שאלה על זהב.

האפשרות שלמען כדור הארץ היא פחות או יותר תמיד האפשרות הנכונה וזה כמעט לא משנה מה האפשרות האחרת. שינויי אקלים זה דבר עד כדי כך חשוב. זה אפילו חשוב יותר מאשר פירוק העולם מנשק גרעיני. ופירוק העולם מנשק גרעיני, רק שיהיה ברור, זה מאוד חשוב. בספרי העתידי, "תוכנית GRIT של פז לפירוק העולם מנשק גרעיני", אני מסביר שדוקטרינת ההשמדה ההדדית המובטחת איננה אמינה כדרך למנוע מלחמות גרעיניות ושמלחמות גרעיניות נוספות מלבד מלחמת העולם השנייה כמעט התחילו פעמים רבות, ושלכן, פירוק העולם מנשק גרעיני הוא דחוף יותר וחשוב יותר משחושבים, מכיוון שהמלחמה הגרעינית השנייה בהיסטוריה האנושית, אני משוכנע, נמצאת ממש מעבר לפינה.

אבל בניגוד להשערות המקובלות, מלחמה גרעינית, אפילו שהיום יש בעולם אלפי פצצות גרעיניות, לא תוביל להכחדת האנושות, וכפי מה שאני מתקן את אלברט איינשטיין בספרי העתידי, "הטעויות של איינשטיין", כך אני מתקן אותו גם כאן וגם עכשיו-במלחמת העולם הרביעית, בדיוק כמו בשלישית, יילחמו, עוד פעם, בין היתר עם פצצות גרעיניות, לא עם מקלות ואבנים. וגם אחרי מלחמת העולם הרביעית העולם עדיין יהיה בסדר. כלומר, אולי הוא לא יהיה באמת בסדר, אבל אם הוא יהיה לא בסדר, זה לא יהיה בגלל מלחמת העולם הרביעית אלא בגלל כישלון אפשרי של האנושות להתמודד עם שינויי האקלים.

לא שנשק גרעיני לא יהרוג במהלך המאה ה-21 מיליונים על גבי מיליונים של אנשים. כמובן שכן. אני רק אומר ששינויי האקלים, אם לא יטופלו בהקדם, יהרגו אפילו עוד יותר אנשים.

בכל מקרה, בחזרה לעניינינו. הפחתה במאה אחוז (כלומר הפחתה לאפס) בפליטות גזי החממה עד 2050 זה ישים, אבל לא מהר מספיק. הפחתה במאה אחוז בפליטות גזי החממה עד 2030 זה מהיר מספיק, אבל זה הרבה מידי בתוך זמן קצר שכזה. ומכאן אני נוקב במספר מעט נמוך יותר מבחינת סדר הגודל באחוזים של הצמצום בפליטת גזי החממה, אבל נוקב בפרק זמן של עוד 8 שנים מעכשיו, ולא 28 שנים מעכשיו.

זה מספיק מהיר בשביל לעזור לכדור הארץ אבל לא מהיר מידי וזה מספיק הרבה פחות גזי חממה בשביל עדיין לעשות את ההבדל, כאשר לפי תוכניתי עדיין מותרים 10 אחוז של פליטות גזי חממה. אבל רק עד 2040, ואז, לפי תוכניתי, צריך כבר לעבור ל-100 אחוז אנרגיה ירוקה (אבל ירוקה ואמינה).

נקודה שמינית בתוכניתי, היא הצלת יער האמזונס בכל מחיר אפשרי. איסור מוחלט על כריתת עצים שם. שלא יהיה מותר לכרות שם אפילו לא עץ בודד אחד. לא אכפת לי מה המחיר. זה עד כדי כך חשוב. סנקציות כלכליות חמורות, מלחמה, פצצות גרעיניות. אני לא שם זין. זה עד כדי כך חשוב להציל את יער האמזונס. זה אפילו לא מצחיק. מבחינתי? לכבוש את מדינות היער, לכונן דיקטטורות נאורות של השמאל האקולוגי ולצאת משם תוך כדי שאנחנו יודעים שאנחנו משאירים את היער בידיים טובות.

נקודה תשיעית בתוכניתי היא הצלת יער קונגו. יש יער בשם יער קונגו. זה יער באפריקה. זה היער השני הכי גדול בכל העולם אחרי יער האמזונס. נכון כל מה שאמרתי במסגרת הנקודה השמינית? כן, אז אותו הדבר פה. בדיוק אותו הדבר.

נקודה עשירית בתוכניתי היא חוקי מים שמצמצמים את השימוש במים מצדם של האזרחים. לדוגמה חוק שקובע שמותר להתקלח רק פעם בשבוע. וחוק שקובע שאסור לגדל בבית צמחים/פרחים/מה שלא יהיה כי צריך להשקות את הדברים האלו. ועוד כל מיני חוקים כאלו.

