים וללא התעסקות מספקת במורכבותם של הגירויים מתוך מחשבה שהוא "כבר הבין הכול" ו-"שזה קטן עליו". רגשן אבל בעל נטייה לדכא את הרגשות של עצמו ולא לבטא אותם. רומנטיקן ובעל רעיונות גדולים ויפים על אהבה ועל "האחת", אבל בעל נטייה להימנע מבנות המין השני וללא פיתוח של קשרים זוגיים-רומנטיים או אפילו רק חבריים-אפלטוניים איתן, כאילו הוא עדיין תקוע בשלב החביון. בעל ביטחון עצמי גבוה ברמה הגולמית ובמחשבותיו על עצמו, אבל בעל ביטחון עצמי נמוך ברמה המתבטאת ובאינטראקציה עם אחרים.

קשיי העולם והחיים, כמו גם קשיי אישיותו הקרועה ונפשו המיוסרת יקשיחו ויחשלו אותו, ובאינטראקציה עם אחרים הוא עלול להיות קשוח, קשה, נוקשה וחסר סבלנות, אך אלו יותר יהיו ביטויים של מה שהחיים עשו לו ושל השפעותיהם מאשר מה שזה יהיה "ההוא האמיתי", ובתוכו ומתחת לפני השטח, ודווקא די קרוב לפני השטח, הוא עדיין יהיה ההוא האמיתי, עם התכונות הטובות ועם הלב שרך כמו מרשמלו. ההוא האמיתי יפציע אל מעל פני השטח לעיתים קרובות.

היורה יגיע ממשפחה המשתייכת לכל הפחות אל תת-הטווח הגבוה של מעמד הביניים, או שהוא יגיע ממשפחה מהמעמד הגבוה. היורה יגיע ממשפחה עם כסף. ליורה יהיה חדר משלו, פרטיות, בגדים יפים, אוכל משובח, טלפון איכותי, מחשב משלו. אולי שניים. טלוויזיה בחדר שלו. טיסות לחו"ל לפחות פעם בשנה אם כי יותר סביר שפעמיים או יותר.?

היורה יאהב את החיים הטובים.

חייו החומריים יהיו נוחים, אך זה לא יהיה מספיק מכיוון שחייו החברתיים והרוחניים ילקו בחסר.

הוריו של היורה יתנו לו את העולם כולו, חומרית ורגשית, אבל בשבילו, שום דבר לעולם לא יהיה מספיק.

משקלו של היורה יהלום פחות או יותר את גילו ואת גובהו, אך הוא עלול לסבול מהשמנת יתר קלילה של עד כעשרה קילוגרמים עודפים כתוצאה מחיי העולם הראשון האירופאיים והמפונקים שלו בתור ילד שמנת זין מצפון תל-אביב שלהורים שלו יש הרבה כסף (אם כי אני לא יכול להתחייב ממש על הקטע של ה-"צפון תל-אביב". יכול להיות שהוא יגור גם במרכז תל-אביב. או בדרום תל-אביב. או בכלל באחת משלושת הערים האחרות שהזכרתי-ראשון לציון, רמת גן והרצליה).

היורה יהיה אכלן בררני. לא יהיו הרבה דברים שהוא יאהב לאכול, אבל מה שהוא כן יאהב לאכול, הוא עלול לאכול ממנו יותר מידי בגלל הנטייה האנושית לאכול מעבר לנדרש בשביל להגיע לתחושת שובע, והיותה של הנטייה הזאת להופיע לעיתים קרובות יותר ובצורה קיצונית יותר בקרבם של אנשים חכמים יותר ועשירים יותר, ומכאן החשד להשמנת יתר קלילה אצל היורה, כמו גם בגלל היגיינת השינה הנמוכה שלו, שעליה אדבר בעוד רגע קצר.

