תרגיל במתמטיקה

הלדין

New member
תרגיל במתמטיקה

-מהו X? שאלתי את עצמי מהו X?! היה זה מבחן במתמטיקה 3 יחידות. הטופס היה כתוב בשחור על גבי לבן עם החותם הדיגיטלי של משרד החינוך. לעזאזל, מהו X?! תרגיל 12 חובה. אני זוכר שזה היה קוביה פרושה בארבעה ממדים עם יותר אלכסוני תיבה מאשר איזה אדם יכול לספור. בכל זאת, מהו X? למה אני? למה לא יוסי? למה לא הוא? הוא תמיד מפריע ומרעיש, אני מקשיב תמיד! מה זה X?! -תקשיב לי, שמעתי מישהו מדבר, אני פעם עשיתי את התרגיל הזה, עד היום אני לא יודע מה זה X! הם לא ישחררו אותך לעולם! מה זה X? שמי אלדד האלעדי. אני בן 16 שנים תקניות. שתיים ועוד שתיים זה חמש. לא, זה ארבע, לא המורה אמרה שעידכנו את זה לחמש, לעזאזל, זה חמש או ארבע, אפילו את זה אני לא זוכר! הו, זהו היינין-קשישא, פירמידה, סוף-סוף, פירמידה, -לא יעבוד אמר הקול הפירמידה הזאת היא לא X! אם איי בריבוע ועוד סי בריבוע ועוד בי בריבוע שווה די בריבוע אזי משהו בריבוע אוכל את אחות שלי בריבוע, טוב, איי בריבוע זה שלושה סנטימטרים, לא, כתוב פה שישה... -מירה, אחד התלמידים שלך התמוטט. עוד אחד אמר המשגיח. -אלעד? איך זה יכול להיות? הוא תמיד מקשיב בשיעורים ו... רגע זה תרגיל 12,נכון? מאיפה זה בא? אמרה המורה מירה. -הנה חותם דיגיטלי של משרד החינוך אמר המשגיח משם זה בא. -אני זוכרת אותו מנעוריי. מהו X? שאלה מירה. -יותר מדי אמר המשגיח נתנו את הבעיה הזו פעם למחשב, הוא קרס תוך שש דקות, כך שמעתי. -אז למה שמו אותה במבחן לשלוש יחידות? -לא יודע, אני רק המשגיח אמר המשגיח בהתגוננות. -אני יודע אמר קול סוף-סוף אני יודע X זה....
 
גרר....

אני שונא את משרד החינוך, מתמטיקה וגם פסיכומטרי! אל תעשו פסיכומטרי... זה סיוט! סיוט אני אומר לכם.
 

ange noir

New member
אלו לא מונחים סותרים?

פסיכומטרי והנאה, בתור מי שעשה אותו פעמיים ויש לו עוד מבחן של המרכז הארצי עוד מעט אני אומר לך בלי צל של ספק משמעות המשוואה פסיכומטרי = הנאה היא בח"מ אבל סיפור נחמד
 
אתם פשוט חולים!

מי נהנה מפסיכומטרי? בטח קיבלתם מעל 700 כל אחד בעוד שאני הולך לגרד את ה520 (אם יהיה לי מזל).
 

ange noir

New member
אל תזלזל בעצמך

רק שני אנשים בשנה מקבלים 200, תז´תכורת זה
 

Real J

New member
מאד היו חסרים לי פסיקים לקריאה נוחה

בכל פעם שאתה כותב "אמר מישהו" עליך לשים פסיק אחרי ולפני כדי להפריד מהטקסט הנאמר. למשל: "יותר מדי", אמר המשגיח, "נתנו את הבעיה הזו פעם...." חוץ מזה... אני לא בטוחה שהבנתי את הסיפור. אם כי הסיטואציה מתוארת בצורה מרתקת ומסקרנת... מה שהבנתי זה שאלעד בסוף כן מצליח לפתור את התרגיל הבלתי פתיר? אך האם זה מד"ב?
 

הלדין

New member
לא. הוא התמוטט, לא?

אני חושב שיש פה תערובת של אימה ומדע-בידיוני. האם את אי פעם ניסית להתמודד עם בעיה של קוביה פרושה? לא. קוביה פרושה היא עצם ארבע-ממדי. המשפט שהזכרתי בשם "היינין-קשישא" למעשה נקרא הטנסור המטרי של רימן- מהו? איי בריבוע ועוד בי בריבוע ועוד סי בריבוע שווה די בריבוע. אם אני לא טועה עד כה לא הכריחו תלמידים להשתמש בו. למה שייתנו לתלמיד לפתור בעיה כזו? טוב, אולי בעתיד הוא יהיה נווט. לפי הבנתי, הגיאומטריה שמלמדים *כיום* בתיכון הייתה מועילה לך רק אם החלטת להיות ארכיטקט(זו לפחות הדוגמה המוכרת לי). דבר אחרון, מוח האדם אינו מחשב, יותר מדי פרטים וכל אחד היה מתמוטט. האימה? טוב, יש כאן קול חסר-גוף, לא? של מי הקול? ברור שלא של אחד התלמידים! והעובדה שהוא מתמודד עם התרגיל הזה מעידה שהתרגיל הזה נמצא כבר זמן רב בגיליונות המבחנים.
 

ntt82

New member
הרעיון חמוד נורא.

הבעיה היא שהוא לא מובן, בעיקר כי אתה כותב קצת מבולבל. לא ברור מי אומר מה, למה ואיך. אני מניחה שככה גם התלמיד מרגיש, אבל זה יוצר תחושה של ניתוק מהסצנה, במקום הזדהות עם הבלבול שלו. בתור דוגמא, אני מביאה את החלק הראשון שלך בשתי צורות, צורת המקור וצורה עם פיסוק בסגנון שלי (אני לא אומרת ששלי נכון, רק שהוא מסודר יותר): ההתחלה המקורית: "מהו X? שאלתי את עצמי מהו X?!" ההתחלה המעוותת: "מהו X, שאלתי את עצמי, מהו X?" זה די פשוט למעשה - פסיקים מפרידים בין חלקים שונים של אותו הריון, נקודה מפרידה בין רעיונות נפרדים. צריך להקפיד גם על מרכאות - כל מה שמישהו אומר נמצא בתוך מרכאות, תמיד. לא שינוים גדולים, אבל עוזרים להבין. חוצמהדברים הקטנים הנ"ל אהבתי את הסיפור. לא ממש ברור מה מד"בי פה, אבל בהחלט מזכיר לי שעות של דגירה על גיאומטריה (רק שאני אוהבת את זה, מאיזו סיבה מוזרה). _______________ יום לא-הולדת שמח, גל
 

הלדין

New member
במקור היו מרכאות, לא גרשיים

אומנם נהוג לשים גרשיים בספרים מודרניים, אבל מה פסול בלשים מרכאות? חוץ מזה, אימה זה פנטסיה וזה נכלל תחת כנפי ז´אנר האימה.
 

cwen

New member
אני לא ממש בטוחה בדעתי על הסיפור

אבל לעומת זאת, נזכרתי פתאום בבגרות המסוייטת בארבע יחידות שהיתה לי ממש מזמן בשנת 91, כשאמרו שיהיו מבחנים קלים בגלל מלחמת המפרץ, ובסוף המבחן של ארבע היה פי כמה קשה מהמבחן של חמש יחידות. כן, היה נורא...
 
למעלה