שנת הסיכומים- האי!

YossihNew

Well-known member
|שעוןחול|

שנת הסיכומים
חוזרת אחרי יום, והפעם אנחנו מדברים על סדרה שמאוד קשורה לסדרה שדיברנו עליה אתמול. היא הסדרה השנייה שהייתה לערוץ הילדים...





האי! מיד אחרי השמינייה, גיורא מחליט להכות בברזל בעודו חם וליצור עוד סדרה לערוץ הילדים, אבל הפעם סדרה שמתעסקת יותר בנושא מד"ב...

תקופת השידור: בין ה-28 באוקטובר, 2007 ל-1 במרץ, 2010 (שנתיים וחצי).

שודרה: בהוט (מול הנפילים ודאוס), בערוץ הילדים.

פתיח: בביצוע של דנה ברגר המקסימה, שגם שיחקה שם בעונות הראשונות…


עובדות מעניינות: את העונה השלישית כתבה בכלל מיכל קופר-קרן, בערך הפעם הראשונה שדבר כזה קרה בארץ שלנו. מעריצה נדרסה ומתה באירוע הסיום של עונה 2.

עונה ראשונה (50 פרקים בין ה-28 באוקטובר, 2007 ל-7 בפברואר, 2008):

בתאריך ה-9.9.2009, אסטרואיד יפגע בכדור הארץ וישמיד את כל תושביו! רק אדי וסילביה, ובנם הקטן טומי, יודעים את זה, בזכות ספר ציורים אדום שחוזה את העתיד. אבל באותו תאריך, כך אומרים, דילן האגדי יחזור בזמן (כי הוא טיימר) ויירט את האסטרואיד.

אדי וסילביה מנהלים בית מחסה לנערים שעשו פשעים, ובאותו התאריך הם אמורים לקחת את הנערים הללו (צ'יף, ג'יני, זואי והאחיות אנה וליבי) יחד עם בנם טומי להפלגה ביאכטה שלהם. טומי אמור לתת לדילן את המיקום של האסטרואיד כדי שיוכל ליירט אותו. ההפלגה חשובה ביותר, כי למרות שצ'יף חבר של אנה בכלל, הוא וג'יני אמורים להתאהב בה, ולהפוך להורים של דילן שיוכל לחזור בזמן. אבל באותו היום ג'יני נעלמת, ודילן לא מגיע.

הנערים (לצד מייקי, נער שסולק מבית המחסה כי ניצל לרעה את כוחות ההפנוט שלו) מגיעים בעזרת רכבת תחתית משונה לאי בודד. האסטרואיד פוגע ומשמיד את תושבי כדור הארץ פרט לאי. לאחר שהחבורה ישנה בעזרת גלולות עד ה-8.9.2010, הקרינה מהאסטרואיד פגה, והם לומדים על האי החדש בו הם נמצאים, ככל הנראה לבדם, במבצר טכנולוגי שדואג להם.

אבל ג'יני גם היא על האי. הסיבה היא שהיא נחטפה בידי זוג תושבים אחר על האי, האם והבן הלנה ומקס, שהשתמשו במייקי כדי להפנט אותה. להלנה ולמקס יש משרת בשם מיילו שמסוגל לשגר את עצמו ממקום למקום, ולפעמים מבקר אותם איש מהעתיד בשם בלו. מסתבר שעם השמדת האנושות התפתחה אנושות חדשה על האי, והקונגרס- הגוף ששולט שם- מנסה לחסל את המחתרת שמנסה לחזור בזמן וליירט את האסטרואיד.

במהלך העונה הראשונה יש המון פלאשבקים שמסבירים לנו על היחסים בין הדמויות וכיצד כל אחת מהן הגיעה אל בית המחסה (רובן בגלל שביצעו פשעים). בנוסף, מסתבר שצ'יף הוא לא באמת צ'יף- קוראים לו סול, והוא ישב עם צ'יף האמיתי (בנה של הלנה ואחיו של מקס) בכלא ולקח את שמו כדי להשתחרר.

