פיצול קו 974 לשני קווים

konforty25

Active member
החל מיום שישי, ה- 29.3.24, יפוצל קו 974 לשני קווים מהירים על מנת לקצר את זמני הנסיעות.

קו 974- בין אלעד לחיפה- ללא מעבר ברכסים
קו 945- בין אלעד לרכסים- ללא הגעה לחיפה
 

Ccyclist

Well-known member
החל מיום שישי, ה- 29.3.24, יפוצל קו 974 לשני קווים מהירים על מנת לקצר את זמני הנסיעות.

קו 974- בין אלעד לחיפה- ללא מעבר ברכסים
קו 945- בין אלעד לרכסים- ללא הגעה לחיפה

אלעד - חיפה אני מבין, חיבור ראשי מעיירה גדולה לצד כביש 6 לעיר גדולה בצפון. אלעד רכסים ??? למה כפר של 12,000 במטרופולין חיפה צריך קו בינעירוני משולי המרכז? אם לא פרקטי להכניס את קו 974 לרכסים - עדיף שתהיה לו תחנה כלשהי במחלף יגור ושם חיבור של קו מקומי לרכסים כמו במערכת תח"צ היררכית הגיונית. אם תחנה כזו אינה פרקטית - שיסעו עד מרכזית המפרץ ויסעו בקו שוודאי יש משם לרכסים.

הבחירה לבזבז נהגים ואוטובוסים על קו בינעירוני לישוב קטן כל כך היא הסיבה ל"מחסור" לכאורה בנהגים.

תחבורת המונים אינה תחבורה במונית.
 

מוישי67

Active member
אלעד - חיפה אני מבין, חיבור ראשי מעיירה גדולה לצד כביש 6 לעיר גדולה בצפון. אלעד רכסים ??? למה כפר של 12,000 במטרופולין חיפה צריך קו בינעירוני משולי המרכז? אם לא פרקטי להכניס את קו 974 לרכסים - עדיף שתהיה לו תחנה כלשהי במחלף יגור ושם חיבור של קו מקומי לרכסים כמו במערכת תח"צ היררכית הגיונית. אם תחנה כזו אינה פרקטית - שיסעו עד מרכזית המפרץ ויסעו בקו שוודאי יש משם לרכסים.

הבחירה לבזבז נהגים ואוטובוסים על קו בינעירוני לישוב קטן כל כך היא הסיבה ל"מחסור" לכאורה בנהגים.

תחבורת המונים אינה תחבורה במונית.
קו 974 הוא קו סופ"ש שנוסע בין ריכוזים חרדיים. הקו מראש לא מגיע למרכזית המפרץ, ולא מתוכנן לשרת מוקדי החלפה גדולים, אין שום צורך בזה, ולראיה, אין אף קו אוטובוס באמצע השבוע מאלעד לחיפה, ומי שרוצה להגיע מאלעד לחיפה באמצע השבוע - עושה זאת כמו שצריך, במערכת היררכית, דרך בני ברק או תל אביב (תלוי לאן בחיפה צריך להגיע).
כקו שמגיע לריכוזים חרדיים, גודל הריכוז החרדי בחיפה, הוא כגודל העיר רכסים בערך, ולצורך העניין, חיפה היא לא עיר גדולה יותר מרכסים.
לכן, אין שום סיבה להעדיף עיר אחת על פני השניה, ולתת שירות לחיפה ולא לרכסים או להיפך.
מסלול שמסתובב גם בחיפה וגם ברכסים הוא מסלול מתיש, וזו הסיבה שעכשיו פיצלו אותו, כנראה בדקו ומצאו שיש מספיק נוסעים לכל יעד, והחליטו לחסוך בקילומטרים ובזמן נסיעה, ובמקום שכל אוטובוס ייסע ל2 הערים, כשחצי מהנוסעים יורדים בעיר הראשונה, כך כל אוטובוס ייסע בצורה יותר יעילה, ורק ליעד שהנוסעים שלו רוצים להגיע.
 

מנכל אחד

Active member
קו 974 הוא קו סופ"ש שנוסע בין ריכוזים חרדיים. הקו מראש לא מגיע למרכזית המפרץ, ולא מתוכנן לשרת מוקדי החלפה גדולים, אין שום צורך בזה, ולראיה, אין אף קו אוטובוס באמצע השבוע מאלעד לחיפה, ומי שרוצה להגיע מאלעד לחיפה באמצע השבוע - עושה זאת כמו שצריך, במערכת היררכית, דרך בני ברק או תל אביב (תלוי לאן בחיפה צריך להגיע).
כקו שמגיע לריכוזים חרדיים, גודל הריכוז החרדי בחיפה, הוא כגודל העיר רכסים בערך, ולצורך העניין, חיפה היא לא עיר גדולה יותר מרכסים.
לכן, אין שום סיבה להעדיף עיר אחת על פני השניה, ולתת שירות לחיפה ולא לרכסים או להיפך.
מסלול שמסתובב גם בחיפה וגם ברכסים הוא מסלול מתיש, וזו הסיבה שעכשיו פיצלו אותו, כנראה בדקו ומצאו שיש מספיק נוסעים לכל יעד, והחליטו לחסוך בקילומטרים ובזמן נסיעה, ובמקום שכל אוטובוס ייסע ל2 הערים, כשחצי מהנוסעים יורדים בעיר הראשונה, כך כל אוטובוס ייסע בצורה יותר יעילה, ורק ליעד שהנוסעים שלו רוצים להגיע.
אני אוסיף שמכיון שמדובר בקו סופ"ש בלבד שפועל בשעות השיא, השימוש בקו מפחית במעט את המעבר בבני ברק, ולכן ככל שיתרבו הקווים הישירים מאלעד, פתח תקווה ולוד לערים ברחבי הארץ, כך יפחת הביקוש בבני ברק,
 

Ccyclist

Well-known member
קו 974 הוא קו סופ"ש שנוסע בין ריכוזים חרדיים. הקו מראש לא מגיע למרכזית המפרץ, ולא מתוכנן לשרת מוקדי החלפה גדולים, אין שום צורך בזה, ולראיה, אין אף קו אוטובוס באמצע השבוע מאלעד לחיפה, ומי שרוצה להגיע מאלעד לחיפה באמצע השבוע - עושה זאת כמו שצריך, במערכת היררכית, דרך בני ברק או תל אביב (תלוי לאן בחיפה צריך להגיע).
כקו שמגיע לריכוזים חרדיים, גודל הריכוז החרדי בחיפה, הוא כגודל העיר רכסים בערך, ולצורך העניין, חיפה היא לא עיר גדולה יותר מרכסים.
לכן, אין שום סיבה להעדיף עיר אחת על פני השניה, ולתת שירות לחיפה ולא לרכסים או להיפך.
מסלול שמסתובב גם בחיפה וגם ברכסים הוא מסלול מתיש, וזו הסיבה שעכשיו פיצלו אותו, כנראה בדקו ומצאו שיש מספיק נוסעים לכל יעד, והחליטו לחסוך בקילומטרים ובזמן נסיעה, ובמקום שכל אוטובוס ייסע ל2 הערים, כשחצי מהנוסעים יורדים בעיר הראשונה, כך כל אוטובוס ייסע בצורה יותר יעילה, ורק ליעד שהנוסעים שלו רוצים להגיע.

