איפה מוצאים שותפים?

איפה מוצאים שותפים?

היי לכולם.. בתור אחת שהיגרה למרכז מאילת לא מזמן אני תוהה עמוקות לגבי שותפים כאן..

אז הבנתי שיקר כאן ובלה בלה בלה.. אבל לגיטימי לדרוש 1700 שקל **בלי** חשבונות על כוך 3 חדרים בפתח תקווה?!?!

לגור עם שותפים בלתי נסבל עד כמה שיהיה זו האופציה היחידה לענייה מרודה כמוני..
אבל להוציא על בית שאני חולקת עם אנשים מינימום 2500 דקל בחודש נראה לי פשוט מוגזם לא?

בלי יותר מדי חפירות על כמה אני לא ברמה של המשתכרים במרכז {ראיתי את השרשור של הבחור בן 31 שחיפש דירה בתל אביב}
כמה עולה היום לגור עם שותפים? לא יותר משלושה בדירה שזה גם המון מבחינתי. אני ועוד שותף/ה זה האידיאל..
יש כאן חבר'ה שגרים עם שותפים? באיזורים האלו של פתח תקווה רמת גן גבעת שמואל רצוי..
כל פיסת מידע שתנדבו יהיה מעולה..
שאלות מיקוד- איפה בכלל מוצאים שותפים?
כמה עולה ארנונה ממוצעת במרכז?
כמה אתם מקבלים חשבון חשמל עם השותפים? ומיים?
אם אני מתעקשת על אינטרנט או כבלים השותף/ים יכולים להחליט לא לשלם איתי? ואיך נמנעים מפינות כאלו?
כמה עולה תחבורה ציבורית ממוצע בחודש? כי לכיוון אני משלמת היום 6.60 ובחשבון אילתי זה כמעט מונית ספיישל...
איפה קונים אוכל? קנייה מרוכזת או השלמות קטנות?
איך יודעים למצוא שותפים לא פרזיטים? שלא ייתנו לי לעשות קניות לבד ולחיות על חשבוני?

כל טיפה מים הניסיון שלכם תועיל לי בבריכת הפיראנות הזו..

תודה ענקית לכל המתייחסים, גבי.:)
 
1700 לדירת 3 חדרים זה מאוד זול

6.6 למונית ספיישל?
במרכז זה עולה בסביבות 25 שח למונית בתוך העיר.

לגבי מציאת שותפים, בדיוק כמו למצוא דירה - באתרי לוחות כמו יד2.
 
גם מניסיוני הדל, 1,700 ל3 חדרים זה ממש זול.

לצורך השוואה, אני גרה בקיבוץ ומשלמת כמעט 2,000 על "דירה"- 23 מ"ר, לא כולל חשבונות בכלל.

לא יודעת אם כבר עשית את המעבר או לא, אבל אם המחירים האלו נראים לך מופרזים, כדי שתעשי חישוב קטן ותראי אם באמת תהיי מסוגלת לעמוד במגורים במרכז.
אין לי ניסיון עם שותפים, אבל לפני שעשיתי את המעבר שלי מהבית לפה, עשיתי סימולציה מדוייקת של כמה כסף נכנס כל חודש וכמה כסף יוצא. רק ככה ידעתי אם זה בכלל רלוונטי לי.
 
כנראה שלא הייתי ברורה...

1700 שקל זה לכל שותף. שהדירה שלושה חדרים בלי סלון. ואומר=>שלושה שותפים. לפני הוצאות, מים , חשמל, ארנונה,כבלים , אינטרנט..

אני כבר פה במרכז... פשוט פתאום אני רואה מחירים הזויים שכאלו.. זה באמת מה שמשלמים כאן על חורים?

אני באמת מעדיפה לגור באוהל ברוטשילד..
 
היית מאוד ברורה


וכולם הבינו אותך - 1,700 ש"ח לשותף בדירה זה מאוד זול בשביל אזור המרכז. אם תמצאי דירה שלמה ב-1,700 באזור המרכז זה מאוד יפתיע אנשים, אפילו מחסן פצפון יעלה לך הרבה יותר.

יחסיות תרבותית...
 
וואו... לפי מה שאת אומרת אין בעצם

שום סיכוי לגור וללמוד במרכז בלי עזרה מההורים?

