האם פרפרים נוחתים על כתפך?

  • פותח הנושא gn64
  • פורסם בתאריך

gn64

New member
האם פרפרים נוחתים על כתפך?

האם פרפרים נוחתים על כתפך? מאת ג'אן טינצ'ר מאנגלית: נילי גרוסמן האם פרפרים נוחתים על כתפך? האם את מסוגלת ללכת בטבע מבלי להפריע לחיות? האם תינוקות מפסיקים לבכות כאשר את נכנסת לחדר? מה באמת שואלות אותך כל השאלות האלה? הן שואלות אותך האם יש בך שלווה. פחד מושך פחד. שנאה מושכת שנאה, שלווה מושכת שלווה. מה המרכיב העיקרי אצל אנשים שלווים? הם מתרחקים דרך קבע ממחשבות כזב ופחד. פחד שדברים לא יסתדרו. אדם המצוי בשלווה, החי בשלום עם עצמו וסביבתו, פועל בתדר גבוה יותר מאחרים. אין משמעות הדבר שלא ניתן להשיג שלווה אם אינכם יודעים כיצד לפעול בתדר הגבוה יותר. משמעות הדבר היא שאינכם בתדר גבוה יותר אם אינכם חשים שלווה. אנשים רבים רוצים שלווה בחייהם, אך הם אינם מוכנים לוותר על החיים כפי שהם מכירים אותם. למשל, אם ימצאו שלווה, מה יקרה לחיי המשפחה שלהם? מה יחשבו חבריהם? מה יקרה לחיי היומיום שלהם? אנשים לא אוהבים "לטלטל את הסירה", אם ניתן להתבטא כך. הם כבר משחקים במשחק החיים באמצעות "הציוד" המצוי ברשותם. "הציוד" שלהם הוא, לדוגמה, מצבי-רוח רעים וכעוסים המשיגים תוצאות. לדוגמה, אם הילדים אינם מתנהגים כשורה, במידה ואבא/אימא לא יגיבו כפי שהם מגיבים תמיד, הם לא יקבלו את התוצאות שהם מקבלים תמיד. הם "מטלטלים את הסירה", ומעניקים להם את התחושה שאם יהיו נחמדים, דבר לא יעשה ואף אחד לא יכבד את סמכותם. יש אנשים המוצאים נחמה בתגובותיהם השונות לדברים, אפילו ביודעם שהן שגויות. הם אוהבים שלווה, אבל... יש המרגישים שיידרש מאמץ גדול מדי בשביל ללמוד כיצד להיות שלווים, אחרים חשים שאף אחד לא יחבב אותם אם ישתנו, ואחרים חושבים שאנשים יחשבו שהם "ילדים טובים ירושלים". תפיסה מוטעית שכיחה אחרת היא הסברה שאנשים ינצלו אותם. יהיו מחשבותיהם אשר יהיו, הן מרחיקות אותם מהשלווה. הן מרחיקות אותם מקיום רגוע יותר. האם כזה הוא מצבך? ובכן, אם כן, הקדישי דקה וחשבי. אם את שלווה, האנשים הסובבים אותך שלווים. זכרי, שלווה מושכת שלווה. דמייני את ביתך שרוי בשלווה. עדיין נראה כעבודה קשה? מה אם אומר לך שאין זה כך. כל שדרוש הוא החלטה מודעת להקדיש כמה דקות בכל יום, כמה פעמים ביום, לשבת או לשכב בשקט ולחשוב רק על דברים המעניקים לך שלווה: "אני שלווה. אני אהבה. אני אהובה. אני אוהבת. יום נפלא היום". כעת, משנגמר הזמן ואת חוזרת לחיי היום-יום, נחשי מה. שוב אינך מהירה לכעוס. שוב אינך ממהרת לחוש במתחים. שוב אינך ממהרת לחזור להלך המחשבה האומר: אני-שלי-עצמי. לאחר שמצאת שלווה, תגלי שאת מצטערת שלא עשית זאת לפני שנים. כולנו מורים, בעצם קיומנו. עמיתיך לעבודה, ידידיך, ילדיך, בן זוגך או חברך לומדים ממך, ממש כפי שאת לומדת מהם. מה לימדת אותם קודם לכן, מבלי לנסות כלל? מה את מלמדת אותם עכשיו כשמצאת שלווה – מבלי לנסות כלל. השלווה נגישה לכולם. מדוע שלא תעשי כמיטב יכולתך כדי למצוא את שלוותך? המשפחה שלך והידידים שלך יאהבו אותך בשל כך. הביני ברגע זה שכל שאר הדברים הם בגדר תירוצים. אפשר שמטרתך אינה שפרפרים ינחתו על כתפך, אבל את תגלי שזה קורה יותר ויותר – כאשר את שלווה. הכל מתחיל מבפנים. למדי לא להסביר או להתלונן, אלא רק לחוש שלווה. ספרי לי אם זה עובד עבורך. אני רוצה לדעת. ג'אן.
 