עוד באשר לתזונה שלו-ליורה תהיה חיבה יתרה למוצרי בשר, ולחלב. שימו לב-לא למוצרי בשר ולמוצרי חלב, אלא למוצרי בשר, ולחלב. חלב ממש. היורה יאהב במיוחד שניצלים, נקניקיות, עופות, קבבים והמבורגרים. צריכת הבשר שלו תהיה מעל הממוצע. יותר מ-"מעל הממוצע". היא תהיה גבוהה במידה ניכרת. צריכת החלב שלו תהיה גם היא גבוהה למדי. היורה לא ישמור על כשרות.

היורה יהיה "go getter" אגרסיבי שכשהוא רוצה משהו, הוא בדרך כלל משיג אותו.

הוא תמיד ירצה יותר ממה שיש לו כך ששום דבר לעולם לא יהיה מספיק, והוא גם ממילא לא יעריך מספיק את מה שיש.

היורה יהיה אדם מסופק בגופו, אך לא מאושר בנפשו.

היורה יפגין סממנים נרקיסיסטיים, סכיזואידיים, חרדתיים, אובססיביים, אנטי-סוציאליים ופסיכופתיים, אך במחדל של ממש, אף-אחד לא ישים לב לכלום.

תסמיניו הנרקיסיסטיים, הסכיזואידיים והחרדתיים של היורה, עלולים לעלות עד לכדי הפרעת אישיות נרקיסיסטית, הפרעת אישיות סכיזואידית והפרעת חרדה חברתית, אך לא כך יהיה עם תסמיניו האנטי-סוציאליים, האובססיביים והפסיכופתיים, שלא יעלו עד לכדי הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית, הפרעת אישיות אובססיבית-קומפולסיבית והפרעת אישיות פסיכופתית.

במיוחד תסמיניו הנרקיסיסטיים של היורה עלולים לעלות עד לכדי הפרעת אישיות נרקיסיסטית, גם אם בסופו של דבר לא כך יהיה עם תסמיניו הסכיזואידיים והחרדתיים.

לפרוטוקול, סוגי הסממנים צוינו לפי הסדר של כמה הרבה סממנים יהיו לו מכל סוג של הפרעה נפשית, מהכי הרבה סממנים ועד להכי פחות. על כן, לדוגמה, ציינתי והסברתי שהתסמינים הנרקיסיסטיים, הסכיזואידיים והחרדתיים (שציינתי קודם), עלולים לעלות עד לכדי הפרעות נפשיות בתחומים האלו, אך לא כך יהיה עם התסמינים האובססיביים, האנטי-סוציאליים והפסיכופתיים, שלא יהיו רבים מספיק ולא יהיו קיצוניים מספיק בשביל אבחנה שכזאת.

מלבד כל האמור לעיל בנושא בעיותיו הנפשיות של היורה והאפשרות להפרעת אישיות נרקיסיסטית, הפרעת אישיות סכיזואידית והפרעת חרדה חברתית, אבל במיוחד הפרעת אישיות נרקיסיסטית-שאת זה יהיה לו כמעט בוודאות, ליורה תהיה גם כן כמעט בוודאות וכפי מה שנאמר בשלב מוקדם יותר הפרעת אישיות רחבה, ומעבר לכך, כמעט בוודאות גם הפרעת אישיות אקלקטית.