אני גרהנ לבד כבר כמה שנים ולא נתקלתי במחירים כאלו גבוהים.. {גם כשגרתי בתל אביב}..

אם בשביל להתפשר ולגור עם זרים אני אמורה לשלם 2500 שקל אז בשביל לגור לבד אני צריך מינימום 5?
 
זו כבר הקצנה

קודם כל - גם בתחום הזה יש טווח מחירים דיי רחב. יש לגור עם שותפים באזור פחות מבוקש ובדירה שהיא לא הכי חדשה ו/או לא הכי מאובזרת, וכנ"ל גם לבד. 5,000 זו עלות של דירת 3-4 חדרים משופצת וחדשה באזור מבוקש (עם חריגות כמובן). אפשר לגור לבד בדירת חדר, אפשר לגור באזורים פחות מבוקשים כמו אזור התחנה המרכזית בת"א, שכונות בדרום של דרום ת"א (מה שיש מי שמכנים "מדרום לת"א").

כעיקרון זה גם עניין של מזל וגם עניין של נכונות להתגמש. אני בזמנו גרתי עם שתי שותפות בדירת 3.5 חדרים עם מרפסת + מרפסת שירות. הדירה הייתה זולה בהרבה מדירות דומות, כי היא הייתה קומה שנייה על עמודים ודרשה עליה בהרבה מדרגות + היא הייתה ריקה לגמרי, וקרובה לכביש מרכזי מה שיצר מעט רעש. בעלי דירות מבקשים שכ"ד בהתאם למה שהם יכולים לקבל ובהתאם לקהל היעד - דירה עם חניה בטאבו תעלה יותר מאשר דירה ללא חנייה, כשדירה באזור שיש בו מצוקת חנייה ואפילו חנייה ברחוב זו לא אפשרות, בכלל תעלה פחות. דירה בקומה רביעית בלי מעלית תעלה פחות מדירה זהה בבניין עם מעלית, ופחות מדירה זהה באותו בניין בקומה השנייה. דירה בלי מזגן תעלה פחות מדירה עם מזגן, ודירה שממוקמת ליד ביה"ס או ברחוב רועש תעלה פחות מדירה בשכונה שקטה עם מדרכות הולנדיות.

בנוסף, בימינו יש תופעה מעניינת שנקראת דירות בהליך תמ"א - אני ראיתי דירת 4 חדרים במצב טוב שהוצעה בר"ג להשכרה ב-2800 ש"ח, שזה מחיר שלרוב תמצאי בו דירת 2 חדרים במצב לא משהו. הסיבה לכך הייתה שהבניין הולך לעבור תמ"א 38 - מה שאומר הרבה רעש בשעות היום, ולכן המשפחה שגרה שם עזבה לשכירות לאזור שקט, ומשכירים במחיר זול למי שעובד שעות ארוכות והרעש פחות יפריע לו.

מהצד השני, זה משהו שיתאים רק לשוכרים לטווח קצר - וזה פחות משתלם בכללי, במיוחד לאור כך שנדרש לרהט את הדירה קומפלט כולל מקרר. עדיין אני בטוחה שימצא מי שזה ישתלם לו.
 
לא לפי האתרים..

שכירות בפתח תקווה. כן כן פתח תקווה!! עולה כמו דירה בתל אביב כמעט..

אני מבינה מה את אומרת.. ולא לקחתי את זה כל כך קשה.. {עובדה חברים שלי עושים את זה}
אבל זה קצת מעצבן ששנתיים וחצי לא חיפשתי דירה במרכז והמחירים פשוט נסקו לגבהים הזויים!
ועל מנת למנוע התלהמות מיותרת , הייתי פה בימי ה"מחאה החברתית" וגם באילת המחירים עלו-- לא ככה. ואני לא רוצה לגור בתל אביב משום סיבה שהיא פרט לתחבורה ציבורית נוחה וקרבה לים. {ולשאלה הבאה, ראשון לציון ובת ים רחוקות לי מהעבודה}.

הייתי מעדיפה מאוד לא להיכנס לביצה התל אביבית.. פשוט כרגע אני מסננת דירות לפי הרמה שלהם אם המחירים די דומים סך הכל..
לא מטריד אותי גם קומה שמינית בלי מעלית... 4 קירות, גג, טוב לי...
כי אנשים כמוני שאין להם איפה להיות עד שיתמזל מזלם נופלים קצת בין הכסאות.. פתאום אני כאן ואני שומעת על אנשים שחיפשו דירה חודשים...