אל המבצר מגיעה מכונת זמן, ולאחר שמבינים שצ'יף-סול לא יצליח להשתמש בה, טומי מצליח להפוך לטיימר. הוא פוגש שם ילדה מסתורית, שמסבירה לו כיצד צ'יף חלם על ג'יני והפנה את גבו לקונגרס, כדי למצוא את אהובתו בשנת 2009, שם הייתה בכלא על רצח אביו של מייקי (שרצה לחסל את הוריה כדי למנוע את לידת דילן). השניים חיו על האי עד שמקס רצח אותה.

טומי יוצא ל-9.9 כדי לוודא שג'יני תגיע ליאכטה, מה שיוביל לכך שדילן יגיע והעולם ינצל. אולם לצערו, כשהוא רואה את צ'יף ביאכטה אחרת, הוא מנסה להעביר גם את ג'יני לשם, בלי לדעת שצ'יף יעבור בעצמו ליאכטה של אדי וסילביה. נוצרת היסטוריה חלופית, ובוק הפיקסר בא לעזור לטומי לתקן אותה, כדי שלפחות יוכל לחזור לאי כמו שצריך.

בזמן ההיסטוריה החלופית, המבצר נעלם, והחבורה מטיילת על האי. הם מגלים שם את משפחת בן עמי- ההורים דוד ופני, הבת עלמה, והאחיין בן "קרמיט". המשפחה (שיחד עם ניצולים מספינה הקימה את האנושות החדשה) זכתה בטוטו (בזכות כישרון הניבוי של עלמה- הילדה ממכונת הזמן) וקנתה את האי, ממש לפני שהאסטרואיד נפל. הם מתחברים (בן וזואי הופכים לזוג) ובסופו של דבר, יחד עם טומי, הם מצליחים להתגבר על מקס והלנה.

בתאריך ה-10.10, אסתר עיני (ראש הממשלה שהייתה אמורה להיכנס לתפקידה ביום פגיעת האסטרואיד, אבל בעצם טיימרית, מנהיגת המחתרת והאימא של אנה וליבי) מגיעה לבשר להם על היום בו האסטרואיד יושמד, זאת לאחר שייפרדו ממשפחת בן עמי. טומי מגלה במכונת הזמן שאמנם ג'יני נרצחה, אבל דילן כבר נולד אז. צ'יף הסיע אותו בזמן ויחד עם ספר ציורים אדום, נתן אותו לאדי ולסילביה. מסתבר שטומי הוא דילן.

דילן נפרד מכולם ויוצא לפגוש את עצמו וליירט את האסטרואיד. מקס מנסה לפגוע בג'יני וצ'יף אך בסוף חוזר למוטב. אולם אז מסתבר שצ'יף לא מתכוון שדילן יירט את האסטרואיד- יירוט האסטרואיד בעצם יחסל את כל מי שנולד על האי, כולל צ'יף ודילן. הוא שולח את הלנה לנסות למנוע מדילן את זה כדי שיוכלו לחיות כולם על האי, אולם דילן מסרב. החבורה חוזרת ל-2009 גם היא בגלל שה-10.10 הוא תאריך מיוחד, דילן וליבי מתוודים על אהבתם, ודילן מיירט את האסטרואיד.

לאחר מכן החבורה מבינה שדילן לא קיים יותר בגלל שיירט את האסטרואיד, וליבי זורקת את הספר האדום למים בכעס. אבל אז טלפון ציבורי מצלצל...

עונה שנייה (50 פרקים בין ה-23 בנובמבר, 2008 ל-12 בפברואר, 2009):

ליבי עונה לטלפון ומדברת עם עצמה, שאומרת לה למצוא את הספר השלישי של גורדון מילר. הנערים מגלים שההיסטוריה השתנתה לאחר יירוט האסטרואיד- אדי הפך לרודן רצחני שמחסל טיימרים, כל אדם מסומן בברקוד בעורף, ויש לכולם כפילים של עצמם כציידי טיימרים רצחניים. הם מוצאים בספרייה את הספר השלישי של גורדון מילר, בו יש תמונה של דילן.