היורה עלול להיפגש כבדרך קבע עם פסיכולוג ועלול שלא. אם הוא ייפגש עם פסיכולוג על בסיס קבוע, ייתכן שזה יהיה פסיכולוג בית-הספר וייתכן שזה יהיה פסיכולוג פרטי. בכל מקרה, אם היורה יהיה אדם שנפגש עם פסיכולוג, הפסיכולוג יבין ויאבחן את היורה לגמרי לא נכון. אבחנותיו ומסקנותיו על הנער המדובר יהיו שגויות. הפסיכולוג, אם ליורה יהיה פסיכולוג, גם הוא וכמו כל השאר, יפספס לחלוטין את הסממנים הנרקיסיסטיים, הסכיזואידיים, האנטי-סוציאליים והפסיכופתיים שיפגין היורה (לא שאם הפסיכולוג או כל אדם אחר היה שם לב לסממנים הנרקיסיסטיים, הסכיזואידיים, האנטי-סוציאליים והפסיכופתיים של היורה, הירי היה יכול להימנע, כן? אין קשר בין הדברים). וכיצד אני יודע זאת? זה פשוט. מדע הפסיכולוגיה המודרני וכמו לדוגמה הפיזיקה לפני אלברט איינשטיין ואייזק ניוטון, הוא מדע גרוע, ולכן אנחנו יכולים להסיק בצורה אמינה שבאופן כללי, כמעט לא משנה עם איזה פסיכולוג ייפגש היורה, זה יהיה פסיכולוג גרוע, מכיוון שאדם העוסק במדע מסוים לא יכול להיות טוב במדע הזה מעבר לרמת הקידמה של המדע הזה, וכך כפי מה שאנחנו יכולים לדוגמה להסיק בצורה אמינה ומבלי לקחת סיכון גדול מידי שנהיה טועים, שלדוגמה כמעט-כמעט כל הפיזיקאים לפני איינשטיין וניוטון היו פיזיקאים גרועים, כי מדע הפיזיקה עצמו היה גרוע, כך כמעט-כמעט כל הפסיכולוגים כיום, הם פסיכולוגים גרועים, כי מדע הפסיכולוגיה עצמו גרוע.

ממשיכים.

היורה יהיה אדם סגור, מופנם, שקט וביישן, אך שנראה רגיל לחלוטין כלפי חוץ ובמבט ראשוני.

עולמו הפנימי יהיה עשיר ויפיפה אך אפל וקודר.

היורה יהיה טיפוס של לילה ולא טיפוס של בוקר.

ליורה תהיה היגיינת שינה נמוכה. היורה ילך לישון בשעות לא קבועות. בימים שאין בית-ספר, היורה יישן יותר מן הממוצע (כלומר יותר מידי). בימים שאין בית-ספר או שעה מסוימת שמוכרחים לקום בה, היורה ילך לישון בשעות מאוחרות, ובמקום לישון 7 עד 9 שעות כמו רוב האנשים, היורה יישן לרוב בין 9 ל-11 שעות. בימים שכן יש בית-ספר, היורה לא יתחשב בכך התחשבות יתרה, עדיין ילך לישון מאוחר, ויישן פחות מן הממוצע, כשלוש עד שש שעות, לפני שיגיע הזמן לקום.

החשד להיגיינת שינה נמוכה מחזק את החשד להשמנת יתר קלה מכיוון שאנשים שישנים מעט מידי (כמו היורה בימים מסוימים) נוטים לפצות על האנרגיה שחסרה להם במהלך היום בגלל חוסר השינה באמצעות יותר אכילה, ואנשים שישנים יותר מידי (כמו היורה, בכל הימים שבהם הוא לא יישן מעט מידי [כי תזכרו, שגרת השינה המדוברת היא לישון מעט מידי בחלק מהימים, ולישון יותר מידי, בכל שאר הימים]) גם כן נוטים לאכול יותר מידי, בגלל שכשהם קמים בבוקר, עבר יותר זמן מאז הארוחה האחרונה שלהם, הם יותר רעבים, ואז נוטים לאובר-פיצוי.

בגלל היגיינת השינה הנמוכה, כמו גם בגלל חוסר האושר על אף הסיפוק הפיזי (כי סיפוק פיזי בצורה של "הגוף עצמו מסופק", זה לא מספיק בשביל להגיע למצב של אושר, יש צורך גם במשמעות), היורה יהיה אדם עייף פיזית ונפשית. יהיו לו נטיות דיכאוניות. הוא יהיה מדוכדך, ועלול להיראות לא-מאושר לסובבים אותו (כי הוא אכן יהיה לא-מאושר, אז בסה"כ הגיוני).

