איך לגרום לאלוקים לעזור לי??

איך לגרום לאלוקים לעזור לי??

אני מניתי ביני לבין עצמי 10 תחומי חיים בהם אני צריכה עזרה וסעייתא שמיא, 10 תחומים בהם אני חייבת שיפור משמעותי. ומעיבים על שמחת החיים שלי ועל התפקוד שלי בכלל... אני קצת בלחץ ובסערת רגשות מכל מה שעובר עלי,, אני מרגישה חנוקה לחלטין! מה עושים כדי לפתוח את כל מה שחסום ותקוע ? האם באמת התפילות שלי תעזורנה, כי עד כה הרגשתי שזה כביכול סתם כמו לדבר לקיר וזה נורא נורא מיייאש!! מדוע אלוקים חושב שאם הוא ייסר אותי הוא יקרב אותי, בדיוק הפוך, הייסורים רק הרחיקו אותי מהבורא, גורמים לי לא להכיר תודה, ולא לשמור את המצווות בשמחה, ובטח שלא לחשוב שיש צדק בעולם... !! אשמח לעזרה, !!
 
השאלה היא: איך לעזור לעצמך להתחבר לאלוקים!

ולא: "איך לגרום לאלוקים לעזור לך??" ואז כאשר את תעזרי לעצמך להתחבר לאלוקים ממילא את תהיי מחוברת למקור השפע (האלוקי). הבעיה היא שהרבה אנשים חיים היום בקונספט מוטעה, כגון: "הייסורים רק הרחיקו אותי מהבורא" כדבריך, בו בזמן שהאמת היא בדיוק הפוכה, שהריחוק שלנו מהבורא הוא זה שגורם לנו את כל הייסורים. יש הרצאה מכוננת של הרב אהרון לוי בשם 'סוד הצדק העליון', שבחלקה שבחלק א' הוא מסביר איך מגדירים מה זה הטוב האמיתי ואיך מתחברים אליו, ובחלק ב' מהאמצע ובחלק- ג' הוא מסביר על פי הקבלה את "סוד הצדק העליון": חלק א': http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=203 חלק ב': http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=204 חלק ג': http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=205 מומלץ לראות את שלושת החלקים על מנת לקבל את התמונה השלמה שתענה לך על כל השאלות שלך!
 
ראיתי את זה בעבר

הוא מדבר שמה איך להבין את הדברים בשכל, אבל את הרגשות הרעים זה לא יכול לסלק.. וזו בדיוק הבעיה... הרגש הכל כך שלילי גורם לך לא להבין שום דבר וגם לא לרצות להבין!!
 
תראי שוב את חלק ב' וחלק ג', זה יחזק אותך מאוד

וייתן לך צורת הסתכלות שונה על כל עניין "הייסורים" כביכול.
 
יישר כוח!

 

מי טל 88

New member
עינב שירה יקרה,

קראתי את שכתבת ואני מרגישה אמפתיה מאוד גדולה אלייך, אני מאוד מעריכה את הפתיחות שלך בלבוא ולספר וכן את הרצון הכן שלך לעשות שינוי ולשפר את הדרוש שיפור. את כתבת שיש 10 תחומי חיים תקועים. לדעתי, עלייך לקחת כל פעם רק אחד מהם ולהחליט שאת עושה ככל יכולתך כדי לשפר את המצב באותו תחום. וכך להמשיך גם לתחום הבא, אחד אחד. האם את אוהבת לכתוב? קחי מחברת וכתבי כמה שורות על אותו עניין, תארי אותו, ותארי מהן ההפרעות שמונעות מאותו עניין להיפתר. אח"כ רשמי אילו פעולות את יכולה לעשות כדי שהתחום הזה יתחיל לזוז לכיוון הרצוי במקום שימשיך להישאר תקוע. ויאללה לעבודה. להתפלל זה נפלא, אך לא מספיק. ה' רוצה גם את ההשתדלות שלנו, את העשייה שלנו. אנו בעולם העשייה לכן יש לעשות תכלס ואז ה' יתברך עוזר. ותזכרי, כל מקום תקוע הוא הזדמנות לצמיחה ולגדילה. לפעמים אנו גדלים דווקא מתוך הייסורים, אך הם באים לא כדי לגרום לנו להתייסר אלא כדי לגרום לנו לנוע, לנוע בכיוון הנכון. אם תרצי להיתכתב איתי אשמח לשוחח איתך גם בתכתובת פרטית. בהצלחה רבה!!
 
צודקת...

האמת שעשיתי השתדלויות מפה ועד הודעה חדשה ולא נשארו לי כוחות נפש לא להשתדלויות ולא לתפילות! אז הרמתי ידיים אני בייאוש ויש ימים שאני לא קמה מהמיטה, כי אין טעם! פשוט אין טעם דברים התחילו לההרס אחד אחרי השני וליפול, ואין לי קרקע יציבה בחיים לעמוד עליה ולכן גם ירדתי רוחנית.. זה נושא מאוד מורכב...
 

