אוף איזה "סלט"

אוף איזה "סלט" ../images/Emo53.gif

ממחר השבוע שחל בו ט´ באב. אז לא לובשים בגדים מכובסים!!! טוב עם החולצות יש קומבינה ברוך השם, מה עושים עם מכנסיים??? אריאלה סליחה מראש אני יודע שאין כל קשר בין זה לבין הפורום אבל אני במצב נואש..... אז מי שיודע משהו שירשום בפרטי!!!! תודה וסליחה!!!!!
 

בת יפתח

New member
מהההההההההה

יאו! אני ממש אבודה בקטעים האלה !!! אני באה מבית חילוני ולא יודעת על המצוות האלו ... אסור ללבוש בגדים מכובסים ? מה אני אמורה לעשות ? ההורים שלי לא יודעים שאני חוזרת בתשובה ! איך אני אמורה להסתיר את זה ? ומה זה הקומבינות האלה ? תסלחו לי על הבורות עד היום הייתי יותר בקטע הרוחני של ההשלמה עם החזרה ועשיית מצוות שאני יודעת עליהן ! אף אחד לא אמר לי ! תסלחו לי על הבורות ... אבל אני חייבת עזרה ! בבקשה תשלחו לי בפרטי ! תודה מראש !
 

uuuaaa

New member
נראה לי

שאת צריכה ללכת לאט, בקצב שלך. אל תעמיסי על עצמך הכל בבת אחת. זה רק יגרום לנפילות מהירות וכואבות או סכסוכים.
 
מסכימה!

בחזרה בתשובה צריכים ללכת בצעדי תינוק כדי שבסופו של דבר נצעד בצעדים בטוחים.
 

giingiit

New member
ממוצא ספרדי הא?

ואיך אני יודעת? כי אני, שלא כמוך, לא יכולה ללבוש מכובס מהערב בעצם ולא זכרתי להכין מראש. באסה הא? אני מחכה לשמוע אם יש איזה פתח למשהו שאוכל להכין מחר כי מחר זה ראש חודש וכולי. אצל האשכנזים, מראש חודש אב יש מנהגי אבלות. גם אי אפשר לשטוף רצפות ולנקות וכולי.
 
ג´ינג´ית, איפוא זה כתוב?

איפוא כתוב שאסור לשטוף רצפה? לא ידעתי שזה אסור
 

giingiit

New member
מכיוון שבמנהגי אבלות לא נוהגים

לחדש דברים ויש בשטיפת רצפות משום התחדשות. זו לא הלכה, אלא מנהג חרדי שלא לנקות יותר מדי ולא לשטוף רצפות בימי האבל, מאותה סיבה שלא מתקלחים וכולי.
 

אמיתי 21

New member
מחר שבת את יכול להכין לכבוד שבת

עמ"י עש"ו גם מינהג של בית אל מתחילת חודש תמוז לינהוג באבלות . אז מה עשים ? ביום חמישי מכינים את הכל לכבוד שבת ולובשים את הבגדים בשבת ופושטים אותם ואז יש בגדים נקיים לשבת ומגוהצים לכבוד שבת קדוש וגם לכל השבוע
 

חרבונה

New member
הנה סיפור בענין הזה. בתי הגדולה

הנה סיפור בענין הזה. בתי הגדולה נפגשה עם שידוך בתשעת הימים. היא חזרה מזועזעת. "הוא ממש מסריח, אני לא נפגשת אתו יותר". אחרי שהתברר שחוץ מ"זה" הכל מוצא חן בעיניה, העלינו השערה (במסגרת הנסיונות לשכנע אותה להיפגש אתו שוב ) שאולי הוא לא מתקלח בתשעת הימים. טוב, היא השתכנעה ונפגשה שוב אחרי ... תשעת הימים. ואכן, הכל היה כשורה והם נשואים והכל בא על מקומו בשלום. אח"כ ספר אביו שהוא אמר לו לפני הפגישה להתקלח, והבחור אמר "מה ? בשביל בחורה שאני לא מכיר אפילו, אני אתקלח בתשעת הימים ?". זה הסיפור. למעשה . בא"י שאנחנו מדינה חמה בקייץ, ומזיעים, וכו´, מקלחת, החלפת בגדים וכדומה אינם בגדר הנאה ומותרות, אלא בגדר הכרח, ויש מקום להקל. בדיוק כמו שתיה בצום - אסורה. אולם אם מישהו שותה "שלוק", בשביל לקחת תרופות - זה לא הנאה, זה הכרח - ומותר.
 

giingiit

New member
גם אני שמעתי מחברה שהיתה בהרצאה

שנאמר שם שלהסריח זה חילול שם שמיים ולכן אדם אם הוא מסריח, צריך להתקלח. אני לא מבינה למה אי אפשר לנקוט שאמצעים למניעת ריח של זיעה. והאם אי אפשר לשטוף רק את המקומות הספציפיים שזקוקים לזה?
 
רגע רגע ../images/Emo88.gif

מותר אבל להתקלח במים קרים, לא? מה זה לא מים? לא רק שזה עוזר זה גם מרענן. או שלאשכנזים אסור?
 