על אף גילו הצעיר היורה יהיה נוסטלגי, וכבר בילדותו המאוחרת ובימי נערותו יספיק להתגעגע "לימים טובים יותר" (ילדותו המוקדמת). הנוסטלגיה של היורה תחמיר עם הזמן כאשר בחלוף השנים חייו רק יהפכו לגרועים יותר, מה שיגרום לילדות המוקדמת היפיפייה ולילדות המאוחרת הסבירה להיראות טוב יותר וטוב יותר בהשוואה.

היורה יהיה טיפוס של חתולים ולא טיפוס של כלבים, למרות שברמת העיקרון, הוא לא כל-כך יאהב חיות.

הצבע האהוב על היורה יהיה שחור.

ליורה תהיה יכולת אנליטית טובה ויכולת הסקת מסקנות גבוהה.

לעיתים עלול היורה להיות דרוך ומתוח.

היורה לא יאהב הפתעות.

היורה יהיה ההפך מספונטני (יש מילה לזה?).

היורה יהיה אדם רגיש.

היורה יהיה קר רוח.

היורה יהיה אדם שאפתן.

היורה יהיה אדם סקרן.

היורה יהיה אדם הניחן במקורות מחשבתית ושיש לו רעיונות מקוריים.

היורה יהיה אינדיבידואליסט שמעדיף להיות לבדו מאשר בחברת אחרים.

היורה יהיה אגואיסט שמאוד עסוק בעצמו, בעולם הפנימי שלו, בחסכים שלו ובצרכים שלו.

היורה לא יסמוך על אף אחד לנוכח האכזבות הרבות שספג. הוא לא יצפה מאף-אחד לכלום.

מרוב האכזבות מהאנשים, מהעולם ומהחיים, בימי נערותו היורה כבר יפתח ותהיה לו איזושהי סוג של כמו מן "קהות חושים" אולי אנחנו יכולים להגיד.

לעיתים, היורה עלול לפעול על-פי פנטזיות ולא מהמציאות.
 
היורה יהיה אדם נוטר טינה שלא שוכח ולא סולח. כאשר נעשה לו עוול, עלול "לנקום".

היורה יהיה אדם שמשוכנע בצדקתו ושנוטה להתחפר בעמדותיו.

היורה יהיה אדם שמרבה לחשוב על העבר ועל העתיד. על העבר מכיוון שהוא מתגעגע אליו ונוצר אותו בליבו, ועל העתיד מכיוון שהוא חושש מפניו.

היורה יהיה אדם שמתכנן דברים לטווח הרחוק כחלק מניסיונותיו לשלוט בעתידו ובחייו.

היורה יהיה טיפוס ביתי שאינו מרבה לצאת מהבית למעט לבית-הספר.

במונחי המודל הסטרוקטורלי של פרויד, ליורה יהיה "איד" גדול, חזק, רעבתני וייתכן שחולה, נוטה לסטיות ומיוסר כתוצאה מחוסר סיפוק מסוים, אך "אני עליון" גדול וחזק יותר שיחזיק את ה"איד" במקומו וינצח אותו בשליטה על ה"אני", אך שעלול גם כן להיות לא בריא במידת מה (וברמת סבירות גבוהה יותר מהאיד) ויטה לפיצול שבצדו האחד "אני עליון" לא-מוסרי ובעל תכונות שליליות ובצדו השני "אני עליון" מוסרי, ערכי, הגון ומהוגן שינצח את הצד החיובי פחות של "האני העליון".