אפשר לחסוך את הכניסה המייגעת באמצעות תחנה במחלף יגור והחלפה שם.

יש נקודה מסויימת שבה צריך לומר לא. ישוב של 12,000 זו נקודה טובה להתחיל לסרב.

אלעד תקבל תחנת רכבת בשנים הקרובות ואני מקוונ שיעודדו שימוש היררכי הגיוני ברכבת מאלעד למקומות על הרשת הרכבתית ואוטובוסים משלימים משם לשכונות וערי לווין שאינם בסדר גודל המצדיק קווים בינעירוניים.
 
נערך לאחרונה ב:

מנכל אחד

Active member
אפשר לחסוך את הכניסה המייגעת באמצעות תחנה במחלף יגור והחלפה שם.

יש נקודה מסויימת שבה צריך לומר לא. ישוב של 12,000 זו נקודה טובה להתחיל לסרב.

אלעד תקבל תחנת רכבת בשנים הקרובות ואני מקוונ שיעודדו שימוש היררכי הגיוני ברכבת מאלעד למקומות על הרשת הרכבתית ואוטובוסים משלימים משם לשכונות וערי לווין שאינם בסדרהגודל המצדיק קווים בינעירוניים.
יש של 12,000 עם שימוש כפול מהאזור, זו לא נקודה טובה להתחיל לסרב.
במיוחד שיש להם אופציה אחרת והיא לעבור בבני ברק, שזאת אופציה מועדפת מבחינת הנוסעים מאשר לעמוד בצומת יגור, ובמקרה של פקק להתקע בלי מענה, וזה דבר שעדיף למנוע.

בנוסף, מעבר בצומת יגור פירושו הפעלה של שירות אזורי בשעות שאין בהם צורך רק בשביל הנוסעים שצריכים מעבר, כבר עדיף שהאוטובוס יכנס לתוך רכסים מאשר להפעיל מערך שלם של אוטובוסים רק בשביל הנוסעים שיורדים מהאוטובוס הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
יש של 12,000 עם שימוש כפול מהאזור, זו לא נקודה טובה להתחיל לסרב.
במיוחד שיש להם אופציה אחרת והיא לעבור בבני ברק, שזאת אופציה מועדפת מבחינת הנוסעים מאשר לעמוד בצומת יגור, ובמקרה של פקק להתקע בלי מענה, וזה דבר שעדיף למנוע.

בנוסף, מעבר בצומת יגור פירושו הפעלה של שירות אזורי בשעות שאין בהם צורך רק בשביל הנוסעים שצריכים מעבר, כבר עדיף שהאוטובוס יכנס לתוך רכסים מאשר להפעיל מערך שלם של אוטובוסים רק בשביל הנוסעים שיורדים מהאוטובוס הזה.

שירות אזורי הגיוני כמו קריית וויזניץ' - רכסים כחלק ממטרופולין חיפה רבתי הגיוני יותר בעיניי. אם יש היתכנות להאריך את הקו ליוקנעם כך שההחלפה תהיה במקום נחמד יותר ממחלף כלשהו - מה טוב. עקרונית אני מעדיף תחנות מרכזיות על פני מחלפים למיניהם, אבל במערכת הגיונית קווי חרדים על כביש 6 צריכים להוריד נוסעים היכנשהו. יתכן שתחנת כפר יהושע תתאים לכך.

הציבור הכללי בפרוזדור ירושלים מתבקש להחליף קווים במחלף חמד כדי להגיע לישובי הסביבה. קו 485 מנתב"ג למשל לא נכנס למבשרת אלא דורש מהנוחתים בשדה על מטענם שיחליפו לקו מקומי.

רכסים היא עיירת לווין וצריכה שירות מקומי - אזורי של עיירת לווין. לשלוח אליה קווים בינעירוניים זה למתוח את השמיכה הקצרה עד שהיא תיקרע. אני לא חושב שיש הרבה דוגמאות שעיר לווין בת 12,000 תושבים במטרופולין תקבל קו ייעודי של 80 ק"מ.
 

מוישי67

Active member
שירות אזורי הגיוני כמו קריית וויזניץ' - רכסים כחלק ממטרופולין חיפה רבתי הגיוני יותר בעיניי
הביקוש ליעדים חרדים בסופ"ש הוא חריג, אי אפשר להשליך מהביקושים ותנועת הנוסעים של אמצע השבוע - לסופ"ש, וזו דוגמה מצוינת לכך.
בין ערים ושכונות שמתגוררים בהם הרבה חרדים, יש בסופ"ש ביקוש גבוה ליעדים, שבדרך כלל הביקוש אליהם אפסי, ומנגד, יעדים אזוריים שיש אליהם ביקוש גבוה באמצע השבוע - הביקוש בסופ"ש אפסי.
הדוגמה הזאת היא של 2 יעדים, חיפה ואלעד או רכסים ואלעד, שהביקוש אליהם אפסי באמצע השבוע, ובסופ"ש ביקוש גבוה. ומצד שני, אוטובוסים עירוניים בין השכונות עם הרבה חרדים בחיפה, (לדוגמה, הדר) לבין שאר השכונות - אפסי בסופ"ש.
כמו"כ, הביקוש לנסיעות בין רכסים לחיפה קיים באמצע השבוע, אבל כמעט ולא קיים בסופ"ש.
התעקשות על מערכת היררכית בסופ"ש, שתהיה דומה למערכת של אמצע השבוע, היא בזבוז גדול של קילומטרים וזמן נסיעה, נצטרך להפעיל מערכת של קווים עירוניים ואזוריים שאין בהם כל צורך, ומטרתם אך ורק להביא את הנוסעים הבינעירוניים לתוך השכונה, ללא מטרה נוספת.
חסרון נוסף הוא שכשרוב הנוסעים עם תיקים, מזוודות ועגלות, האוטובוסים העירוניים מצליחים לשנע פחות נוסעים מאשר אוטובוס בינעירוני מה שיגרור צורך בתוספת נסיעות פנימיות, ובסופו של דבר בזבזנו יותר קילומטרים ושעות עבודה של נהגים, מאשר באפשרות של נסיעות ישירות.

וזו הסיבה לכל קווי הסופ"ש החרדים, שלא קיימים באמצע השבוע, מערכת היררכית היא יעילה כשהביקוש הפנימי/האזורי - קשיח, אבל כשהוא לא קיים (או כמעט ולא קיים) אין סיבה למערכת היררכית.
באמצע השבוע - אכן ברוב המקרים פועלת מערכת היררכית גם בערים חרדיות, ומשרד התחבורה פועל להמשך הגברת המערכת, קיצור מסלולי קווים בינעירוניים והגברת תדירות הפנימיים
 

Ccyclist

Well-known member
הביקוש ליעדים חרדים בסופ"ש הוא חריג, אי אפשר להשליך מהביקושים ותנועת הנוסעים של אמצע השבוע - לסופ"ש, וזו דוגמה מצוינת לכך.
בין ערים ושכונות שמתגוררים בהם הרבה חרדים, יש בסופ"ש ביקוש גבוה ליעדים, שבדרך כלל הביקוש אליהם אפסי, ומנגד, יעדים אזוריים שיש אליהם ביקוש גבוה באמצע השבוע - הביקוש בסופ"ש אפסי.
הדוגמה הזאת היא של 2 יעדים, חיפה ואלעד או רכסים ואלעד, שהביקוש אליהם אפסי באמצע השבוע, ובסופ"ש ביקוש גבוה. ומצד שני, אוטובוסים עירוניים בין השכונות עם הרבה חרדים בחיפה, (לדוגמה, הדר) לבין שאר השכונות - אפסי בסופ"ש.
כמו"כ, הביקוש לנסיעות בין רכסים לחיפה קיים באמצע השבוע, אבל כמעט ולא קיים בסופ"ש.
התעקשות על מערכת היררכית בסופ"ש, שתהיה דומה למערכת של אמצע השבוע, היא בזבוז גדול של קילומטרים וזמן נסיעה, נצטרך להפעיל מערכת של קווים עירוניים ואזוריים שאין בהם כל צורך, ומטרתם אך ורק להביא את הנוסעים הבינעירוניים לתוך השכונה, ללא מטרה נוספת.
חסרון נוסף הוא שכשרוב הנוסעים עם תיקים, מזוודות ועגלות, האוטובוסים העירוניים מצליחים לשנע פחות נוסעים מאשר אוטובוס בינעירוני מה שיגרור צורך בתוספת נסיעות פנימיות, ובסופו של דבר בזבזנו יותר קילומטרים ושעות עבודה של נהגים, מאשר באפשרות של נסיעות ישירות.

וזו הסיבה לכל קווי הסופ"ש החרדים, שלא קיימים באמצע השבוע, מערכת היררכית היא יעילה כשהביקוש הפנימי/האזורי - קשיח, אבל כשהוא לא קיים (או כמעט ולא קיים) אין סיבה למערכת היררכית.
באמצע השבוע - אכן ברוב המקרים פועלת מערכת היררכית גם בערים חרדיות, ומשרד התחבורה פועל להמשך הגברת המערכת, קיצור מסלולי קווים בינעירוניים והגברת תדירות הפנימיים

תנועת סופ"ש היא דבר שקיים בכל העולם כי אנשים יוצאים למוקדי פנאי ומבקרים את קרוביהם וחבריהם בזמן החופשי שלהם. המערכות ההיררכיות בנויות כדי לאפשר זאת. הן בנויות גם לתנועת השיא של החגים השונים, ואף לארועים רבי משתתפים כמו תחרויות ספורט, מצעדים והפגנות בהשתתפות מאות אלפים, לעיתים קרובות פי 2 או 4 ממירון בלי שהדבר יורגש, ולעיתים פי 5 ואפילו 10 ממירון עם תיגבור מזערי כמו מעבר לתדירויות יום חול במקום תדירויות סופ"ש. ביום ראשון חגגו ברחבי ארה"ב את יום סט פטריק, אני בטוח שתמצאו נתונים על המצעדים בניו יורק, בוסטון ושיקאגו, ועל ההיערכות שם.

ככל שאתם מחלישים את המערכת ההיררכית בדירדור תדירויות, בקיצוץ קיבולת של מאות בנסיעות קצרות לקיבולת של עשרות בנסיעות ארוכות, בריבוי קווים מבלבל בתדירות נמוכה לכל מקום - כך אתם מאבדים את היכולת להגיע ממקום למקום ביעילות שאפשרית רק במערכת היררכית.
 
נערך לאחרונה ב:
אלעד - חיפה אני מבין, חיבור ראשי מעיירה גדולה לצד כביש 6 לעיר גדולה בצפון. אלעד רכסים ??? למה כפר של 12,000 במטרופולין חיפה צריך קו בינעירוני משולי המרכז? אם לא פרקטי להכניס את קו 974 לרכסים - עדיף שתהיה לו תחנה כלשהי במחלף יגור ושם חיבור של קו מקומי לרכסים כמו במערכת תח"צ היררכית הגיונית. אם תחנה כזו אינה פרקטית - שיסעו עד מרכזית המפרץ ויסעו בקו שוודאי יש משם לרכסים.

הבחירה לבזבז נהגים ואוטובוסים על קו בינעירוני לישוב קטן כל כך היא הסיבה ל"מחסור" לכאורה בנהגים.

תחבורת המונים אינה תחבורה במונית.
במונחי שימוש וביקוש תחב"צ כפר חרדי של 12 אלף איש שווה ערך ליישוב של 100 אלף תושבים.

אני רוצה להאמין שהחלוקה הזו נעשתה דווקא מטעמי ביקוש/ שימוש ובעצם בחיסכון של סיבובים מיותרים ולא מטעמים פוליטים.
 

Ccyclist

Well-known member
במונחי שימוש וביקוש תחב"צ כפר חרדי של 12 אלף איש שווה ערך ליישוב של 100 אלף תושבים.

אני רוצה להאמין שהחלוקה הזו נעשתה דווקא מטעמי ביקוש/ שימוש ובעצם בחיסכון של סיבובים מיותרים ולא מטעמים פוליטים.

אינני מתרעם על עצם השירות. אני מתרעם על הבחירה להעדיף שירות בינעירוני ישיר שעולה שתי שעות נהג ל 100 נוסעים על פני שירות היררכי כלשהו שיכול לשרת 200-300 נוסעים באותן שתי שעות נהג ואוטובוס בקו מקומי מהישוב הקטן למוקד בינעירוני חזק יותר כמו חיפה או יוקנעם.

בשירשור אחר ישנו פרסום על התיגבור פעלת קו רכבת ישראל ממודיעין לירושלים לפעם בחצי שעה והפניית נוסעים חרדים לשם ממודיעין עילית. אני מקווה שיפנו לתחנת פאתי מודיעין גם נוסעים חרדים מבית שמש, אלעד, בני ברק ואפילו אשדוד. הסיבה לכך היא שרכבת אחת בת 12 קרונות (זה חלק מהתיגבור) מקבילה בקיבולתה ל 20-25 אוטובוסים, ו 2 רכבות בשעה יורידו 80-100 אוטובוסים בשעה מכביש 1. לפי גוגל המקטע אורך 20 דקות במהירות של רכב פרטי, חיסכון של 33.3 - 26.6 שעות נהג בשעה במערכת שחסרים בה נהגים.

לדעתי יש משהו מאד חיובי בכך שהאוכלוסייה החרדית מתנייעת בתח"צ באחוזים גבוהים יותר מאוכלוסיות אחרות. מה ששלילי בעיניי היא הדרך הלא יעילה שבה נציגיהם מצפים שהשירות יינתן. כשאני רואה דוגמה טובה ויעילה לשירות אני משבח אותה, כשאני רואה דוגמה רעה ובזבזנית - אני מגנה אותה.
 

מנכל אחד

Active member
אינני מתרעם על עצם השירות. אני מתרעם על הבחירה להעדיף שירות בינעירוני ישיר שעולה שתי שעות נהג ל 100 נוסעים על פני שירות היררכי כלשהו שיכול לשרת 200-300 נוסעים באותן שתי שעות נהג ואוטובוס בקו מקומי מהישוב הקטן למוקד בינעירוני חזק יותר כמו חיפה או יוקנעם.

בשירשור אחר ישנו פרסום על התיגבור פעלת קו רכבת ישראל ממודיעין לירושלים לפעם בחצי שעה והפניית נוסעים חרדים לשם ממודיעין עילית. אני מקווה שיפנו לתחנת פאתי מודיעין גם נוסעים חרדים מבית שמש, אלעד, בני ברק ואפילו אשדוד. הסיבה לכך היא שרכבת אחת בת 12 קרונות (זה חלק מהתיגבור) מקבילה בקיבולתה ל 20-25 אוטובוסים, ו 2 רכבות בשעה יורידו 80-100 אוטובוסים בשעה מכביש 1. לפי גוגל המקטע אורך 20 דקות במהירות של רכב פרטי, חיסכון של 33.3 - 26.6 שעות נהג בשעה במערכת שחסרים בה נהגים.

לדעתי יש משהו מאד חיובי בכך שהאוכלוסייה החרדית מתנייעת בתח"צ באחוזים גבוהים יותר מאוכלוסיות אחרות. מה ששלילי בעיניי היא הדרך הלא יעילה שבה נציגיהם מצפים שהשירות יינתן. כשאני רואה דוגמה טובה ויעילה לשירות אני משבח אותה, כשאני רואה דוגמה רעה ובזבזנית - אני מגנה אותה.
אני מנסה להבין את היעילות התחבורתית שאתה מציע
נניח שיש 160 נוסעים לחיפה ורכסים כאחד, וצריך בשביל זה 4 אוטובוסים (להזכירך, הביקוש הוא באותה השעה פחות או יותר)
לדעתך עדיף שיהיו 4 אוטובוסים שימשיכו בנסיעה חצי ריקים במקטע שבין צומת יגור ועד חיפה, ובנוסף להפעיל את קו 72 חיפה כפר חסידים באופן סדיר גם בשעות שכיום הוא לא פעיל ושאין בו יותר מידי שימוש.
80 אנשים בטווח של 20 דקות בצומת יגור, עם כל המטלטלים שלהם ועם ילדים קטנים שישנים, ומשם יעלו עם תכולה של תא מטען שלם, מזוודות ועגלות לאוטובוס עירוני, וכיון שסביר שאוטובוס עירוני אחד לא יספיק, אז חלקם ימתינו לאוטובוס שבא אחריו.
יש כמובן צורך לחשב שלעיתים יש פקקים, ולכן צריך גם להאריך את השירות של קו 72 בעוד שעה לפחות מעבר לזמן החזוי שלו.
או שמא לדעתך עדיף בכלל שגם השירות מירושלים ובני ברק, מודיעין עילית ובית שמש גם יעצרו בצומת יגור, ואז יצרכו להפעיל את 72 בתדירות של 8 נסיעות בשעה בזמן שהקווים שמהם יורדים הנוסעים ממשיכים חצי ריקים לחיפה

אתה באמת חושב שמישהו יסע באוטובוס במקרה כזה?
אם אין כוונתך שצריך לבטל קווים ישירים ממקומות אחרים אז סביר שאנשים יעדיפו לבצע החלפה בבני ברק, ויעמיסו עוד יותר על בני ברק, גם בכניסה (באוטובוס מאלעד) וגם ביציאה (באוטובוס לרכסים
 
אני מנסה להבין את היעילות התחבורתית שאתה מציע
נניח שיש 160 נוסעים לחיפה ורכסים כאחד, וצריך בשביל זה 4 אוטובוסים (להזכירך, הביקוש הוא באותה השעה פחות או יותר)
לדעתך עדיף שיהיו 4 אוטובוסים שימשיכו בנסיעה חצי ריקים במקטע שבין צומת יגור ועד חיפה, ובנוסף להפעיל את קו 72 חיפה כפר חסידים באופן סדיר גם בשעות שכיום הוא לא פעיל ושאין בו יותר מידי שימוש.
80 אנשים בטווח של 20 דקות בצומת יגור, עם כל המטלטלים שלהם ועם ילדים קטנים שישנים, ומשם יעלו עם תכולה של תא מטען שלם, מזוודות ועגלות לאוטובוס עירוני, וכיון שסביר שאוטובוס עירוני אחד לא יספיק, אז חלקם ימתינו לאוטובוס שבא אחריו.
יש כמובן צורך לחשב שלעיתים יש פקקים, ולכן צריך גם להאריך את השירות של קו 72 בעוד שעה לפחות מעבר לזמן החזוי שלו.
או שמא לדעתך עדיף בכלל שגם השירות מירושלים ובני ברק, מודיעין עילית ובית שמש גם יעצרו בצומת יגור, ואז יצרכו להפעיל את 72 בתדירות של 8 נסיעות בשעה בזמן שהקווים שמהם יורדים הנוסעים ממשיכים חצי ריקים לחיפה

אתה באמת חושב שמישהו יסע באוטובוס במקרה כזה?
אם אין כוונתך שצריך לבטל קווים ישירים ממקומות אחרים אז סביר שאנשים יעדיפו לבצע החלפה בבני ברק, ויעמיסו עוד יותר על בני ברק, גם בכניסה (באוטובוס מאלעד) וגם ביציאה (באוטובוס לרכסים
הדוגמה הזו הבהירה לי היטב את הטיעון הקבוע של ccyclist. במצב הקיים יש רק 4 נסיעות מרכסים, לאלעד, ונגיד שתיים לירושלים ושלוש לבני ברק. ההצעה היא שבמקום אותן הסעות ספיישל יצא כל שעה אוטובוס מרכסים וכיו"ב ישובים קטנים לחיפה דרך צומת יגור, שם יתוספו אליהם נוסעים מישובים נוספים באזור (איבטין? קרית טבעון? נופית?). אולי אפילו להגביר תדירות ושחלק מהנסיעות מכל ישוב קטן כזה יגיעו עד הצומת ויחזרו לעוד סיבוב וחלק יסעו ממש לחיפה (וכך החלפה ביגור תהיה מהירה, כמו בצומת מסובים). מחיפה אדם יוכל להגיע לא רק לאלעד אלא ליעדים בחיפה עצמה כגון : בית חולים, טכניון, אוניברסיטה, מוזיאונים וכו', וכמובן ברכבת או באוטובוס בינעירוני לכל הארץ. כך יזכו תושבי רכסים לגמישות ולתדירות וגם יותר ישובים באזור לשרות סביר יותר ממה שיש עכשיו (מנופית כמדומני אין כמעט).
כמו שאם ארצה להגיע מבת ים לאופקים לא סביר שיהיה קו כזה, ועוד קו לשדרות ועוד אחד לקיבוץ כלשהו באזור. הרבה יותר סביר לקחת אוטובוס לאיזו עיירה או קיבוץ שבא לי מתחנת אשקלון , או אפילו מת.מ. ת"א (משם הבעיה אחרת). זה אכן הסידור בפועל . וכך חיילים מחליפים אוטובוסים עם צ'ימידנים, גם כשלא ישנו חודש וחופשתם ליומיים בלבד. זאת מפני שתחבורה ציבורית בעולם עם משאבים מוגדרים אינה יכולה להיות שרות הסעה דלת לדלת, כי מדובר באינספור דלתות.
אותם פחות מ200 איש, כדבריך, שמעוניינים בנסיעה הספציפית הזו מרכסים לאלעד, באופן נוח לעגלות וכו' (אם כי כנראה לא כולם מטופלים בכל זמן נתון בזאטוטים ועגלה), אולי יבחרו לשכור אוטובוסים , לשכור או לקנות רכב,לשלם למונית או , בהינתן מגבלת תקציב, לשנות את הרגלי הסופ"ש ולנסוע לאלעד לעתים רחוקות יותר. כנראה שיש כנראה הרבה יותר אנשים שמעוניינים לנסוע מחולון ובת ים לבאר שבע או חיפה על בסיס שבועי לפחות ומחליפים רכבת בהגנה.
 

מנכל אחד

Active member
הדוגמה הזו הבהירה לי היטב את הטיעון הקבוע של ccyclist. במצב הקיים יש רק 4 נסיעות מרכסים, לאלעד, ונגיד שתיים לירושלים ושלוש לבני ברק. ההצעה היא שבמקום אותן הסעות ספיישל יצא כל שעה אוטובוס מרכסים וכיו"ב ישובים קטנים לחיפה דרך צומת יגור, שם יתוספו אליהם נוסעים מישובים נוספים באזור (איבטין? קרית טבעון? נופית?). אולי אפילו להגביר תדירות ושחלק מהנסיעות מכל ישוב קטן כזה יגיעו עד הצומת ויחזרו לעוד סיבוב וחלק יסעו ממש לחיפה (וכך החלפה ביגור תהיה מהירה, כמו בצומת מסובים). מחיפה אדם יוכל להגיע לא רק לאלעד אלא ליעדים בחיפה עצמה כגון : בית חולים, טכניון, אוניברסיטה, מוזיאונים וכו', וכמובן ברכבת או באוטובוס בינעירוני לכל הארץ. כך יזכו תושבי רכסים לגמישות ולתדירות וגם יותר ישובים באזור לשרות סביר יותר ממה שיש עכשיו (מנופית כמדומני אין כמעט).
כמו שאם ארצה להגיע מבת ים לאופקים לא סביר שיהיה קו כזה, ועוד קו לשדרות ועוד אחד לקיבוץ כלשהו באזור. הרבה יותר סביר לקחת אוטובוס לאיזו עיירה או קיבוץ שבא לי מתחנת אשקלון , או אפילו מת.מ. ת"א (משם הבעיה אחרת). זה אכן הסידור בפועל . וכך חיילים מחליפים אוטובוסים עם צ'ימידנים, גם כשלא ישנו חודש וחופשתם ליומיים בלבד. זאת מפני שתחבורה ציבורית בעולם עם משאבים מוגדרים אינה יכולה להיות שרות הסעה דלת לדלת, כי מדובר באינספור דלתות.
אותם פחות מ200 איש, כדבריך, שמעוניינים בנסיעה הספציפית הזו מרכסים לאלעד, באופן נוח לעגלות וכו' (אם כי כנראה לא כולם מטופלים בכל זמן נתון בזאטוטים ועגלה), אולי יבחרו לשכור אוטובוסים , לשכור או לקנות רכב,לשלם למונית או , בהינתן מגבלת תקציב, לשנות את הרגלי הסופ"ש ולנסוע לאלעד לעתים רחוקות יותר. כנראה שיש כנראה הרבה יותר אנשים שמעוניינים לנסוע מחולון ובת ים לבאר שבע או חיפה על בסיס שבועי לפחות ומחליפים רכבת בהגנה.
כמו שציינתי, הביקוש במקרה הזה ידוע מראש, כלומר גם יפרסו את 4 הנסיעות על פני מספר שעות, עדיין עיקר הביקוש יתרכז לתחילת השירות במוצאי שבת, וסוף השירות ביום שישי.
ניתן לפרוס מעט את השירות, כלומר להוציא נסיעה כל 10 דקות במקום להוציא את כל הנסיעות ביחד, יש לזה מעט תועלת מבחינת רמת השירות, וסיכון של השארת נוסעים ללא מענה (כי אולי יותר מקיבולת של אוטובוס ירצו לנסוע בנסיעה האחרונה), ולכן בדרך כלל בקווים עם ביקוש של עד 3 אוטבוסים מוציאים את כל הנסיעות באותה השעה.
לגבי חיילים, הביקוש מאוד משתנה ולא קשיח, ולכן יש קושי לצפות מה יהיו הביקושים.
הצבא הוא הגוף היחד שיודע את הביקוש האמיתי והביקושים גם מספיקים לכדי למלא אוטובוסים בחיילים בלבד, ולכן (כל עוד משרד התחבורה משלם מחיר כפול מהמקובל בשוק התיירות לנסיעה בינעירונית) יותר יעיל וזול שהצבא יפעיל מערך הסעות בסופ"ש ויסתמך על התח"צ בשאר ימות השבוע.
 

מוישי67

Active member
הדוגמה הזו הבהירה לי היטב את הטיעון הקבוע של ccyclist. במצב הקיים יש רק 4 נסיעות מרכסים, לאלעד, ונגיד שתיים לירושלים ושלוש לבני ברק. ההצעה היא שבמקום אותן הסעות ספיישל יצא כל שעה אוטובוס מרכסים וכיו"ב ישובים קטנים לחיפה דרך צומת יגור, שם יתוספו אליהם נוסעים מישובים נוספים באזור (איבטין? קרית טבעון? נופית?). אולי אפילו להגביר תדירות ושחלק מהנסיעות מכל ישוב קטן כזה יגיעו עד הצומת ויחזרו לעוד סיבוב וחלק יסעו ממש לחיפה (וכך החלפה ביגור תהיה מהירה, כמו בצומת מסובים). מחיפה אדם יוכל להגיע לא רק לאלעד אלא ליעדים בחיפה עצמה כגון : בית חולים, טכניון, אוניברסיטה, מוזיאונים וכו', וכמובן ברכבת או באוטובוס בינעירוני לכל הארץ. כך יזכו תושבי רכסים לגמישות ולתדירות וגם יותר ישובים באזור לשרות סביר יותר ממה שיש עכשיו (מנופית כמדומני אין כמעט).
כמו שאם ארצה להגיע מבת ים לאופקים לא סביר שיהיה קו כזה, ועוד קו לשדרות ועוד אחד לקיבוץ כלשהו באזור. הרבה יותר סביר לקחת אוטובוס לאיזו עיירה או קיבוץ שבא לי מתחנת אשקלון , או אפילו מת.מ. ת"א (משם הבעיה אחרת). זה אכן הסידור בפועל . וכך חיילים מחליפים אוטובוסים עם צ'ימידנים, גם כשלא ישנו חודש וחופשתם ליומיים בלבד. זאת מפני שתחבורה ציבורית בעולם עם משאבים מוגדרים אינה יכולה להיות שרות הסעה דלת לדלת, כי מדובר באינספור דלתות.
אותם פחות מ200 איש, כדבריך, שמעוניינים בנסיעה הספציפית הזו מרכסים לאלעד, באופן נוח לעגלות וכו' (אם כי כנראה לא כולם מטופלים בכל זמן נתון בזאטוטים ועגלה), אולי יבחרו לשכור אוטובוסים , לשכור או לקנות רכב,לשלם למונית או , בהינתן מגבלת תקציב, לשנות את הרגלי הסופ"ש ולנסוע לאלעד לעתים רחוקות יותר. כנראה שיש כנראה הרבה יותר אנשים שמעוניינים לנסוע מחולון ובת ים לבאר שבע או חיפה על בסיס שבועי לפחות ומחליפים רכבת בהגנה.
מה שמיוחד במקרה הזה, ושונה מהמקרים האחרים שעליהם אתה מדבר, הוא שבמקרה הזה יש (ביום שישי אחה"צ) ביקוש מאלעד לרכסים, אבל יש אפס ביקוש משאר היישובים באזור (ואפילו מחיפה!!) לרכסים.
כל הדוגמאות הטובות שנתת פה, וגם ccyclict, יש ביקוש ישיר, ויש גם ביקוש אזורי. לדוגמה, מבת ים לאופקים יש ביקוש קטן, אבל יש גם ביקוש קשיח שקיים כל הזמן מבת ים לתל אביב, ומאופקים לאשקלון גם הביקוש מאוד נמוך, אבל קיים. במקרים כאלו, יהיה יעיל לתת לנוסעים לנסוע במערכת היררכית, אבל במקרה שהביקוש (בזמנים האלו של שישי אחה"צ ומוצ"ש) לא קיים בכלל, במקרים כאלו יהיה יותר יעיל לתת שירות ישיר.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מנסה להבין את היעילות התחבורתית שאתה מציע
נניח שיש 160 נוסעים לחיפה ורכסים כאחד, וצריך בשביל זה 4 אוטובוסים (להזכירך, הביקוש הוא באותה השעה פחות או יותר)
לדעתך עדיף שיהיו 4 אוטובוסים שימשיכו בנסיעה חצי ריקים במקטע שבין צומת יגור ועד חיפה, ובנוסף להפעיל את קו 72 חיפה כפר חסידים באופן סדיר גם בשעות שכיום הוא לא פעיל ושאין בו יותר מידי שימוש.
80 אנשים בטווח של 20 דקות בצומת יגור, עם כל המטלטלים שלהם ועם ילדים קטנים שישנים, ומשם יעלו עם תכולה של תא מטען שלם, מזוודות ועגלות לאוטובוס עירוני, וכיון שסביר שאוטובוס עירוני אחד לא יספיק, אז חלקם ימתינו לאוטובוס שבא אחריו.
יש כמובן צורך לחשב שלעיתים יש פקקים, ולכן צריך גם להאריך את השירות של קו 72 בעוד שעה לפחות מעבר לזמן החזוי שלו.
או שמא לדעתך עדיף בכלל שגם השירות מירושלים ובני ברק, מודיעין עילית ובית שמש גם יעצרו בצומת יגור, ואז יצרכו להפעיל את 72 בתדירות של 8 נסיעות בשעה בזמן שהקווים שמהם יורדים הנוסעים ממשיכים חצי ריקים לחיפה

אתה באמת חושב שמישהו יסע באוטובוס במקרה כזה?
אם אין כוונתך שצריך לבטל קווים ישירים ממקומות אחרים אז סביר שאנשים יעדיפו לבצע החלפה בבני ברק, ויעמיסו עוד יותר על בני ברק, גם בכניסה (באוטובוס מאלעד) וגם ביציאה (באוטובוס לרכסים

עוד שנה שנתיים תהיה רכבת מאלעד לחיפה. כיום יש קווי אוטובוס חוצי מדינה רבים על כביש 6 ממש ליד אלעד. לדעתי הפתרון כיום הוא תחנה מרכזית ארצית חרדית באלעד (נקודת אמצע טובה לכל קווי ההסעות למיניהם) ומערכת ראשית ממנה לערים הגדולות עם נוכחות חרדית. במקרה של רכסים אני חושב שהפתרון האוטובוסי האידאלי יהיה החלפה בתחנה מרכזית באזור יוקנעם.