ליבי נתפסת בידי אדי אבל מצליחה לפתח את כישורי הטיימריות שלה, עד שאנה הציידת יורה בה. החבורה מנסה לברוח ומגיעה לחנות שעונים שבתוכה הם נמצאים ב-2008. הם פוגשים את השען (גורדון מילר), שנותן להם ידית, שמביאה אותם לשנת 1910.

בשנת 1910 הם מגיעים לאי, לכפר הרוס. ג'יני לא מכירה אותם בהיסטוריה הזאת, והיא נמצאת שם עם בן זוגה ריק ואחותו אמה, כשהם הניצולים היחידים מאסון שקרה בכפר הטיימרים שלהם ב-1909. לאחר שלפיד הטיימרים נדלק שנית בעקבות הנערים, הם הופכים לטיימרים, והם חוזרים ל-1909 בניסיון למנוע את האסון ולגרום לצ'יף ולג'יני שוב להתאהב.

החבורה מגיעה לכפר, ומשתלבת שם. צ'יף הוא מורה טיימרים שם, ודילן הוא נער מרדן שם. בו זמנית, ב-2009, מסתבר שבן (קרמיט), האחיין של דוד ופנינה בן עמי, עובד במחתרת שמטרתה להפיל את אדי ולגלות מי היישות המסתורית ששולטת בו ומתגלה לכולם בחלומות. הוא הופך לשליש של אדי ומאורס לדינה, בת מפקד המשטרה מישל, שרוצה להפיל את אדי.

לאחר מכן מסתבר שדילן הפך למה שהוא בעקבות חלום על ליבי. הוא הגיע ללגונה על האי, שם ליבי ניסתה לחסל אותו, אבל הם התאהבו. צ'יף הבריח אותה כדי לא לשבש את ההיסטוריה, ומאז ליבי הציידת ברחה. אנה מגלה על קיומה של ליבי הציידת, ומבינה שאיתה ליבי דיברה.

צ'יף חושף בפני אנה וסול שהוא בעצם צ'יף שלהם. עם יירוט האסטרואיד, הוא חזר בזמן ולקח את ג'יני ודילן הילדים לכפר הטיימרים, כשרק סם ברודי, אביהם של ריק ואמה, יודע על כך. אולם דילן נעלם ביום האסון, מה שהוביל לחורבן הכפר, ובעצם הוא מוחזק כאסיר אצל ריק ב-1910.

בנוסף מסתבר שאדי נשלט בידי קאיראן- השטן, שההיסטוריה שלחה לוודא שדילן לא יירט את האסטרואיד. ב-9.9.1909, אדי/קאיראן מגיע לכפר, אולם ליבי הציידת ודילן מגיעים ומחסלים אותו. עד שקאיראן נכנס לתוך דילן וגורם לו להשתגע.

ליבי נוסעת בזמן ופוגשת את הלנה, שמציעה לה להשמיד את הלפיד ואת הנסיעה בזמן, כדי שקאיראן יושמד. עם השמדת הלפיד, קאיראן מושמד, והחבורה נשארת ב-1909, למאה שנים ללא האסטרואיד. כעבור מאה שנים, גורדון מילר נתקל בעלמה בן עמי ומביא לה כוחות נבואה.

בסיום העונה גורדון מילר מספר שהזמן נתקע בלולאה: עלמה עוזרת לדוד לזכות בטוטו ולקנות את האי, וכך תוקם עליו אנושות חדשה לאחר האסטרואיד. מאותה אנושות יבוא צ'יף, שיחלום על ג'יני, וכך בעצם עלילת הסדרה תתחיל מחדש.

עונה שלישית (44 פרקים בין ה-20 בדצמבר, 2009 ל-1 במרץ, 2010):

לאחר שנתיים שקטות על האי, החבורה מגלה מערה של נביא בשם סבסטיאן, שהציע בעבר לכלוא את האסטרואיד בתוך יהלום מימי המפץ הגדול. ליבי (היחידה שיכולה לנסוע בזמן) מתנדבת, ומתה כשהיא עושה את זה. נוצרת היסטוריה חדשה.