מצחיק אותי שכאן במרכז מרוויחים יותר מאילת אבל מוציאים יותר על הכל...
מה עשיתי בזה?... תהיות של אמצע חורף.

תודה בכל אופן.. אנחנו נחזיק אצבעות למזל.
 
חדר בת"א ב-1700?

זה נשמע too good to be true, אפילו בר"ג זה נחשב למחיר גבולי.

ואכתוב שוב שאני מאוד מבינה אותך, אני כאמור נכנסתי לדירה ממש לפני עליית המחירים ההיסטרית, הדירה הייתה זולה גם יחסית לאז, ומצאתי את עצמי אחרי 3 שנים עם קושי עצום לשלם פתאום הרבה יותר אם אני לא רוצה לרדת ברמת החיים, שלא לדבר על לעלות.
 
חחח אני לא יודעת אם את מלחיצה אותי או שאת

מרגיעה אותי בהזדהות..

שניהם במידה מסויימת.. מאבק גלוי שגובל במלחמת התשה..

תכף אני לוקחת את עצמי וחוזרת לאילת תאמיני לי..
 

C H 4

New member
תלוי בעיר!

בתל אביב זה מחיר זול, אבל נשמע לי יקר לפתח תקווה אע"פ שאני לא מכירה את פ"ת. אני גרה ברחובות ועל דירת 3 שותפים שאני עוזבת עכשיו אני משלמת 1700 כולל הכל (כל חשבון בנפרד, אבל זה הסכום הכולל). הדירה שלי יחסית זולה למרות המיקום המעולה ושיש סלון ובכל מקרה כאן נראה לי מופרז לשלם יותר מ2000 לדירת 3 שותפים ברחובות.
אז תמקדי גם את העיר
 

yan234

New member
אני גרה בת"א, ככה שזה לא המדד הכי מדויק עבורך

אבל בכל זאת, כמה נקודות -

בסופו של דבר הכל (או הרוב) קם ונופל על השותפים שאת גרה איתם. בגלל זה הטיפ הכי חשוב בעיני הוא לבחור אותם בקפידה... אין ספק שיש פה אלמנט של הימור כי את לא באמת מכירה את האנשים ויודעת איך הם יתנהגו בפועל, אבל בדרך כלל אפשר לקבל מושג כללי על אופי של בן אדם. וגם כדאי לעשות מראש תיאום ציפיות, כי יש כאלה שקנאים לפרטיות שלהם, וכאלה שאוהבים לחיות בקומונה, וחולי נקיון, ובלאגניסטים, וכאלה שרוצים לקנות הכל בשותף וכאלה שמחלקים מדפים במקרר... בקיצור, עדיף למצוא שותפים שיהיו באותו ראש כמוך (וכדאי לבדוק את זה לפני שנכנסים לדירה).
לפעמים יש נפילות, עדיף להימנע מהן אבל גם אם זה קורה לא נורא, תמיד אפשר לפרק את החבילה. זאת לא חתונה קתולית


איך מוצאים אותם? קודם כל מפרסמים בפייסבוק ומבקשים מחברים שיפרסמו גם. סביר להניח שמישהו יצוץ, והיתרון הוא שמדובר באנשים שהם לא זרים גמורים, ככה שיש פחות סיכוי שהם פסיכופטים
סתם, אבל זאת באמת הדרך האידיאלית בעיני.
חוץ מזה לפרסם גם בדירות מפה לאוזן (גם בפייסבוק), ובאתרים כמו יד2 וכאלה.
אגב, יש לך כמה אפשרויות: את יכולה למצוא דירה לבד ואז לחפש שותפים, או למצוא שותפים ואז לחפש ביחד בדירה, או להיכנס כשותפה לדירה קיימת. תחשבי מה הכי מתאים לך.

אינטרנט וכבלים - שוב, אם השותפים שלך באותו הראש שלך (או לפחות יש לך דיבור טוב איתם) אני לא צופה בעיה. מקסימום אם הם לא מעוניינים (יותר רלבנטי לגבי הכבלים), שלא ישתתפו ולא ישתמשו. לגיטימי.