אם אני הייתי יכול להתלוות להוריי באוטובוסים ממבשרת לירושלים בגיל 4, או רוב ילדותי לאוטובוס מגילה לתחנה המרכזית בירושלים ומשם קו 405 לתל אביב ואז 4 לקרובים שגרו ממש בלב העיר על סף גינת שנקין - אינני רואה מדוע הציבור החרדי לא יכול להחליף אוטובוסים כשהדבר מתחייב מטעמי יעילות המערכת.

בהגיון שלך היה צריך להיות לי קו ישיר מגילה לגינת שנקין או לקינג ג'ורג' שחס וחלילה שלא יעלו עליו נוסעים ממרכז ירושלים או מהאיילון לתוך תל אביב. בעצם - לא רק לתל אביב אלא גם קו גילה באר שבע או גילה חיפה וכו'.

בשנים מסויימות יצאנו כמשפחה לחופשות פסח במלונות בנתניה ואילת באוטובוסים בינעירוניים עם ציוד לשבוע שלם.

אינני רואה מדוע הציבור החרדי לא יכול לעשות מה שכל ציבור נוסעים אחר בארץ או בעולם עושה ולהשתמש בתח"צ היררכית .

הנוחות האישית של האוטובוס הישיר עולה למערכת בנהגים ותשומות. אתה בוחר להסיע 50-60 נוסעים בשעה באוטובוס אחד כאשר הוא יכול להסיע 200-300 כקו מזין בין פרוזדור מרובה קווים כמו כביש 6 לעיירה קטנה כזו או אחרת.

בכל העולם התח"צ בנוי על איגום נוסעים מרחבי העיר או המטרופולין לנקודות מעבר מרכזיות לרשת הבינעירונית, תח"צ בינעירוני לנקודות דומות בערים או במטרופוליני היעד, ותח"צ מקומי מאותם מרכזים לשכונות ולישובים השונים. זו הדרך היעילה ביותר לנהל תחבורה ציבורית.
 
נערך לאחרונה ב:
אינני מתרעם על עצם השירות. אני מתרעם על הבחירה להעדיף שירות בינעירוני ישיר שעולה שתי שעות נהג ל 100 נוסעים על פני שירות היררכי כלשהו שיכול לשרת 200-300 נוסעים באותן שתי שעות נהג ואוטובוס בקו מקומי מהישוב הקטן למוקד בינעירוני חזק יותר כמו חיפה או יוקנעם.

בשירשור אחר ישנו פרסום על התיגבור פעלת קו רכבת ישראל ממודיעין לירושלים לפעם בחצי שעה והפניית נוסעים חרדים לשם ממודיעין עילית. אני מקווה שיפנו לתחנת פאתי מודיעין גם נוסעים חרדים מבית שמש, אלעד, בני ברק ואפילו אשדוד. הסיבה לכך היא שרכבת אחת בת 12 קרונות (זה חלק מהתיגבור) מקבילה בקיבולתה ל 20-25 אוטובוסים, ו 2 רכבות בשעה יורידו 80-100 אוטובוסים בשעה מכביש 1. לפי גוגל המקטע אורך 20 דקות במהירות של רכב פרטי, חיסכון של 33.3 - 26.6 שעות נהג בשעה במערכת שחסרים בה נהגים.

לדעתי יש משהו מאד חיובי בכך שהאוכלוסייה החרדית מתנייעת בתח"צ באחוזים גבוהים יותר מאוכלוסיות אחרות. מה ששלילי בעיניי היא הדרך הלא יעילה שבה נציגיהם מצפים שהשירות יינתן. כשאני רואה דוגמה טובה ויעילה לשירות אני משבח אותה, כשאני רואה דוגמה רעה ובזבזנית - אני מגנה אותה.
בגדול- אני מסכים מאוד עם הטיעון.

צריך להבין במקביל את הביקוש המאוד מסויים בציבור החרדי ששונה מביקושים מקובלים, ושמהווה חלק מהיכולת של הציבור החרדי להתבסס על שימוש בתחב"צ.

למשל- הקווים מתוזמנים סביב אירועי שמחות בשעות הערב (חתונות, אירוסין, בר מצוות וסתם מסיבות משפחתיות משמחות) תוך התחשבות בשעות סיום הלימודים/ העבודה המקובלים במגזר, והעובדה שכן קיים ביקוש ספציפי לשעה זו ולציר זה.

כמו כן- נכון בגדול שתחבורה ציבורית לא צריכה ולא יעילה בפעילות מדלת לדלת, אבל השיקול אם לשכור אוטו או לעלות לאוטובוס יפול בדיוק שם. ילדים, עגלות, שמלות וחליפות, מזוודות, מתנות לא יתחילו לבצע מעברים. זה יוצר סטרס ועוד לחץ שמניעים משימוש בתחב"צ (תופעה שקיימת אצל יוממים שהמעבר גורם לאי אמינות בנסיעה והם מוותרים עליה).

מזכיר במקביל שחלק מהקווים (למשל בחזור) פועלים בעצם בשעות מאוד מאוחרות ונועדו מלכתחילה להתמודד עם בעיית השעה המאוחרת והצורך בפיזור הנוסעים הביתה בשעות 1-2 בבוקר.

יש לי הרבה ביקורת על הסיבות הפוליטיות למבנה התחב"צ לציבור החרדי, על בזבוז ואי ייעול משאבים (קווים מ/ל צפת שנוסעים ריקים למשל.. ) ועוד הרבה דברים, אבל יש כאן משהו שראוי לבחון אותו במשקפים אחרים.
 

מוישי67

Active member
בגדול- אני מסכים מאוד עם הטיעון.

צריך להבין במקביל את הביקוש המאוד מסויים בציבור החרדי ששונה מביקושים מקובלים, ושמהווה חלק מהיכולת של הציבור החרדי להתבסס על שימוש בתחב"צ.

למשל- הקווים מתוזמנים סביב אירועי שמחות בשעות הערב (חתונות, אירוסין, בר מצוות וסתם מסיבות משפחתיות משמחות) תוך התחשבות בשעות סיום הלימודים/ העבודה המקובלים במגזר, והעובדה שכן קיים ביקוש ספציפי לשעה זו ולציר זה.