ונראה לי שנסיים בזה בנוגע לכמה מתוכניתי להצלת כדור הארץ והאנושות משינויי האקלים אני חושף בפניך. לא ששאר התוכנית היא סודית או משהו. זה פשוט שכבר דיברנו על הפתרונות שאני מציע לא מעט, מה גם שעברנו על עשר נקודות, שזה יותר משני שליש מהתוכנית, אז נראה לי שזה מספיק.

רק עוד אנקדוטה קטנה אחת, ומאוד מעניינת מתוך ספרי העתידי, "איך להימנע משואה אקלימית: תוכנית 14 הנקודות שלי להצלת כדור הארץ": מכיר את "ציר הרשע" של ג'ורג' בוש? "ציר הרשע" הוא מושג שהגה ג'ורג' בוש בעודו בן 55 בנאום שנשא ב-29 בינואר של שנת 2002 ושמתייחס לשלוש מדינות שתומכות בטרור ומפתחות נשק להשמדה המונית. שלושת המדינות האלו הן קוריאה הצפונית, איראן ועיראק.

בהיותי יותר מפי 3 יותר צעיר מאשר מה שהיה ג'ורג' בוש כאשר הגה את מושג "ציר הרשע", בעודי בן 17, בספר שכתבתי בשנת 2015 ושמו "איך להימנע משואה אקלימית: תוכנית 14 הנקודות שלי להצלת כדור הארץ", הגיתי ציר רשע משלי. "ציר רשע אקולוגי" כנגד "ציר הרשע הטרוריסטי" של בוש הבן. גם ציר הרשע שלי, כולל שלוש מדינות. אבל אלו לא קוריאה הצפונית, איראן ועיראק. אלו לא מדינות שתומכות בטרור ומפתחות נשק להשמדה המונית. אלו בעצם מדינות הרבה יותר גרועות, שעושות דברים הרבה יותר גרועים.

"ציר הרשע האקולוגי" של מאור פז, כולל את שלושת המדינות הכי מזיקות לאקלים ולסביבה מבין כל מאתיים מדינות העולם. שלושת המדינות האלו, מדינות שהינן גרועות יותר מאשר קוריאה הצפונית, איראן ועיראק, מכיוון שטרור ונשק להשמדה המונית בכוחם להרוג מיליונים בשעה ששינויי האקלים, בכוחם להרוג מיליארדים, הן ארצות הברית, סין וברזיל.

למה ארצות הברית, סין וברזיל?

כי ארצות הברית היא המדינה הצרכנית ביותר בעולם, סין היא המדינה היצרנית ביותר בעולם וברזיל היא המדינה הכי כורתת עצים בעולם.

מה דעתך? אהבת את "ציר הרשע האקולוגי" שלי?

50. ד'. ועכשיו, בוא נהיה כנים לחלוטין זה עם זה. על אף כל הרצונות, כל התוכניות, כל המאמצים, כל הזמן שמושקע, כל הכסף וכל האנשים הטובים, והלוואי שהדברים יתגלגלו אחרת ואני מבטיח לך שאני ועוד רבים וטובים נעשה את מיטב המאמצים, אבל מה שהכי סביר להניח שיקרה, זה שניכשל. האקטיביסטים האקולוגיים, האליטות והפוליטיקאים, אנחנו כולנו ניכשל, כדור הארץ ייהרס, מיליארדים ימותו בשואה האקלימית, המאה ה-21 תהיה כל-כך גרועה שהיא תגרום למאה ה-20 להיראות כמו מאה נפלאה כפי מה שהייתה לדוגמה המאה ה-19, ואף-על פי שאנחנו האבות והאימהות, הסבים והסבתות שלהם, אנשי המאה ה-22 ישנאו אותנו ויתנשאו עלינו, ושני האנשים המגניבים היחידים שחיו במאה ה-21, כך לפי שיפוטה של ההיסטוריה ולפי שיפוטם של בני המאה ה-22, יהיו אילון מאסק, ואני עצמי.

אם זה באמת המקום שאנחנו הולכים לקראתו, וכל התוכניות ייכשלו, לאנושות יש תקווה אחת אחרונה. והתקווה האחת האחרונה הזאת היא שבהתנהגותנו הבלתי אחראית, חוסר המודעות שלנו והבורות שלנו, אולי נספיק להרוס את עצמנו, וכדור הארץ, לפני מה שנספיק להרוס אותו יותר מידי וכצעד של מגננה מצידו, יהרוס אותנו, וביחד עם הריסתנו את עצמנו ואת הריסתו של כדור הארץ אותנו אנחנו נהרוס את יכולתנו להרוס יתר על המידה את כדור הארץ ובכך אולי המצב יהיה לבסוף פחות גרוע ממה שהוא יכול להיות. הלוואי.