קניות תמיד עדיף לקנות מרוכז ובסופר הכי זול שנגיש לך. תמיד יהיו גם השלמות וזה בסדר, אבל פשוט להשתדל שההשלמות לא יחרגו מחלב-ביצים-ירקות. אצלי בדירה אנחנו קונים אוכל במשותף, כלומר הכמויות גדולות יותר, אז החיסכון שבקנייה מרוכזת יותר משמעותי.

תח"צ - ממש תלוי בצרכים שלך. אם את נוסעת באוטובוס כל יום יכול להיות שישתלם לך לקנות חופשי-חודשי (מה שיכול להוזיל את ההוצאה הזאת), אבל לדעתי כדאי לך קודם כל לבדוק את רמת השימוש שלך ואז ללכת על האופציה שהכי מתאימה לך. כלומר, שלא תקני חופשי חודשי ואז פתאום תגלי שיותר נוח לך לנסוע ברכבת. ואגב, גם זה שיקול בבחירת מקום מגורים - ככל שיהיה קרוב יותר ללימודים/עבודה זה חוסך כסף וזמן.

לגבי שותפים פרזיטים - לא בטוח שזה יתאים לך, אבל אצלי בדירה יש לנו דף חודשי שכל אחד כותב כמה כסף הוא הוציא על הדברים שמשותפים לכולם - נגיד שילמתי ארנונה, אז אני אכתוב את זה בדף, ובסוף החודש מתקזזים. ככה יוצא שכולם משלמים אותו דבר מינוס הכאב ראש של "אני שילמתי חשמל פעם קודמת אז עכשיו תורך". אבל כאמור, ההלך רוח בדירה שלי הוא די שיתופי (לא ברמת הקומונה אבל בהחלט לא מתחשבנים) וברור לי שזה לא מתאים לכולם.
לגבי נקיונות, תשלום חשבונות וכו' - אפשר לעשות תורנויות וכנראה שזאת השיטה שעובדת הכי טוב. אלא אם כן יוצא באופן טבעי שהמשימות מתחלקות פחות או יותר שווה בין כולם - נגיד, השותף שלי אתמול ניקה את השירותים אז היום אני אשטוף כלים. זאת שיטה שעובדת! אבל בשביל זה צריך שכולם באמת יתרמו למאמץ, ולא לנהל פנקסנות של "שטפתי כלים שלוש פעמים השבוע והוא רק פעמיים אז אני אשאיר את הכיור מלא עד שהוא יחזור".

וכמו שכבר ציינו לפני... קודם כל לחשב את ההוצאות שיהיו לך. זה תמיד יוצא יותר ממה שציפית, וכדאי לוודא מראש שאת מסוגלת לעמוד בזה.
 


רק תוספת קטנה... מה שאת תיארת לגבי הנקיונות וכו' - לצערנו זה לא עובד ככה תמיד, ויש את אלו שמתחמקים או שמחפפים או שצריך לרדוף אחריהם. אני גרתי בזמנו עם שתי שותפות ועשינו ביננו חלוקה: אחת אחראית על הארנונה, אחת על החשמל ואחת על הכבלים (שהיו רשומים על שמה). האחרונה לא ממש טיפלה במה שצריך וכל פעם שהיו בעיות היא אמרה שאחת מאיתנו יכולה להתקשר ולהזדהות בשמה...

בנוסף, היה את תשלום ועד הבית שכל חודש מישהי אחרת שילמה, והייתה את מי שתמיד לא שילמה בזמן ולכו תסבירו לגברת מוועד הבית שלצעוק עלי לא יעזור כי זו השותפה שלי שלא שילמה ולא אני.
 

yan234

New member
כן, ברור שזאת קונסטלציה שברירית משהו...

אפילו לא בהכרח מכוונה רעה, מספיק שאחד השותפים מרחף/עמוס בעבודה/לא נמצא הרבה בבית/שוכח... והאיזון נפגע. בעיקר בסידור כמו שלי שאין חלוקת תפקידים מוגדרת.
האמת שזה נראה לי די בלתי נמנע שמתישהו זה יקרה, כולנו אנושיים סה"כ, אבל לא יודעת איך אתמודד עם זה לכשיקרה. (דברים שלא נעים להגיד לשותף... נושא לשרשור נפרד
)
 
וואו איזה כיף:) קודם כל תודה..