שימו לב לגודלה של הדרמה-איד גדול, חזק ורעבתני שעלול היה ועלול עדיין "לנצח" את "האני העליון" ולשלוט ב"אני", כאשר זה אמור להיות "האני העליון" ששולט ב"אני" ולא להפך, אך שאף יותר גרוע מכך שהוא גדול, חזק, רעבתני ומהווה "יריב ראוי" ל"אני העליון", הוא גם איד שעלול, כאמור לעיל, להיות חולה, לנטות לסטיות ולסבול מייסורים כמו גם חולי והפרעות שעלולות ללכת ולהחמיר עם הזמן כתוצאה מן הריסון המייסר וחוסר הסיפוק המתמשך והמצלק שכופה "האני העליון" ששולט ב"אני" ביד רמה ובמאמץ רב, מה שעלול במקרה של השתלטות "האיד" על "האני" להוביל להשלכות הרות אסון (תקיפה מינית, אונס וכדומה').

כאילו שזה כשלבדו וכשלעצמו לא גרוע מספיק, "האני העליון" שמחזיק בקושי מסוים את האיד במקומו, הוא בעצמו נוטה לחולי ומתרחש בו מאבק פנימי בין חלקיו המוסריים והערכיים יותר לבין אלו שפחות, כאשר "האני העליון הערכי והמוסרי" מנצח, ורק בעקבות כך מחזיק את האיד הגדול, החזק, הרעבתני והייתכן שאף חולה, מופרע, מצולק ונוטה לסטיות במקומו, כאשר במקרה אפשרי בבוא הזמן של ניצחון החלק המוסרי והערכי פחות של "האני העליון", האני העליון פשוט ימסור את השליטה באני ל"איד" בשבריר שנייה בודד ומרצונו החופשי, מה שכאמור, יכול להוביל לאסון. אפילו אם לא, כפי מה שנאמר קודם וללא קשר לחלק של האני העליון שידו על העליונה וששולט ב"אני העליון השלם" שאחר-כך שולט ב"איד", "האיד" עלול הוא בעצמו לנצח בבוא הזמן את "האני העליון" ולהשיג שליטה ב"אני" בכוחות עצמו וללא קשר לתוצאות מאבק הכוחות בתוך "האני העליון", מה שכאמור, בקלות רבה יכול להוביל לאסון בדמות תקיפה מינית, אונס או מימוש סטיות מיניות כאלו או אחרות.

זה לא מרגיש טוב. אתם מרגישים כמוני? הכול מרגיש כל-כך שברירי. כל-כך ארעי. כל-כך...תלוי על חוט השערה.

ממשיכים.

היורה יהיה פנטזיונר. הוא יפנטז על מין כמו כולם, אך שלא כמו כולם, הפנטזיות המיניות שלו עלולות לכלול אלמנטים של אלימות, דומיננטיות, כניעה או הומוסקסואליות, כמו גם אלמנטים לא רגילים נוספים. אלמנטים מיוחדים, ביזאריים או שניהם. עוד שלא כמו כולם, הפנטזיות של היורה עלולות לחרוג מן התחום המיני, והוא עלול לפנטז על כסף, כוח, אוכל ופרסום. פנטזיונר. במלוא מובן המילה.

היורה יהיה צרכן תרבות נלהב. הוא יגלוש באינטרנט יותר מאנשים רגילים, יראה טלוויזיה יותר מאנשים אחרים, יקשיב למוזיקה יותר מאנשים אחרים.

השימוש של היורה באינטרנט ייעשה בעיקר לצריכת מידע (ייתכן שבעיקר דרך ויקיפדיה ואתרי חדשות), צריכת מולטימדיה (ייתכן שבעיקר צפייה בסדרות טלוויזיה וסרטים והקשבה למוזיקה) וצריכת פורנוגרפיה (ייתכן שהומוסקסואלית, בחלקה, ברובה או כולה), בסדר הזה של הכמויות.

היורה יהיה שקרן ומניפולטור.

היורה יאהב להיות בשליטה ועלול להיות "קונטרול פריק", אך הוא עלול להדחיק את נטייתו זאת ולהתכחש אליה מכיוון שהוא עלול לנטות לוותר מראש מתוך תחושה והרגשה שאין לו שליטה, שסיכוייו להשגת שליטה נמוכים, ושזה "פשוט לא שווה את זה".

