שאלה חשובה

שאלה חשובה

היות ואני אפיקורוס, פסק הרב לאשתי שהיא לא יכולה לצאת יד"ח בקידוש והבדלה וכן בהדלקת נרות. והנה לענין להוציא אחרים יד"ח בברכה כתב האיגרות משה וז"ל: שו"ת אגרות משה חלק או"ח ב סימן נ בענין ברכה שאמר אפיקורס אם היא ברכה להוציא אחרים, ולענות אמן. הנה לע"ד ברור שאף אם היה מברך הברכה כתקונה ובלא הפסק לאכילה נמי כיון שהוא כופר בה´ ובתורתו כרוב הראבאייס שלהם שנמצא שהזכרת השם הוא אצלו רק כדברים בעלמא לא בכוונה להשי"ת, אין זה בשם ברכה כלל דהוא כבלא שם ומלכות כלל. ע"כ דברי האיגרות משה. ובקיצור הוא מאריך שיש בעיה בדין שם ומלכות כי הזכרת האפיקורוס את שם השם אין זה נחב כהזכרת השם אלא כסתם מילה בלי משמעות של קדושה ולכן הוי כמי שלא הזכיר שם ומלכות וכל ברכה שאין בה שם ומלכות אינה ברכה. ולפי זה בהדלקת נרות חנוכה אין בעיה, מקסימום תברך בעצמה וגם הברכה אינה מעכבת. אז מה אתם אומרים?
 

אחר

New member
הדלקה עושה מצוה

ויש להניח שגם בהדלקה צריך איזושהי כוונה להשם, ולוא כן הרי זה כהדלקת נרות בעלמא. והרי לו היה ברק מדליק את הנר סביר שלא הייתה יכולה לברך ולצאת ידי חובה
 
למעלה