היום הסירה בסערה

ואי אפשר לעצור את רוח הסערה מחפשת פרפרים ולא מוצאת בכל החדרים מאוד יפה אהבתי רק שלפעמים מי שלידך יכל להעיף אותם ואז אתה לא יכל למצוא שוב את השלוה כל כך מהר בחזרה אבל שוב משתדלת.. לחפש ולמצוא ומיד לפני שהילדים יעשו ממני גולם.
 

gn64

New member
הכנס את רגשותיך השליליים לגורס האשפ

הכנס את רגשותיך השליליים לגורס האשפה מאת ג'אן טינצ'ר מאנגלית: נילי גרוסמן האם מישהו אמר לך: "השיער שלך נראה איום" והרס לך את היום? האם מישהו אמר לך: "בזמן האחרון עלית במשקל? אתה נראה רחב יותר?" ואתה מיהרת למאפיה כדי להוכיח "שלא אכפת לך". האם מישהו בעבודה אמר לך: "אתה לא נראה כל כך טוב היום. היית חולה לאחרונה?" ואתה חזרת הביתה מוקדם באותו יום בהרגשה רעה? אולי עם קצת חום? אנשים אומרים דברים רבים, שאנשים אחרים מקבלים כדברי אלוהים חיים. תופסים לא-נכונה, או לוקחים באופן אישי יתר על המידה. האם זה קרה לך פעם? ובכן, הנה שיטה שתעזור לך להיפטר מתגובות אלו אחת ולתמיד. דמיין קו המתחיל בקודקוד ונגמר באגן. בצד שמאל של חזך, דמיין גנרטור שמטרטר לו ועושה דברים טובים, מחדש דברים. כעת, בצד ימין יש שלך פח אשפה. כל מה שנכנס לשם נהרס. התבונן כיצד כל מה שאתה מכניס לשם נטחן ונהרס. הערה: אתם יכולים לשנות את הסדר, גורס האשפה מצד ימין והגנרטור מצד שמאל. עשו מה שמתאים לכם. כעת דמיינו שמישהו אמר לכם דבר-מה לא נעים. לדוגמה: "אתה לא נראה כל כך טוב". ברגע זה החלט האם זה פוגע בך או לא? אל תדלג על שלב זה, הוא יעזור לך לזהות את רגשותיך. בסדר, החלטת שאתה לא אוהב את זה. דמיין שאתה רושם את הדברים שנאמרו על פיסת נייר וגלגל אותה אל תוך גורס האשפה. מה קרה לנייר? הוא נגרס נכון? נכון. אתה מתקדם יפה. כעת דמיין שמישהו אומר לך: "אתה נראה טוב היום. אני אוהב את התסרוקת שלך", בסדר, החלט אם אתה אוהב את זה או לא. אתה אוהב, נכון? דמיין אפוא שאתה רושם את המחמאה על פיסת פלסטיק, פלסטיק – כדי שיחזיק מעמד, וגלגל את זה לתוך הגנרטור. איך ההרגשה? טובה נכון? שחזר את ההרגשה כל היום. השלט "אתה לא נראה טוב " נעלם ועמו גם ההרגשה השלילית. בדרך זו נפטרים מרגשות שליליים. לוקחים אחריות כלפיהם ונפטרים מהם. אם הרגשות חיוביים, ממחזרים אותם. התחל לקחת שליטה על חייך. תרגיש יותר טוב ותהנה יותר. איך ההרגשה להיות בשליטה? יותר טובה, נכון? ג'אן
 

satin

New member
נאה נאה גיא...

בהחלט אהבתי !!
מה קורה אם הגורס מתקלקל ????? satin


גם אני אפגוש את החברים שלי מפורום גרושים\גרושות במסיבת העצמאות של תפוז אנשים!
 
../images/Emo7.gif

למה להזכיר לי שוב את הרוחב על הבוקר? אבל אני עכשו עובדת על זה ואומרת לעצמי: לא את לא מתעצבנת לא את לא שומעת לא את לא צועקת יותר לא את לא לא את לא לא את לא ואולי ואולי עוד יהיה כאן שקט ונוכל לצאת אל הרחוב כמו גדולים...
 

spidi2

New member
אצלי במיידי התינוקות עוברות לדום...

אז זה בגלל השלווה.... ואני חשבתי שהכל בגלל הפחדדדדד
אהבתי
את שני הקטעים...
 

*יערית

New member
ג'אן יקרה ../images/Emo39.gif

שלום רב, קראתי את דברייך בשקיקה רבה, ועלי לציין שכל חי חיפשתי את השלווה שלי, בכל פעם עם דמעות פניתי לאלוהים שלי שימצא לי שלווה, בטרם הפכתי לאישה של...ואמא של.... ותראי עם השנים התחברתי לעצמי יותר ויותר ואכן הגעתי להשלמה שאני צריכה לחיות עם עצמי בשקט..כי ברגע שאני לא אוהבת את עצמי ועושה דברים בניגוד לרצוני השלווה הפנימית שלי מופרת..... עכשיו ג'אן עוד דבר שיש ברצוני לומר לך..אנחנו ישראלים את יודעת מדינה אכולה מדם וממלחמות וארץ מדהימה בנופיה האנשים שנולדים אל תוך החיים בארץ הזו מן הסתם מיד לא שלווים,קשה קשה מאוד למצוא שלווה בסביבה שלנו..של מדינת ישראל, את יודעת מדינתינו עוד מעט חוגגת 55 שנה ואני חוגגת איתה את יום הולדתי העיברי...ואם זיכרוני אינו מטעני.....השלום כאן לא נמצא....הבטיחו שלום...הבטיחו יונה עם עלי של זית.. הבטיחו שלווה..הבטיחו שילדים לא ימותו במלחמות יותר..הבטיחו שלא יהיו פיגועים יותר.....הכלכלה מתחת לאדמה,אנשים מובטלים אנשים עניים,אנשים נרצחים{משיעמום ומקנאות}אנשים תורמים וניתרמים,אנשים משרתים את המדינה הזו בגבולותיה.... אמרת שנמצא שלווה בסביבתינו..מצטערת אחרי שיחה שהיתה לי עם אמא שלי אמש...לא רואה שלווה בסביבתי..ואני הילדה "הקטנה" שלה מנסה בכל מאודי לשכנע אותה לראות את הטוב בכל הרע,לנסות לסלוח...והיא קוראת לי צדיקה...איך התהפכו היוצרות...במקום שאמא שלי תלטף אותי ותרגיע אותי...אני עושה זאת עבורה....ואני....יש לי קוצים בתחת{תסלחי לי על ההתבטאות} אני אדם שלא נח דקה אחת! אני חייבת רעש כמעט תמיד בחיי....ואם זאת....יש בי שלווה פנימית כי אני השלמתי עם עצמי...אבל הסובבים אותי לא תמיד רגועים ושלווים ויכולים להפר את האיזון הזה שיש בי פנימה... הפכתי אשה של....אמא של..ולהיות אמא את בטח יודעת מה זה כמעט אין רגע דל....יש תמיד פחד תמידי...ועכשיו אני גרושה של.. ועדיין נשארתי אמא של....והפחד תמיד יקנן בי..אבל אני מכניע אותו כי אני אשה עם אמונה גדולה מאוד...אולי גם האופטימיות הגדולה שבי עוזרת לי בחיי היום יום.... את יודעת עוד משהו...אם הייתי קוראת את דברייך שחייתי בהולנד...הייתי מחייכת ואומרת לעצמי וואו כמה שאת צודקת...מה רע לי? ברווזים מהלכים להם בנועם במרפסת ביתי...כל האגמים הנפלאים שמקיפים את ביתי...השקט שיש לאנשים שם...המדינה כולה מרגיעה..אין לחץ....שם..שם יכולתי לומר לך אדם יכול לחיות בשלווה עם הבתוכנו שלו וגם עם הסביבה שלו. זהו זה מה שהיה לי לספר לך כישראלית מובהקת שאוהבת את המדינה שלה למרות ואף על פי!
שיהיו לך חיים טובים
 