היותו של היורה אדם חדור מטרה ובעל מוכוונות גבוהה מן הצד האחד, אך בעל יציבות רגשית נמוכה ועולם רגשי מעורער מן הצד השני יצרו אצלו נטייה למחשבות טורדניות ולפרסברציה מחשבתית שבאבחון פסיכולוגי ניתן יהיה להבחין בה גם במבחנים המילוליים וגם במבחנים הגרפיים. מחשבות טורדניות ונטייה לפרסברציה מחשבתית אלו, הן יהיו הגורם שייצור ושיזין את נטיותיו האובססיביות, שעליהן דיברנו קודם לכן.

מאוד סביר להניח שהיורה אכן יהיה אדם שבעברו נשלח לאבחון פסיכולוגי מקצועי מסוג כלשהו, בעקבות קשייו בתחום הלימודי ובתחום החברתי. ככל הנראה אבחון פסיכודידקטי ולא דידקטי. למה? מכיוון שזה מה שהוא צריך. אבחון דידקטי בודק רק קשיי למידה ולקויות למידה בלבד. בגלל הבעיות הרגשיות והחברתיות, כמובן שהאבחון הפסיכודידקטי, המקיף יותר ושבודק את הדברים האלו, הוא האבחון הנכון עבורו.

באבחון הפסיכודידקטי שיעבור היורה, ואולי באבחונים נוספים שהוא עלול לעבור, האינטליגנציה של היורה תימצא, שלא בצדק, ממוצעת. "שלא בצדק" מכיוון שהאינטליגנציה האמיתית שלו היא נמוכה. האינטליגנציה של היורה, לפי ההגדרות המקובלות ובמושגים המקובלים, למרות שיש לי הגדרות ומושגים משלי בשביל הדברים האלו אבל בואו נעבוד לפי הקו המקובל, צריכה להיות נמוכה, וציון האיי-קיו שלו (זה האמיתי), צריך להיות בערך בין 81 ל-83 בהערכה גסה (יכול להיות גם 80 או 84), כך שהציון שלו (זה האמיתי) צריך להימצא באזור ה-1.333 סטיות תקן מתחת לממוצע. למרות הציון האמיתי, שצריך להיות בערך בין 81 ל-83, הציון שיימצא ושהיורה יגיע אליו יהיה בערך בין 95 ל-99.

בעוד שמבחינת האינטליגנציה שלו, היורה ישתייך אל עשר האחוזים הנמוכים ביותר של האוכלוסייה, וכנראה ייכנס ממש אל חמשת האחוזים הנמוכים ביותר באוכלוסייה בקטגוריה הזאת, מבחינת השכל היורה ישתייך אל עשר האחוזים הגבוהים ביותר, וכנראה ישתחל ממש אל שני האחוזים הגבוהים ביותר באוכלוסייה מבחינת שכל. היורה יהיה חכם מאוד, ולעיתים קרובות עלול לראות את הדברים בצורה לא שגרתית, ובאבחון פסיכודידקטי מן הסוג שזה עתה דיברנו עליו, המאבחנים עלולים לזהות שלא בצדק את מה שהם עלולים לקרוא לו "קושי בבוחן המציאות", פשוט מכיוון שהם לא חכמים כמוהו ולכן לא חכמים מספיק בשביל להבין את הצורה המתקדמת יותר והמפותחת יותר שבה הוא רואה את הדברים, העולם והחיים, בהשוואה למה שהם יודעים, יכולים ומסוגלים לראות את הדברים, את העולם ואת החיים ולהבין אותם, הם מצדם, כאנשים חכמים פחות.

