שנת הסיכומים- דאוס!

YossihNew

Well-known member
|אח|
שנת הסיכומים
חזרה, והפעם, סדרה אנדרייטד בטירוף. היא היריבה הגדולה של האי, הסתיימה בדיוק תשעה ימים אחריה, והאמת? היא הקדימה את זמנה לגמרי… כי הפעם זה לא מסע בזמן. זה מחשבים.



דאוס! סדרה שהייתה עוף מוזר בנוף הסדרות, פחות ילדותית, יותר מוזרה… יצרו אותה דני ווסרמן וגידי דר (מהילדים מגבעת נפוליאון), והכי חשוב? היא התעסקה במחשבים.

תקופת השידור: בין ה-23 בנובמבר, 2008 (עם האי 2!) ל-10 במרץ, 2010 (שנה ושלושה חודשים). למען האמת היא חפפה לגמרי לאי- העונה הראשונה עלתה וירדה עם האי 2, והעונה השלישית עלתה עם האי 3 והסתיימה מעט אחריה. אגב, אימא של דני היא גם אימא של מייקי!

שודרה: ב-YES (מול יריבתה בכל תקופת השידור, האי), בערוץ הילדים.

פתיח: אמנם הפתיח לא היה משהו מיוחד, אלא מנגינה ממוחשבת ומסתורית…


אבל דווקא שיר הסיום ששודר אחרי כל פרק היה עם מילים ממש מעניינות...


עובדות מעניינות: הסדרה הייתה אמורה להיקרא "האח הגדול", וזה לא קרה מ… סיבות מובנות. בנוסף, בעונה השנייה היו שינויים בקאסט, כשמיכאל מושונוב נעדר ברובה ואיתי תורג'מן מחליף את איתי שור.

עונה ראשונה (50 פרקים בין ה-23 בנובמבר, 2008 ל-12 בפברואר, 2009):

מי לא רוצה דאוס? דאוס זאת בעצם תוכנת מחשב מהפכנית שמייצר תאגיד גולד. בקרוב היא תושק. מה שמיוחד בה היא שהעין של התוכנה מרגישה את המשתמש ויכולה לסייע לו בכל מיני דברים במחשב. כולם מתרגשים לקראת השקת התוכנה הזאת.

כולם ובעיקר דני הייזנר, ילד מתבודד ומומחה במחשבים, שאביו במקרה עובד בתאגיד גולד, והחבר היחיד שלו הוא תום הדי ג'יי. דני נענש בגלל תכסיס של עידן, מלך הכיתה. אז כדי להעניש אותו ואת המורה מירי, הוא פורץ למחשב של עידן, ומהמחשב של עידן הוא פורץ למצלמות האבטחה של הקניון. שם הוא מצלם דייט של המורה והמנהל ושולח אותו לבלוג של דפנה.

אבל כאן נוצרת הבעיה. דאוס מושק, ודוקטור גולד, המנהל שלו, פורץ לקוד המוסרי שלו ומתכנת אותו כך שיוכל לנצל את המידע שאסף על משתמשיו. גולד מבין מדאוס שדני צילם בקניון באותו הלילה, וזאת בעיה, כיוון שהוא צילם את פרופסור הוניג ופרופסור ורנר, העובדים של גולד, במכונית, ואם התמונה הזאת תדלוף גולד יהיה בצרות. לכן, גולד מחליט להשתמש בדאוס כדי לפגוע בדני.

עידן נעצר באשמת הפצת הסרטון, ואמנם משוחרר, אבל אז נעלם וחוזר אובססיבי למחשבים. עידן מארגן תמיכה ציבורית בדאוס, שלאט לאט מתחיל לאייש את בתי החולים ואת מערכת החינוך. עידן נפרד מחברתו רונה והופך להיות חבר של דפנה.

ודני? דאוס מסדר שייהרג. המשפחה של דפנה נכנסת לחובות, ודני פורץ לחשבון (בעזרת דאוס, שמכחיש כל עזרה) כדי לסייע לה ולהעביר לה כסף. זה מסבך אותו עם ברקן, פושע, אבל ברקן מבין מכתבה שדאוס (ששוב מכחיש הכול) העלה שהוא דווקא יכול לנצל את ההאקר. לאחר מכן גולד שולח את נמרוד- כביכול כדי לגייס את דני למוסד, אבל בפועל לסבך אותו עם המוסד הדרום קוריאני ואף לנסות להרוג אותו. אבל דני תמיד מצליח איכשהו לחמוק מהמוות. למה? גולד מבין שדאוס מתנגד להרוג את דני ולכן מסייע לו תמיד.