בדיוק ../images/Emo166.gif../images/Emo88.gif

פה יש שלווה?? מקסימום, אפשר להגיע כאן לשלוותה
 

gn64

New member
האם הכעס הוא דרך-חיים עבורך או עבור

האם הכעס הוא דרך-חיים עבורך או עבור מישהו שאתה מכיר? מאת ג'אן טינצ'ר מאנגלית: נילי גרוסמן האם אתה מתרגז רק בגלל שמישהו הביט בך באופן שונה? האם אתה כועס כאשר אתה עומד בתור זמן רב ואדם עוקף אותך? האם אתה מתרגז כשהשליח מאחר? האם אתה כועס כאשר מישהו אינו עונה על ציפיותיך? האם אתה חש כעס, תסכול או פגיעה לעתים קרובות? האם דומה שכעס הפך כבר להרגל עבורך? זה לא חייב להיות כך. דרך אחת לעצור את זה, היא לשבת ולכתוב מכתב לעצמך, ולעצמך בלבד. עכשיו, אני יודעת שזה נשמע פשוט, אני יודעת שזה נשמע מגוחך, אבל נחשו מה? זה לא פשוט. זה לא מגוחך. זה לא סתם מכתב פשוט. מכתב זה עובד על ששת השכבות של הרגשות הקשורים לכעס. מצאתי טכניקה זו בספרות שכתבה ד"ר ברברה דה אנג'ליס, והיא עזרה לרבים מלקוחותיי. לעיתים, הם חשבו שפנו אליי בגין בעיה שונה לגמרי, כאשר למעשה, שורש הבעיה היה הכעס. ברגע שכעס היה בשליטתם, הם יכלו להתקדם. זהו תהליך שיעזור לך להשאיר את הכעס מאחור. בזמן יישום הטכניקה, תיווכח לראות שאתה מסוגל לשלוט בכעסך במהירות. תוך זמן קצר תגלה שאתה מסוגל להירגע במהירות. עם הזמן, כבר לא תיזקק למכתב; מוחך יבצע את התהליך באופן אוטומטי, מבלי שתצטרך לכתוב אותו. זו המטרה הסופית, אך לעת עתה, כתוב את המכתב והמשך בחייך. ככה תעשה זאת: בריפוי הכעס מעורבים ששה שלבים. אלה הן: כעס, פגיעה, פחד, חרטה, כוונה ואהבה. לכל שלב שני רגשות הנלווים אליו. לכעס מתלווים רגשות של אשמה וטינה. לפגיעה מתלווים רגשות של עצב ואכזבה. לפחד מתלווים רגשות של חוסר-בטחון ופגיעה. לחרטה מתלווים רגשות של הבנה ואחריות. לכוונה מתלווים רגשות של פתרונות ורצונות. לאהבה מתלווים רגשות של סליחה והערכה. בכל שלב עלינו לעבד כל רגש עד אשר נגיע למטרה הסופית, שהיא האהבה.
 