מתוך חוכמתו הרבה של היורה ינבע עולמו הפנימי העשיר, שיכלול רעיונות, עקרונות ואידיאלים רבים. משמעותו של אותו עושר של רעיונות, עקרונות ואידיאלים, הוא שליורה תהיה יותר אישיות, ויהיה יותר "הוא", והוא יהיה יותר ממשי, ויותר קיים ויותר מוצק באישיותו ובהווייתו, בהשוואה לאנשים אחרים. היורה, באישיותו, בנפשו וברוחו פשוט יהיה גדול יותר, עמיד יותר וחזק יותר מהרוב הגדול של האנשים אחרים, ולכן גם גדול יותר, עמיד יותר וחזק יותר, באישיותו, בנפשו וברוחו, אל מול ההשפעות החיצוניות של החיים ושל העולם, מה שיגרום אצלו לדומיננטיות להשלכתיות אל מול המציאות. כלומר-יקרה מה שיקרה, והחיים והעולם יזרקו עליו את מה שיזרקו עליו, אבל הוא יישאר חזק, יציב, איתן ועומד במקומו. בדרך כלל זה דבר טוב אבל תלוי גם במה ואיך אנחנו בוחרים להסתכל על זה. לדעתי זה דבר טוב בסה"כ.

חשיבתו של היורה תהיה פעילה באופן מתמיד. היא תהיה נוקשה מאוד.

היורה יהיה תלמיד שקט שאינו משתתף בשיעורים ושלעולם אינו מצביע במהלך השיעור.

היורה לא יעבוד היטב בקבוצה, מכיוון שעל אף היותו התלמיד החכם והמוכשר ביותר בכיתתו (ולכן החכם והמוכשר ביותר בכל קבוצת תלמידים אפשרית שרק יהיה אפשר להרכיב מבין בני הכיתה ועבור עבודת הגשה משותפת), אופיו השקט, הסגור והמופנם יגרום לו לפנות את ההובלה עבור תלמידים אחרים בקבוצה, שהינם מוחצנים יותר, אך בעלי יכולות נמוכות יותר. סיבה נוספת לכך שהיורה לא יעבוד היטב בקבוצה היא שמכיוון שכל שאר חברי הקבוצה יהיו בעלי יכולות פחותות משלו, כל עבודה שהוא יכין איתם במשותף תהיה בהכרח ברמה פחותה יותר מאשר כל עבודה שהוא היה יכול לכתוב לבדו, מה שעלול להרוס לו את כל המוטיבציה, שמלכתחילה לא הייתה גבוהה, בהיותו של היורה תלמיד שאינו משקיע בלימודים.

בבית-הספר, היורה יסבול מהצקות מצדם של קבוצה לא גדולה במיוחד של תלמידים שיהיו נחותים לו ושיציקו לו בגלל קנאתם בו, או על רקע שונותו מהם ותו לא.

ההצקות לא יהיו בהכרח מאוד קשות ברמה הטכנית, למרות שהן עלולות שכן להיות כאלו. אם הן יהיו כאלו, אז אין יותר מידי מה להתפלא על הירי ההמוני שיבצע היורה. אם הן לא יהיו כאלו, הסיבה שהיורה ייקח את ההצקות מספיק קשה בשביל לקום ולבצע ירי המוני, היא בגלל הקווים הנרקיסיסטיים הבולטים שבאישיותו, שייתכן ושעולים עד לכדי הפרעת אישיות נרקיסיסטית.

זה לא יהיה רק ההצקות. זה יהיה מי שהוא-זה שמציקים לו, אל מול מי שהם-אלו המציקים לו, "כי באיזה זכות, ומי אלו האנשים ההם, ברמה שלהם, שהם יציקו לי, כשאני נמצא ברמה שאני נמצא בה"?

זה יהיה הלך הרוח שלו. זה מה שהוא יחשוב. היורה יהיה בן-אדם שמרגיש את עצמו טוב יותר מאנשים אחרים. והוא גם יהיה צודק. הוא באמת יהיה. יותר מאשר מה שסביר שהיורה יסבול מהצקות שבאמת יהיו כה קשות, יותר סביר להניח שהוא פשוט ייקח את זה קשה על רקע ההבדלים האיכותיים שבינו, האיכותי מאוד, לבינם, המאוד לא-איכותיים.