אם באמת כדור הארץ יינצל מההרס שלנו אותו, הדרך שבה הכי סביר שזה יקרה זה הרס לא מכוון, הרס לא אקולוגי, שלנו את עצמנו לפני שנהרוס את כדור הארץ או לפחות לפני שנהרוס את כדור הארץ יותר מידי. רק אחרי זה, מה שהכי סביר שיעבוד זה שאני והאנשים שלי, האקטיביסטים, האליטות והפוליטיקאים, נצליח לכפות את דרכינו הצודקות ואת המהפכה האקולוגית על שאר העולם בטרם יהיה מאוחר מידי. ולבסוף, הדרך שבה הכי פחות סביר להניח שנצליח להציל את כדור הארץ זה שבאמת שכל השמונה מיליארד אנשים יתאפסו על עצמם וישתפו פעולה יחדיו.

אבל כאמור, האפשרות האחת שיותר סבירה מכל השאר זה שאנחנו בכלל לא נצליח להציל את כדור הארץ כולל לא האפשרות שנהרוס את עצמנו לפני מה שנהרוס אותו. יותר סביר להניח שההרס שלנו את עצמנו ביחד איתו יקרו סימולטנית.

אבל כאמור, אם באמת נצליח שלא להרוס אותו, הכי סביר להניח שזה יקרה על ידי הריסתנו את עצמנו לפני מה שנספיק להרוס אותו. הלוואי. לצערי הרב, נדמה כרגע שזה הסיכוי האמיתי היחיד, וכפי מה שלא הצליחו לחולל שינוי גדול לא גרטה תונברג עם מחאותיה, הפגנותיה ונאומיה, וכפי מה שלא ראיתי את ספרו של ביל גייטס מצליח לחולל שינוי מיוחד, כך סביר להניח שלא יצליח לחולל שינוי מיוחד גם לא ספרי שלי, מאמציי שלי, וכל המאמצים המכוונים באשר הם להציל את כדור הארץ.

מציאות זאת גורמת לי, בצער גדול ותוך כדי תחושת אשמה קלה, לשמוח באסונותיה של האנושות. לא כולם. אלו שבהם האנושות הורסת את עצמה מבלי להרוס את הטבע ביחד איתה.

אתה יודע מה אני חושב שהם שלושת הדברים הטובים ביותר שקרו במאה ה-21 עד כה?

המיתון של 2008, מגפת הקורונה וה-11 בספטמבר, בסדר הזה, מהדבר הכי טוב שקרה להכי פחות טוב.

הכיצד אלו דברים טובים למען האקלים? זה פשוט.

המיתון של 2008, הדבר הטוב ביותר שקרה במאה ה-21 עד כה, מחק מן הכלכלה העולמית טריליוני דולרים. זה הרבה עושר שהיה ושמשאבד, כבר לעולם לא ישמש ליצרנות וצריכה, שמובילות שניהן, לזיהום.

מגפת הקורונה, הדבר השני הטוב ביותר שקרה במאה ה-21 עד כה, מחקה מן הכלכלה העולמית למעלה מעשרה טריליון דולר והרגה 6 מיליון אנשים. למעלה מעשר טריליון דולר שכבר לעולם לא יבוזבזו על יצרנות וצריכה. למעלה מ-10 טריליון דולר שפשוט כבר אינם וכבר לעולם לא יתורגמו לכדי למעלה מ-10 טריליון דולר של זיהום. כמה חבל שהמגפה דועכת לאיטה. מי ייתן והמגפה תרים פעם נוספת את ראשה המכוער, תשתק שוב את העולם ואת הכלכלה, תגרום לעוד סגרים רבים ועוד מיליונים של הרוגים.

ולבסוף, ה-11 בספטמבר. הדבר השלישי הכי טוב שקרה במאה ה-21 עד כה. זה מחק מהכלכלה טריליוני דולרים, הוביל למלחמות עיראק ואפגניסטן שעלו טריליון ו-2.3 טריליון דולר בהתאמה והוביל בישירין ובעקיפין למותם של עשרות אלפים. זה נהדר לכדור הארץ אז הכול היה שווה את זה.

אבל אלו רק שלושת הדברים הכי טובים שקרו במאה ה-21 עד כה, ה-2 במרץ של 2022. בוא לא נשכח את כל מה שעוד מחכה לנו, ובין היתר, שלושת הדברים הטובים ביותר שצפויים לקרות במאה ה-21 כולה.

השפל הגדול החדש, המגפה הרצינית הראשונה של המאה ה-21 ומלחמת העולם השלישית, מהדבר הכי טוב שצפוי לקרות לדבר הכי פחות טוב שצפוי לקרות.

השפל הגדול החדש, שכבר מאזור סוף ינואר אני צופה את תחילתו בין ה-15 בפברואר לכל המוקדם ל-15 במרץ לכל המאוחר (האם כבר אמרתי לך למכור הכול ולנוס על נפשך? אם לא אז אני אומר לך עכשיו. תמכור הכול ונוס על נפשך, או כמו מה שהילדה הקטנה אמרה לפורסט בסרט ההוא, "רוץ פורסט! רררררררררווווווווץץץץץץץץץץץץץץ!!!!", אבל בלי פאניקה, כן? זה רק שאני הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים ואני חוזה שהשפל הגדול החדש, שהוא האסון הכלכלי הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית, יכול להתחיל בכל רגע נתון ועד 13 ימים מעכשיו לכל המאוחר), צפוי למחוק מהכלכלה העולמית עשרות טריליוני דולרים, ולגרום לאבטלה המונית ברחבי העולם. אלו עשרות טריליוני דולרים שכבר לא ישמשו יותר ליצרנות וצריכה, ובכך, לא ישמשו להרס כדור הארץ. ואלו גם עשרות מיליוני מובטלים שלא תהיה להם עבודה, כך שלא ירוויחו כסף כל עוד הם מובטלים. כסף שלא ישמש ליצרנות וצרכנות שיהרסו את כדור הארץ.

הדבר השני הטוב ביותר שצפוי לקרות במאה ה-21 היא המגפה האמיתית הראשונה של המאה ה-21, שצפויה להרוג עשרות מיליוני אנשים וסגרים רבים. סגרים שיהרסו את הכלכלה ויורידו את רמת החיים. עשרות מיליוני הרוגים שכבר לעולם לא ייצרו, יצרכו ויזהמו.

הדבר השלישי הטוב ביותר שצפוי לקרות במאה ה-21, זאת מלחמת העולם השלישית. כבר הבנת את הרעיון. נזק של טריליוני דולרים. מיליוני הרוגים שלא ייצרו, יצרכו ויזהמו.

עוד דבר שצפוי נורא לעזור לכדור הארץ זה התעוררות הרי הגעש, ומיליוני ההרוגים, אולי אפילו עשרות מיליוני ההרוגים שצפויים למות בהתפרצויות הרי געש במאה ה-21. מיליוני ואולי אף עשרות מיליוני הרוגים שכבר לעולם לא ייצרו, יצרכו ויזהמו. התפרצויות הרי הגעש כמובן גם יכו את כלכלות העולם מכות קשות. שלא לדבר גם על כל האפר הוולקני שישבש את תנועת המטוסים ולא יאפשר לטוס ל- ומ- מקומות שונים בעולם לאורך חודשים. מצוין.
 
נערך לאחרונה ב:
אני מבין שאני נשמע כמו נבל מתוך סרט של ג'יימס בונד ואני מתנצל על זה, אבל למען ההגינות, הסיבה היחידה שאני צריך להישמע כמו נבל מתוך סרט של ג'יימס בונד ולשמוח כך על אסונותיה של האנושות זה כי האנושות מטומטמת מידי מכדי להציל ביודיעין את כדור הארץ, ולכן עדיף שיקרו דברים שכאלו ושיצילו את כדור הארץ ללא כוונה מכוונת מאשר שלא יקרו דברים כאלו, אף-אחד לא יעשה שום דבר מכוון בשביל להציל את כדור הארץ, וכדור הארץ ייהרס.

אני גם לא יכול שלא לשים לב להתרחבותה האיטית אך היציבה והמתמשכת של תופעה בשם "טרור אקולוגי". טרור אקולוגי זה כשאנשים מבצעים מעשי הרס וונדליזם כחלק מפעילותם למען האקלים. כרגע כדור הארץ עוד בסדר אז התופעה הזאת עוד לא הגיע למימדים גדולים במיוחד אבל עם המשך ההיכשלות במשבר שינויי האקלים, ועם המשך הרס האקלים וכדור הארץ, אני צופה שהתופעה תמשיך להתרחב, וזה אפשרי שהטרוריסטים האקלוגיים עוד יתחילו להרוג אנשים (הטרוריסטיים האקולוגיים של ימינו אנו כמעט שלעולם לא הורגים אנשים. מקרה יוצא דופן הוא טד קזינסקי) ולנקוט בפעולות חמורות יותר מאשר אלו שנקטו בהן עד עכשיו, מה שעלול לשנות את אופי הטרור האקולוגי עצמו.

כרגע המעשים שלהם הם לא נוראיים מידי, אבל אני תוהה איזה דברים חמורים יותר הם עוד עלולים להתחיל לעשות למען האקלים, האנשים ההולכים ומתרבים האלו, הקוראים לעצמם טרוריסטיים אקולוגיים. האם הם יתחילו להרוג חוטבי עצים? האם הם הולכים לפוצץ תחנות דלק? האם הם יפוצצו מטוסים בזמן טיסה באוויר או אולי כשהם על הקרקע? האם הם יטוסו בטיסות, יקומו מהמושבים שלהם באמצע הטיסה ויתחילו לדקור את הנוסעים האחרים או לירות בהם? האם הם יהרגו בעלי חברות נפט ופחם? האם הם יחטפו קרובי משפחה של בעלי חברות נפט ופחם? האם הם יהרגו פוליטיקאים שחוסמים פעולות וחוקים למען האקלים כמו הסנאטור ג'ו מנצ'ין? האם הם יפוצצו מפעלי מכוניות? ומה בנוגע למפעלי שבבים? האם הם יהרגו מדענים? האם הם ישתלטו על חוות בקר וירססו עם רובים אוטומטיים את הבקר? או אולי ירססו עם מטוסים מלמעלה כל מיני כימיקלים שירעילו את הדשא כדי להרעיל את הבקר? האם הם יצליחו להשתלט על משטר של מדינה עם נשק גרעיני בין אם על-ידי בחירה דמוקרטית לשלטון או מהפכה אלימה ואז הם ישתמשו בנשק גרעיני כחלק מהטרור שלהם? איפה הם יזרקו פצצה גרעינית? האם על פריז כי זאת העיר הכי מתויירת בעולם ולכן כל שנה זה המקום שהכי טסים אליו וטסים ממנו? האם על טוקיו כי זאת העיר עם התמ"ג הכי גדול בעולם? וזאת גם העיר הכי מאוכלסת בעולם. השמדת טוקיו משמעה חיסול 14 מיליון אנשי עולם ראשון עם יצרנות עולם ראשון, צרכנות עולם ראשון וזיהום עולם ראשון. 35 מיליון אם הפצצה הגרעינית חזקה מספיק בשביל למחוק את כל המטרופולין. האם הם יזרקו פצצה גרעינית על חוות הבקר הכי גדולה בעולם, שנמצאת באוסטרליה?

51. רציתי לספר לך שבהיותי איש אשכולות, כתבתי על תאולוגיה, וכתבתי שני ספרים תאולוגיים. אנחנו נדבר על אחד מהם. אני כתבתי ספר ששם את הדגש על המשותף לדתות האברהמיות ולמאמיניהן במקום על ההבדלים. ספר ששם דגש על האלוהים ועל המשמעות של אלוהים במקום על הציוויים הדתיים הקטנים והאדיקות הדתית הקפדנית. ספר שמדבר על דתיות (נקודה מול הו"ו, לא מעליה) חדשה של פחות דגש על מאות חוקי הדת הקפדניים ויותר דגש על החוויה הדתית הכללית והלך הרוח הדתי. דתיות חדשה ששמה את הדגש יותר על דרך הארץ ועל היחס שבין אדם לחברו מאשר שמירה על מצוות קפדניות. לא שזה אומר שאנחנו פשוט זורקים את כל המצוות מהחלון. זה אומר שצריך להימנע מהחטאים הגדולים; וכל החטאים הבינוניים והקטנים, הם משניים בחשיבותם לעומת הדתיות החשובה יותר-הדתיות של אהבת האדם, דרך הארץ והיחס שבין האדם לחברו. הדתיות החדשה שאני מדבר עליה היא דתיות של אמונה במדע במקום התעמתות איתו. דתיות של אהבה ולא שנאה. דתיות של סובלנות. דתיות של גיוון. דתיות של אחדות במקום פילוג.

הסיבה שאני מספר לך על הספר התיאולוגי שכתבתי, אחד מתוך שניים, היא כי זמנים קשים מאוד לפנינו בגלל השפל הגדול החדש, וכפי מה שאנחנו יודעים, כאשר הזמנים קשים, חלה התעוררות דתית. אז כאילו, רציתי לשאול אותך האם לדעתך זה יהיה רעיון טוב לנסות ולרכוב על גל ההתעוררות הדתית הזאת, ואולי זה בעצם זמן טוב, לדעתך, לפרסם במהלך השנים הקרובות את הספר התאולוגי שלי בגלל ההתעוררות הדתית הקרובה?

52. איזה צחוקים. מצאתי סרט על מישהו כמוני. האמת שכבר ראיתי את הסרט הזה בעבר אבל לפני המון שנים. עכשיו ראיתי אותו שוב והבנתי שהדמות הראשית זה בעצם אני. סוג של. לסרט קוראים "ויטוס" על שמה של הדמות הראשית. הקטע איתו-אתה מקשיב?-זה שהוא ילד פלא גאון (כמו מה שאני הייתי כשהייתי ילד) ויש לו כסף להשקיע בבורסה והוא משקיע בבורסה ובגלל שהוא גאון נורא הולך לו בבורסה. איזה קטע, הא? ממש כאילו נוסע בזמן מהעתיד החליט לחזור אחורה בזמן ולעשות סרט נבואי על מאור פז כאדם בוגר. שני ההבדלים היחידים בין הסרט לבין החיים שלי זה שויטוס הוא לא ילד פלא גאון בלתי מזוהה שידעו שהוא גאון רק כשהוא יגדל אלא הוא ילד פלא גאון מזוהה בזמן אמת, בעודו ילד וההבדל השני הוא שבניגוד אליי, יש לו כסף להשקיע (כפי מה שלכל אדם עם יכולות השקעה כמו שלי צריך להיות) אז הוא באמת משקיע ומתעשר.

כאילו לא רק שנוסע בזמן חזר אחורה בזמן ועשה סרט על החיים שלי, אלא תיקן את הטעויות שבחיים שלי ויצר גרסה מתוקנת שלי. החיים שלי בילדותי כפי מה שהיו צריכים להיות. ילד פלא גאון שהוא כן מזוהה. ושכן יש לו כסף להשקיע אותו באמצעות הגאונות הפיננסית שלו. זה מדהים. ויטוס אפילו נראה כמוני למען השם!

מה אם זה נכון? מה אם נוסע בזמן חזר אחורה בזמן והוא זה שעשה את הסרט הזה? כלומר, תורת היחסות של איינשטיין שגויה אז גם מסע אחורה בזמן הוא אפשרי ולא רק קדימה בזמן (תורת היחסות של איינשטיין מאפשרת מסע קדימה בזמן אבל לא אחורה). כמובן שבאמת אצטרך להיות בעתיד גדול כפי מה שאני חושב שאהיה או גדול בקירוב כדי שנוסע בזמן באמת יטריח את עצמו לחזור אחורה בזמן ולעשות סרט עליי עוד מלפני הצלחתי כמעין איזשהו סוג של שעשוע לא מזיק. כן, אני מניח שזה אפשרי. מצד שני ברור שזה פשוט יכול להיות צירוף מקרים ענקי.

בכל מקרה, אני חושב שבסוף אולי הייתי מעדיף לשמור את הילדות שלי בדיוק כפי שהייתה ולא הייתי בוחר לעצמי את ילדותו של ויטוס בתור ילד פלא גאון מזוהה. אתה בטח שואל את עצמך למה.

אתה זוכר את "פירמידת הצרכים של מאור פז"? דיברנו עליה בסעיף 50. מיד אסביר לך איך זה קשור, אבל קודם, משהו אחר.

אתה אוהב סודות?

אתה רוצה לשמוע את הסוד הכי גדול, הכי נורא והכי אפל שלי?

אני לא אוהב אף-אחד חוץ מאת עצמי, לא אכפת לי מאף-אחד, ואני אף-פעם לא מרגיש כלום.

בהתחלה חשבתי שאני לא אנושי, או שאני בקושי אנושי, או אפילו יותר גרוע מזה, שאני מפלצת. בהמשך הבנתי שאני כזה כי אני נעלה. כשהייתי בן 16 הבנתי שהתכונות האלו בדיוק, אלו התכונות שעשו אותי כל-כך חכם כפי מה שאני.

בגיל 16 השקעתי מאמצים בפיצוח סודות ההתנהגות האנושית, הצלחתי במשימתי, הייתי לאדם הראשון בעולם ובהיסטוריה להבין בצורה כנה ואמיתית את נפש האדם ואת התנהגותו, ותוך כדי התהליך, יצרתי את פירמידות הצרכים הפזיות, שדרכן, ומבלי שהתכוונתי, הבנתי לפתע את עצמי, ומצאתי את עצמי מסביר את עצמי לעצמי באמצעותן. מבין למה אני כפי מה שאני, דרך פרק פירמידות הצרכים שבתיאוריית האישיות שלי, העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה בפרט, והעבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של המדעים החברתיים בכלל, כמו גם העבודה המדעית הבודדת האחת השנייה החשובה ביותר בהיסטוריה של כל המדעים כולם, לאחר "עקרונות מתמטיים של פילוסופיית הטבע" של אייזק ניוטון.