*יערית

New member
כעס=עצ'בים..מה לי ולזה?../images/Emo12.gif

האם הכעס הוא דרך-חיים עבורך או עבור מישהו שאתה מכיר? *מה אתה מערב הורים? האם אתה מתרגז רק בגלל שמישהו הביט בך באופן שונה? *מי אני?מה אתה מסתכל עלי ראש דלעת!!!!
האם אתה כועס כאשר אתה עומד בתור זמן רב ואדם עוקף אותך? *בסבלנות רבה:"בבקשה אדוני....אני מימלא לא ממהרת... {חכה חכה בחוץ אני אסגור איתך חשבונות} האם אתה מתרגז כשהשליח מאחר? *ברוך השם שהגעת.......אתה בטח לא צמא! האם אתה כועס כאשר מישהו אינו עונה על ציפיותיך? *זה בסדר ..זה בסדר.....{לא כולם מושלמים}
האם אתה חש כעס, תסכול או פגיעה לעתים קרובות? אני כמו קיר...כמו קיר....כמו קיר
האם דומה שכעס הפך כבר להרגל עבורך? *מה קרה לאמיר פרץ? זה לא חייב להיות כך בטח שלא...אבל מה אני אשמה שנולדתי מרוקאית?
 

היתקליף

New member
מה מבטיח שרק פרפרים ינחתו

ולא גם ג'וקים, וכל מיני גמלי שלמה עם זרועות מפחידות וצרעות וכאלה? מה יש, הם לא בני אדם? אגב, זה מזכיר את הפרק בסיינפלד שאבא של ג'ורג כל הזמן אומר "שלווה עכשיו! שלווה עכשיו!" עד שבסוף הוא משתגע.


גם אני אפגוש את החברים שלי מפורום גרושים\גרושות במסיבת העצמאות של תפוז אנשים!
 

gn64

New member
שבעת חוקי היקום

שבעת חוקי היקום מאת ג'אן טינצ'ר מאנגלית: נילי גרוסמן האם דברים רעים קורים לך ואינך מוצא את הסיבה מדוע? האם יש דברים טובים בחייך ואתה רוצה להבטיח שיישארו, אך אינך יודע כיצד? האם אתה מושך דברים ואנשים שאינך רוצה? הנה שבעת חוקים שיכולים לשנות את חייכם – אם תבחר להשתמש בהם. במאמר קצר זה תלמד את שבעת החוקים ומדוע הם עובדים. אתה תלמד הדברים הבאים: לכל זרע תקופת השתרשות לכל דבר יש תוצאה [או, גלגל לעולם חוזר] אין טוב או רע, החשיבה היא שהופכת אותם לכאלה אנרגיה הופכת לחומר פיזי לכל צד הניגוד שלו הכל רוטט, דבר אינו סטטי גם זה יעבור שבעת חוקי היקום לפניך שבעה חוקים שכדאי לשים לב אליהם. אלו חוקי טבע , בסיסיים כמו כוח המשיכה, ואם תשתמש בהם בחכמה הם עשויים להביא לך שמחה רבה. אם תעניק תשומת לב לתיאורים הקצרים הללו, שוב לא תוכל לומר: "אני לא יודע למה זה קורה לי". 1. חוק המִגדר. על פי חוק המגדר, לכל זרע יש תקופת השתרשות או דגירה. רעיונות הם זרעים רוחניים הצומחים לצורות ולתוצאות ממשיות. האמן בחוק זה וחייך ישתנו. מטרותיך יתממשו בזמן המתאים. דע שכך יקרה. 2. חוק הסיבה והמסובב. כל מה שתשלח ליקום יחזור אליך. גורמים דומים יביאו לתוצאות דומות. לעולם אל תדאג בנוגע למה שאתה יכול לקבל, התמקד במה שאתה יכול לתת. התייחס אל כולם בכבוד מוחלט. גלגל לעולם חוזר. אם תסחט תפוז, תקבל מיץ תפוזים. לכל פעולה גמול מתאים. 3. חוק היחסיות. דבר אינו טוב או רע, עד אשר אתה מייחס אותו לדבר-מה. אם תשווה את מצבך למישהו במצב גרוע יותר, מצבך תמיד יראה טוב. אם תשווה את מצבך למישהו שמצבו יותר טוב משלך, מצבך תמיד יראה גרוע. 4. חוק ההתמרה הנצחית. אנרגיה הופכת לצורה מוחשית. התמונה שאתה מחזיק בדמיונך לעתים קרובות ביותר, תתגשם כתוצאות בחייך. מה אתה מדמיין? זהו חוק אוניברסלי אמיתי. השתמש בו לתעלתך. 5. חוק הקוטביות. לכל דבר יש ניגוד, או לכל מטבע שני צדדים. השתדל תמיד למצוא את הטוב בכל אדם ובכל מצב. מחשבות טובות שוות לרטטים טובים! הבחן תמיד בניגוד, ואז בחר במה להתרכז, זכור את החוק הרביעי. 6. חוק הרטט. הכל רוטט, דבר אינו סטטי. מודעות לרטט היא תחושה. מה אתה מרגיש? המחשבות שלך שולטות בפרדיגמות שלך וברטטים שלך. כשאתה מרגיש רע, הפוך מודע למחשבות שלך, ואז חשוב על משהו חיובי. זכור את החוק הרביעי. 7. חוק הקצב. אחד הדברים עליהם משפיע חוק הקצב הוא הגאות והשפל, הבאים והולכים – הלילה רודף יום – יש טוב ורע בכל. אל תחוש את "הרע" בעת השפל מבלי להבין שזמנים טובים באים. זכור את החוק הרביעי. אלה הם שבעת חוקי היקום. אני מקווה שמצאת שהם מועילים, ושתתמקד בכל אחד ואחד בהם עד שתכירם לגמרי. אין להפר חוקים אלה. אם תפר אותם, תשלם מחיר. אם תכיר את החוקים, ותציית לחוקים, ותשתמש בחוקים, אתה תצליח. אם לא תשים לב לחוקים הללו, אתה תמצא את עצמך משוטט ללא כיוון ממשי, מכיוון שאם איננו יודעים מה אנו עושים, אנו מטילים ספק בסיבות שלנו לעשייה זו. אינך יכול להיות עקבי אם הספק מכרסם בך. שבעת חוקים אלו מצביעים על הדרך בה אתה בוחר לחיות. אם משהו קורה לטובה או לרעה תוכל להבין אותו באמצעות חוקיות היקום. בחר אדם עשיר כלשהו ומצא תרוץ העונה על השאלה מדוע הוא עשיר. אם הוא עשיר מכיוון שנולד למשפחה עשירה, הרי שישנם שבעה אנשים עניים שנולדו למשפחות עשירות. אם הוא עשיר מכיוון שעבד קשה, ישנם שבעה אנשים אחרים שם בחוץ העובדים קשה ואינם מתעשרים. אם הוא עשיר מכיוון שהוא רכש השכלה, תמצא אנשים משכילים רבים שהם עניים. השורה התחתונה היא שאנשים הם עשירים מכיוון שהם עושים דברים בדרך מסוימת. הם אינם עשירים מכיוון שהם חוסכים את כספם, מכיוון שאנשים חסכנים רבים אינם עשירים. אנשים שלא זכו לקבל את הדבר אליו השתוקקו פעלו כנגד אחד או יותר מהחוקים הללו. אל תיתן לזה לקרות לך. קרא ולמד הכל על החוקים המשפיעים עליך ועל הפלנטה. הצלח בזכות האהבה והציות לחוקים האלה. אתה תשמח שעשית זאת.
 
איפה הן ../images/Emo35.gif

איפה המלאכיות האלה שצריך אותן????? ה- ג'אן טינצ'ר הזאת מתחילה להביא לי את הקריזה
 
למעלה