מי טל 88

New member
עינב, כאשר מסתכלים על הצרות כמקשה אחת

מאוד קשה להתמודד איתן. צריך לפרק ולהפריד אותן אחת מהשניה. לכן, כמו "שדברים התחילו לההרס אחד אחרי השני וליפול" כפי שכתבת, כך גם תוכלי לבנות את החיים- דבר אחד אחרי השני, צעד צעד. ליפול לייאוש זה לא פיתרון ולא עוזר. ייאוש זו נקודת הסתכלות של לקחת קושי ולהשליך אותו על כל החיים, לצבוע את כל צבעי החיים בשחור שאת מגדירה כקושי. אבל זה לא נכון!! תתחילי לראות מה כן|סדגש עובד לך בחיים, מהן נקודות האור שיש לך ותקבלי מהן כוח כדי להתחיל לטפל לאט לאט בכל מה שצריך. אני מבינה שהמצב מורכב אבל את חייבת לקחת אחריות ולהתמודד, וגם לבחון האם צריך לעשות השתדלויות אחרות, בדרך אחרת. אנא אל תתייאשי, תחפשי בכל הכוח את הטוב שיש, את האור שיש, את השמחה, תנסי לאמן עצמך לראות את היש שקיים. הכל, כל תפיסת המציאות שלנו נובעת בסופו של דבר על איך אנחנו מסתכלים על החיים. ברגע שמשנים את זווית ההסתכלות גם המציאות משתנה. זה בדוק, מניסיון אישי!!
 
אוקי

את לא יכולה לגמרי להבין את מצבי וגם לא אפרט, אבל.... באמת, עברתי הרבה דברים בחיים,, עשיתי באמת מעל ומעבר, זה מאוד קשה להיות בנקודה הזו.. בל תשכחי שנסיבות החיים מאוד מאוד משפיעות על האדם, זכרונות, טראומות אפילו, וגם הסביבה בה האדם נמצא, אדם לא יכול לחיות עם עצמו, ללא סביבה נכונה ותומכת אין על מה לדבר! תאמיני לי שלו היה לי כלב קטן וחמוד או ילדים, היתי מרגישה אחרת לגמרי, בלי כל הריק והקושי הזה בפנים,, ללא בן אדם לסמוך עליו ולהיות איתו בקשר אמיתי אין על מה לדבר! זו דעתי.. אני לא באה להתלונן שאין לי כלום, אבל בוא נגיד שהיתי בתקופות הרבה יותר טובות בחיים מצד שני ויש דברים שנלקחו... אני חושבת שלמי שעושה כמיטב יכולתו ועושה את רצון ה' מגיע לקבל את השפע והטוב ולמי שלא ,לא! אבל מסתבר שזה לא ככה עובד, הכל הפוך על הפוך, העולם הזה הפוך על הפוך... יהיה בסדר. מה אני אגיד לך... אולי עכשיו אשב ואחבר תפילה, אפילו אם אני חושבת שזה לא יעזור , אבל ננסה, מה יש להפסיד.. לילה טוב!
 

simon780

New member
תנסי חסידות חב"ד קנסי לקישור

http://besimcha.org/ הרב מרדכי רוטנשטיין מומלץ בחום ישנם כמה קטגוריות שממש יעזרו לך מניסיון אני אומר לך בהצלחה
 

coriatel

New member
הייסורים מצילים את האדם מהרע

אנחנו נמצאים בהסתר. המציאות שלפנינו, מונעת בשלמות ע"י כוחות הנסתרים מעיננו. ומשום רצונות שלנו שהפוכים לגילוי האמת. לרוב אנו סומכים מאוד על ההבנה שלנו, כי אנו ניהנים להרגיש בשליטה. וכשאנחנו צודקים, אנחנו יודעים ואנחנו שולטים. למי שיצא להחשף לפנימיות התורה ברור שזוהי הנאה אסורה שכן היא אינה משאירה מקום לצור קשר אמיתי עם אנשים ובטח שלא לגילוי הבורא המשולל כל יהירות או אהבה עצמית. בדורינו זה, ניתנת לנו האפשרות והחובה לקחת חלק ושותפות באופן מודע בתיקוננו אנו ובכך אנו זוכים לגילוי הבורא בחיינו. למרבה הפלא, דווקא אלו בעלי האהבה העצמית היותר מפותחת הם הקרובים יותר לתחילת התיקון. אך מה לעשות, אם אדם לא מוכן להשתנות... מה קורה אם אדם כבר התרגל לרע ולא מוכן להתאמץ לקבל משהו יותר טוב? מה קורה כשמסתפקים במועט אך יש רצון גדול(ולא מתוקן)?! ובכן, האדם עצמו עוור ולא מסוגל להבחין בין הטוב לרע וכל שכן, להבין שהרצונות שלו מקולקלים ומפרידים אותו ממה שהוא באמת רוצה.בדומה לפעוט שרוצה לגעת בלהבה הבוהקת של סכין חדה ובכך יכול להביא נזק גדול על עצמו. אזי ברחמים גדולים שולחים אליו ייסורים. זה אומר שהאדם סובל מריקנות אותם הרצונות ההפוכים למטרה ולמילוי האמיתי. לא כדי להעניש, אלא הכאב נועד, כדי שהאדם ירפה וישתחרר מאותם הרצונות המקולקלים. כדי שייפתח קצת ויהיה מוכל לקבל את הדרך אל הטוב האמיתי. והסבל, הסבל עצמו אינו מתגבר, אלא רק מתוך עקשות ואי המוכנות להסכים לקבל את שינוי ולרצות את הטוב. ואז האדם המצטדק רואה עצמו גם כקורבן. עד שלבסוף הוא מואס במצבו לגמרי ומוכן לעשות הכל רק כדי לצאת מהמצב הנורא שלו אפילו להשתחרר מהקלקול. שנזכה ללכת בדרך תורה ולהגיע להכרת הרע מתוך רצון ובגרות ובכך לפאר את שם יוצרנו!
 
עוד לא הספקתי לקרוא את זה אבל

אני מעדיפה שההרגש שלי, התחושה שלי בחיים תהיה טובה ורגועה והכל יסתדר אצלי מאשר להיות בטוב מבחינת שמיים ופה זה נראה כלא טוב, בקיצור, אנחנו צריכים את הטוב הנראה והנגלה , נקודה!!!!!!!!
 
למעלה