מר קו עודכן

EHP12

Active member
יש נתונים מעודכנים מ"מר קו" נכונים לפברואר האחרון.

ניתן לראות איך לקווים כמו 68,69,70,567 הקו האדום שינה את התחנות החזקות. כאשר תחנת אהרונוביץ' היא התחנה ממנה עולים הכי הרבה נוסעים. כך שאנשים מוותרים על הקטע שהקווים האלו עושים לפני ומתחברים אליו אחרי נסיעה בדנקל.
 

luisluis

Active member
קו 70,69,68 חוטאים לכל הקונספט של הרכבת הקלה. הם לא צריכים לנסוע בכלל במקטע של צומת זבוטינסקי בן גוריון עד רכבת מרכז.
הם צריכים להכנס לתוך רמת גן וגבעתיים ולהתחבר למסלול המקורי בצומת בן גוריון. זו הדרך היחידה לנצל את יתרונות הרכבת הקלה ולהתחיל את הקונספט של קווים שכל מטרתם היא להביא נוסעים כמה שיותר מהר לתוואי הרכבת הקלה.
 

Ccyclist

Well-known member
קו 70,69,68 חוטאים לכל הקונספט של הרכבת הקלה. הם לא צריכים לנסוע בכלל במקטע של צומת זבוטינסקי בן גוריון עד רכבת מרכז.
הם צריכים להכנס לתוך רמת גן וגבעתיים ולהתחבר למסלול המקורי בצומת בן גוריון. זו הדרך היחידה לנצל את יתרונות הרכבת הקלה ולהתחיל את הקונספט של קווים שכל מטרתם היא להביא נוסעים כמה שיותר מהר לתוואי הרכבת הקלה.

עם כל הבלגן שבפתיחת הרכבת, החגים והמלחמה לא היה לדעתי זמן לפעימה מסודרת.

בניגוד לרפורמה הכוללת שהיתה עם פתיחת הרק"ל בירושלים - העיכובים הבלתי פוסקים בפתיחת הרק"ל בגוש דן מנעו תיכנון מסודר לרשת האוטובוסים בעידן הרק"ל. הפתיחה באוגוסט היתה בהתרעה של כשבוע ואז היו החגים שבסופם פרצה המלחמה.

לדעתי יקח הרבה זמן לפני שישבו ויכינו רפורמה מסודרת בתנאים כאלו.

לגבי הכפילות - צריך כפילות מסויימת עם הרק"ל, בייחוד מול המקטע התת קרקעי שבו יש מרחקים גדולים יחסית בין התחנות וצורך בפיזור. בערים עם מטרו קווי המטרו שחופפים מקטעים מסויימים בקווי המטרו ממלאים תפקידים מקבילים כמו פיזור בין התחנות, קווי לילה וקווי ענף שמתפצלים מהקו המסילתי ומשלימים אותו.
 

EHP12

Active member
עם כל הבלגן שבפתיחת הרכבת, החגים והמלחמה לא היה לדעתי זמן לפעימה מסודרת.

בניגוד לרפורמה הכוללת שהיתה עם פתיחת הרק"ל בירושלים - העיכובים הבלתי פוסקים בפתיחת הרק"ל בגוש דן מנעו תיכנון מסודר לרשת האוטובוסים בעידן הרק"ל. הפתיחה באוגוסט היתה בהתרעה של כשבוע ואז היו החגים שבסופם פרצה המלחמה.

לדעתי יקח הרבה זמן לפני שישבו ויכינו רפורמה מסודרת בתנאים כאלו.

לגבי הכפילות - צריך כפילות מסויימת עם הרק"ל, בייחוד מול המקטע התת קרקעי שבו יש מרחקים גדולים יחסית בין התחנות וצורך בפיזור. בערים עם מטרו קווי המטרו שחופפים מקטעים מסויימים בקווי המטרו ממלאים תפקידים מקבילים כמו פיזור בין התחנות, קווי לילה וקווי ענף שמתפצלים מהקו המסילתי ומשלימים אותו.
לא נכון.

נתיבי איילון הכינו תכנית מסודרת מה צריכה להיות הרשת אחרי חנוכת הקו האדום. ורק חיכו לממש אותה, גם צריך לחכות מה יהיו השינויים בקווי אונו-אלעד אחרי שמטרופולין קיבלה אותם (בין קבלת הקווים ועד הפעלת הקווים במכרז לוקח חצי שנה. כדי לתת למפעיל ללמוד את האשכול)

וכמובן והזכרתי זאת לא פעם אחת, מדובר בהפקת לקחים ממה שהיה בירושלים. ולכן עושים את השינויים בהדרגה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא נכון.

נתיבי איילון הכינו תכנית מסודרת מה צריכה להיות הרשת אחרי חנוכת הקו האדום. ורק חיכו לממש אותה, גם צריך לחכות מה יהיו השינויים בקווי אונו-אלעד אחרי שמטרופולין קיבלה אותם (בין קבלת הקווים ועד הפעלת הקווים במכרז לוקח חצי שנה. כדי לתת למפעיל ללמוד את האשכול)

וכמובן והזכרתי זאת לא פעם אחת, מדובר בהפקת לקחים ממה שהיה בירושלים. ולכן עושים את השינויים בהדרגה.

תודה על התיקון.

האם התוכנית פורסמה לציבור?

הייתי מצפה דיון בפורום על הקווים שיקוצרו או יוסטו ליעדים אחרים, ואיך זה ישפר או ישפיע על החיבוריות. אני מודע שנאמר שקו 1 יבוטל ובמקומו יהיו שני קווים שיעשו כל אחד חלק מההקבלה.

לפני הרק"ל הירושלמית פורסמה חוברת עם כל הקווים של הרפורמה, בייצוג בעייתי של כל קו בפני עצמו. בזמנו יצרתי מפה עם כל הקווים ביחד והעלתי לפורום. לא מתחייב לפרוייקט כזה עכשיו, אבל יהיה מעניין לראות חומרים בנושא.
 

EHP12

Active member
תודה על התיקון.

האם התוכנית פורסמה לציבור?

הייתי מצפה דיון בפורום על הקווים שיקוצרו או יוסטו ליעדים אחרים, ואיך זה ישפר או ישפיע על החיבוריות. אני מודע שנאמר שקו 1 יבוטל ובמקומו יהיו שני קווים שיעשו כל אחד חלק מההקבלה.

לפני הרק"ל הירושלמית פורסמה חוברת עם כל הקווים של הרפורמה, בייצוג בעייתי של כל קו בפני עצמו. בזמנו יצרתי מפה עם כל הקווים ביחד והעלתי לפורום. לא מתחייב לפרוייקט כזה עכשיו, אבל יהיה מעניין לראות חומרים בנושא.
לא פורסם כי זה לא סופי. ודברים יכולים להשתנות בגלל לחצים פוליטיים כאלה ואחרים.
 

Ccyclist

Well-known member
לא פורסם כי זה לא סופי. ודברים יכולים להשתנות בגלל לחצים פוליטיים כאלה ואחרים.

בלי פרסום קשה להגיע לשלב התנדגויות הציבור והפוליטיקה. בירושלים תושבי פסגת זאב ונווה יעקב הפעילו לחץ פוליטי שהצליח להחזיר לאוטובוסים ישירים לעיר (45, 25, 22) בניגוד מוחלט לעיקרון לפיו החיבור לשכונות יעשה על טהרת הרק"ל והקווים המזינים.
 

EHP12

Active member
בלי פרסום קשה להגיע לשלב התנדגויות הציבור והפוליטיקה. בירושלים תושבי פסגת זאב ונווה יעקב הפעילו לחץ פוליטי שהצליח להחזיר לאוטובוסים ישירים לעיר (45, 25, 22) בניגוד מוחלט לעיקרון לפיו החיבור לשכונות יעשה על טהרת הרק"ל והקווים המזינים.
לגבי השכונות הצפון מזרחיות, הסיבה היא שאין היררכיה שם היא שתוואי הרקל דרך שועפט מרתיע רבים להשתמש בו. בפרט כאשר יש אסקלציות. מנגד, ההיררכיה נשמרה בקרית יובל.
 

Ccyclist

Well-known member
לא פורסם כי זה לא סופי. ודברים יכולים להשתנות בגלל לחצים פוליטיים כאלה ואחרים.

בלי פרסום קשה להגיע לשלב התנדגויות הציבור והפוליטיקה. בירושלים תושבי פסגת זאב ונווה יעקב הפעילו לחץ פוליטי שהצליח להחזיר לאוטובוסים ישירים לעיר (45, 25, 22) בניגוד מוחלט לעיקרון לפיו החיבור לשכונות יעשה על טהרת הרק"ל והקווים המזינים.
לגבי השכונות הצפון מזרחיות, הסיבה היא שאין היררכיה שם היא שתוואי הרקל דרך שועפט מרתיע רבים להשתמש בו. בפרט כאשר יש אסקלציות. מנגד, ההיררכיה נשמרה בקרית יובל.

אני מכיר את הסיפור ועוקב אחריו עוד מלפני פתיחת הרק"ל. הלחץ הציבורי לשמור ולהחזיר קווים ישירים נבע מהמצב בבית חנינא, אך התיכנון הראשוני לא התחשב במצב הפוליטי.
 

luisluis

Active member
לגבי הכפילות - צריך כפילות מסויימת עם הרק"ל, בייחוד מול המקטע התת קרקעי שבו יש מרחקים גדולים יחסית בין התחנות וצורך בפיזור. בערים עם מטרו קווי המטרו שחופפים מקטעים מסויימים בקווי המטרו ממלאים תפקידים מקבילים כמו פיזור בין התחנות, קווי לילה וקווי ענף שמתפצלים מהקו המסילתי ומשלימים אותו.

הכפילות שאתה מדבר עליה מושגת באמצעות קווים 51,50 (וכרגע גם קו 1), בנוסף גם באמצעות קו 82, 240 המאוד תדיר וברוב המקטע גם על ידי קו 38.
יש די והותר קווים תדירים אין צורך בנוסף גם בקו 70,68,69 - ייטב אם יתחילו להסית קווים הן לתוך רמת גן וגבעתיים והן לכיוון צפון תל אביב (איזור שכונת המשתלה ואולי אפילו לחבר בצורה טובה יותר את רמת השרון).
 

EHP12

Active member
הכפילות שאתה מדבר עליה מושגת באמצעות קווים 51,50 (וכרגע גם קו 1), בנוסף גם באמצעות קו 82, 240 המאוד תדיר וברוב המקטע גם על ידי קו 38.
יש די והותר קווים תדירים אין צורך בנוסף גם בקו 70,68,69 - ייטב אם יתחילו להסית קווים הן לתוך רמת גן וגבעתיים והן לכיוון צפון תל אביב (איזור שכונת המשתלה ואולי אפילו לחבר בצורה טובה יותר את רמת השרון).
קו 38 נחנך כדי להיות בין היתר קו המחבר את הרקל לתוך רמת גן וגבעתיים.
 
למעלה