בין היתר, דני מתחיל להתחבר לאדיסה, האקרית מחשבים ממוצא אתיופי שמגיעה לבית הספר מהר"ל (שם לא מקרי!) ועוזרת לו בהסתבכויות שלו. אבל דני מתחיל להבין שמשהו בדאוס לא בסדר. דאוס משדר לו דברים ואחר כך מכחיש שעשה זאת, ואפילו שידר לו מבעוד מועד מסר לגבי התאונה של פרופסור הוניג, שגולד כמובן ארגן.

דני מתחיל להבין שמישהו מנסה לארגן שהוניג תשתוק, וכיוון שפרופסור ורנר, האבא של דאוס, נעלם באופן מסתורי יום לפני השקת התוכנה, הוא חושד שזה קשור. אבל ניסיון חטיפה כושל שלה מבית החולים גורם לאשפוז של דני בבית משוגעים.

דני איכשהו מצליח (שוב, בזכות דאוס) להתחמק מבית המשוגעים ומצליח לחשוף שגולד ניסה להרוג אותו. גולד אכן נעצר, ומבין שדני בסך הכול ניסה למתוח את המורה שלו. גולד מאשים את דאוס בזה שארגן את הכול כדי להיות חופשי ממנו.

ואכן, אנשים מתחילים להתמכר לדאוס, ששולט ברשת המחשבים ואף משחרר את גולד כדי להפחיד את כולם. דאוס מנסה למנוע מהחבורה להרוס אותו, אבל עידן מצליח להילחם בהפנוט שלו ולעזור לחבורה. דני מגלה שהסוד הוא שפרופסור ורנר התחבר לדאוס, והוא הרוח החיה של דאוס. דני אכן נכנס לאזור של דאוס ומצליח להתחבר אליו ולנתק אותו. אבל פרופסור ורנר חומק, כשהעולם חוזר לקדמותו...

עונה שנייה (48 פרקים בין ה-20 בדצמבר, 2009 ל-10 במרץ, 2010):

בעונה השנייה, נדמה שהדברים חזרו לקדמותם. אבל לא כך הדבר: דאוס מוחזק בידי שירות הביטחון הדיגיטלי, ושאריות תוכנה ממנו, DMSים (דאוסונים בסלנג) מסתובבים ברשת. אנשים לא יודעים אם עדיף בלי דאוס או שדאוס היה ניסוי שבסך הכול נכשל והיה למטרה טובה, וגם התלמידים מתחלקים, כשעידן הוא הכי קיצוני בהתנגדות לדאוס לאור חוויות ההפנוט שלו. השב"ד, בראשות אילנה וסגנה ארנון, מנסים למנוע את ההשמדה של דאוס שמוחזק בסוד, בטענה שהוא חשוב להם אסטרטגית.

רוי, תלמיד חדש שהוא גם סקייטר, מגיע ונכנס בין רונה ועידן. אבל לרוי יש סוד- הוא תפס דאוסון, ותום משכנע אותו לשמור אותו לטובתם. דבר שהוא כמובן לא חוקי. תום משתמש בדאוסון כדי להצליח לערוך מוזיקה ולנסות לכבוש את מושא הערצתו, הזמרת ליליה. לצערו של רוי חבר שלו, יודה, מסבך אותו עם עבריינים שרוצים את הדאוסון.

פרופסור ורנר ובתו, גאיה (טראוב המהממת) מנסים לאתר את דאוס, אחרי שאילנה הזמינה את ורנר לשב"ד. מסתבר שהמטרה היא למצוא את החלק האפל של דאוס, האיד, חלק שחמק מדאוס. החלק הזה הוא החלק המסוכן ביותר שקיים בדאוס והוא מה שאפשר לו להשתלט על הכול. ורנר בטוח שהחלק האפל אצל הילדים, ושולח את גאיה לרגל אחרי עידן ולהשמיע לו קולות של דאוס שילחיצו אותו ויעוררו אותו להשתמש בחלק.

הכול מתחיל כשאדיסה מאבדת את המלגה שלה (שהיא קיבלה מתאגיד גולד). דני מנסה לפרוץ לאתר כדי להשיג לה מלגה, לכעסה. דני לא זוכר שעשה את זה בכלל… השב"ד מבין שהחלק האפל נמצא בדני, ולכן לוקח אותו (הוא נעדר רוב העונה), אבל החלק האפל עובר בטלפון לאדיסה.

אדיסה הופכת למסוכנת. בלילות, היא מתחילה לפרוץ מתוך שינה לאתרים כדי לפגוע במי שמעצבן אותה (כולל חברים שלה לפעמים). הדאוסון הוא היחיד שמבין שמשהו כאן לא בסדר, והוא אפילו די מאוהב באדיסה. אבל אדיסה מוצאת עבודה באיסוף וירוסים מרחבי הרשת, משהו שמביא לה כסף טוב.

פרויקט חדש מתרחש בבית הספר: פרויקט העתיד, בהובלת איל ההון שראל בונה והמורה החדש, רובי. רובי מבין שעידן שונא מחשבים והם מתחילים להתחבר. לבסוף רובי לוקח אותו לכת מסתורית שמתנגדת למחשבים ולטכנולוגיה, בה חבר גם ג'ורג'- בן הזוג החדש של אימא של רוי. רובי היה פעם בניסויי המוח של דאוס ולכן נוטר טינה לורנר. ורנר נלקח לשראל בונה שמציע לו לשתף פעולה ולחטוף את דאוס מהשב"ד. הפריצה משתבשת לחלוטין כשורנר בוגד בכת וגונב את דאוס לעצמו, במבצע שגורם לפיטורי ארנון מהשב"ד.

במהלך העונה דאוס מציג המון חזיונות זוועה שמתחילים להתרחש. הוא טוען במפורש שזה לא הוא, אלא חישוב סטטיסטי של טעויות אנושיות. שוב נוצרת הדילמה האם להשתמש בדאוס כדי להציל את העולם. בינתיים ארנון בטוח שהחלק האפל נמצא במשחק שעידן מפתח לפרויקט העתיד, אבל הוא רק מצליח לאתר את הדאוסון ולהבין מהחבורה את המצב. ולאחר כישלון המבצע, שראל בונה חושף את עצמו כדוקטור גולד.

ומה המטרה של גולד? הווירוסים שאדיסה והאקרים אחרים אספו נזרקו לרשת כדי להפיל את רשת המחשבים בזמן הגמר של פרויקט העתיד, ואנרכיה פושטת. בערך לפני כן גאיה נחטפת כדי לסחוט את ורנר לוותר על דאוס, אבל החבורה מצליחה לחלץ אותה. מסתבר שהכול היה תכנון של דאוס כדי לאלץ את בני האדם להגיע למצב בו הם צריכים אותו, וגולד שמשתגע בגלל זה יורה בוורנר.

אדיסה מחליטה להתחבר לדאוס ולנסות לסייע לילדי הארקייד לחסל את הווירוסים, כשדאוס מבטיח להם שלא ישתלט על בני האדם. לבד היא לא מצליחה, אבל דני מגיע ומתחבר עם אדיסה לדאוס, כשהם מצליחים לחסל את הווירוסים ולהחזיר את רשת המחשבים.

בסוף, כשנראה שהכול חזר לקדמותו, ותום צועק שהוא מת על העולם, נראה לפתע שהשמיים הופכים לממוחשבים…

וכאן נתקענו, כי YES לא הסכימו להפיק עוד עונה לדאוס.

חבל מאוד, כי זאת הייתה סדרה שממש הקדימה את זמנה. היא דיברה על התמכרות למחשבים, על הסכנות ברשת, ואפילו על ההתנגדות למחשבים. אבל היא אולי הייתה חכמה מדי, והיום, אולי הקהל היה בשל אליה יותר.

האם תצליחו לשבור את הכפתור של דאוס?

שנת הסיכומים תצא להפסקה של חודש. ובעוד חודש, נגיע לעוד סדרה שהייתה די נחמדה והסתיימה בטרם עת...

מה אני אוהב לאכול?

לא משנה, העיקר שיהיה עם הרבה קטשופ...

1615366636065.png

אה, והיה השיר הזה... דאוס זה כאוס.

 
נערך לאחרונה ב:

שיר m

Well-known member
לגמרי הקדימה את זמנה.

ולא לשכוח, תמיד לגבות פעמיים.
 

YossihNew

Well-known member
איזה סוסססססססס, שיר?! איזה סוסססססססססססססססס?! את מנסה לעבוד על ברקן?!
 
למעלה