חרבונה

New member
לא צריך להתפס ל"זיעה"

לא צריך להתפס ל"זיעה", ומה עם בגדים מקומטים וכדומה. הכלל הוא שכל מה שעושה לך הנאה - אסור בגלל האבילות, ומה שעושים בגלל ההכרח, לדוגמא : בגדים נורמאליים, מכובסים ומגוהצים, מקלחת להסרת לכלוך וזיעה, יהיה מותר. ואם תוסיפי עוד פרק תהלים למען הצלחת כלל ישראל, יצא הפסדך בשכרך.
 
אחי, לא להסחף

יש הבדל בין מקלחת להסרת לכלוך וזיעה לבין בגדים מכובסים ומגוהצים. אין בזה שום הכרח לענ"ד.
 

חרבונה

New member
זה אינדיוידואלי, לא ?

יש כאלה שלא מרגישים בריח זיעה, ויש שמרגישים "גועל נפש" בחולצה לא מגוהצת. ויש שצריכים את זה בעבודה, לדוגמא . כך נראה לעניות דעתי.
 
יש משהו בדבריך

אתה צודק לא חשבתי על זה שבעצם לכל אחד הסטנדרטים וההרגלים שלו, וחוץ מזה כל מקרה לגופו.
 

דודי 10

New member
קודם כל לא להילחץ בבקשה ../images/Emo101.gif

ראשית יש להבין שמדובר במ-נ-ה-ג ישראל כלומר לא מצווה כמו שבת וכשרות אלא מנהג לא שמנהג הוא "לא חשוב" חלילה - לא זה כוונתי אלא שמנהג הוא לפעמים שונה ויותר גמיש בין קהילות שונות שכן יש שנהגו כך ויש שנהגו קצת אחרת וכו וכו לאחר הקדמה זו , נוכל להמשיך ולומר שבימים אלו מהיום ר"ח אב (כולל) עד 9 באב (כולל) הינם 9 ימים שנוהגים בהם כמה מנהגים של אבלות על חורבן המקדש לא מכבסים (חוץ מלבנים לתינוקות וכדומה) וכן לא לובשים בגדים עליונים שחדשים מהכביסה (=בלבנים אין בעיה ומותר) (מי שאין לו בגדים נקיים שכבר לבשם לפני 9 הימים , ואין לו מה ללבוש כי הכל חדש מהכביסה...בדעתי שילבש הבגדים החדשים מהכביסה ביום שישי סמוך לשבת עבור השבת ויפשוט וילבש בגד אחר (כמי שמכין לשבת גם וגם וגם...) ואז יוכל ללובשם גם אחרי שבת , אבל לא לעשות כך בשבת כי זה מכין משבת ליום חול ... אלא לעשות לכבוד השבת - לפניה. בהלכה מובא לעשות כך לפני 9 הימים אך מי ששכח בלית ברירה נראה לי שיעשה כך סמוך לשבת שכן לכבוד שבת מותר ללבוש בגד חדש מהכביסה) לא מתרחצים רחיצה של תענוג ים בריכה ...וכן לא במקלחת לרחיצת תענוג במים חמים שמפו וכו אבל אם הרחיצה היא אינה תענוג וכל שכן אם מדובר בקצת חולי - מותר אך מובא להחמיר להתרחץ בקרים (או קרים יחסית) וגם בלי סבון , אך בערב שבת מותר (ונראה לי שכל אחד יוכל לשער בעצמו אם זה רחיצת תענוג או לא ולעשות את הרחיצה באופן שאינה תענוג (חמים סבון וכו) גם לא שומעים מוזיקה בימים אלו מי שמקל בכל הנ"ל כמו חולה וכו כדאי שיחמיר מיום ז´ באב שאז פרצו האוייב להיכל כל זה כיוון ש"משנכנס אב ממעטים בשמחה"...... אבל בחסידות פירשו בפנימיות ..."משנכנס אב - ממעטים (את עניני חורבן שבאב, וזאת ) בשמחה " (כלומר ממעטים את אב עם שמחה) ולכן עושים שמחה של מצווה בימים אלו שהיא מותרת ובפרט סיום מסכתות בלימוד ... וכן לומדים בימים אלו הלכות בניית בית המקדש כפי שמופיע להלכה ברמבם וכפי שמובא בת"נך בנבואת יחזקל כיוון שאמר הקב"ה : בני תלמדו את תורת הבית ואני מעלה עליכם כאילו בנאתם אותו ... ויהי רצון שע"י זה נזכה לראות בבנית המקדש השלילשי אמן כן יהי רצון
 
../images/Emo45.gif אשריך דודי ישר כח ../images/Emo45.gif

ניסוח יפה וגם מובן.... ממש מממש תודה על ההשקעה בונה את כל ההלכה הבאת
אבל השאלה היא האם מותר לכבוד שבת ללבוש בגדי חול {שהם מכובסים לפני ר"ח אב} ולהוריד אותם ולהחליף אותם באחרים וכו?
 

דודי 10

New member
בהילוך איטי

אכן זו הייתה כוונתי ...לעשות כך . וכבר הביאו כאן עצה (שאולי טובה משלי) - להשים אותם על הריצפה... בנוסף לזה שכחנו להזכיר גם שלא אוכלים בשר ולא שותים יין בתשעה ימים אלו (ולעניין של בריאות - מותר)
 
למעלה