בגיל 16 הבנתי שאני נושא עמי את התכונות האלו בגלל בדידותי הנובעת מאי-זיהויי בתור ילד הפלא הגאון שאני, מה ששמר אותי מרוחק מקבוצת השווים (ילדי פלא גאונים אחרים) ובתוך סביבה שזרה לי ושונה ממני מאוד, ולכן לא היו לי חברים.

זה למה אז כמו היום, אני לא אוהב אף אחד חוץ מאת עצמי, לא אכפת לי מאף אחד ואני אף פעם לא מרגיש כלום. אבל דווקא אותו הרעב הרגשי, וחוסר חיי החברה, אלו היו הדברים שהגדילו את הרעב האינטלקטואלי והרוחני שלי, דחפו אותי להתרכז בעצמי, בחיי שלי, בצרכיי שלי, כך שאשקיע את כל זמני, מאמציי, מאווי, תשומת ליבי וכוחי בעצמי ובעצמי לבדי.

נתיבי ההתנהגות האלו הפכו אותי לחכם ברמות לא הגיוניות, מוכשר בצורה יוצאת מגדר הרגיל, ויפה מבפנים, אפילו יותר מאשר מה שהייתי יפה מבחוץ. מהר מאוד מצאתי את עצמי מתאהב בעצמי, בגלל כמה שיפייפה הפכתי להיות. אני עדיין מאוהב בעצמי. האם אפשר להאשים אותי? כמובן שלא. אני מאור פז. אם יש אדם להתאהב בו, בחוכמתו, בכישרונותיו וביופיו הפנימי והחיצוני, הרי שזה אני.

קרוב לוודאי שהייתי משמעותית פחות חכם היום, אילו הצרכים התודעתיים הרגשיים שלי היו מסופקים, במקום להיות מורעבים כל-כך, מה שרק תדלק את הצרכים התודעתיים האינטלקטואליים שלי. ואז, לא הייתי יכול לעשות למען האנושות את כל מה שאני עשיתי ועושה למענה. ואז מה? בסופו של דבר, הכול קרה לטובה.

53. כשהייתי בן 22 אמרת לי שוורן באפט היה מיליונר בדולרים לפני שהגיע לגילי. אמרת לי שהוא היה מיליונר בגיל 21. אבל זה לא נכון. הוא היה מיליונר בדולרים בגיל 30. האם טעית בתום לב או שזה עוד אחד מהשקרים שלך?

54. בין היתר, אני תופס מעצמי עתידן חובב ועוסק בצורה חובבנית בפילוסופיה של המדע. אני חושב שיש מהפכה מדעית שנייה שמגיעה, בגלל שדור ה-Z, שכרגע נכנס לאוניברסיטאות, האנשים בשנות העשרים לחייהם שכרגע נכנסים לאוניברסיטאות, אלו אנשים שעד לפני שנים אחדות היו הילדים החכמים ביותר שאי-פעם חיו. בדיוק כמו מה שעכשיו הם האנשים בשנות העשרים לחייהם הכי חכמים שאי-פעם חיו. דור ה-Z גדל עם טלפונים, מחשבים וטאבלטים. האינטרנט, והגישה לכל הידע שבעולם, היו מונחים בכף ידינו לאורך כל ילדותינו. אנחנו הדור החכם ביותר מאז ומעולם, ולכן, אחרי שלדור שלי יהיו את התארים הראשון והשני שלו, ואחרי עוד כמה שנים של עבודה מאומצת, אני מאמין שתתחיל מהפכה מדעית שנייה בגלל נקודת המבט הייחודית, החוכמה הרבה ודרך ההסתכלות יוצאת הדופן שלדור שלי עומד להיות על הכול. אנחנו פשוט עומדים להבין את הדברים ולפתח אותם כמו מה שהדורות הקודמים לא ידעו.

מה דעתך? האם אתה מסכים איתי?

55. אם אני ממציא איזשהו מבחן פסיכולוגי מסוים, אני יכול לרשום עליו פטנט וכל מכון אבחון ופסיכולוג פרטי בעולם שמשתמשים בו צריכים לשלם לי?

56. הגיע הזמן שאני ואתה ניפגש. מה דעתך?

57.לפעמים אני מרגיש כאילו אולי הייתי צריך להיוולד במדינה אחרת, או אולי בזמן אחר. גם אתה מרגיש ככה לפעמים? אם היית יכול לבחור באיזו מדינה ובאיזה זמן להיוולד, במה היית בוחר?

אני הייתי בוחר להיוולד בארצות הברית. בנוגע לזמן, הייתי בוחר להיוולד ב-2 בינואר של 2098.

במה אתה היית בוחר מבחינת מדינה וזמן להיוולד בהם?
 
