שאלה נוספת בקשר לכותל

ket1984

New member
שאלה נוספת בקשר לכותל

אמרת שלא מפנים את הגב מיראת כבוד. אבל מדובר בחומה, ודבר דומם יכול להיות קדוש? זה נראה כאילו מעלים דרגה של קדושה דבר דומם. זה נראה מאוד אלילי.
 

ket1984

New member
שאלה נוספת

נאמר לי פעם שאם יש לזוג בן ובת אז מותר להם להשתמש באמצעי מניעה. זה נכון? שאלה נוספת: למה חובה על האדם להתפלל כל יום בזמן קבוע ולהניח תפילים? למה האדם לא יכול להתפלל רק כאשר הוא מרגיש צורך? זה לא הופך את האדם לרובוט ומאבד את כל החשיבות?
 

ket1984

New member
ועוד שאלה

מדוע חרדים לובשים שחור כל הזמן? ברור לי שמדובר בצניעות, אבל כיום לבישה בצורה זו מראה על עושר ולא על צניעות.
 

ket1984

New member
מקווה שלא תתייאש אם אשאל עוד שאלה

כיום מדברים הרבה על כפייה דתית. רציתי לשאול את עמדתך בנושא. אותי זה די מטריד שמכריחים אנשים לעשות משהו בניגוד לאמונותם. אך מצד שני הפגיעה. האם אתה בעד הפרדת דת ומדינה? האם אפשר להפריד דת ממדינה יהודית? איך אפשר להיות מדינה דמוקרטית ויהודית גם יחד? האם אתה חושב שצריך חוקים דתיים כחוקה? גם אם אנשים רבים מתנגדים ואינם מאמינים? סליחה על ריבוי השאלות ותודה על תשובותיך מראש
 
על הלבוש.....

מסופר על אחד מגדולי הדורות שהוזמן לוויכוח פומבי עם כומר, בפני המלך. פתח הכומר ושאל: רואה אני אותך כב´ הרב שהינך לבוש בהידור, הכיצד והלא א. כתוב שיאה עניותא לישראל. וב. הלא כתוב אל תתהדר לפני מלך??? ענה לו הרב: היא הנותנת, מאחר ואין להתהדר לפני מלך, לא יכולתי להתהדר בעניות שיאה לי. ולשאלתך, רבי יוחנן קרא לבגדיו "מכבדותי", היינו הלבוש מכבד את בעליו, ואכן ת"ח שנמצא רבב על בגדיו, חייב מיתה - לדברי רבי יוחנן. בזכות 3 דברים נגאלו אבותינו ממצרים: שלא שינו שמם, שלא שינו את לבושם, ושלא שינו את לשונם. הלבוש - אם כן, הוא מהות ולא רק כסות. (והעדר הלבוש - ......), הלבוש החרדי אינו רק שחור, גם כחול ואפור ראיתי. הלבוש החרדי הינו מכובד, ואינו לוקה בעושר - לדעתי. ברכה והצלחה.
 
מידע נוסף:

הלבוש החרדי הגיע ממדינות קרות יותר, ולכן הוא שחור. הצבע אינו מתאים לאקלים שלנו. בגלות, הלבוש החרדי דווקא השתנה במשך השנים ובארצות השונות. כיום לא משנים את הלבוש מאחר ש: *זה מהווה סמל ושיוך כקבוצה. *זה מקשה על חרדים ללכת למקומות בילוי חילוניים לא צנועים. *נוח לחרדים עם זה, הם הם לא מרגישים צורך לשנות (הם מרגישים מכובדים בזה). *אף רב חרדי לא יעיז לנסות לשנות את זה לצבע שיתאים יותר לאקלים שלנו. כולם יטרפו אותו בעודו חי...
 
חובת התפילה.

לשאלתך בעניינים שבינו לבינה - יש לפנות לרב, לגופו של עניין. לגבי חובת התפילה. אכן, בזמנים קדומים, כל אחד התפלל כפי שהרגיש, מתי שחש בצורך, ובנוסח שהיה על לשונו. אברהם אבינו תיקן תפילת שחרית, יצחק אבינו תיקן תפילת מנחה, ויעקב אבינו תיקן את תפילת ערבית. אנשי כנסת הגדולה תקנו את נוסח התפילה שיהיה אחיד לכולם. בכל יום יהיו בעינך כחדשים, ואוי לנו אם נהפוך - כדבריך, לרובוטים. התפילה כהלכתה צריכה להיות במתינות - כמונה מעות, ומתוך כוונה. יתן ה´ ונזכה לכך, ברכה והצלחה.
 
הכבוד - היראה - והקדושה.

אכן, אמרתי משמם של הפוסקים, שמפני יראת הכבוד - לשכינה השרויה בשריד בית המקדש, אין להפנות אליו את הגב. לא דיברתי על קדושה, אבל עכשיו אומר. א. כן. המקום הוא קדוש. מקום השראת השכינה, מקום עבודת הקב"ה - שיבנה במהרה בימינו. ב. ספר תורה הוא דומם, קדוש? - כן. תפילין הן דומם, קדוש? כן. מזוזה היא דומם, קדוש? כן. ומה בכך????? הקדוש והאינו קדוש אינו שייך לסוג הדבר, אם הוא חי, צומח, או דומם. זה תלוי במהות. ומהות הכותל היא קדושה, מהות ספר תורה שנכתב בקדושה היא קדושה. ומהו "אלילי"???? אכן - אלילי = דבר שנוצר לצורך עבודת הקב"ה, ולהעלות חפץ לקדושה או להורידו לחולין, בידינו הוא, כי אותו ס"ת שנכתב שלא בקדושה - אין בו קדושה. האדם מכניס קדושה בספר התורה. סתם קיר אין בו קדושה יהיה עתיק ככל שיהיה, אבל - ועשוי לי - לשמי, מקדש ושכנתי בתוכם, אנחנו בני האדם מקדשים את הדומם, ומעלים אותו לקדושה למען שמו יתברך. גם האוכל אותו אנו אוכלים, ניתן לאכול כבהמה, להאביס את עצמנו לנהנתנות, וניתן להעלות לקדושה את אותו מאכל, שנאכל לכבוד שבת, או לצורך מתן כוח לעבודת הבורא - ואז הרי הוא כקרבן. "כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשותו"...... ברכה והצלחה.
 
למעלה