תבשיל גרגירי חמוס

לוטם321

New member
תבשיל גרגירי חמוס

רוצה להכין תבשיל ולא מסנפרוסט. למשהוא רעיון<?? תודה
 

my sunshine

New member
חומוס

אפשר לבשל אותו ולהגיש עם פלפל ולימון [יאמי] אפשר לבשל אותו עם בשר, עם עוף... מלא אפשרויות.. אביא לך מתכונים עוד מעט
 

לוטם321

New member
הבן שלי מת על..

גרגירי חומוס, רוצה להכין כתוספת ,, האם צריך להרתיח אותם ולאחר מכן לבשל כתבשיל עם תבלינים?
 

my sunshine

New member
מתכון לחומוס של חיים כהן

אפשר להכין בלי לטחון בסוף ואז להוסיף לגרגרים קצת לימון, פלפל שחור ומעט מלח [אני שמה הרבה פלפל] מרכיבים: 0.5 קילו חומוס - גרגרים יבשים שהושרו במים ל-12 שעות לפחות, רצוי במקרר 0.5 כוס/ות טחינה 5 שום (שיניים) - שיניים מעוכות 1 בצל - בינוני, קצוץ גס 2 כף/ות פטרוזיליה 1 כפית/ות כוסברה - זרעים כתושים שמן זית מלח אופן ההכנה: מסננים את גרגירי החומוס. מעבירים אותם לסיר גדול יחד עם ארבע שיני שום, הבצל, עלי הפטרוזיליה וגרגירי הכוסברה. מכסים במים רבים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים המון זמן בסיר מכוסה עד שהחומוס רך לחלוטין וגרגיר בודד נמעך בקלות בין האצבע לאגודל. הבישול יארך שעתיים-שלוש, ואפילו יותר. מסירים מהאש וממתינים שעה. מסננים את החומוס, אך שומרים את מי הבישול. מעבירים את החומוס והנלווים למעבד מזון, מוסיפים את הטחינה ומעבדים למשחה חלקה. אם סמיך מדי, מוסיפים ממי הבישול. מוסיפים שמן זית בנדיבות, שן שום קצוצה ומעט מלח. מערבבים ומגישים כמקובל (חמים או פושר). לפני העיבוד אפשר לשמור חלק מהגרגירים ולהוסיף אותם שלמים לפני ההגשה
 

my sunshine

New member
קציצות בשר וג'ריש במרק חומוס - מתכון של מרים

כהן... מרכיבים: 350 גרם חומוס - שהושרה בהרבה מים למשך לילה 0.5 קילו גרישה 0.25 כוס/ות שמן 3 בצל - בינוני, קצוץ 1.5 ליטר מרק עוף 1 כף/ות כורכום 1 קילו בשר בקר טחון - או בקר וחזה עוף מלח פלפל אופן ההכנה: מסננים את גרגרי החומוס מהמים, וקולפים אותם מקליפתם הדקה: מניחים את הגרגרים בתוך מגבת ועוברים על המגבת עם מערוך. פותחים את המגבת ומסלקים את הקליפות. שוטפים את הג'ריש היטב תחת מים זורמים. מחממים את השמן בסיר ומטגנים מחצית מכמות הבצל עד שהוא מתחיל לקבל צבע. מוסיפים את החומוס וממשיכים לטגן. מוסיפים את המרק, מתבלים בכורכום ומביאים לרתיחה. מכסים את הסיר, מנמיכים את הלהבה ומבשלים שעתיים. שמים את הג'ריש בקערה ומוסיפים את הבשר. מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים את שארית הבצל הקצוץ ולשים. מעבירים את התערובת למעבד מזון ומעבדים לעיסה חלקה. צרים קציצות אובאליות גדולות בידיים רטובות. מעבירים לסיר המרק, מכסים ומבשלים שעתיים על אש נמוכה. מחלקים את המרק והקציצות לקעריות. מגישים עם עלי רשאד וצנוניות טריות.
 

my sunshine

New member
אורז צהוב בתוספת חומוס ומנגולד, בנוסח הודי

מרכיבים: 1 כוס/ות אורז בסמטי 1 1/3 כוס/ות מים 1 קינמון - מקל 4 הל 4 ציפורן 1 כפית/ות מלח - שטוחה קורט כורכום קורט כמון קורט פלפל לבן 4 מנגולד - עלים 1 חומוס - קופסת שימורים /מבושל זהה 4 פטריות שמפיניון - פרוסות פטרוזיליה - חופן ,קצוצה 2 שום - קצוצות 1 כפית/ות כמון - זרעים קורט מלח קורט כורכום קורט כמון קורט פלפל צ'ילי - יבש קורט פלפל לבן אופן ההכנה: אופן ההכנה: שלב א' :הכנת התוספת: להפריד העלים מהגבעול ולקצוץ את הגבעול מעט שמן בסיר לפצפץ זרעי כמון להוסיף הגבעולים עד שנהיים שקופים להוסיף שום להוסיף פטריות להוסיף גרגירי חומוס(ללא הנוזלים) להוסיף מלח, כורכום,צ'ילי ,כמון ופלפל לבן להוסיף הנוזלים(או כוס מים) לבשל למספר דקות לקצוץ את העלים לרצועות ברוחב 2 ס"מ ולהוסיף לבישול להוסיף פטרוזיליה קצוצה לתקן טעמים ולכבות שלב ב':הכנת האורז: מעט שמן בסיר לטגן קלות כרישה/בצל להוסיף התבלינים לדקה נוספת ולערבב להוסיף מים רותחים להוסיף האורז עם רתיחה להנמיך ל 1/4 שעה לבדוק שאין עוד מים להמתין 5 דקות להפריד האורז להוציא לצד את ה קינמון הל וציפורן להגיש באהבה :)
 
למעלה