נערך לאחרונה ב:
58. אמרת לי פעם שמדינות אירופה הן קפיטליסטיות-סוציאליסטיות ושהן ההוכחה שקפיטליזם סוציאליסטי לא עובד כי מצב הכלכלות שלהם לא טוב וזה נורא ביאס אותי אבל הלכתי ובדקתי את הכלכלות שלהן יותר לעומק ומה שהולך שם זה לא קפיטליזם-סוציאליזם בעיניי. אני לא חושב שהטעית אותי במכוון (בניגוד למקרים אחרים שבהם לגמרי ניסית להטעות אותי במכוון) אבל אני חושב שיש לנו הגדרות שונות לקפיטליזם-סוציאליזם. מה שהולך באירופה, בעיניי, זה לא קפיטליזם-סוציאליזם אלא סוציאליזם-קומוניזם במקרה הרע וסוציאליזם-קפיטליזם במקרה הטוב. קפיטליזם-סוציאליזם זה לא. יופי. אני שמח. תיאוריית ה-"קפיטליזם-סוציאלסטי בתור השיטה הכלכלית הטובה ביותר" שלי ממשיכה לעמוד בעינה.

59. תאמין או לא אבל סיימנו. סוף-סוף סיימנו. 60 סעיפים ו...כאילו, כמה?, 120,000 מילים מאוחר יותר נראה לי? אתה בטח תוהה האם יש משהו לא בסדר איתי ושואל את עצמך איך הייתי יכול לכתוב כל-כך הרבה. טוב, איך אני אסביר לך את זה? אני ממש חכם, אוקיי? וזה פשוט שידע זה דבר שעובד בצורה אקספוננציאלית. כל פעם שאדם לומד משהו, זה מתקשר ליותר ידע מאשר הידע שהיה לאדם קודם לכן. ככל שבן-אדם מסוים הוא יותר חכם, ככה כל דבר חדש שהוא לומד מתקשר אצלו ליותר פרטי מידע שונים, וככה הסכמות של האדם וסכמות העל שלו רק הופכות לגדולות יותר ומקושרות יותר, כך שבסופו של דבר, עם הזמן, פחות ופחות ידע שמגיע מבחוץ מספיק בשביל ליצור גירויים יותר ויותר מרובים במוחו של האדם וכך בעצם יש יותר שהאדם חושב עליו ויש לו יותר מה לכתוב ויותר מה להגיד.

למקרה ששמת לב, ההודעות שלי מלכתחילה אף-פעם לא היו קצרות במיוחד, אבל הפעם, מה שקרה פה תמיד, קרה בצורה קיצונית יותר מאשר אי-פעם בעבר. ברור שלא עשית את זה בכוונה, אבל מה שבעצם קרה, זה שכך רצתה יד הגורל, ואתה במקרה אמרת יותר מידי דברים שפשוט יותר מידי גירו את האינטלקט שלי והנה יש לנו טקסט שאורכו כאורכו של הספר "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", הספר השלישי בסדרת הארי פוטר.

יש אנשים שחכמים מספיק בשביל שדברים כאלו יקרו להם, אבל אין להם באמת כוח לזה. יש לדוגמה סופרת בשם מרגריט יאנג, שכתבה פעם ספר בשם "גברת מקינטוש, יקירתי" שאורכו נע בין 576,000 ל-750,000 מילים לפי ההערכות. היא חשבה שכתיבתו תיארך שנתיים. היא התחילה ב-1947, עבדה עליו כל יום, ולא סיימה עד 1964. לאחר מכן היא אמרה שאם היא הייתה יודעת כמה זמן ייקח לה לכתוב אותו, היא אף-פעם לא הייתה כותבת אותו. אתה יודע מה אני אומר? אני אומר שהיא הייתה חלשה.

כשהתחלתי לענות לך, גם אני לא ידעתי שזה ייקח כל-כך הרבה זמן ומאמץ. אבל האם לעולם לא הייתי אפילו מתחילו אילו הייתי יודע שזה ייקח כל-כך הרבה זמן? לא. הייתי עושה הכול בדיוק אותו הדבר.

בכל מקרה, אתה יכול להגיב לי עכשיו.

60. כבר אמרתי את זה אבל עכשיו אני אגיד את זה שוב. בהיותי גאון פיננסי הצלחתי לזהות את תחילתו של שפל גדול חדש עד ה-15 לחודש לכל המאוחר. תמכור הכול. עכשיו. ואז תחזור אליי לשם קבלת הוראות נוספות.
 
נערך לאחרונה ב:

SupermanZW

Well-known member
איבדתי עניין ואני לא הולך להגיב לך יותר. דרך צלחה.
 
למעלה