היורה לא יבצע את הירי כתוצאה מאיזושהי "התפרצות" מצדו והוא לא "יישבר". זה לא איך שזה יקרה בגלל ציונו הגבוה של היורה בסולם כושר העמידות בציר הכושר עמידות-חוסר כושר עמידות של מודל שלושת התכונות הגדולות, מה גם, שההצקות כנראה לא יהיו חמורות מספיק בשביל באמת "לשבור" אותו באמת ובתמים, גם אם לא היה לו ציון גבוה בסולם כושר העמידות. היורה יהיה כועס ונעלב על ההצקות ועל חוסר הצדק, אך בעודו לא-מתפרץ, ובעודו כן שולט ברגשותיו ובעצמו, היורה יקבל החלטה מודעת ובקור רוח לבצע את הירי.

היורה לא יצליח לשים את ידו על רובה. הוא יצליח לשים את ידו על אקדח, מה שיעזור למספר ההרוגים להיות נמוך.

היורה עלול לירות באלו שהציקו לו, והוא עלול לירות דווקא בתלמידים אחרים. את זה כבר קצת יותר קשה לחזות.

בסופו של מסע הירי שלו, היורה עלול להתאבד על-מנת לא להיתפס בחיים ולבלות את שארית ימיו בכלא, והוא עלול להיתפס בחיים, מכיוון שהוא עלול שלא להיות מסוגל, או יותר סביר להניח, לא לרצות, להרוג את עצמו.

הרי באיזשהו מקום, כיצד הוא אמור לירות בעצמו? כיצד הוא אמור לחולל לעצמו כזה דבר? הוא הרי כל-כך אוהב את עצמו. וגם יש על מה. מראהו יהיה נאה. אישיותו תהיה טובה ואיכותית. אז להרוג בן-אדם כזה? לא יהיה לו קל לקבל החלטה שכזאת. הוא פשוט לא ירצה. ואם לא יהרגו אותו במהלך הירי, הוא בהחלט עלול להיתפס בחיים.

לאחר המאורע הארץ תרעש ותגעש. כולם יהיו בהלם שמאורע שכזה יכול להתרחש בארצנו הקטנה. בארצות הברית? ברור. בטח. הם כולם שם משוגעים. אבל אצלנו? כאן בישראל? הקטנה כל-כך? המשפחתית כל-כך?

לאירוע הירי ייקח הרבה זמן לרדת מסדר היום התקשורתי.

אם ייתפס בחיים, היורה יישלח לבדיקה פסיכיאטרית על-ידי בית המשפט. הפסיכיאטר שיבדוק אותו יגלה אדם מתוסבך שסובל מבעיות, אך שאינו בלתי-שפוי, ועל כן אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין.

היורה יימצא אשם וייגזרו עליו מספר מאסרי עולם. הוא לעולם לא ייצא מהכלא. בגלל היחס הקיצוני שבין כמה שהוא צעיר, לבין גזר הדין של מאסר למשך שארית ימי חייו, לימים ולעת זקנתו, יהיה היורה האסיר הלא-ביטחוני הוותיק בישראל. תואר שיקבל אותו בערך במהלך העשור החמישי למאסרו ובהיותו בשנות השישים לחייו, היכנשהו שם בשנות ה-60 או ה-70 של המאה ה-21.
 
בבית-הסוהר, השמנת היתר הקלילה עד קלה של היורה תלך ותחמיר עם השנים, כאשר יוסיף עוד ועוד קילוגרמים, עד אשר השמנת היתר שלו תגיע לבסוף לרמה בינונית עד חמורה, מה שללא ספק יקצר את תוחלת חייו הצפויה של היורה.

על החתום, מאור פז, סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה וכותב תיאוריית האישיות הקוגניטיבית.
 
למעלה