" שראשי נמלא טל" - מאי נמלא טל? ( שאלה)

newman10

New member
" שראשי נמלא טל" - מאי נמלא טל? ( שאלה)

באמת, מה?
מה ההסבר שמופיע לפסוק הזה בפתיחת אליהו הנביא?

תודה לכל מי שיענה
 

Mr Adam

New member
הסבר

"וסדר העבודה הוא, כשהאדם נתעורר לעבדות ה', הוא ע"י שזוכה לבחינת חוורתא, שמרגיש אז חיות ואור בהעבודת ה'. ואח"כ בא לו איזה מחשבה זרה, שעל ידי זה נופל מדרגתו ומתרחק מהעבודה, המחשבה זרה מכונה בשם סערה, ושערה. ותחת השערא יש גומא, שהוא בחינת נקב וחסרון בהגולגולת. שמטרם שבא לו המחשבות זרות, היה לו ראש שלם והיה מקורב לה'...כל פעם חוזר המצב הנ"ל בבחינת עולה ויורד, עד שנתרבו השערות לשיעור שלם. זאת אומרת, שכל פעם שהוא חוזר ומתקן הוא ממשיך שפע, ושפע זו נקרא טלא, וזה סוד "שראשי נמלא טל". משום שהשפע בא לסירוגין, וכל פעם הוא מקבל כעין טיפי טיפי. וכשנשלם עבודתו שהוא בא לשיעור שלם, עד שלא ישוב לכסלה עוד...כי בזמן שנופל איזה מחשבה זרה, אז אין דעתו שלם עם ה'. וכשהוא מצטער על זה, זה יגרום לו לכפרה על נפשו. מטעם אם כל פעם הוא חוזר בתשובה, אז הוא ממשיך שפע, עד שנתמלא השפע בסוד "שראשי נמלא טל" כנ"ל."
(הרב יהודה אשלג,שמעתי,קכח)

אתה מוזמן להוסיף עוד שאלות בקשר לעניין הזה אם הסבר לא מספיק מובן לך ...
 

newman10

New member
תודה רבה לכולכם- עזרתם לי מאוד.

חבל שלא תרגמו את פתיחת אליהו הנביא לעברית- ואנשים יוכלו להבין את מה שהם קוראים טוב יותר....
 

אורלנה

New member
זו שאלה מאוד עמוקה

יש על זה הרבה מאוד פירושים,
והנה מה שכתוב בספר הזוהר על כך:

מַאי נִמְלָא טָל?

אֶלָּא אָמַר קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, אַנְתְּ חֲשִׁיבַת דְמִיּוֹמָא דְאִתְחָרַב בֵּי מַקְדְּשָׁא דְעָאלְנָא בְּבֵיתָא דִילִי?
שראשי נמלא טל?
מהו נמלא טל?
את חשבת שאחרי שנחרב ביתך והוגלת אני חזרתי לביתי אני נח?
לַאו הָכִי, דְלָא עָאלְנָא כָל זִמְנָא דְאַנְתְּ בְּגָלוּתָא,
הֲרֵי לָךְ סִימָנָא שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא טָל בודאי שלא שלא עליתי לביתי

נשבע השם שא ייכנס לירושלים של מעלה עד שלא ייכנס לירושלים של מטה
הוכחה ראשי נמלא טל
רק מי שבחוץ בלילה מחכה ראשו נמלא טל

מהו ט"ל ? הֵ''א שְׁכִינְתָּא בְגָלוּתָא, שְׁלִימוּ דִּילָהּ וְחַיִּים דִּילָהּ אִיהוּ טָל אות הא - היא השכינה שלימות שלה - שלימות של השם הקדוש הוא ט"ל - 39 יוד הא וא - 39 יוד הא ואו = 39 וְדָא אִיהוּ יו''ד ה''א וא''ו, וְה''א אִיהִי שְׁכִינְתָּא דְלָא מֵחוּשְׁבַּן טָ''ל, אֶלָּא יו''ד ה''א וא''ו, וזהו השלמת שמו הקדוש על ידי חיבור ט"ל - יוד הא ואו עם השכינה - הא יהיה שמו שלם דְּאִיהוּ מַלְיָא לִשְׁכִינְתָּא מִנְּבִיעוּ דְּכָל מְקוֹרִין עִלָּאִין, מִיָּד קָם רַעִִיָא מְהֵימְנָא, וַאֲבָהָן קַדִּישִׁין עִמֵּיהּ, עַד כַּאן רָזָא דְיִחוּדָא, מִכַּאן וְאֵילֵךְ פָּרָשָׁתָא קַדְמָאָה דְסִתְרֵי אוֹרַיְיתָא. זהו המילוי של השכינה החיים שלה מיד קמו משה רבינו הרועה הנאמן והאבות הקדושים איתו עד כאן סוד הייחוד שגילו, אליהו הנביא ורבי שמעון בר יוחאי לאקמת שכינתא מעפרה ולעילוי שכינת עוזנו לקירוב הגאולה להשכנת שלום בין ישראל לקב"ה ברוך ה' לעולם אמן ואמן,

כלומר זה מראה מצב שגם כשאדם בגלות הבורא יתברך איתו,
וכביכול מחכה לתשובה כדי שגם השכינה תקבל שפעה ומשם כמובן יקבלו זאת הנבראים,

עכשיו קצת יותר מובן?
 
למעלה