תודה ענקית באמת על ההתיחסות המפורטת..

יש סיכוי שתצליחי לדבר איתי בסכומים? גם על תל אביב..{כרגע המחירים בין פתח תקווה לתל אביב-רמת גן חופפים פחות או יותר..}

לא השכירות עצמה מן הסתם.. ההוצאות מסביב..
כמה להשאיר בצד לחשבונות משתנים {חשמל מים ארנונה גז ועד בית}..?
נ.ב. כל הכבוד לך על ההתמודדות בעוז מול המחירים ההזויים של המרכז}
 
את מאוד טועה

המחירים בין פ"ת לת"א לא חופפים, וגם בין ר"ג ת"א לא חופפים. ת"א זה טירוף מסוג אחר - תמיד היה שם יקר יותר מאשר בערים אחרות, אבל בשנים האחרונות העלויות יותר מהוכפלו כשהפער בין ת"א לערים אחרות גדל וזה למרות שגם בערי השינה המחירים עלו מאוד.

האזורים בת"א שעולים כמו ערי השינה אלו אזורים שרחוקים מ"לב העניינים", כך שנכון שמשלמים ארנונה לעיריית ת"א, אבל אם את רוצה לגור בת"א מהסיבה שרוב האנשים רוצים, זה לא "יעשה את העבודה".

לגבי חשבונות משתנים - זה תלוי צריכה. ארנונה זה בהתאם לגודל הדירה ובהתאם לתעריף באותה עיר (בגבעתיים וגבעת שמואל למשל הארנונה הרבה יותר גבוהה מאשר בר"ג ופ"ת). ועד בית - בבניין ממוצע ללא מעלית התשלום הוא 50-60 בדרך כלל, יש בניינים בהם משקיעים יותר בגינון ובתחזוקה אז מבקשים תשלום של 100+-, ובבניינים עם מעלית וחניה מקורה וכו' יכולים להגיע גם ל-250-300.

בבניינים שיש בהם גינון הדיירים משתתפים בחשבון המים על צריכה משותפת, וכבר שמענו פה סיפורי זוועות על צריכה משותפת שעוברת את הצריכה הרגילה של משפחה ממוצעת, זה גם משהו שכדאי לקחת בחשבון.
 

yan234

New member
זה לא פשוט


כלומר, אני מסתדרת עם המחירים כי נערכתי לזה מראש ויש לי חסכונות, אבל מדי פעם נוחתת עלי הרגשה של "את כזאת פראיירית... על זה את מבזבזת את הכסף שלך??"


כמו שאשה מרציפן כתבה, אני מניחה שאצלך סדר הגודל של המחירים שונה, אבל בכל אופן -
ארנונה - 415 לחודשיים
חשמל ומים - לפי צריכה, בחודש האחרון קיבלנו 300 חשמל ו-130 מים (כל חשבון הוא לחודשיים). אני לא זוכרת כמה יצא בחשבונות קודמים...
ועד בית - 90 לחודש

סה"כ יוצא לי בערך 500 ש"ח בחודש על חשבונות ואוכל (כלומר קניית מוצרים, לא אוכל בחוץ). אנחנו שלושה שותפים.

ואגב, אני משלמת שכ"ד 1800, והשותף שלי אפילו קצת פחות... אבל בת"א זה מרגיש כמו מציאה
 

Optimistic Girl

New member
ההבדל בין המרכז לשפלה

בשפלה עדיין אפשר לגור *לבד* ב2000 שח או פחות
בדירת סטודיו שכוללת כל החשבונות! נו אולי לא כולל חשמל כמו שהם כותבים
אבל בדכ כולל הכל חוץ מחשמל!!


ככה שחוץ מתל אביב
יש דירות במחיר סביר בערים מסביב...
אצלנו גרים פה ועובדים בתל אביב/רמת גן...
 
איפה זה פה? רחובות? רמלה? נס ציונה?

זה כבר מזמן לא 2000 שקל ליחידה...
וזה מוסיף לי מעל שעתיים נסיעות ביום. לא משתלם.
 

Optimistic Girl

New member
זה תלוי

האם נסיעה עם פקקים או לא...
כי בלי זה 40 דק נסיעה

אבל ביננו תמיד יהיו פקקים
אלא אם כן נוסעים ברכבת!
 
למעלה