תגובה מחודשת למירי

Mr.Stuly

New member
תגובה מחודשת למירי

היי מירי חבל שהשירשור שלנו נחמק , אבל בכל אופן צר לי שלא ירדת לעומק דעתי . כוונתי לא הייתה להפרדה בין סמים קלים וסמים קשים מבחינה חוקתית , אלא הפרדתם מבחינה הסברתית . הקמפיין של הרשות למלחמה בסמים , שמתארים ג`וינט שהופך למזרק - מטופש מאין כמוהו ואינו מרתיע אף אחד ( מלבד הורים ), ולא עושה שירות למטרה שאליה התכונו . עפ``י מחקר שנערך לאחרונה נמצא שכ-% 35 מציבור הסטודנטים באוניברסיטאות בארץ , ניסו או משתמשים קבועים בקנביס , עוד עולה מהמחקר שאחוז מקרב אוכלוסיה איכותית זו שמשתמשת ב``סמים קשים `` - נכון - שואף ל-0 . מרחק סטודנטים אלה ורבים וטובים אחרים מסמים קשים הוא מרחק שנות אור . לכן לדעתי הרשות , בהכללתה התפיסתית הגורפת , מאבדת ציבור גדול מאוד . מעולם לא שמעתי מצד הרשות אמירות המדברות על מהות ההתמכרות . גם קנביס ממכר ! - אמנם שלא כדרך הסמים האופיטים , אבל גם זו סוג של התמכרות - בראש ( וכדאי מאוד מצד הרשות שתעמוד על כך ) . ע``י הקמפיין של ג`וינט-מזרק הם יוצרים לדעתי ( אמנם שלא במודע ) מעין ליגיטימציה למעבר לסמים קשים יותר ( לרבות טריפים ואקסטות ) שאגב מזיקים לא פחות מסמים קשים אחרים - ויפה היתה דוגמתך קורעת הלב לגבי אותם ילדים ונערים המאושפזים במחלקות פסיכיאטריות בבתי החולים בארץ . הרשות חייבת להתאים את עצמה לרוח התקופה , ועשתה זאת יפה,יש לצין , בקמפיין החדש של ``ניסוי כימי במוח `` - למלחמה בטריפים ואקסטות . לסיכום : * הפרדה בין סמים קשים וקלים מבחינה חוקתית - לא ולא . * הפרדה בין סמים קשים וקלים מבחינה הסברתית - כן ועכשיו !!
 

Noam

New member
dear mr stuly

אני מאד מסכים איתך לגביי הקמפיינים הלא אפקטיבים של הרשות למלחמה בסמים, השפעתם על האוכלוסיות בסיכון אפסית לחלוטין. לשם שינוי אני שמח לקרוא חוות דעת רצינית שלך בנושא.
 

יואלה

New member
יפה כתבת מר סטולי אבל..

כאשר אתה מדבר על אוכלוסית הסטודנטים שמעשנת גראס אתה שוכח את הגילאים שלהם וזה אומר שבתקופת ילדותם ובגרותם כל נושא הסמים היה פחות בתודעה התקשורתית, מה שקורה היום שכל נושא הסמים בקרב הנוער הוא גדול פי ..כמה? לכן הצורך במסע הסברתי מוחצן ואגרסיבי- הוא כורח המציאות. נכון הדבר שלגבי בוגר ג`ויט הוא רק גו`נט אבל מה לגבי הנוער? מנסיוני הרב בתחום גיל ההתבגרות גוינט הופך לבנג ובנג הופך לקרטונים..כדורים..ומכאן הדרך היא כדור שלג . ולמה? כי מדובר בבני נוער- מר סטולי שהבלנס או הביקורת העצמית מוגבלת, ולרבים מר סטולי לרבים ג`ויט הופך למזרק, וכל זה עניין של זמן - ושוב כשכל נושא הסמים מתחיל בגילאים מוקדמים, אתה מוזמן לבקר במלכישוע בנוער ולערוך סטטיסטיקה קצרה ותראה שם קורלציה מהממת..
 

DUDIASD

New member
יפה כתבת יואלה אבל....

אני סטודנט צעיר שעבר את כל התהליך שאת מדברת עליו ואני יכול לדבר מניסיוני האישי ... היום אין מה לעשות סמים זה חלק מתרבות הצעירים וכדי למנוע את זה צריך לרדת לשורש הבעיה שהיא בעצם החברה שלנו ... הפרסומות שיש בכל מקום לא רק שלא עוזרות אלא מדגישות עוד יותר כמה אותם אנשים מבוגרים מנותקים לגמרי מהדור הצעיר... סמים זה מעיין חוויה רוחנית (לפחות בהתחלה) שחייבים לעבור .. יחד עם הטיול למזרח או דרום אמריקה... זאת מין בריחה מהעולם המזויין שאתם יצרתם וגידלתם אותנו לתוכו... רק שבסוף הרוב מבינים שאין ברירה וכדי לשרוד כמו שמצפים מאיתנו חייבים להשתלב בעולם האמיתי . הרוב מצליחים השאר או שגומרים במחלקות סגורות או שהופכים לנרקומנים.. ודרך אגב התהליך לא מתחיל עם ג`וינט הוא מתחיל עם בירה !!! הסם החוקי שאתם מוכרים !!!! מקווה לשנות ....
 

Mr.Stuly

New member
השאלה מה יותר מרתיע צעירים

אם כוונתך לאותו מגזר צעיר , השאלה היא מה מרתיע אותם יותר . מהות ההתמכרות ( לא משנה למה ) או מזרק .. אנחנו עדיין לא מסבירים לאותם צעירים למה לא כדאי להשתמש בסמים . למה ? כי אסור , למה אסור ? כי זה יוביל למזרק .. ( נו באמת ..) צריך להפסיק להתייחס אליהם כאל מפגרים ולהסביר להם , שוב ... על מהות ההתמכרות !!!
 

oz miri

New member
בזה אתה צודק

אבל הפירסום הספציפי הוא רק חלק מהתעמולה הכוללנית נגד הסמים, הפירסום הספציפי הזה טוב מבחינת אסוציאציה, לפעמים הקשר אסוציאטיבי שווה אלף מילים ויחד עם זאת לא במקומם. אהבתי מה שכתב הסטודנט- יש הרבה אשם בדור שלנו כהורים ומחנכים בנושא אבל זה שייך לפורום אחר. בשבילו אקדיש פתגם `` אבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהנה?`` לא תמיד סטודנט יקר החיים הוגנים.
 
למעלה