כמו כן- נכון בגדול שתחבורה ציבורית לא צריכה ולא יעילה בפעילות מדלת לדלת, אבל השיקול אם לשכור אוטו או לעלות לאוטובוס יפול בדיוק שם. ילדים, עגלות, שמלות וחליפות, מזוודות, מתנות לא יתחילו לבצע מעברים. זה יוצר סטרס ועוד לחץ שמניעים משימוש בתחב"צ (תופעה שקיימת אצל יוממים שהמעבר גורם לאי אמינות בנסיעה והם מוותרים עליה).

מזכיר במקביל שחלק מהקווים (למשל בחזור) פועלים בעצם בשעות מאוד מאוחרות ונועדו מלכתחילה להתמודד עם בעיית השעה המאוחרת והצורך בפיזור הנוסעים הביתה בשעות 1-2 בבוקר.

יש לי הרבה ביקורת על הסיבות הפוליטיות למבנה התחב"צ לציבור החרדי, על בזבוז ואי ייעול משאבים (קווים מ/ל צפת שנוסעים ריקים למשל.. ) ועוד הרבה דברים, אבל יש כאן משהו שראוי לבחון אותו במשקפים אחרים.
גם כיום, בערים החרדיות, בסופ"ש, יש מערכת היררכית בחלק מהמקרים, והיא פועלת בעיקר כשיש ביקוש לנסיעה הפנימית גם בלי הנסיעה הבינעירונית.
אתן דוגמה: מודיעין עילית היא עיר קטנה, ואין כמעט תושבים שנוסעים לשבת לשכונה אחרת, כי הולכים ברגל בשבת עצמה, ולכן, אין ביקוש ביום שישי אחה"צ לנסיעות פנימיות בתוך העיר עד שעה מאוחרת, ולכן, רוב הנסיעות הבינעירוניות שמגיעות לק"ס ביום שישי אחה"צ מבצעות פיזור בתוך העיר, כיוון שלא יהיה יעיל להוריד את כולם במסוף ולהפעיל את מערך האוטובוסים העירוניים עד ממש סמוך לשבת.
מנגד, בבית שמש, יש ביקוש (אמנם נמוך מאמצע השבוע, אך קיים) לנסיעות פנימיות בתוך העיר גם ביום שישי אחה"צ, כיוון שלא מעשי ללכת ברגל בין שכונות בשבת עצמה, ולכן, האוטובוסים הבינעירוניים לא נכנסים לכל השכונות החדשות (ולאט לאט מוציאים עוד קווים גם מהשכונות הישנות) והנוסעים צריכים להחליף לאוטובוס פנימי בכניסה לשכונה, ולכן אין הרבה חלופות סופ"ש באוטובוסים הבינעירוניים שמגיעים לבית שמש.
 

Ccyclist

Well-known member
בגדול- אני מסכים מאוד עם הטיעון.

צריך להבין במקביל את הביקוש המאוד מסויים בציבור החרדי ששונה מביקושים מקובלים, ושמהווה חלק מהיכולת של הציבור החרדי להתבסס על שימוש בתחב"צ.

למשל- הקווים מתוזמנים סביב אירועי שמחות בשעות הערב (חתונות, אירוסין, בר מצוות וסתם מסיבות משפחתיות משמחות) תוך התחשבות בשעות סיום הלימודים/ העבודה המקובלים במגזר, והעובדה שכן קיים ביקוש ספציפי לשעה זו ולציר זה.

כמו כן- נכון בגדול שתחבורה ציבורית לא צריכה ולא יעילה בפעילות מדלת לדלת, אבל השיקול אם לשכור אוטו או לעלות לאוטובוס יפול בדיוק שם. ילדים, עגלות, שמלות וחליפות, מזוודות, מתנות לא יתחילו לבצע מעברים. זה יוצר סטרס ועוד לחץ שמניעים משימוש בתחב"צ (תופעה שקיימת אצל יוממים שהמעבר גורם לאי אמינות בנסיעה והם מוותרים עליה).

מזכיר במקביל שחלק מהקווים (למשל בחזור) פועלים בעצם בשעות מאוד מאוחרות ונועדו מלכתחילה להתמודד עם בעיית השעה המאוחרת והצורך בפיזור הנוסעים הביתה בשעות 1-2 בבוקר.

יש לי הרבה ביקורת על הסיבות הפוליטיות למבנה התחב"צ לציבור החרדי, על בזבוז ואי ייעול משאבים (קווים מ/ל צפת שנוסעים ריקים למשל.. ) ועוד הרבה דברים, אבל יש כאן משהו שראוי לבחון אותו במשקפים אחרים.

קח רכבת סופ"ש או יום שני חג בנק לברייטון. 12 קרונות חד קומתיים עמוסים בנוסעים שזה אינו דפוס הנסיעה הקבוע שלהם אלא דפוס פנאי - קיץ מזדמן ורנדומאלי שקשה מאד לחזות אותו. יש גם ארועים כמו מצעד הגאווה של ברייטון באוגוסט או מסעות הלונדון לברייטון למיניהם (מכוניות עתיקות, אופניים) שמושכים קהל רב לעיר.

אף אחד לא מנסה לחזות מאילו שכונות בלונדון או ישובים בדרום מזרח אנדליה או רחוק יותר תהיה דרישה לברייטון בסופי השבוע האלו ולתת קווים ישירים מדלת לדלת. במקום - יש מסלולי רכבת עיקריים ללונדון ומסלול של רכבת אחת לשעה דרך מערבה ומסילות חוף מערבה ומזרחה מברייטון עצמה שהיא תחנת טרמינל. נוסע שרוצה להגיע בתחב"צ אחרת לברייטון ממרחק בינעירוני צריך להגיע לתחנת הרכבת הרלבנטית להחלפה לקווי ברייטון ולהחליף שם. אוטובוסים לברייטון מבחוץ יש בעיקר מהמרחב הכפרי שמסביב לעיר, למרות שיש גם את "קו" 700 שהוא למעשה מספר קווים חופפים במקטעים לאורך ישובי כביש ה A27 בין ברייטון לפורטסמות'.

בצפון אנגליה העיר Blackpool ממלאת תפקיד פנאי דומה עבור הערים מנצ'סטר וליברפול. גם ממנה אין קווים ייעודיים לכל שכונה ושכונה באזור אלא מערכת של איגום ואיסוף.

אם תיקח את הדרישה החרדית לקווים בינעירוניים מדלת לדלת ללא החלפה כלשהי ותיישם אותה על התנועה הצבאית - לא תהיה תח"צ בישראל בימים א' ו ה' בגלל שהמערכת תקרוס.
 
למעלה