על האי מוקמת ורטיגו, בה צ'יף הוא הנשיא וגם ג'יני, מקס ומיילו שם. החבורה חייה בזהות בדויה, ובשנת 2011 קוראים להם. ארגון טרור תוקף את "הצדפה"- המקום בוורטיגו בו היהלום עם האסטרואיד מוטמן. במהלך המאבק סול נהרג. הם מביאים את דילן לעזור להם, אולם דילן, שבור לב לאחר מותה של ליבי, נסע ל-1409 והתאהב בפיראטית בשם סופי.

לבסוף דילן מסכים לעזור, ולאחר סיכול מתקפת הטרור, יחד עם קיפרית (שומרת על רצף הזמן) בשם רומי, הם יוצאים לשים את היהלום עם כוח האסטרואיד ב-1411, במערה של סבסטיאן. אולם קבורת היהלום מונעת מדילן לחזור לכל נקודה מוקדמת מ-1411, לאחר שחשב שיוכל לחזור ל-1409 ולסופי במהירות.

בינתיים בוורטיגו, צ'יף מופלל במתקפת הטרור, ומקס ממונה לנשיא במקומו. מקס עובד עם קאיראן (ובלו התוכנה) כדי להפליל את צ'יף ולקחת ממנו את ג'יני. הוא יורה בצ'יף עם אקדח אדום שלא באמת הורג אלא מעביר למבוך, אקדח שבסוף גם ג'יני מתאבדת איתו.

החבורה נתקעת על האי ב-1411, בממלכת קתרינה, שם הדוכס ארנולד מתכנן לשאת לאישה את סופי. הם מתחזים לאבירים- זואי, מייקי ו... יהלי, אחיה של זואי (שקאיראן החזיר לחיים כדי שזואי תעבוד עבורו). הוגו האביר, שבזוגיות עם זואי, עובד בסוד עבור אסתר, ומנסה להזהיר אותה בנבואה של סבסטיאן- לקאיראן תהיה בת שתביא אסון לדילן ביום הדין, כי הבן שלה ושל דילן ייקח את היהלום וישמיד את העולם.

אסתר נהרגת בידי בלו, שמחוסל לבסוף בידי מיילו והווירוס שלו. דילן מצליח להחזיר אליו את אהובתו, סופי, אולם רומי תמיד מתקרבת אליו. הרמזים נערמים וחושבים שסופי היא בעצם הבת של קאיראן. היא נהרגת, אולם לבסוף מגיע יום הדין, ורומי ודילן מתנשקים. אז מסתבר שרומי היא בתו של קאיראן, ושהיא הרגה את ליבי לאחר שזאת כלאה את האסטרואיד.

הבן של דילן ורומי מגיע ולוקח את היהלום, ובנוסף צ'יף מנסה לצאת מהמבוך, מה שגורם לעולם ללא דילן, שכמעט הורג אותו. לבסוף דילן מתעורר לחיים כשצ'יף וג'יני שניהם מתים במבוך, והוא מחסל את רומי בעזרת סופי, כשבנם נעלם.

דילן מבין היטב מה עליו לעשות. כדי שקאיראן לא יחזור ותיווצר היסטוריה חדשה, כולם נוטשים את האי, ודילן משתמש בכוח האסטרואיד מהיהלום כדי להשמיד את האי. ב-9.9.2009, אנשים חושבים שהאסטרואיד שוב יפגע. אולם לבסוף זה לא קורה. מייקי ויהלי מבלים ביחד, סול חזר לחיים ומבלה עם אנה, וגם הוגו וזואי.

ולבסוף, דילן, שמפליג לו ביאכטה, מושיט יד אל בת זוג מסתורית… שגיורא חמיצר חשף שהיא ליבי.

האי לא הייתה בדיוק כמו השמינייה, היא ניסתה להיות יותר חכמה, ואולי בשמינייה יש דווקא יותר נשמה. אבל גם האי נצרבה בזיכרון של כולם, והיא הייתה חלק חשוב מהעבר שלנו.

העבר שלנו… או אולי העתיד… או אולי הכול ביחד?

ועוד תשעה ימים, המתחרה של האי תגיע לפה… עם אותו השחקן בתור תוכנה...​
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה